Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmertouring
    Banned
    • Feb 2012
    • 1082
    • Satakunta

    Originally posted by jr66 View Post
    Tuskin niin paljon että kannattaa reilu 1500 € laittaa kiinni noihin.

    älä nyt rahaa mieti,koska niitä vois saada halvemmallakin

    koitan miettiä suht edullist / ja yksin kertaista tapaa saada että bemari menisi edes hiukan paremmin...

    voishan sitä välityksilläkin muunnella...
    esim laittaa 220 getrag laatikko niin kiihtyis ainakin

    Comment

    • Elementti
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 222
      • Helsinki

      Tuli pihaan taas IS. Jonkinlainen vika vaivaa.
      Kylmänä ei ole tyhjäkäyntiä ja saa startata kaasupohjassa, että lähtee. Kuumana ei lähde ollenkaan. Työmatkalla sammui valoihin, startilla ei lähtenyt millään. Työntämällä sitten lähti.. Tuntuu myös todella tehottomalta..
      Vaihdettuja osia: ilmamäärämittari, lambda, nokkienasentoanturi ja kampiakselin asentoanturi.. Ajattelin tänään putsata kaasuläpän ja tyhjäkäyntisäätimen..

      Edit:
      Putsasin tyhjäkäyntisäätimen ja vaihdoin tulpat+lämpötila-anturin. Ei mitään vaikutusta ongelmaan.. Voisiko olla bensaongelma? Startilla kun pyörittää niin melkein lähtee, mutta ei kummiskaan. Työntämällä lähtee, mutta hetken rötää todella pahasti ja sitten rupeaa futaamaan.. Todella tehoton silti.
      Last edited by Elementti; 22-05-2014, 23:24.
      e38 740d '99 Sahara-beige
      e65 730d ’07 Black-sapphire
      f01 730d '09 sophisto-grau

      Comment

      • pazq
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 3167
        • 47200

        nakkaa samalla uuet tulpat jos et ole jo vaihtanut. itellä m50 teki vähän samaa ja tulpilla korjaantui..

        Comment

        • jpeltoma
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 600
          • pirkanmaa

          Mulla on jäänyt nurkkin pyörimään M47N2 kampiakseli, yksi veivin kaula vaatii koneistuksen.

          Tiedustella voi O41 4887484 / pirkanmaalla,vain nouto
          __________________________________________________ ________________________
          Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

          Comment

          • bimmertouring
            Banned
            • Feb 2012
            • 1082
            • Satakunta

            menkääs pistämään omista 318is bemareista kuvia =)

            Comment

            • bimmertouring
              Banned
              • Feb 2012
              • 1082
              • Satakunta

              onko täällä ketään ketä olis laittanut läppärungot M42 moottorii ?

              laitoitko lastun kanssa vai pistitkö oikee moottoriohjauksen ?

              onko hyötyä ?

              Comment

              • M-T2
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 733
                • Sawo

                No niin eli aika ois nostaa m42 pois keulilta ja vaihtaa kaikki tiivisteet ja muutenkin huoltaa kilkattava kone uuteen uskoon.

                Itse olen vain kaverina kyseisessä operaatiossa, mutta kysymys onkin, että mitä minun kannataa tehdä nyt kun kaikki periaatteessa käytetään levällään.

                Lähinnä pientä tehon parantelua olisi ajatuksena... kantta työstää?? YMS.

                Comment

                • Samu_93
                  BTCF Member
                  • Jun 2012
                  • 155
                  • Espoo

                  Ite käytin kannen koneistamolla venttiilinohjurien vaihdossa. Sanoi paikan omistaja siinä kantta hakiessani ettei hän ole nähnyt vielä yhtäkään M42 kantta jossa ohjurit eivät olisi väljät joten kannattanee käyttää kansi koneistamolla
                  e36 328 Cabriolet -95
                  e36 318iS Coupe -92
                  e36 325 Coupe -92

                  Comment

                  • Wesulius
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2012
                    • 304
                    • Mynämäki

                    Originally posted by ASDTurku View Post
                    Endurance E30 se oli 1,8 vakio akselilla. M52 2,0 veivit M52 2,5 männät
                    tulee noilla kamoilla sopivasti mäntä 1mm yli lohkon tason.Tälöin ei vielä
                    nakutus ongelmaa. Saa lisätä parhaan tehon ennakon jälkeen vielä 10 astetta
                    lisää ennen kuin alkaa nakuttaa. Ainakaan tossa n 170hp koneilla ei ollu mitään
                    eroa oliko avarrettu tai vakio kansi paikallaan. En lähtis vaihtaan venttileitä,
                    koska venttiilin tila palotilassa on todella ahdas. Jotta se virtaisi kunnolla pit-
                    tää palotilan reunaa miralla vähän avartaa, jotta venttiili virtaa koko pitaalaltaan. lisäksi istukkarengas pitää avartaa kanavaan päin. Eli sisä reikä
                    isommaksi niin paljon,että seetin tiivistepinta tulee aivan lautasen ulkoreunaan.
                    Meillä olisi varmasti 200hp ylittynyt jos nokkien säätövara olisi riittänyt.Joka
                    säädöllä teho nousi 15-20hp säätö jäi 0,8 milliin, kun ohje oli 1mm. Kyllä se kuoppa oli lievänä meilläkin. Kun puristus oli 12+ kilisteli, mutta lähti ennakon
                    säädöllä pois, eikä teho tipunut.. Kuten sanoin vakio venttiilit virtaa sarjat
                    paikoillaan 230hp.
                    Mä en nyt ihan tajunnu tota 0.8millii ja ohje 1mm.
                    Imu vai pakonokka , ilmeisesti pako?
                    Eikä kyllä vaikuta kovin vihaiselta nenulta?
                    Paljon se imu sitten oli?

                    Comment

                    • Wesulius
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2012
                      • 304
                      • Mynämäki


                      Tämmöstä käppyrää lähti.
                      E30 318is endurance vakio imu/pako sarjoilla ilmamäärämittari ja suodatin paketti.

                      Comment

                      • Topi08
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 4463
                        • .

                        Originally posted by Wesulius View Post

                        Tämmöstä käppyrää lähti.
                        E30 318is endurance vakio imu/pako sarjoilla ilmamäärämittari ja suodatin paketti.
                        Valaiseppa hiukan mitä kaikkea motille on tehty? :think

                        Comment

                        • Wesulius
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2012
                          • 304
                          • Mynämäki

                          Edestakaisin liikkuvien massojen määrää on pienennetty reilusti.
                          Venttiilijouset on löysemmät, venttiilit on paljon kevyemmät ja hieman isommat.
                          Puristussuhdetta on korotettu reilusti.
                          Nokka-akselit on rajummat ja uudelleen ajoitettu.
                          Vesipumpun sekä laturin kierroksia on pudotettu.
                          Pakoputken alkua lyhennetty.
                          Imusarja on lämpöeristetty kannesta.
                          Moottorin ohjaus on säädettävä.

                          Comment

                          • mize
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2011
                            • 186
                            • siuntio

                            Terve, en pikaisella searchilla löytänyt ohjeita koskien iS:än venttiiliennostimien vaihtoa täällä varmaan on ammatti miehiä jotka tietää aiheesta?:think

                            Jos vain millään voisi saada joko hyvää linkkiä tai hyviä neuvoja, mitä kaikkea kannattaa samalla uusia ja miten iso homma tuo on?

                            Auto on kyllä ihan vain talviauto niin ei viitsisi omaisuutta siihen kiinni laittaa kun pitäis kesäautokin kasata talven aikana

                            Tietenkin jos jotain kiinnostaa tulla ropailemaan tuommosta niin auto sijaitsee Lohjalla ja avusta kyllä maksan ja tarjoan kaljat!

                            -Miska 0452709624, pahoittelut offtopickista
                            NYT:
                            e36 ///M3 evo 4d , e91 325d
                            EX:
                            e36 325i e36 318iS, e34 525tds, e36 320i, e30 318i, e34 520i, e32 730iA, e36 316i, e34 525i, e60 530dA, e34 525i, e32 730i, e32 750iAL, e30 323i cabriolet, e30 320i, e34 520i touring, e21 320i, e34 525TDi touring, e30 318iS, e24 628CSia, e36 325i 4d, e34 525tic, e30 316, e34 525i

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Yleisön pyynnöstä siirretty topic Moottorit/voimansiirto-alueelle ja mulkattu otsikkoa.

                              Jarno
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • EMP
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2006
                                • 823
                                • Kuusjoki

                                Onko jossakin toisessa moottorissa suoraan sopivia mäntiä että puristussuhde pysyisi kutakuinkin vakiona käytettäessä 88mm iskullista kampiakselia?
                                Olisiko nuo aiemmin mainitut m52b25 männät sopivat? Tai edes tietoa mitä niillä tulee vakio kammella tarkaksi puristussuhteeksi?
                                E30 318i 2d M52B27 "eta"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎