Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mige95
    replied
    Nyt on omasta projektista otettu ekat savut ulos, tyhjäkäynnissä ei mitää huomattavaa eroa ole vaikka vauhtis on 3.2kg+m20 kytkin, ennen oli m30 vauhtis ja kytkin. Täytyy sitä tyhjäkäynnin sytkä karttaa hieroa jos sais sen käymää vähän tasasemmin, alle 850rpm ei tarvi edes yrittää. On muute läppärungoilla ja tollassella vauhtipyörä setillä + jonnin verran kevyemmät männät (~280g kpl) kohtuu kierrosherkkä, mielenkiinnolla ootan et pääsee ajamaa miten tollanen 3155cc m52 vääntää

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Busch View Post
    Minkäslainen homma olis muuttaa kdfi:lle tuo imusarjan lämpötila-anturi nopeammin reagoivammaksi?
    Ei oo homma eikä mikään. Hommaa vaikka finjectorilta sen m10 kierteellä olevan avoimen anturin jossa on sama liitin kuin orggiksesta. Menee suoraan sinne tilalle. Ja sit syöttää sen kalibrointiarvot tuner studioon.

    Leave a comment:


  • Busch
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    M50b25 vanos koneessa on vr anturi kampuralla ja hall nokalla. Kdfi käyttää vaan kampuran tietoa. Sen kdfi:n modaaminen eri anturille on suht haastava homma, niin pistä suosiolla orggis vr sinne.
    Minkäslainen homma olis muuttaa kdfi:lle tuo imusarjan lämpötila-anturi nopeammin reagoivammaksi?

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    [QUOTE=Pazi88

    Asia kunnossa

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    En löytäny selkeetä vastausta muualta.
    Projekti on siinä vaiheessa et koneesee sähköjä laittelen kiinni ja meinasin vaihtaa tarvikemallin asentotunnistimen uuteen mutta mikäs sinne kannattas laittaa johtosarja on m50b25 vanos ja kdfi samaa, eli onko tossa nyt ollu hall anturia vai ei, eikös m52:sessa ole ainakin hall ? Käykö se m52 anturi johtosarjaa ja pitääkö kdfi:stä käydä asetuksia vaihtelee vai ostanko vaa m50 vanos koneen original anturin sinne ?
    M50b25 vanos koneessa on vr anturi kampuralla ja hall nokalla. Kdfi käyttää vaan kampuran tietoa. Sen kdfi:n modaaminen eri anturille on suht haastava homma, niin pistä suosiolla orggis vr sinne.
    Last edited by Pazi88; 09-03-2018, 11:28.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Kampiakselin asentotunnistin

    En löytäny selkeetä vastausta muualta.
    Projekti on siinä vaiheessa et koneesee sähköjä laittelen kiinni ja meinasin vaihtaa tarvikemallin asentotunnistimen uuteen mutta mikäs sinne kannattas laittaa johtosarja on m50b25 vanos ja kdfi samaa, eli onko tossa nyt ollu hall anturia vai ei, eikös m52:sessa ole ainakin hall ? Käykö se m52 anturi johtosarjaa ja pitääkö kdfi:stä käydä asetuksia vaihtelee vai ostanko vaa m50 vanos koneen original anturin sinne ?

    Leave a comment:


  • e36coupe
    replied
    Originally posted by Bullitt View Post
    https://www.facebook.com/billettioy/...75055582863811

    En tiedä onko jo ollut täällä, mutta tuollainen tuli naamakirjassa vastaan.

    Achilleksen setissä on vielä ruuvin kannassa reikä ja mukana tulee safety wire. Muuten näyttäs samalta paketilta samoilla myyntipuheilla. Hintakin samoilla luokilla.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by meteor View Post
    Alkuperäisessä ketjupyörässä on boorit, ei sovi suoraan uuteen akseliin. Onko tarkoitus viilata sopivaksi vai saako jostain eri hintaan sopivan ketjupyörän.
    Kai tuohon hintaan tulee ketjupyörä mukana. Vac setissä ainakin.

    Leave a comment:


  • meteor
    replied
    Alkuperäisessä ketjupyörässä on boorit, ei sovi suoraan uuteen akseliin. Onko tarkoitus viilata sopivaksi vai saako jostain eri hintaan sopivan ketjupyörän.

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied


    En tiedä onko jo ollut täällä, mutta tuollainen tuli naamakirjassa vastaan.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Minulta ääni tälle teorialle.

    Minä olen aina ollut sitä mieltä että kaikkia ketjuja rasittaa eniten kampiakselin nykivä pyöriminen.
    Ymmärtääkseni siksi myös 4 syl. Dieselien jakopää on ongelmallisempi kuin 6 syl. Joka käy tasaisemmin.
    Toinen seikka on resonanssivärähtelyt joita eri osissa alkaa ilmetä isoilla kierroksilla. Ne pystyvät pahimmillaan rikkomaan lähes mitä tahansa.
    Ja taistelua resonansseja vastaan on todella vaikea voittaa edes korkeimmalla (F1) tasolla.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Jyke koo View Post
    Omasta m50 löytyy alunperin molemmat. Itse ajattelin noiden kumien hiljetävän rattaan ja ketjun ääniä? Kumi löytyy myös pakonokan siitä isommasta rattaastakin


    Minulta ääni tälle teorialle.

    Minä olen aina ollut sitä mieltä että kaikkia ketjuja rasittaa eniten kampiakselin nykivä pyöriminen.
    Ymmärtääkseni siksi myös 4 syl. Dieselien jakopää on ongelmallisempi kuin 6 syl. Joka käy tasaisemmin.
    Toinen seikka on resonanssivärähtelyt joita eri osissa alkaa ilmetä isoilla kierroksilla. Ne pystyvät pahimmillaan rikkomaan lähes mitä tahansa.

    Leave a comment:


  • Jyke koo
    replied
    Omasta m50 löytyy alunperin molemmat. Itse ajattelin noiden kumien hiljetävän rattaan ja ketjun ääniä? Kumi löytyy myös pakonokan siitä isommasta rattaastakin

    Leave a comment:


  • meteor
    replied
    Jos mekaanisen s50 kiristäjän laittaa, veistää ne kumit siitä rattaan sivuista pois niin ei toimi keskipakokiristäjä eikä tarvitse teettää uutta ketjupyörää. En tosin ole nähnyt kuin kuvissa tämän ketjupyörän.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by meteor View Post
    ok, nyt ymmärrän toimintaperiaatteen. Mitä kovemmat kierrokset sitä tiukemmalle ketju menee. Ketjunkiristäjällä ketjun kireys pysyy vakiona noin suurinpiirtein eikä kuormita pumpun akselia niin paljon. Eikä edes takas kiristyvä ketju ole varmaan kestävä.
    Mistäs sen tietää kumpiko patentti enemmän pumpun akselia rasittaa ?

    Originally posted by Supra^ View Post
    Eli se kumikaulus rattaan ympärillä työntää ketjua ulospäin rattaasta, nyt meni perille. Mielenkiintoinen ratkaisu, miksiköhän tällaiseen on tehtaalla päädytty?
    Niinpä, miksi ? Kuten totesin, ketjun ja rattaan välys kasvaa tai oikeamminkin sitä välystä tulee siinä vaiheessa kun kumi venyy. Jos venyy :think Emt...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎