Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Vaikka oiskin, niin siihen syötön katkasuun joutuu pistämään sekunnin-parin viiveen että toimii järkevästi.

    Aivan. Eli homma on ennakoista kiinni että pääseekö potkasemaan vastaan vai ei.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Mutta onko sulla syöttö 0 moottorijarrulla?
    Vaikka oiskin, niin siihen syötön katkasuun joutuu pistämään sekunnin-parin viiveen että toimii järkevästi.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Hahmotanko minä nyt ihan väärin mutta eikös vääntömomentti kohdistu kytkimeen takaperin ainostaan jos eteenpäin vaihde päällä autoa työnnetään pakilla? Eli moottoria pyöritetään väärään suuntaan.
    Moottorijarrutilanteessa ainostaan momentin "kulkusuunta" muuttuu?

    Eli tässä valossa vastaan potkiva kone voisi tuon tehdä koska silloin hetkellisesti vääntömomentti voisi olla toiseen suuntaan.
    Mutta onko sulla syöttö 0 moottorijarrulla? Kaasu ylhäällä tai osittain painettuna vi tietenkin olla vielä ero.

    Tuo kytkimen osahan on selvästi tehty ottamaan vastaan ainostaan vetoa.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Kuvat nähneenä tässä on se syy mutta mikä tähän johtaa :think
    Ihan näin arvauksena oisko esim. liikaa ennakkoa moottorijarrulla ennekuin mahdollinen fuelcutti puuttuu peliin ja kone "potkii vastaan". Tuommonen voi olla aika hankala huomata ajellessa, kun äkkiä hukkuu siihen etä moottorijarru on voimakkaampi kevyellä vauhtipyörällä. Viinalla kai tuo kone ymmärtääkseni käy. e85 tunnustaa alipaine alueella tykkäävän pienemmistä ennakoista mitä bensa esim.
    Last edited by Pazi88; 17-04-2018, 10:49.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by meteor View Post
    Vedossa ei noi peltihärpäkkeet väänny vaan kun mennään moottorijarrulle se voiman suunta muuttuu ja ne ei kestä työntöä jostain syystä.
    Kuvat nähneenä tässä on se syy mutta mikä tähän johtaa :think

    Leave a comment:


  • meteor
    replied
    Vedossa ei noi peltihärpäkkeet väänny vaan kun mennään moottorijarrulle se voiman suunta muuttuu ja ne ei kestä työntöä jostain syystä.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Joku tuossa kytkin hommassa on taatusti pielessä. Ei ne nyt ihan näkkileipää ole, pitäis kestää todella kovaa käyttöä.
    Esim Jopin M3 jossa SRE kytkin saa jatkuvaa kytkinpommia ja kuminpolttoa yms, en ole ikinä nähnyt niin kovalla rääkillä autoa ja se on kestänyt vuosia ja vuosia.

    Originally posted by Skarpa View Post

    En itse odota S50 läppiksiltä varsinaista viritysvaikutusta. Mulle tavoitteina oli askartelu, fiilis, kaasuvaste ja imuäänet. Toivon mukaan mukaan tehossa ja väännössä ei paljon häviä vakiolle imusarjalle.
    Hinta vaikuttaa kohtuulliselta jos tekee ajan kanssa...
    Itselläni ei olisi väliä kuin sillä että saisi tehoa lisää ja sitten myös noille saa sopivia hiilarisia imubokseja yms systeemejä joilla voisi viedä vielä pidemmälle.

    Itselläni on ollut aikoinaan M3 3.2 S50B32 koneella ja en usko että saisin enää mitenkään kaasuvastetta paremmaksi läppiksillä, nykyinen M50, BBTB, nokat, pakopuoli ja softa sekä kevyt vauhtis on purrut niin että kaasunvaste on aivan mieletön, jos muistikuvani palvelevat oikein niin M3 ei ollut edes noin voimakas kaasuvaste. Toki kevennetyllä vauhtiksella varustettua M3:sta olen ajanut ja siinä oli myös todella mieletön kaasuvaste, samanlainen niskankatkaisu fiilis mistä pidän.
    Last edited by Remotion; 17-04-2018, 00:25.

    Leave a comment:


  • toppe
    replied
    jos käytät kytkin niinku käsijarru ne menee rikki.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Tällässeltä näyttää sre 618, kaksi jousilevyy kierossa ja yks irti niitistää. Samalla lailla siis hajonnut kuin aikasemmatkin asetelmat.
    Joku siellä on pakko olla päin perämetsää, jos jo kolmas asetelma levii samalla tavalla.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Tällässeltä näyttää sre 618, kaksi jousilevyy kierossa ja yks irti niitistää. Samalla lailla siis hajonnut kuin aikasemmatkin asetelmat.
    Last edited by mige95; 28-10-2018, 21:40.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    5-v laatikko?
    Joo 310z

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    vauhtipyörä on rhd m5x, m20 kytkimelle tehty eli oliko siinä offsettiä 0.1mm ei pitäs esijännityksessä olla vika ja sama kävi m30 vauhtipyörän ja kytkimen kanssa joten sen voi pois sulkea.

    zf laatikko ja uusi silmälaakeri kampiakselissa eli ei varmaa väärin ole.

    painelaakerissa tuskin vika, työsylinterii tehty pidempi tappi niin että irroitti just ja just sre 618, muissa toimi vakio tapilla normisti tietysti.
    5-v laatikko?

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Aika erikoinen vika.
    Lähtisin ihan ekana tutkimaan että osat on toisiinsa sopivia.
    -Esijännitys?
    -Silmälaakeri? Oikea koko ja etäisyys oikein?
    -Paininlaakeri? Sopiva ko. Jouselle?
    -Työsylinterin liike? Ei tosiaankaan runttaa jousta liian pitkälle?
    vauhtipyörä on rhd m5x, m20 kytkimelle tehty eli oliko siinä offsettiä 0.1mm ei pitäs esijännityksessä olla vika ja sama kävi m30 vauhtipyörän ja kytkimen kanssa joten sen voi pois sulkea.

    zf laatikko ja uusi silmälaakeri kampiakselissa eli ei varmaa väärin ole.

    painelaakerissa tuskin vika, työsylinterii tehty pidempi tappi niin että irroitti just ja just sre 618, muissa toimi vakio tapilla normisti tietysti.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Onko kenelläkää tietoa miks paineasetelman jousilevyt ei kestä tai niiden kiinnitys niitit tulee läpi asetelmasta, menny nyt 3 kpl uusia asetelmia samalla tavalla rikki, kaks hajonnu täys kiihdytyksessä ja yks hajos paikallaa kun kun polkas kierroksia kytkin pohjassa, siitä katkes kaikki 3 jousilevyä. Kytkimet on ollu m30 sachs, m20 valeo ja tää viimesin sre 618 tällä ei kerinnyt edes 100km ajamaan. Kytkin ei paina liian syvälle.
    Kierrosherkän vapari koneen perässä.
    Aika erikoinen vika.
    Lähtisin ihan ekana tutkimaan että osat on toisiinsa sopivia.
    -Esijännitys?
    -Silmälaakeri? Oikea koko ja etäisyys oikein?
    -Paininlaakeri? Sopiva ko. Jouselle?
    -Työsylinterin liike? Ei tosiaankaan runttaa jousta liian pitkälle?

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Kytkin

    Onko kenelläkää tietoa miks paineasetelman jousilevyt ei kestä tai niiden kiinnitys niitit tulee läpi asetelmasta, menny nyt 3 kpl uusia asetelmia samalla tavalla rikki, kaks hajonnu täys kiihdytyksessä ja yks hajos paikallaa kun kun polkas kierroksia kytkin pohjassa, siitä katkes kaikki 3 jousilevyä. Kytkimet on ollu m30 sachs, m20 valeo ja tää viimesin sre 618 tällä ei kerinnyt edes 100km ajamaan. Kytkin ei paina liian syvälle.
    Kierrosherkän vapari koneen perässä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎