
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B28 Viritys ym Haaveilutopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nyt on omasta projektista otettu ekat savut ulos, tyhjäkäynnissä ei mitää huomattavaa eroa ole vaikka vauhtis on 3.2kg+m20 kytkin, ennen oli m30 vauhtis ja kytkin. Täytyy sitä tyhjäkäynnin sytkä karttaa hieroa jos sais sen käymää vähän tasasemmin, alle 850rpm ei tarvi edes yrittää. On muute läppärungoilla ja tollassella vauhtipyörä setillä + jonnin verran kevyemmät männät (~280g kpl) kohtuu kierrosherkkä, mielenkiinnolla ootan et pääsee ajamaa miten tollanen 3155cc m52 vääntää
-
-
Originally posted by Busch View PostMinkäslainen homma olis muuttaa kdfi:lle tuo imusarjan lämpötila-anturi nopeammin reagoivammaksi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostM50b25 vanos koneessa on vr anturi kampuralla ja hall nokalla. Kdfi käyttää vaan kampuran tietoa. Sen kdfi:n modaaminen eri anturille on suht haastava homma, niin pistä suosiolla orggis vr sinne.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mige95 View PostEn löytäny selkeetä vastausta muualta.
Projekti on siinä vaiheessa et koneesee sähköjä laittelen kiinni ja meinasin vaihtaa tarvikemallin asentotunnistimen uuteen mutta mikäs sinne kannattas laittaa johtosarja on m50b25 vanos ja kdfi samaa, eli onko tossa nyt ollu hall anturia vai ei, eikös m52:sessa ole ainakin hall ? Käykö se m52 anturi johtosarjaa ja pitääkö kdfi:stä käydä asetuksia vaihtelee vai ostanko vaa m50 vanos koneen original anturin sinne ?Last edited by Pazi88; 09-03-2018, 11:28.
Leave a comment:
-
-
Kampiakselin asentotunnistin
En löytäny selkeetä vastausta muualta.
Projekti on siinä vaiheessa et koneesee sähköjä laittelen kiinni ja meinasin vaihtaa tarvikemallin asentotunnistimen uuteen mutta mikäs sinne kannattas laittaa johtosarja on m50b25 vanos ja kdfi samaa, eli onko tossa nyt ollu hall anturia vai ei, eikös m52:sessa ole ainakin hall ? Käykö se m52 anturi johtosarjaa ja pitääkö kdfi:stä käydä asetuksia vaihtelee vai ostanko vaa m50 vanos koneen original anturin sinne ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bullitt View Posthttps://www.facebook.com/billettioy/...75055582863811
En tiedä onko jo ollut täällä, mutta tuollainen tuli naamakirjassa vastaan.
Achilleksen setissä on vielä ruuvin kannassa reikä ja mukana tulee safety wire. Muuten näyttäs samalta paketilta samoilla myyntipuheilla. Hintakin samoilla luokilla.
Leave a comment:
-
-
Alkuperäisessä ketjupyörässä on boorit, ei sovi suoraan uuteen akseliin. Onko tarkoitus viilata sopivaksi vai saako jostain eri hintaan sopivan ketjupyörän.
Leave a comment:
-
-
En tiedä onko jo ollut täällä, mutta tuollainen tuli naamakirjassa vastaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostMinulta ääni tälle teorialle.
Minä olen aina ollut sitä mieltä että kaikkia ketjuja rasittaa eniten kampiakselin nykivä pyöriminen.
Ymmärtääkseni siksi myös 4 syl. Dieselien jakopää on ongelmallisempi kuin 6 syl. Joka käy tasaisemmin.
Toinen seikka on resonanssivärähtelyt joita eri osissa alkaa ilmetä isoilla kierroksilla. Ne pystyvät pahimmillaan rikkomaan lähes mitä tahansa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jyke koo View PostOmasta m50 löytyy alunperin molemmat. Itse ajattelin noiden kumien hiljetävän rattaan ja ketjun ääniä? Kumi löytyy myös pakonokan siitä isommasta rattaastakin
Minulta ääni tälle teorialle.
Minä olen aina ollut sitä mieltä että kaikkia ketjuja rasittaa eniten kampiakselin nykivä pyöriminen.
Ymmärtääkseni siksi myös 4 syl. Dieselien jakopää on ongelmallisempi kuin 6 syl. Joka käy tasaisemmin.
Toinen seikka on resonanssivärähtelyt joita eri osissa alkaa ilmetä isoilla kierroksilla. Ne pystyvät pahimmillaan rikkomaan lähes mitä tahansa.
Leave a comment:
-
-
Omasta m50 löytyy alunperin molemmat. Itse ajattelin noiden kumien hiljetävän rattaan ja ketjun ääniä? Kumi löytyy myös pakonokan siitä isommasta rattaastakin
Leave a comment:
-
-
Jos mekaanisen s50 kiristäjän laittaa, veistää ne kumit siitä rattaan sivuista pois niin ei toimi keskipakokiristäjä eikä tarvitse teettää uutta ketjupyörää. En tosin ole nähnyt kuin kuvissa tämän ketjupyörän.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by meteor View Postok, nyt ymmärrän toimintaperiaatteen. Mitä kovemmat kierrokset sitä tiukemmalle ketju menee. Ketjunkiristäjällä ketjun kireys pysyy vakiona noin suurinpiirtein eikä kuormita pumpun akselia niin paljon. Eikä edes takas kiristyvä ketju ole varmaan kestävä.
Originally posted by Supra^ View PostEli se kumikaulus rattaan ympärillä työntää ketjua ulospäin rattaasta, nyt meni perille.Mielenkiintoinen ratkaisu, miksiköhän tällaiseen on tehtaalla päädytty?
Leave a comment:
-
Leave a comment: