Tunti sitten sain M54 puolat paikoilleen. Persedyno oli huomaavinaan selvää piristymistä. No oli ne vanhat johdot ja puola jo 13v vanhat, joten ei ihme jos olis joku kaakki kateissa niiden takia. Vetää nyt paremmin läpi koko alueen. Saas katsoa miten vetää, kun saan aikaiseksi askarella läppärungot paikoilleen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!
Collapse
X
-
Itse kierrättelin tyytyväisenä virinokilla varustettua vakiomoottoria 7500 rpm asti eikä mitään hajonnut, tosin kone alkoi puutua tuota kierrosmäärää lähestyttäessä kun imusarja on suunniteltu matalammille kierroksille. Mutta venttiilikoneisto kyllä kestää noinkin paljon jenkaa.
M54 puolat eli CoP modi? Itsellä on samanlainen tulossa, puolat on ja adapteri on melkein valmis. Olis kyllä ihan ok jos se edes vähän piristäisi konetta, ajattelin sitä lähinnä konehuoneen siistimisen kannalta
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
-
Kaveri rakentelee M42 konetta ja meinas isommat suuttimet vaihtaa. Kysymys kuuluukin että mitkä kannattaa laittaa? Alkuun setiksi tulee ainakin dbilaksen läppärungot, nokat, rosteri peltisatsi, lastu... myöhemmin sitten lisää. Käykö esim M50B25 suuttimet ja riittääkö niillä kakku?MB W204 C320 CDI
Kawasaki Ninja ZX-7R
Comment
-
-
M54 puolat eli CoP modi? Itsellä on samanlainen tulossa, puolat on ja adapteri on melkein valmis. Olis kyllä ihan ok jos se edes vähän piristäisi konetta, ajattelin sitä lähinnä konehuoneen siistimisen kannalta
Edit johtojen värit meni näin:
Valkoinen-cyl1
sininen-cyl2
punainen-cyl3
keltainen-cyl4
M54 johtosarjassa oli vastaavilla väreilla olevat johdot. Niissä värit oli tosin raitoina mustalla pohjalla.Last edited by Juppe; 14-08-2010, 08:17.
Comment
-
-
Originally posted by Rudenorth View PostKaveri rakentelee M42 konetta ja meinas isommat suuttimet vaihtaa. Kysymys kuuluukin että mitkä kannattaa laittaa? Alkuun setiksi tulee ainakin dbilaksen läppärungot, nokat, rosteri peltisatsi, lastu... myöhemmin sitten lisää. Käykö esim M50B25 suuttimet ja riittääkö niillä kakku?ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Mulla on jemmassa Audi S4 suuttimet jotka on noin 340 cm3 virtauksella, laskin että ne riittää vapari käytössä siihen mitä 1,9 litraisesta M42 koneesta realistisesti saa irti.
Tietty voisi läppärunkojen kanssa laittaa kaksi suutinryhmää joissa on vaikka ihan vakiosuuttimet, toisen ryhmän imutorven päähän ja toisen vakiopaikalle. Matalilla kierroksilla riittää vakiopaikassa olevat suuttimet ja sitten korkeammilla kierroksilla otetaan mukaan se kauempana oleva suutinryhmä. Pari prossaa voisi huipputehot parantua kun ilma ja bensa saa enemmän aikaa sekoittua matkalla sylinteriin. Vaatii kyllä moottorinohjaukseksi jotain muuta kuin motronicin.
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostJa kyseessä mitä ilmeisemmin oli vähäpäästöinen peli?
Jokos kävit siellä Karalalla säädättämässä?
Eli 270 asteiset nokat 10mm nostolla. Kannessa R seetit (kansiset) ja imukanavaa venttiilin päästä hieman muotoiltu, ei mitään radikaalia. Vakio ilmanputsarit yms kaikki hilppeet.
112,5kW 6100rpm
184Nm 5400rpm
Rajoitinta ei siirretty vakiosta ylöspäin, kun teho lähtee laskemaan jo reilusti siinäkohtaa.
Ala kierroksille tuli lisä vääntöä, minkä ajamisen helppoudessa huomaa.
Keskialueella 3700 - 4000rpm pieni vääntökuoppa, mitä ei ajossa huomaa, jos ei sitä varta vasten "tunnustele".
Persdyno kertoo myös parantuneesta suorituskyvystä, eli kaikinpuolin onnistunut pieni parannus.TIG hitsaukset. Alumiini, RST, musta yms. + koneistukset, sorvaus, jyrsintä.
Pakoputkisto osat RST, Hitsattavat kierreholkit, Vanteiden korjaukset yms.
Comment
-
-
Originally posted by C caddy View PostNyt on säädetty karalalla.
Eli 270 asteiset nokat 10mm nostolla. Kannessa R seetit (kansiset) ja imukanavaa venttiilin päästä hieman muotoiltu, ei mitään radikaalia. Vakio ilmanputsarit yms kaikki hilppeet.
112,5kW 6100rpm
184Nm 5400rpm
Rajoitinta ei siirretty vakiosta ylöspäin, kun teho lähtee laskemaan jo reilusti siinäkohtaa.
Ala kierroksille tuli lisä vääntöä, minkä ajamisen helppoudessa huomaa.
Keskialueella 3700 - 4000rpm pieni vääntökuoppa, mitä ei ajossa huomaa, jos ei sitä varta vasten "tunnustele".
Persdyno kertoo myös parantuneesta suorituskyvystä, eli kaikinpuolin onnistunut pieni parannus.E91 lci 330xd.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi oo kaikki ihan kohdallaan kun huippuvääntö pompannut noin korkeille kierroksille...
Huippuvääntöhän näissä moottoreissa on vakionakin aika ylhäällä. Voin kyllä rehellisesti sanoa, että kyllä tässä moottorissa on kaikki kohdallaan
...paitsi huipputehoa saisi tietysti aina olla enemmän.
Ja tosiaan, auto on vähäpäästöinen ja menee nyt säädön jälkeen päästöistä läpi kirkkaasti.
Last edited by C caddy; 21-08-2010, 00:29.TIG hitsaukset. Alumiini, RST, musta yms. + koneistukset, sorvaus, jyrsintä.
Pakoputkisto osat RST, Hitsattavat kierreholkit, Vanteiden korjaukset yms.
Comment
-
-
Ja nostoon!
Elikkä talven projektina tälläinen 318iS e30. Koneeseen on tarkoitus vaihtaa jakopäähän kaikki osat nokkapyöristä lähtien. Olen miettinyt samalla, kun kone on "levällään" joskos keksisi jotain pieniä "virityksiä" kesäksi. Tarkoitus ei ole nyt lähteä virittämällä virittämään, vaan esim. pienillä laitoilla tehtyjä juttuja.
Lastun ostin jo, enkä tiedä kannattaako sitä edes laittaa? Rajotin nousee, ja kone hajoaa? Ei tietenkään tarvis ajaa kokoajan rajotinta vasten.Mitäs, olen lukenut värinänvaimentimen(?) hajoamisesta, jos kone kiertää yli 7000rpm? Pitääkö paikkansa..? Entä onko tuosta lastusta mitään muuta "hyötyä"..? Kyseessä siis ihan halpislastu.
Lisäksi olen lukenut imupuolen lämmitysjuttujen poistosta, mutta homma ei ole oikein valoittunut päähäni. Kaasuläpässä on alhaalla sellainen irtonainen osa, johon menee letku, ja poistuu letku, onko tämä jokin "lämmitin" vai..? Lisäksi kaasuläpän ja imusarjan välissä oleva levy, johon menee ja lähtee letku, mikä tarkoitus? Mistä noita lämmityssysteemejä voi poistella käytöstä, sillä ne ei ole niiiin tarpeen kesäautossa..?
Simons putkisto löytyykin jo uutena, ja se olisi tarkoitus pistää kiinni, onko siitä mitään "hyötyä"? Lisäksi olen miettinyt jotain ilmanputsari ratkaisuja, mm. tehdä kunnollinen suoja vv-suodattimelle, ja ottaa ilmanohjaimesta putkella sille ilmaa, onko mitään järkeä?
Eli tarkoitus olisi ihan pieniä hiposteluja tehdä, jostakin luin että niilläkin pienillä parannuksilla olisi penkitetty jo 150hv lukemia..
Auttakaa tietämätöntä!
Comment
-
-
Originally posted by MAKELA View PostElikkä talven projektina tälläinen 318iS e30. Koneeseen on tarkoitus vaihtaa jakopäähän kaikki osat nokkapyöristä lähtien. Olen miettinyt samalla, kun kone on "levällään" joskos keksisi jotain pieniä "virityksiä" kesäksi. Tarkoitus ei ole nyt lähteä virittämällä virittämään, vaan esim. pienillä laitoilla tehtyjä juttuja.
Lastun ostin jo, enkä tiedä kannattaako sitä edes laittaa? Rajotin nousee, ja kone hajoaa? Ei tietenkään tarvis ajaa kokoajan rajotinta vasten.Mitäs, olen lukenut värinänvaimentimen(?) hajoamisesta, jos kone kiertää yli 7000rpm? Pitääkö paikkansa..? Entä onko tuosta lastusta mitään muuta "hyötyä"..? Kyseessä siis ihan halpislastu.
Lisäksi olen lukenut imupuolen lämmitysjuttujen poistosta, mutta homma ei ole oikein valoittunut päähäni. Kaasuläpässä on alhaalla sellainen irtonainen osa, johon menee letku, ja poistuu letku, onko tämä jokin "lämmitin" vai..? Lisäksi kaasuläpän ja imusarjan välissä oleva levy, johon menee ja lähtee letku, mikä tarkoitus? Mistä noita lämmityssysteemejä voi poistella käytöstä, sillä ne ei ole niiiin tarpeen kesäautossa..?
Simons putkisto löytyykin jo uutena, ja se olisi tarkoitus pistää kiinni, onko siitä mitään "hyötyä"? Lisäksi olen miettinyt jotain ilmanputsari ratkaisuja, mm. tehdä kunnollinen suoja vv-suodattimelle, ja ottaa ilmanohjaimesta putkella sille ilmaa, onko mitään järkeä?
Eli tarkoitus olisi ihan pieniä hiposteluja tehdä, jostakin luin että niilläkin pienillä parannuksilla olisi penkitetty jo 150hv lukemia..
Auttakaa tietämätöntä!
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostTeet mitä vaan niin tehonnoususta ei saa todistetta ellet penkitä samassa paikassa samoissa olosuhteissa ennen ja jälkeen.
öööööööööö??? Mihin kysymyksistäni vastasit?
En ole sanonut että tarvisi saada "todistetta" tehonnoususta, vaan että olisi kiva tehdä pieniä parannuksia(joita teiltä nyt kysyin) niin samalla kun kone on levällään. Esim. imupuolen lämmitysjuttujen poisto kesäautosta.
Eli laitan tähän vielä nämä kysymykset, ensimmäisellä kerralla ei vissiin ollut tarpeeksi selvästi :
A: Onko koneelle suurta haittaa lastusta, jos lastu nostaa rajoittimen +7000rpm.
B: Onko kellään käyttökokemuksia lastuista, ei siis huhupuhetta, vaan esim. omalla kohdalla?
C: Missä nämä imupuolen lämmitysjutut ovat, miten poistettavissa, onko mitään hyötyä..?
Kiitos jo etukäteen!
Comment
-
Comment