Originally posted by Jochen
View Post
Meneppä kyselemään endurance miehiltä miten koneet kuumilla öljyillä pitää mukavaa meteliä ja miten se loppuu kun vaihtaa lennossa uudet öljyt. Toimii varmaan sen 8000rpm kun öljyt on kylmät, mutta eikö viritetystä koneesta ole joskus kiva ottaa voimaa ulos vähän pidempäänkin.??
Ja radalla pojat tusin ajaa millään 0w30 öljyillä mitä taas kadunmies sinne voi hölmöyttään laittaa. Mitä tapahtuu silloin kun ne litkut on kuumat? Ystävykset mäntä ja venttiili kättelevät?
Mieti myös miksi tehtaan M-malleissa on kovat nostajat, vaikka noilla hydraulisilla voi muka kierrättää sen 8000rpm turvallisesti:think
Ja miksi tehdas on jättänyt kierrosluvun niinkin alas jos olisi turvallista kierrättää vielä 1000rpm lisää.
Mulle on ihan sama mitä kukin omaa konettaa rakentaa, minä itse muuttaisin nostimet kiinteiksi ja alakautta säädettäviksi. Eli hakisin luotettavuutta huoltovapauden sijaan.
Comment