Onko siinä joku kumi? Ainakin nämä kutosten dampperit on yhtä jöötiä. Jotenkin tuntuu hurjalta miten semmonen pysyis isoilla kierroksilla tasapainossa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!
Collapse
X
-
Originally posted by Cell View PostOnko siinä joku kumi? Ainakin nämä kutosten dampperit on yhtä jöötiä. Jotenkin tuntuu hurjalta miten semmonen pysyis isoilla kierroksilla tasapainossa..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Muutamasta työni puolesta tutusta merkistä nuita värinän vaimentimia menee useinkin rikki, kyseisissä autoissa on vielä hihna jakopää, jolloin damperin ja kopan palaset pyörivät yleensä hihnan välissä ja solmivat venttiilit.
Asentajien kanssa tuossa asiasta juttelin, niin kovasti olivat sitä mieltä, ettei tuota vauriota voi oikein mitenkään ennustaa, ihan pykimätönkin kiekko voi irrota vulkanoinneista.
Sitä en osaa sanoa että onko m42 mitenkää herkkä tuota tekemään, yhtään varmaa tapausta "dampperi paskaksi ja total schade" en ole lukenut/kuullut.
Jos tuo oma kiulu jää perheeseen pidemmäksi aikaa, taida varotoimenpiteenä hommata uuden, hintaa en kyllä ole vielä selvittänyt ollenkaan.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostEdelleenkin vahvasti väitän enkä periksi anna, että E36 318is:ssä ilman ilmastointia on normaali, kova vauhtipyörä. Samalla numerolla olevaa pyörää ETK tarjoaa nimittäin E30 316i:stä lähtien ja jos niissä on kova pyörä, niin pakko se on olla silloin E36:ssakin. Vaikka ETK:ssa lukee osan kohdalla Twin Mass Flywheel, se ei välttämättä tarkoita kaksoismassaa, koska ETK tuntuu tarjoavan sitä kaksoismassaa joka autoon ja moottoriin.
Päästäisenä lämäsin autoon myös ensimmäisen lastun kiinni. Oktaanisuositus 98 ja kierroksenrajoitin 7500. Vielä on melko vähän kilometrejä takana mutta kulutus ei ainakaan isommin tuntunut nousevan. Kone ottaa kierroksia selvästi iloisemmin (ja korkeammalle). Tuntuisi vastaavan kaasuunkin terävämmin. Ensimmäinen asia minkä huomasin on muuttuneet äänet, kone murisee ihan eri tavalla, ääni kuulostaa jotenkin terävämmältä.
Tehomittauksessa pitää käydä heti kun aika järjestyy.
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJochen: Joko pian nähdään läppärungot paikallaan?
Olenkin ajatellut jakaa projektin näin:
Moottori 1 (tällä hetkellä kiinni autossa).
- Shrick nokkien kopiot (aihiot odottaa hiontaa)
- Lastu nokille vakioboxiin (lastu on odottamassa)
- Kevennetty kiinteä vauhtipyörä (odottaa kevennystä)
- 2.5" tein-itse-ja-säästin pakoputki ja katti (säästää painoa 10 kg jos ei muuta)
Tällä olisi siis tarkoitus ajaa tämä kesä ja ehkä ensi talvi ellen osta toista talvikulkinetta. Jää toivottavasti jossain vaiheessa odottamaan moottori 2:n laukeamista
Moottori 2 (aihio ostettu eilen).
- Wössnerin 12.6 puristuksilla olevat M3 takomännät (odottamassa)
- Hiotut + teräskuulapuhalletut vakiokiertokanget/CNC koneistetut kiertokanget ebaysta (vakiokankia on 2 settiä odottamassa)
- Lohko 86 mm ylikokoon -> 188x cm3 tilavuus (lohko on)
- S50B30 läppärungot (on)
- 340 cm3/m ruiskusuuttimet (löytyy)
- hiili/lasikuitu airbox ja ilmansuodattimen kotelo (tarvikkeet on)
- noin 300 asteiset nokat (lienee pakko tilata dbilasilta tms. noita ei vakioista enää voi hioa)
- Kannen lievä porttaus, imuventtiilit ja seetit ehkä 33 -> 35 mm (kansi odottamassa)
- Hydraulisten nostimien muuttaminen kiinteiksi, hiukan jäykemmät jouset (nostimet odottamassa)
- Moottorinohjaukseksi VEMS tai Mega
Vauhtipyörä ja pakoputki periytyisi tuosta ensimmäisestä moottorista.
Tarkoitus olisi siis väsätä kone joka kestää jenkaa jonkinverran vakiota enemmän tyyliin FIA Class II/Supertouringin 2 litraiset koneet.
Tiedä sitten koska valmistuu
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
-
Noniin, rupeaa kuulostamaan hyvältä. Millaiset tehotavoitteet? Muista myös pakosarja, tuollaisilla overlapeilla rupeaa olemaan isot tehoerot jo kyseessä kun imu- ja pakosarjan yhteistoiminta haetaan kohdalleen pituuksien kokeilulla/laskemisella. Imutorvia muistaakseni mietitkin jo joskus.
http://www.burnsstainless.com/MergeC...ollectors.html(kimppatilauksesta kiinnostuneita?)
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostNoniin, rupeaa kuulostamaan hyvältä. Millaiset tehotavoitteet? Muista myös pakosarja, tuollaisilla overlapeilla rupeaa olemaan isot tehoerot jo kyseessä kun imu- ja pakosarjan yhteistoiminta haetaan kohdalleen pituuksien kokeilulla/laskemisella. Imutorvia muistaakseni mietitkin jo joskus.
http://www.burnsstainless.com/MergeC...ollectors.html(kimppatilauksesta kiinnostuneita?)
Comment
-
-
Originally posted by Jochen View PostPäästäisenä lämäsin autoon myös ensimmäisen lastun kiinni. Oktaanisuositus 98 ja kierroksenrajoitin 7500. Vielä on melko vähän kilometrejä takana mutta kulutus ei ainakaan isommin tuntunut nousevan. Kone ottaa kierroksia selvästi iloisemmin (ja korkeammalle). Tuntuisi vastaavan kaasuunkin terävämmin. Ensimmäinen asia minkä huomasin on muuttuneet äänet, kone murisee ihan eri tavalla, ääni kuulostaa jotenkin terävämmältä.
Tehomittauksessa pitää käydä heti kun aika järjestyy.-Official member of BTCF-Sauna team-
Comment
-
-
Originally posted by Juh4 View PostMistäs lastun ostit ja uskaltaako hintaa kysyä?
Kaveri tekee myös kauppaa saksan ebayssa. Lastu maksoi 49€ + pk.
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
-
Originally posted by Jochen View Post
- Wössnerin 12.6 puristuksilla olevat M3 takomännät (odottamassa)
- Hiotut + teräskuulapuhalletut vakiokiertokanget/CNC koneistetut kiertokanget ebaysta (vakiokankia on 2 settiä odottamassa)
- Lohko 86 mm ylikokoon -> 188x cm3 tilavuus (lohko on)
- S50B30 läppärungot (on)
- 340 cm3/m ruiskusuuttimet (löytyy)
- hiili/lasikuitu airbox ja ilmansuodattimen kotelo (tarvikkeet on)
- noin 300 asteiset nokat (lienee pakko tilata dbilasilta tms. noita ei vakioista enää voi hioa)
- Kannen lievä porttaus, imuventtiilit ja seetit ehkä 33 -> 35 mm (kansi odottamassa)
- Hydraulisten nostimien muuttaminen kiinteiksi, hiukan jäykemmät jouset (nostimet odottamassa)
- Moottorinohjaukseksi VEMS tai Mega
Vauhtipyörä ja pakoputki periytyisi tuosta ensimmäisestä moottorista.
Tarkoitus olisi siis väsätä kone joka kestää jenkaa jonkinverran vakiota enemmän tyyliin FIA Class II/Supertouringin 2 litraiset koneet.
Tiedä sitten koska valmistuuF33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Onko nuo wössnerit muuten ne jotka myytiin joitakin kuukausia tjsp sitten myyntipuolella? Olivat aika komiat325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Jochen View Posthttp://freenet-homepage.de/pro-auto/
Kaveri tekee myös kauppaa saksan ebayssa. Lastu maksoi 49€ + pk.-Official member of BTCF-Sauna team-
Comment
-
Comment