Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5273
    • Pirkkala

    3bar säädin on moottorissa, mikä tahansa ruiskukoneen bensapumppu käy pumpuksi.


    Kuten sanottu, käytä -404 loppuista boksia niin ei pitäisi olla ajonestoa, ainakaan sellaista joka jotain haittaa.


    Moottorin johtosarjahan on erillinen korin johtosarjasta joten sähköjen kytkentä ei ole monimutkainen toimenpide.

    Kyllä tuosta boksista joku osaa lambdakorjauksen poiskin ottaa mutta en näe siinä järkeä, tämä moottori jättää lambda korjausarvot siihen missä ne irti otettaessa ovat.

    Bensankulutuksen nousukaan ei ole mikään itsestäänselvyys ilman labdoja ajaessa kone käyttää kiinteitä arvoja mutta jos ne ovat kohdallaan, en näe syytä miksi veisi enemmän.
    Tämä koskee siis m60 moottoria, muissa tilanne voi hyvinkin olla toinen ja usein onkin.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Forsmanni
      BTCF Member
      • Sep 2013
      • 146
      • Turku, Finland

      Kiitos paljon vastauksista!

      Laturi tietysti tarvis saada toimimaan ja olis tuo diagnostiikka palikkakin hyvä jättää.

      Saisihan nuo pakosarjat tehtyä lambdojenkin kanssa... Luo vain vähän lisää haastetta jo muutenkin hankalaan valmistukseen. Kuinka tarkkaa lambdojen paikka olisi pakosarjassa?

      Tuossa olisi yksi pata moottorinohauksineen valmiina myynnissä. Mitä jos ei ole -404 loppuista boxia? Ajonesto täytyy silloin ohjelmoinnin avulla poistaa?
      -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
      -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
      -Plancraft BMW Boat
      (b130/m10b20-->m60b40)
      EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
      EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
      EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
      EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
      EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

      Comment

      • alley
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 53
        • oulu

        Tuosta ajonestosta vielä. Mitä kaikkea se vaatii että toimii ajoneston kanssa. Itellä olisi koko autonraato pihassa josta saisin esim avaimen ja virtalukon. Eipä jokainen hamppi ohimennen veis venettäkään kun olis ajonesto

        Comment

        • alley
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 53
          • oulu

          Tuo mun dme on 986 262 620. Purkki ja kone on vuoden 92 seiskasta. Onkohan tuossa sama vaikeus kuin 484 loppuisen kanssa. Vai meneeko johdon katkaisulla?

          Originally posted by alley View Post
          Tuosta ajonestosta vielä. Mitä kaikkea se vaatii että toimii ajoneston kanssa. Itellä olisi koko autonraato pihassa josta saisin esim avaimen ja virtalukon. Eipä jokainen hamppi ohimennen veis venettäkään kun olis ajonesto

          Comment

          • Forsmanni
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 146
            • Turku, Finland

            Originally posted by alley View Post
            Tuo mun dme on 986 262 620. Purkki ja kone on vuoden 92 seiskasta. Onkohan tuossa sama vaikeus kuin 484 loppuisen kanssa. Vai meneeko johdon katkaisulla?
            Tuossa koneessa jota olen katsellut on myös 484 loppuinen boxi ;/ Eli se täytyy ohjelmoida pois? Kuka sen mahtaa tehdä? Vai onko niin hankalaa että jättää suoraan ostamatta...
            -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
            -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
            -Plancraft BMW Boat
            (b130/m10b20-->m60b40)
            EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
            EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
            EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
            EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
            EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5273
              • Pirkkala

              Originally posted by Forsmanni View Post
              Tuossa koneessa jota olen katsellut on myös 484 loppuinen boxi ;/ Eli se täytyy ohjelmoida pois? Kuka sen mahtaa tehdä? Vai onko niin hankalaa että jättää suoraan ostamatta...

              Saa sen pois. Sinne pitää laittaa emulaattori joka jäljittelee oikeaa signaalia.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Forsmanni
                BTCF Member
                • Sep 2013
                • 146
                • Turku, Finland

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Saa sen pois. Sinne pitää laittaa emulaattori joka jäljittelee oikeaa signaalia.
                Kerrotko tästä vähän lisää?
                -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                -Plancraft BMW Boat
                (b130/m10b20-->m60b40)
                EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5273
                  • Pirkkala

                  Originally posted by Forsmanni View Post
                  Kerrotko tästä vähän lisää?

                  No minä asentelin 484 boksin vanhukseen jolloin boksin ews piti saada pois.

                  Foorumin säännöthän kieltää täällä kertomasta tarkemmin mutta lähetä mulle vaikka privaa, Asia on huonossa muistissa mutta voin yrittää muistella.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Scitso
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 2817
                    • Kuusankoski

                    Kauhee nakutus kiristimen vaihdon jälkeen

                    M62b44 ilman vanosta kysessä tänään aattelin vaihtaa ketjukiristimen varmuudenvuoksi vaikka ei vielä äännäkkään. Tarkistin vielä että kyseessä tosiaan on Febin ennen 9/98 tarkoitettu kiristin. Noh niinkun olen lukenut on uusi huomattavasti pidemmällä jousella kuin vanha Kuva. Uudella kiristimellä välittömästi alkaa ääni kuin olisi löysälllä heti kun alko käynnistää , sammutin välittömästi vaihdoin vanhan takaisin ja oli täysin hiljainen. Jousi on sen verran vahva että en usko sen tarvitsevan öljyn painetta kiristääkeen.
                    Ketkä näitä on vaihtanut niin pitääkö vain uskaltaa pyörittää hetki uudella kiristimellä vai pitäskö tuo uusi kiristin esimerkiksi täyttää öljyllä
                    Last edited by Scitso; 31-07-2017, 09:09.
                    E34 525i Touring -96 "Iris"
                    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                    E61 530d Touring -04

                    ex. E39 520ia Touring -98
                    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                    ex. E28 520i -82

                    Comment

                    • alley
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2010
                      • 53
                      • oulu

                      Eli ajonestoista ei saa keskustella täällä. Ihan järkevää kylläkin.

                      Seuraavaan kysymykseen. Saako tuon m60b40 käymään ja toimimaan oikein automaatin johtosarjalla. Eli voiko laatikon purkin jättää pois vai pitääkö se olla paikallaan. Sitten kaasuläpässä on luistonestolle vivusto sekä anturi. Jos nämä poistaa niin luuleeko moottorinohjaus että mennään luisussa kokoajan. Tässä projektissa näkyy olevan nyt useampi seikka mikä voi vaikuttaa että ei saa konetta käymään. Tarkoitus saada kone käymään ensin rukkilavalla. helpottaisi jos olisi ensin vähän kartalla nuiden sähköjen osalta. Jos jollain muuten on ajonestoon liittyen jotain niin saa laittaa privaa

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5273
                        • Pirkkala

                        Originally posted by alley View Post
                        Eli ajonestoista ei saa keskustella täällä. Ihan järkevää kylläkin.

                        Seuraavaan kysymykseen. Saako tuon m60b40 käymään ja toimimaan oikein automaatin johtosarjalla. Eli voiko laatikon purkin jättää pois vai pitääkö se olla paikallaan. Sitten kaasuläpässä on luistonestolle vivusto sekä anturi. Jos nämä poistaa niin luuleeko moottorinohjaus että mennään luisussa kokoajan. Tässä projektissa näkyy olevan nyt useampi seikka mikä voi vaikuttaa että ei saa konetta käymään. Tarkoitus saada kone käymään ensin rukkilavalla. helpottaisi jos olisi ensin vähän kartalla nuiden sähköjen osalta. Jos jollain muuten on ajonestoon liittyen jotain niin saa laittaa privaa
                        M60b40 -404 loppuisella boksilla on vielä niin yksinkertainen että sen saa käymään kyllä. En olisi kovin huolissani jos vähänkin pysyy kaavio kourassa ja ymmärtää sähköistä. Ajonesto ews1 ei oikeastaan edes ole ajonesto.
                        (Siis se ensimmäinen ajonesto joka tullut joskus n.-92)
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • asis
                          BTCF Member
                          • Mar 2009
                          • 1140
                          • Joensuu

                          Originally posted by Scitso View Post
                          M62b44 ilman vanosta kysessä tänään aattelin vaihtaa ketjukiristimen varmuudenvuoksi vaikka ei vielä äännäkkään. Tarkistin vielä että kyseessä tosiaan on Febin ennen 9/98 tarkoitettu kiristin. Noh niinkun olen lukenut on uusi huomattavasti pidemmällä jousella kuin vanha Kuva. Uudella kiristimellä välittömästi alkaa ääni kuin olisi löysälllä heti kun alko käynnistää , sammutin välittömästi vaihdoin vanhan takaisin ja oli täysin hiljainen. Jousi on sen verran vahva että en usko sen tarvitsevan öljyn painetta kiristääkeen.
                          Ketkä näitä on vaihtanut niin pitääkö vain uskaltaa pyörittää hetki uudella kiristimellä vai pitäskö tuo uusi kiristin esimerkiksi täyttää öljyllä
                          Itsellänikin uudella kiristimellä hetken aikaa rallatti, ilmeisesti juuri sen verran että uusi kiristin täyttyi öljyllä. Voisi kai sen uuden öljytä ennen asennusta, mutta onko siitä sitten mitään hyötyä niin en tiedä.
                          Last edited by asis; 01-08-2017, 03:57.
                          E39 540iA M-Sport Imolarot II
                          E36 323i touring
                          Volvo V70 2.4D mk3
                          Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                          Honda Civic 1.4 4d ES
                          Chevy Caprice Classic
                          ex:
                          E32 730iA
                          E39 528i Calypsorot metallic
                          E36 325i x2

                          Comment

                          • Re-pe
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 380
                            • Lieksa

                            Mitähän nuo yli asteikon ja huutomerkin omaavat arvot ovat ja olisikohan noilla osuutta kasvaneeseen kulutukseen?

                            Ja tollainen vikakoodi oli tullut, ilmeisesti joku nakutustunnistin. Onko vakavaa ja kumman puolen tuo on?

                            Autohan on 540ia vm.96
                            Attached Files
                            e36 328i -97 M-Sport
                            e46 320d -04 M-Sport

                            Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                            Comment

                            • Re-pe
                              BTCF Member
                              • Nov 2010
                              • 380
                              • Lieksa

                              Originally posted by Re-pe View Post
                              Mitähän nuo yli asteikon ja huutomerkin omaavat arvot ovat ja olisikohan noilla osuutta kasvaneeseen kulutukseen?

                              Ja tollainen vikakoodi oli tullut, ilmeisesti joku nakutustunnistin. Onko vakavaa ja kumman puolen tuo on?

                              Autohan on 540ia vm.96
                              Kellään mitään tietoa?
                              e36 328i -97 M-Sport
                              e46 320d -04 M-Sport

                              Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5273
                                • Pirkkala

                                Luultavasti jokubon pielessä kun näyttää arvot tolleen. En kuitenkaan 100% sanoisi että vika on moottorissa vaan vois ehkä olla että signaali inpalle ois mitä sattuu:think kaikki on mahdollista... melkein.

                                Tuon nakutustunnistimen numero tästä puhelimen näytöltä tihrustettuna on 1 ja olettaisin sen olevan 1 bankin puolella eli apukiskin puoli. Tunnistimia on 2 per bank
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎