Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peette
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 63
    • Ylivieska

    kannattaako pirrata kaasuläppien akseleita kapeammiksi jotta tulisi parempi ilmavirtaus.. tai siis siitä kohdasta läppiä mistä se akseli menee.. kun eräs ooppeli kuski oli omegaansa niitä muokannut niin oli kuulema vaikuttanut jotain.. tai huomas eron vakiosta.. ja mistä tuollainen is:sä yleensä vuotaa öljyä? mulla vuotaa mukava läntti joka kerta ku pysähtyy... ja mistä saisi halvalla tiivisteitä tuohon koneeseen?

    Edit. kellään jääny pyörimään ylimäärästä tyhjäkäynti moottoria?? ehjää.

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Originally posted by peette View Post
      kannattaako pirrata kaasuläppien akseleita kapeammiksi jotta tulisi parempi ilmavirtaus.. tai siis siitä kohdasta läppiä mistä se akseli menee.. kun eräs ooppeli kuski oli omegaansa niitä muokannut niin oli kuulema vaikuttanut jotain.. tai huomas eron vakiosta.. ja mistä tuollainen is:sä yleensä vuotaa öljyä? mulla vuotaa mukava läntti joka kerta ku pysähtyy... ja mistä saisi halvalla tiivisteitä tuohon koneeseen?

      Edit. kellään jääny pyörimään ylimäärästä tyhjäkäynti moottoria?? ehjää.
      No varmaan huomaa eron
      Tiivisteitä saa varaosa liikkeistä, motonetista voi jotain löytyä tai kl-varaosilta.
      Tosin ei kaikki välttämättä oo sen halvempia kuin merkkiliikkeessäkään.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • peette
        Bimmer Rookie
        • Dec 2008
        • 63
        • Ylivieska

        Originally posted by JJT View Post
        No varmaan huomaa eron
        Tiivisteitä saa varaosa liikkeistä, motonetista voi jotain löytyä tai kl-varaosilta.
        Tosin ei kaikki välttämättä oo sen halvempia kuin merkkiliikkeessäkään.
        m42 koneesee ei ollu motonetissä eikä kl varaosissa.. m40 kyllä löytyy ja m43... kyllähän niitä merkkiliikkeestä löytyis..

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          Originally posted by peette View Post
          m42 koneesee ei ollu motonetissä eikä kl varaosissa.. m40 kyllä löytyy ja m43... kyllähän niitä merkkiliikkeestä löytyis..
          Niin siis ei ollu nettisivuilla ? Arvasin. Soita sinne kl-varaosiin, ei ole kaikki muutama tuhat nimikettä netissä...

          Comment

          • peette
            Bimmer Rookie
            • Dec 2008
            • 63
            • Ylivieska

            Originally posted by jr66 View Post
            Niin siis ei ollu nettisivuilla ? Arvasin. Soita sinne kl-varaosiin, ei ole kaikki muutama tuhat nimikettä netissä...
            no se

            Comment

            • Räsis
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2008
              • 420
              • Joensuu

              Jos ei vähäpäästöisen '90 318iS ahtaa. Pystyykö vertailumallina käyttämään vanhempaa eli absitonta 325i? kun ei viitsisi semmosia turhuuksia alkaa laittamaan saatika sitten leimaamaan ahdettua autoa ilman tehonlisäystä. Ei sitäkään 20% ylitystä sallita kuin mallisarjan tehokkaimpaan...

              Comment

              • Atte.H
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 96
                • Suomi

                Mikähän olis järkevin keino laskea m42 koneen puristussuhdetta 8-9:1 paikkeille?

                Comment

                • Jampsu87
                  BTCF Member
                  • Oct 2007
                  • 1335
                  • Rovaniemi

                  Originally posted by Atte.H View Post
                  Mikähän olis järkevin keino laskea m42 koneen puristussuhdetta 8-9:1 paikkeille?
                  Meinaatko turbottaa?
                  E91 lci 330xd.

                  Comment

                  • Atte.H
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2009
                    • 96
                    • Suomi

                    Originally posted by Jampsu87 View Post
                    Meinaatko turbottaa?
                    Remmiahdin on vähän pyörinyt mielessä, mutta vielä ei oo tullu mietittyä asiaa kovin paljon. Oon ruvennu vähän kunnostelemaan tuota omaa coupea, ja jonkinnäkönen "perushuolto" koneelle vois olla ajankohtainen. Siinä samalla olis kätevä tiputtaa puristuksia. Rahatilanne on toistaseks niin surkea, että ihan heti ei oo tuohon hommaan varaa ryhtyä, mutta näin tulevaisuuden varalle kyselen .

                    Comment

                    • Tonppa1
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2006
                      • 142
                      • Hki

                      Täähän on about M50 - 2pyttyä. M50 koneita on turbotettu vakiopuristeilla hyvin tuloksin. Vaatii moottorin ohjauksen säädöltä enemmän tarkkuutta, mutta palkitsee yleisenä toimivuutena.

                      Itsellä 8,7 puristukset ja vähän harmittaa, että "tuhlasin" rahat 138mm Ojennuksen veiveihin. Menetin kuitenkin samalla paljealueen hyödyn.. Jyrkemmät nokatkin laskee mulla dynaamista puristussuhdetta.

                      Kuitenkin joku kysyy, niin ei oo ollu kone vielä tositoimissa, joten paha mennä sanomaan onko mun M42 hyvä turbolla.
                      Last edited by Tonppa1; 31-03-2010, 12:41. Reason: vaihdettu staattinen dynaamiseks
                      E46 320dAT -02

                      Comment

                      • [Riku]
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 499
                        • Pirkkala

                        Olin juuri sanomassa ettei niitä varmaan ole tarve tiputtaa, ahdotkin varmaan suunnitteilla aika miedot.

                        Comment

                        • Freak
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 2560
                          • .

                          Jos halvalla haluaa päästä ja välttämättä niitä puristuksia vähän laskea, niin riippuen autosi vuosimallista se onnistuu vaihtamalla joko männät tai kansi. Ennen 9/92 valmistetuissa M42B18-moteissa on männässä syvempi kuoppa kuin tuon jälkeen valmistetuissa M42B18Tü -koneissa. Molemmissa koneissa kuitenkin tehtaan jälkeen samat 10:1 puristukset.

                          Se onko tässäkään mitään järkeä onkin sitten jokaisen itsekseen mietittävä.



                          Originally posted by Tonppa1 View Post
                          ... Jyrkemmät nokatkin laskee mulla staattista puristussuhdetta, vai mikä lie oli nimike...
                          Dynaaminen puristussuhde kyseessä. Staattinen on se laskennallinen.
                          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                          Vanha Uuden liiton mies...

                          Comment

                          • Atte.H
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2009
                            • 96
                            • Suomi

                            Originally posted by Freak View Post
                            Se onko tässäkään mitään järkeä onkin sitten jokaisen itsekseen mietittävä.
                            Eihän siinä varmaan mitään järkeä oliskaan . Kuten ei taida olla autojen rakentelussa/virittelyssä muutenkaan. JOS kuitenkin hommaan ryhdyn, niin ei siinä ensimmäisenä oo homman järkevyys mielessä. Otan asian enemmän rakentamisen ilon ja oppimisen kannalta.

                            Mikä tuossa m42 koneessa on heikoin paikka? Tai minkä verran tehoa sais kohtuullisen luotettavasti irti hyväkuntoisesta koneesta?

                            Moottorinohjaukseen joutuisikin varmaan paneutumaan huolella, jos tuo puristussuhde jäis noin korkealle.

                            Mutta onko sillä alemmalla puristussuhteella mekaanisesti ahdetussa koneessa niin suurta merkitystä alakierrosten hengettömyyteen kuin turbokoneessa?

                            Comment

                            • r.w.
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 2510
                              • Länsirannikko

                              Vaihda se moottorinohjaus heti ja hanki vaikka halpa nokkasatsi niin muuttuu aivan eri moottoriksi, eikä katsastusmieskään huomaa mitään. Ei tarvitse ylipaineesta haaveilla kun kone kiekuu kierroksilla kuin Klaus Meine ja rahaa jää vielä vaikka Skorppareiden vinyyleihin.
                              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                              Comment

                              • Schnell
                                BTCF Member
                                • Dec 2007
                                • 399
                                • Kuusankoski

                                Onkos kukaan kokeillut noita dbilaksen läppärunkosatseja m42 moottoriin? entä onko kellään omakohtaisia kokemuksia jyrkemmistä nokista ja minkälaisia tehonlisäyksiä saatu? olisi kiva kuulla joltain hieman tarinaa? että miten moottorin luonne muuttuu ja saako näillä mitään muuta kuin rahan palamaan?
                                Originally posted by Flart
                                Team Lehtinen ajaa basaltblau e21:llä auringon laskuun

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎