Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aatos
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 149
    • Helsinki

    Originally posted by bemmeri View Post
    e36 M3 3,2l käy huonosti tyhjäkäyntiä.
    Mikä vika?
    Veikkaan nokan asentotunnistinta. Älä osta tarvikeosaa.
    BRCF #12 - E36 325 -91

    Comment

    • naukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1222
      • Jyväskylä

      Originally posted by petrolhead View Post
      Kylmä toi on tainnut olla ainakin "jälkeen" mitatessa , CO2 on matala . "Ennen" luvut kertoo että palaa OK ja taitaa kattikin toimia.
      Siis pakokaasuista löytyy häkää, hiilivetyjä ja vapaata happea.... katti ei pelaa. Eli joko kylmä tai muuten ei herää, ekana kannattanee tarkistaa onko koko kattia autossa enää.

      Muutenhan kaikki arvot on kaikkosella ok, eli lambdaohjaus pelaa ja soppa palaa niinkuin pitääkin, itse ainakin epäilisin vaillinaisesti toimivaa kattia viaksi.

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        Originally posted by naukkis View Post
        Siis pakokaasuista löytyy häkää, hiilivetyjä ja vapaata happea.... katti ei pelaa. Eli joko kylmä tai muuten ei herää, ekana kannattanee tarkistaa onko koko kattia autossa enää.

        Muutenhan kaikki arvot on kaikkosella ok, eli lambdaohjaus pelaa ja soppa palaa niinkuin pitääkin, itse ainakin epäilisin vaillinaisesti toimivaa kattia viaksi.
        Katissa on roinat sisällä, ainakin kun irrottaa keskeltä jatkon ja kurkkaa sisälle ni näky tiheä verkko siellä

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          Originally posted by bemmeri View Post
          e36 M3 3,2l käy huonosti tyhjäkäyntiä.


          -Joutuu kylmällä koneella "hehkuttamaan" kuin mitäkin dieseliä. Eli lähtee heti startista käyntiin jos pari-kolme sekunttia pitää virtoja päällä ennen starttausta. Sitten joutuu pitkään pyörittämään starttia ja välttämättä ei lähde silloinkaan "ensimmäisellä", jos starttaa auton normaalisti (avain sisään--> kääntö starttiasentoon).


          Mikä vika?
          Viittaa vahvasti bensanpaineen säätimeen tai takaiskuventtiiliin joka pitää paineen bensajärjestelmässä kun auto on sammuksissa. Kun "hehkutat", bensapumppu pyörii ja kerää paineen uudestaan letkuihin. Sitten starttaa kunnolla. Melko selvä homma sanoisin.

          Comment

          • Perlenbacher
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2010
            • 1103
            • Suomi

            Originally posted by kaikkone View Post
            Katissa on roinat sisällä, ainakin kun irrottaa keskeltä jatkon ja kurkkaa sisälle ni näky tiheä verkko siellä
            Kattihan voi myös "näivettyä" kuoliaaksi, se muutenkin menettää ajan saatossa toimivuuttaan kun siihen kertyy kaikkia ryönää.

            Comment

            • kaikkone
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 933
              • Villähde

              Originally posted by Perlenbacher View Post
              Kattihan voi myös "näivettyä" kuoliaaksi, se muutenkin menettää ajan saatossa toimivuuttaan kun siihen kertyy kaikkia ryönää.
              mjooh. millaista tarvike mallia suositellaan?

              Saivat mega-autossa sen sit menemään läpi, hehkuttivat kuulema oikei huolel, huonoiks uutisiks sano et 5v sisäl katti varmaa uusittava :P
              Last edited by kaikkone; 17-11-2010, 11:23.

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                Originally posted by Aatos View Post
                Veikkaan nokan asentotunnistinta. Älä osta tarvikeosaa.
                Noitakin ois kaks anturia ja pitäis molemmat uusia jos alkaa summanmutikassa vaihtamaan. Sitten vielä kampuran anturi. :think


                Originally posted by Perlenbacher View Post
                Viittaa vahvasti bensanpaineen säätimeen tai takaiskuventtiiliin joka pitää paineen bensajärjestelmässä kun auto on sammuksissa. Kun "hehkutat", bensapumppu pyörii ja kerää paineen uudestaan letkuihin. Sitten starttaa kunnolla. Melko selvä homma sanoisin.
                Vaihdoin tuon bensansuodattimen siksi kun aattelin että se vois olla tukossa, sitten sen takia bensanpaine ois alhainen ja suuttimet ei toimis oikein (onko edes mahdollista).
                Mitenkähän tuohon linjaan sais järkevimmin painemittarin laitettua ja näkisi sitten mikä paine tai laskeeko se omia aikojaan?
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  Elikkäs mega-autosta saadun lapun mukaan
                  joutokäynti: 780 /min
                  Lambda 1.001
                  CO 0.075
                  CO2 14,98
                  HC 86ppm
                  O2 0,16
                  COcor 0,075

                  Korotettu: 2560 /min
                  Lambda 1.009
                  CO 0.089
                  CO2 14.87
                  HC 33ppm
                  O2 0.29
                  COcor 0.089

                  Comment

                  • LiLHezz
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 647
                    • Pilpala / Riihimäki

                    m20b25 kat '91

                    Nyt se myrkyn lykkäs!

                    HC: 613 (82)
                    CO%: 0,12 (0,17)
                    O2% 0,15 (0,36)
                    CO2% 14,9 (14,8)
                    Lambda 0 (1)

                    Suluissa 2000r/min

                    Mikäs tossa nyt on? Kannen vaihdon jälkeen ajettu n.100km..
                    Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                    E30 325iXA Touring
                    Lizzy - '82
                    Jättiprojekti

                    Comment

                    • Jampsu87
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 1335
                      • Rovaniemi

                      Originally posted by LiLHezz View Post
                      Nyt se myrkyn lykkäs!

                      HC: 613 (82)
                      CO%: 0,12 (0,17)
                      O2% 0,15 (0,36)
                      CO2% 14,9 (14,8)
                      Lambda 0 (1)

                      Suluissa 2000r/min

                      Mikäs tossa nyt on? Kannen vaihdon jälkeen ajettu n.100km..
                      Ajoitus pielessä kannen vaihdon jälkeen.:think
                      E91 lci 330xd.

                      Comment

                      • /PETE/
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2002
                        • 430
                        • Seutula City / Vantaa

                        Originally posted by LiLHezz View Post
                        Nyt se myrkyn lykkäs!

                        HC: 613 (82)
                        CO%: 0,12 (0,17)
                        O2% 0,15 (0,36)
                        CO2% 14,9 (14,8)
                        Lambda 0 (1)

                        Suluissa 2000r/min

                        Mikäs tossa nyt on? Kannen vaihdon jälkeen ajettu n.100km..

                        Jos on automaagi, niin kokeile ottaa tyhjäkäyntiarvot D päällä.
                        Omassa menee D päällä heittämällä arvoista, mutta N tai P nii ei mitään toivoa.
                        E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
                        EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

                        Comment

                        • LiLHezz
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 647
                          • Pilpala / Riihimäki

                          Originally posted by Jampsu87 View Post
                          Ajoitus pielessä kannen vaihdon jälkeen.:think
                          Kyllä mä sen moneen kertaan tarkastin enneeku löin tavarat kii..

                          Originally posted by /PETE/ View Post
                          Jos on automaagi, niin kokeile ottaa tyhjäkäyntiarvot D päällä.
                          Omassa menee D päällä heittämällä arvoista, mutta N tai P nii ei mitään toivoa.
                          Mut mikäs sen sit aiheuttaa ja laskeeko muka HC noin paljon pelkästään tolla..?

                          SELVIS JO! Lambaadan piuha oli huonosti kiinni
                          Last edited by LiLHezz; 23-11-2010, 15:03.
                          Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                          E30 325iXA Touring
                          Lizzy - '82
                          Jättiprojekti

                          Comment

                          • S4Driver
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 572
                            • Kaukana

                            Mitä vittua kysyy epätietoinen

                            Mitattu Sallittu Mitattu yli 2t/rpm
                            CO-pitoisuus 5,53 0,50 5,22
                            HC-pitoisuus 386 100 364
                            Lambda-arvo 0.90 sallittu 0,97-1,03
                            CO2-pitoisuus 10,10 10,20
                            O2-pitoisuus 1,66 5,00 1,71


                            Hylsyhän siitä tuli.

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              Originally posted by S4Driver View Post
                              Mitattu Sallittu Mitattu yli 2t/rpm
                              CO-pitoisuus 5,53 0,50 5,22
                              HC-pitoisuus 386 100 364
                              Lambda-arvo 0.90 sallittu 0,97-1,03
                              CO2-pitoisuus 10,10 10,20
                              O2-pitoisuus 1,66 5,00 1,71


                              Hylsyhän siitä tuli.
                              CO2:sta ja lambdasta sen verran mitä ymmärrän niin tuo käy joko tosi laihal tai rikkaal. en muista kumminpäin se oli.
                              Rikkaalla veikkaisin.
                              Ja O2:sta väki varmaan veikkais samantien joko pakoputken vuotoa tai imuvuotoa. Imuvuoto aiheuttais myös samal tuon rikkaalla käymisen (kaiketi?)

                              Korjatkoon joku viisaampi minua.

                              Comment

                              • Mac
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2007
                                • 199
                                • Kotka

                                Elikkäs, -94 M3 ja HC pomppaa joutokäynnillä yli 1000 muut arvot kohillaan, auto kävi tuossa paikallisella korjaamolla tutkimuksissa mutta ne ei osannu muuta tehdä kuin ottaa rahat pois imuvuotoa ite veikkailisin? korjaamolla sanoin että etsisivät mahdolliset vuodot, olivat kuitenkin vissiin suihkineet vain jotain ainetta ympäriisä että jos sen avulla näkis mahdollisia vuotoja.. onkos jotain ideoita että mikä siellä mättää kun tuo hc pomppaa? Imuvuodot yhä mahdolliset kun tutkittu vähän niin ja näin?
                                ---e92 ///M3---
                                ---e39 530i---

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎