Originally posted by bemmeri
View Post
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Siis pakokaasuista löytyy häkää, hiilivetyjä ja vapaata happea.... katti ei pelaa. Eli joko kylmä tai muuten ei herää, ekana kannattanee tarkistaa onko koko kattia autossa enää.Originally posted by petrolhead View PostKylmä toi on tainnut olla ainakin "jälkeen" mitatessa , CO2 on matala . "Ennen" luvut kertoo että palaa OK ja taitaa kattikin toimia.
Muutenhan kaikki arvot on kaikkosella ok, eli lambdaohjaus pelaa ja soppa palaa niinkuin pitääkin, itse ainakin epäilisin vaillinaisesti toimivaa kattia viaksi.
Comment
-
Katissa on roinat sisällä, ainakin kun irrottaa keskeltä jatkon ja kurkkaa sisälle ni näky tiheä verkko sielläOriginally posted by naukkis View PostSiis pakokaasuista löytyy häkää, hiilivetyjä ja vapaata happea.... katti ei pelaa. Eli joko kylmä tai muuten ei herää, ekana kannattanee tarkistaa onko koko kattia autossa enää.
Muutenhan kaikki arvot on kaikkosella ok, eli lambdaohjaus pelaa ja soppa palaa niinkuin pitääkin, itse ainakin epäilisin vaillinaisesti toimivaa kattia viaksi.
Comment
-
Viittaa vahvasti bensanpaineen säätimeen tai takaiskuventtiiliin joka pitää paineen bensajärjestelmässä kun auto on sammuksissa. Kun "hehkutat", bensapumppu pyörii ja kerää paineen uudestaan letkuihin. Sitten starttaa kunnolla. Melko selvä homma sanoisin.Originally posted by bemmeri View Poste36 M3 3,2l käy huonosti tyhjäkäyntiä.
-Joutuu kylmällä koneella "hehkuttamaan" kuin mitäkin dieseliä. Eli lähtee heti startista käyntiin jos pari-kolme sekunttia pitää virtoja päällä ennen starttausta. Sitten joutuu pitkään pyörittämään starttia ja välttämättä ei lähde silloinkaan "ensimmäisellä", jos starttaa auton normaalisti (avain sisään--> kääntö starttiasentoon).
Mikä vika?
Comment
-
-
mjooh. millaista tarvike mallia suositellaan?Originally posted by Perlenbacher View PostKattihan voi myös "näivettyä" kuoliaaksi, se muutenkin menettää ajan saatossa toimivuuttaan kun siihen kertyy kaikkia ryönää.
Saivat mega-autossa sen sit menemään läpi, hehkuttivat kuulema oikei huolel, huonoiks uutisiks sano et 5v sisäl katti varmaa uusittava :PLast edited by kaikkone; 17-11-2010, 11:23.
Comment
-
Noitakin ois kaks anturia ja pitäis molemmat uusia jos alkaa summanmutikassa vaihtamaan. Sitten vielä kampuran anturi. :thinkOriginally posted by Aatos View PostVeikkaan nokan asentotunnistinta. Älä osta tarvikeosaa.
Vaihdoin tuon bensansuodattimen siksi kun aattelin että se vois olla tukossa, sitten sen takia bensanpaine ois alhainen ja suuttimet ei toimis oikein (onko edes mahdollista).Originally posted by Perlenbacher View PostViittaa vahvasti bensanpaineen säätimeen tai takaiskuventtiiliin joka pitää paineen bensajärjestelmässä kun auto on sammuksissa. Kun "hehkutat", bensapumppu pyörii ja kerää paineen uudestaan letkuihin. Sitten starttaa kunnolla. Melko selvä homma sanoisin.
Mitenkähän tuohon linjaan sais järkevimmin painemittarin laitettua ja näkisi sitten mikä paine tai laskeeko se omia aikojaan?EVERYTHING | WORKS
Comment
-
m20b25 kat '91
Nyt se myrkyn lykkäs!
HC: 613 (82)
CO%: 0,12 (0,17)
O2% 0,15 (0,36)
CO2% 14,9 (14,8)
Lambda 0 (1)
Suluissa 2000r/min
Mikäs tossa nyt on? Kannen vaihdon jälkeen ajettu n.100km..Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
E30 325iXA Touring
Lizzy - '82
Jättiprojekti
Comment
-
-
Originally posted by LiLHezz View PostNyt se myrkyn lykkäs!
HC: 613 (82)
CO%: 0,12 (0,17)
O2% 0,15 (0,36)
CO2% 14,9 (14,8)
Lambda 0 (1)
Suluissa 2000r/min
Mikäs tossa nyt on? Kannen vaihdon jälkeen ajettu n.100km..
Jos on automaagi, niin kokeile ottaa tyhjäkäyntiarvot D päällä.
Omassa menee D päällä heittämällä arvoista, mutta N tai P nii ei mitään toivoa.E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber MetallicEX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91
Comment
-
Kyllä mä sen moneen kertaan tarkastin enneeku löin tavarat kii..Originally posted by Jampsu87 View PostAjoitus pielessä kannen vaihdon jälkeen.:think
Mut mikäs sen sit aiheuttaa ja laskeeko muka HC noin paljon pelkästään tolla..?Originally posted by /PETE/ View PostJos on automaagi, niin kokeile ottaa tyhjäkäyntiarvot D päällä.
Omassa menee D päällä heittämällä arvoista, mutta N tai P nii ei mitään toivoa.
SELVIS JO! Lambaadan piuha oli huonosti kiinni
Last edited by LiLHezz; 23-11-2010, 15:03.Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
E30 325iXA Touring
Lizzy - '82
Jättiprojekti
Comment
-
CO2:sta ja lambdasta sen verran mitä ymmärrän niin tuo käy joko tosi laihal tai rikkaal. en muista kumminpäin se oli.Originally posted by S4Driver View PostMitattu Sallittu Mitattu yli 2t/rpm
CO-pitoisuus 5,53 0,50 5,22
HC-pitoisuus 386 100 364
Lambda-arvo 0.90 sallittu 0,97-1,03
CO2-pitoisuus 10,10 10,20
O2-pitoisuus 1,66 5,00 1,71
Hylsyhän siitä tuli.
Rikkaalla veikkaisin.
Ja O2:sta väki varmaan veikkais samantien joko pakoputken vuotoa tai imuvuotoa. Imuvuoto aiheuttais myös samal tuon rikkaalla käymisen (kaiketi?)
Korjatkoon joku viisaampi minua.
Comment
-
Elikkäs, -94 M3 ja HC pomppaa joutokäynnillä yli 1000
muut arvot kohillaan, auto kävi tuossa paikallisella korjaamolla tutkimuksissa mutta ne ei osannu muuta tehdä kuin ottaa rahat pois
imuvuotoa ite veikkailisin? korjaamolla sanoin että etsisivät mahdolliset vuodot, olivat kuitenkin vissiin suihkineet vain jotain ainetta ympäriisä että jos sen avulla näkis mahdollisia vuotoja.. onkos jotain ideoita että mikä siellä mättää kun tuo hc pomppaa? Imuvuodot yhä mahdolliset kun tutkittu vähän niin ja näin?
---e92 ///M3---
---e39 530i---
Comment
Comment