Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MAKELA
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2011
    • 497
    • Kymenlaakso

    Moikka, teinköhän nyt ihan oikein ton lämmitys elementtejen poiston? Otin siis ne kaikki paskat tosta välistä pois, ja yhdistin letkut. Kokeilin paineilmalla puhallella niihin, ja toisesta meni ilma sinne termarin luokse, ja toisesta vesipumpun luokse..



    tein kuparista tollasen U:n sinne, varmaan hyvät virtausvastukset..

    Comment

    • Takalo_kari
      BTCF Member
      • Mar 2007
      • 1359
      • tku

      Originally posted by MAKELA View Post
      Moikka, teinköhän nyt ihan oikein ton lämmitys elementtejen poiston? Otin siis ne kaikki paskat tosta välistä pois, ja yhdistin letkut. Kokeilin paineilmalla puhallella niihin, ja toisesta meni ilma sinne termarin luokse, ja toisesta vesipumpun luokse..



      tein kuparista tollasen U:n sinne, varmaan hyvät virtausvastukset..

      Olis ihan jatkopalakin kelvannu..
      kai muistit ilmata järjestelmän kun sinne menit paineilmaa puhaltemaan?
      muuten kyllä systeemi ihan oikein tehty..
      Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
      -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
      Kiitos ajastasi? :think

      Comment

      • MAKELA
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 497
        • Kymenlaakso

        Originally posted by A.I View Post
        Olis ihan jatkopalakin kelvannu..
        kai muistit ilmata järjestelmän kun sinne menit paineilmaa puhaltemaan?
        muuten kyllä systeemi ihan oikein tehty..

        Miten laitat tohon jatkopalan? Kun pitää saada ihan 180 astetta, molemmat letkut nääs tulee tuolta ja on tossa asennossa.. Ja järjestelmä on kyllä ihan tyhjillään, syylärit sun muut irti ollu kohta puolisen vuotta, joten eiköhän se ilmata..

        Comment

        • Jochen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 1229
          • Valkeakoski & Trondheim

          Postataanpa tännekin asiaan liittyen:





          Näyttäisi sille että Shrick kopionokista olisi pieni kimppatilaus vireillä, toimitus kesäkuun puolessavälissä.

          No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
          Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
          Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
          Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
          Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
          Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

          Comment

          • make89
            Newbiemmer
            • Sep 2008
            • 9
            • Pomarkku!

            olis tarkotus kans poistaa se läpyskä sieltä imusarjasta vai jättkääkö sinne ja letkut pois vaan ja yhdistää millai porkukka on tehnyt :think
            -E30 318is Talvipirssi
            -E39 530D 'BlueEdition'

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              Originally posted by make89 View Post
              olis tarkotus kans poistaa se läpyskä sieltä imusarjasta vai jättkääkö sinne ja letkut pois vaan ja yhdistää millai porkukka on tehnyt :think
              Miksi se pitäisi poistaa?
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • Schnell
                BTCF Member
                • Dec 2007
                • 399
                • Kuusankoski

                onkos kellään rakennettu tuollaista 2.1l stroukkeria suomessa eli mitä netistä löysin niin ovat käyttäneet m47 kampea tai sitten m44 tälläisestä olisi kiva tietää enemmän esim minkä kangilla pelaa männistä löysin yhden jossa oli käytetty 3l s50 koneen mäntiä ja jollain ohjelmoitavalla ruiskulla 240hp saatu kuulostaisi loppujen lopuksi kohtuu helpoilta hepoilta ja m42 voisi olla mielenkiintoinen ajaa tälläisellä kokoonpanolla... eli kertokaahan ne piilossa olevat viilaajat että millaisia projekteja löytyyy ja onko mahdoton tehtävä tälläinen stroukkeri rakentaa :think
                Originally posted by Flart
                Team Lehtinen ajaa basaltblau e21:llä auringon laskuun

                Comment

                • kari@p
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 76

                  Originally posted by Schnell View Post
                  onkos kellään rakennettu tuollaista 2.1l stroukkeria suomessa eli mitä netistä löysin niin ovat käyttäneet m47 kampea tai sitten m44 tälläisestä olisi kiva tietää enemmän esim minkä kangilla pelaa männistä löysin yhden jossa oli käytetty 3l s50 koneen mäntiä ja jollain ohjelmoitavalla ruiskulla 240hp saatu kuulostaisi loppujen lopuksi kohtuu helpoilta hepoilta ja m42 voisi olla mielenkiintoinen ajaa tälläisellä kokoonpanolla... eli kertokaahan ne piilossa olevat viilaajat että millaisia projekteja löytyyy ja onko mahdoton tehtävä tälläinen stroukkeri rakentaa :think
                  Tämä kiinnostaisi minuakin..:think
                  ex Bemut:

                  Bmw 315 81,
                  Bmw 316 83,
                  Bmw 320 88
                  Bmw 325td 92

                  Comment

                  • kylmis
                    Newbiemmer
                    • Aug 2006
                    • 16

                    m47 kampiakseli

                    Tuli hommattua tuo m47 kampiakseli ja olis menossa vauhtipyörän kanssa tasapainotukseen nii tarviiko sitä koneistaa etta kävisi m42 moottoriin vai kävikö suoraan? saisivat samalla tehtyä sen jos tarvis.
                    e30 318is
                    e30 318i (m42 turbo projekti)
                    E46 320d touring M-sport -02

                    Comment

                    • jezze90
                      BTCF Member
                      • Jul 2010
                      • 108
                      • Keski-Suomi

                      Mikähän mahtaa olla vikana kun alkaa röpeltää kun vähän matkaa ajaa? 3eriä ilmamäärämittaria kokeiltu, bensansuodatin vaihdettu, tulpat ja bensapumppu. kone on e30 korissa.
                      F11 m550d

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        Originally posted by jezze90 View Post
                        Mikähän mahtaa olla vikana kun alkaa röpeltää kun vähän matkaa ajaa? 3eriä ilmamäärämittaria kokeiltu, bensansuodatin vaihdettu, tulpat ja bensapumppu. kone on e30 korissa.
                        Imuvuodot? Puola?
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • jezze90
                          BTCF Member
                          • Jul 2010
                          • 108
                          • Keski-Suomi

                          Originally posted by JJT View Post
                          Imuvuodot? Puola?
                          Imuvuodot on katsottu. saisko noita puolia jotenkin mitattua? :think
                          F11 m550d

                          Comment

                          • Räsis
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2008
                            • 420
                            • Joensuu

                            Osaako joku virittäjävelho kertoa minne pajalle kannattaisi lähettää nokka-akselit kyseisestä moottorista hiottavaksi?

                            Comment

                            • Freak
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 2560
                              • .

                              Originally posted by Räsis View Post
                              Osaako joku virittäjävelho kertoa minne pajalle kannattaisi lähettää nokka-akselit kyseisestä moottorista hiottavaksi?
                              Kylmäkosken Erikoismoottori/ Mauri Virtanen. Mihin käyttöön ajattelit nokkia/millaisilla arvoilla noin..? Maurilta kylä varmasti löytyy sopiva resepti kuhunkin tarpeeseen.
                              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                              Vanha Uuden liiton mies...

                              Comment

                              • Räsis
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2008
                                • 420
                                • Joensuu

                                Originally posted by Freak View Post
                                Kylmäkosken Erikoismoottori/ Mauri Virtanen. Mihin käyttöön ajattelit nokkia/millaisilla arvoilla noin..? Maurilta kylä varmasti löytyy sopiva resepti kuhunkin tarpeeseen.
                                Okei, tänks. 2 litraiseen ahdettuun strokerkoneeseen semmoset vähän vakiota hengittävämmät nokat tarviis saada. Moottoria on tarkotus kierrättää max 7500 rpm, ehkä vähemmän, joten ei varmaan kovin kireitä nenäkeppejä tarvii.

                                E:Soitin Erikoismoottorille. Kuulema aukioloaikaa kärsii lisätä 10-15 astetta ja nostoa abaut 1mm, jos tahtoo käyttää vakio-osia kannessa. Kuinka suuri hyöty tuosta sitten on? vai pitäskö alkaa suunnittelemaan jo kovia nostajia yms?
                                Last edited by Räsis; 10-08-2013, 11:49. Reason: soitin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎