Originally posted by Tu'nari
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by armageddon View Postmikä oli kone malli ja missä työ tehtiin??? mulle tuttua toi korjaamon kans tappeleminen.ei auttanu ku vaihtaa korjaamoa ni johan laskut aleni...eikä tartte tankin takia koko konetta vaihtaa..." My lifestyle determines my death style "
Comment
-
-
M50B25Tu
Tyhj. / 2000rpm
HC 60 / 121
CO% 0.26 / 3.44
O2% 2.0 / 0.2
CO2% 13.6 / 12.9
Lambda 0.90
Eli siis HC ja CO% arvot 2000rpm ja lambda ei menneet rajojen sisälle katsastuksessa. Katsuri huudatteli konetta aika pitkään paikallaan pariinkiin kertaan. Lambda vaihtoon ja leima paperiin?Last edited by *makke*; 13-06-2009, 14:37.
Comment
-
-
Originally posted by *makke* View PostM50B25Tu
Tyhj. / 2000rpm
HC 60 / 121
CO% 0.26 / 3.44
O2% 2.0 / 0.2
CO2% 13.6 / 12.9
Lambda 0.90
Eli siis HC ja CO% arvot 2000rpm ja lambda ei menneet rajojen sisälle katsastuksessa. Katsuri huudatteli konetta aika pitkään paikallaan pariinkiin kertaan. Lambda vaihtoon ja leima paperiin?
Comment
-
-
Ylläri.
No olipas taas yllättävää että päästöistä jäi puimuri kii... m20b20 -90.
Arvot Tk / 2000rpm
HC 349 / 292
CO% 5 / 5,1
O2% 0 / 0
CO2% 12,4 / 12,2
Lambda 0 / 0,845
Auto oli seissyt käytännössä melkein pari kuukautta ennen kuin yritin sitä leimauttaa. Viime katsastukseen piti vaihtaa rikki mennyt lambda joten se on 'melko' uusi. Ajelin takateillä hetken pienillä 2-3-vaihteilla (en juurikaan kenkinyt) niin että lämpöneula asettui normikohtaansa ja ajelin sitten konttorille. No tietty jouduin venailemaan vielä puolisen tuntia että auto pääsi testeriin. Kyllä se ukko sitä urhoollisesti kierrätti minuuttitolkulla yrittäen saada arvoja alas mutta luovutti lopulta.
Olisiko tuota pulkkaa pitänyt kuitenkin rallattaa motarilla huolella ennen mittaamista? Vaikea sanoa, mutta sen vaikutus selvinnee viimeistään kun käyn sen tekemässä ja ajan rotiskon suoraan pajalle mittarin ihmeteltäväksi.Sitä se on.
Comment
-
-
Nonii, lambdat vaihdettu, arvot kohillaan. Tulpat vaihdettu, oli kohtuullisen hurjan näköset...ja eipähän vieläkään mennyt ämmä läpi..onneks oli korjaamossa senverta mukavaa porukkaa ettei laskuttanu mittauksesta kun ei lappuakaan saatu. Ilmeisesti tuo värkki käy liian rikkaalla, olisko suuttimet tukossa vai mistä osais lähtä ettimään vikaa? Ilmamassamittarin tempasin irti kesken mittauksen, ei mitään muutosta arvoihin, jotenka tyrkkäsin takasin, jolloin arvot hyppäs kolminkertaseks n.10sekan ajaks ja siitä pikkuhiljaa laski..vika siinä vai ei?
Tässä nyt jotaa arvoja mitä yritän muistaa ilman lappuja:
HC 270 / 300-800
CO% 1,3 / ~1,3(?)
CO2% ~12 / ~12(?)
Lambda 1,02 / 1,01BMW E36 M3 3.0L
Comment
-
-
Katsastussetä ei laskenut ämmää näillä läpi
CO% 0,9 / 0,9
CO2 13,3 / 13,5
HC ppm 315 / 106
O2 1,4 / 1,6
Lambda 1,02.
Näistä siis tuli hylsy CO% ja HC ppm.
Se ei kovin kauaa sitä kierrättäny, että pystyykö nuo laskemaan kun kunnolla lämmittää? Arvelin huomenna pajalla käyttää ja kokeilla muuttuuko ne suuntaan tai toiseen jos antaa kunnolla lenkkaria. :think
Comment
-
-
Päästöt
Kaverilla oli omassaan 318 e30 vm.-88 liian korkeat hc-arvot se teki siihen vaikka mitä, tulpat uudet, virranjakajankannen, virranjakan pyörijän.. aina vaan parani lukemat mut ei silti rajoihin, sitten lopuksi säädätti kaasarin,ja sääti venttiilit kohilleen, niin johan pääsi läpi katastuksesta en tiiä auttaako tämä mitään, mut pistinpähän nyt.Last edited by Hasaba; 15-06-2009, 19:52.E39 525ia M-sport -01
e21 315 -83 (Prokkis)
Audi a4 1.8t avant -05(EX)
e91 320d -06 Barrique rot (EX)
e21 316 -79 (Prokkis) (EX)
e46 320d M-sport Touring -03 (EX)
e36 318i -96 Toukka(EX)
e46 316i -99(EX)
e39 520i -97(EX)
e36 316i -98(EX)
!Autotrailerin vuokrausta!
Comment
-
-
Originally posted by Lilli View PostKatsastussetä ei laskenut ämmää näillä läpi
CO% 0,9 / 0,9
CO2 13,3 / 13,5
HC ppm 315 / 106
O2 1,4 / 1,6
Lambda 1,02.
Näistä siis tuli hylsy CO% ja HC ppm.
Se ei kovin kauaa sitä kierrättäny, että pystyykö nuo laskemaan kun kunnolla lämmittää? Arvelin huomenna pajalla käyttää ja kokeilla muuttuuko ne suuntaan tai toiseen jos antaa kunnolla lenkkaria. :thinkBMW E36 M3 3.0L
Comment
-
-
Originally posted by Cyrbanen View PostNo olipas taas yllättävää että päästöistä jäi puimuri kii... m20b20 -90.
Arvot Tk / 2000rpm
HC 349 / 292
CO% 5 / 5,1
O2% 0 / 0
CO2% 12,4 / 12,2
Lambda 0 / 0,845
Auto oli seissyt käytännössä melkein pari kuukautta ennen kuin yritin sitä leimauttaa. Viime katsastukseen piti vaihtaa rikki mennyt lambda joten se on 'melko' uusi. Ajelin takateillä hetken pienillä 2-3-vaihteilla (en juurikaan kenkinyt) niin että lämpöneula asettui normikohtaansa ja ajelin sitten konttorille. No tietty jouduin venailemaan vielä puolisen tuntia että auto pääsi testeriin. Kyllä se ukko sitä urhoollisesti kierrätti minuuttitolkulla yrittäen saada arvoja alas mutta luovutti lopulta.
Olisiko tuota pulkkaa pitänyt kuitenkin rallattaa motarilla huolella ennen mittaamista? Vaikea sanoa, mutta sen vaikutus selvinnee viimeistään kun käyn sen tekemässä ja ajan rotiskon suoraan pajalle mittarin ihmeteltäväksi.
Lambda-anturiko sieltä on sitten mennyt pienen ajan jälkeen uudestaan?Sitä se on.
Comment
-
-
Originally posted by *makke* View PostM50B25Tu
Tyhj. / 2000rpm
HC 60 / 121
CO% 0.26 / 3.44
O2% 2.0 / 0.2
CO2% 13.6 / 12.9
Lambda 0.90
Eli siis HC ja CO% arvot 2000rpm ja lambda ei menneet rajojen sisälle katsastuksessa. Katsuri huudatteli konetta aika pitkään paikallaan pariinkiin kertaan. Lambda vaihtoon ja leima paperiin?
epäilen kyllä että lambdan vaihdolla leima tulee..meillä oli hiukan samaa m50b25 motilla ja lambda vaihdettiin niin johan oli puhtoset päästöte46 328 sedan -98 <--SHOWROOM
Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita
-JKL-Connection-------------------------------------------------
BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT
Comment
-
-
M50b25tu:
tyhjäkäynti - 2030rpm.
CO.......4,07 - 3,79
HC........371 - 197
CO2.......11,4 - 12,2
O2..........1,43 - 0,30
Lambda..0,93 - 0,898
Näillähän ei sitten katsastukseen ollut asiaa joten uusi lambda putkeen ja päästöt olikin sitten oikein hyvät vaikkei ees lämitetty yhtään vaan n. 2km ajon jälkeen suoraan mitattiin
Hylsyhän siellä leimalla kuitenkin tuli, nimittäin puuttuvan ABS:n merkkivalon takia. PRKL koko lamppua edes ajatellut. Mittaristo irti ja eihän siellä ollut edes koko polttimoa. Vähän rupesi mietityttämään että nytköhän se sitten palaa ihan koko ajan. Polttimo kiinni ja mittaristo kasaan ja a´vot...sehän toimi niinkuin pitääkin. Toimi vielä katsastuskonttorillakin.
Hetken jo kerkesin ihmetellä että mihin se polttimo oikein on joutunut, eihän se itsestään sieltä häviä. No rupesihan se valo sitten syttymään ajon aikana satunnaisesti eli lisää iltapuhdetta...Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Quote:Originally Posted by *makke*
M50B25Tu
Tyhj. / 2000rpm
HC 60 / 121
CO% 0.26 / 3.44
O2% 2.0 / 0.2
CO2% 13.6 / 12.9
Lambda 0.90
Eli siis HC ja CO% arvot 2000rpm ja lambda ei menneet rajojen sisälle katsastuksessa. Katsuri huudatteli konetta aika pitkään paikallaan pariinkiin kertaan. Lambda vaihtoon ja leima paperiin?Originally posted by djtimse View Postepäilen kyllä että lambdan vaihdolla leima tulee..meillä oli hiukan samaa m50b25 motilla ja lambda vaihdettiin niin johan oli puhtoset päästöt
Comment
-
-
päästöt kuriin cäbiin
Joo elikkä hylsyhän se napsahti päästöistä. Osaatteko sanoa mistä alkaa vikaa etsimään ku co on korkea luokkaa yli 7% ja 4.5% sallittu. Hc oli jotain 500 pintaan. Autohan on siis 325i -86 vuosimallia oleva bemu joka on turbotettu. Bensanpaineita on nostettu reilusti. Pari kertaa on tulpat pimentyneet aivan yhtä äkkiä kaikki. Voiko venttiili välykset vaikuttaa ku rallattelee venat aika paljon? Välykset oli jotain 0.30 paikkeilla mitä tuossa niitä mittailin.
Comment
-
-
eli edelleen on ämmässä päästöt persiillään. vikakoodeja en jostain syystä saanut carsoftilla luettua. putkessa paukkuu lievästi, just ja just kuulee sen. lisäks vielä kierrokset heittelee hivenen tyhjäkäynnillä ja vähän enemmän risteyksiin hiljennettäessä kytkintä painaessa. hetken miettii lähteäkö vaiko eikö paikaltaan lähdöissä. selvästi liian rikkaalla käy, mut mistä sitä nyt lähtis perkaamaan... masinolilla saa arvot aika lähelle oikeaa, muttei vielä kuitenkaa ihan menis läpi. laput saan kyllä, mut ei viittis jättää selvittämättä enää tota vikaa. :think ainiin, kylmänä (öljy alle 60C) nykii aika pirusti, mut jossain tais lukea et se kuuluu ton 3-litrasen luonteeseen..tiedä sit, mut onhan siel aika jäykät öljytkin..BMW E36 M3 3.0L
Comment
-
Comment