
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B28 Viritys ym Haaveilutopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by snaytserie View PostAuto siis sigun mukainen e39 528i -96 tomaatti ja nyt on hankinnassa m50b25 imusarja ja tuo pazin oppien mukainen m54b30 imunokka modi.
Kysymys kuuluu asennusten jälkeen että laitanko ecun menemään tuollaiselle ebay-hepulle vai mitä kannattaisi tehä?
Radalle olis tarkoitus päästä syksyllä, mutta katsotaan miten aika riittää projektille..:think
Leave a comment:
-
-
Auto siis sigun mukainen e39 528i -96 tomaatti ja nyt on hankinnassa m50b25 imusarja ja tuo pazin oppien mukainen m54b30 imunokka modi.
Kysymys kuuluu asennusten jälkeen että laitanko ecun menemään tuollaiselle ebay-hepulle vai mitä kannattaisi tehä?
Radalle olis tarkoitus päästä syksyllä, mutta katsotaan miten aika riittää projektille..:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mige95 View PostTarkotin että rajotin tai moottorijarru onsen kytkimen aina rikkonut, en ole ajanut silleen että rajotin->moottorijarrulle-> rajotin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostKyllähän nuo rajotinta saa ihan huolella, mut ei kyl ikinää oo ite tullu tehtyä niin että rajoittimelle silloin kun on pitoja ja siitä moottorijarulle :think ehkä max jostain 3500-4000 paikkeilta mitä normiajossa tulee.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mige95 View PostKytkinrikkojen yhdistävänä tekijänä on aina se rajotin/moottorijarru molemmissahan tulee se vastasuuntaa kohdistuva voima.
Mutta kuinka paljon noita turboja sun muita vehkeitä huudatetaa rajotinta vasten ilman ongelmia
Leave a comment:
-
-
Onhan noita asetelmia rikottu 618 ja 765ia käytän varmaan enemmän vaihdejarrua kun mige95 kun kyseessä on rataauto
ihmetyttää ettei m3 set riko asetelmia ainoastaan viritetyt m50 moottorit
Leave a comment:
-
-
Ihan hyviä ajatuksia tullut, täytyy alustaa näitä teorioita, mulla ei ole tyhjäkäyntimoottoria ollenkaa vaan läpät on säädetty rakosellee eli tässä ei maximaalista moottorijarrua synny, mutta onhan ykkös vaihteella se kuintenki aika raju. Moottori käy bensalla ei etanolilla. Sunbeam:illa samoja murheita ja se auto on säädetty penkissä, enhän sitä tiedä onko tollasta viivettä fuel cuttii tehty, itse en ole ainakaan koskenut mihinkää tollassee asetukseen, kun ainakin kaikki moottorijarrut alle 4000rpm menee plx:s mukaa ns tyhjäkäyntinä ei siis mene lean tilaa vaan näyttää yleensä 14-15.5 seos suhdetta. Kytkinrikkojen yhdistävänä tekijänä on aina se rajotin/moottorijarru molemmissahan tulee se vastasuuntaa kohdistuva voima.
Mutta kuinka paljon noita turboja sun muita vehkeitä huudatetaa rajotinta vasten ilman ongelmia ja kisavehkeissä kovia moottorijarruja eikä kytkimet antaudu niin sehän tässä mielenkiintoista onkin, joku asia on oltava täysin pielessä, toi esijännitys nyt käydää ainaki huolella ajatuksella läpi.
Leave a comment:
-
-
Tossa käytin tänään auton päästömittauksessa varuiksi jos jotain ogelmia sattuu ilmenemään. Ja niitähän ilmeniCo oli aika korkeella ja sitä aloin sitten tallilla selvittelee.
Koodeja oli muistissa muttei aktiivisena:
Fuel trim limit Bank 1
Vanos Jammed
Voiko toi fuel trim johtua siitä kun tyhjäkäyntimoottori on ollut huonosti paikkallaan sekä separaattori on ilmeisesti tullut tiensä päähän kun imusarjassa oli melko reippaasti tuoretta öljyä?
Sitten tuo vanos ongelma. Vanoksen soleinoidi on täysin oikosulussa eikä sano mitään vaikka lyö akulta siihen sähköä, Solenoidin johdoista mitattuna vastusta oli 0,2ohmia.
Mullahan on tässä m54b30 nokka niin mietin voiko jos vanoksen ratas on jäänyt pitkäksi rikkoa ton solenoidin vai hajosiko se nyt muuten vaan?
Vanos kyllä liikkuu kun pistää paineilmaa ja ruuvas solenoidin pois ja käsin paineli sitä tappia mitä slenoidin kuuluu liikuttaa.
Jotenkin vähän tahmean olonen se vanos ehkä oli liikkeissä tai sitten kuvittelen kun ei oikein ole aikasempaa kokemusta tästä asiasta
Leave a comment:
-
-
Joo skarpa on kyllä oikeassa. Momentin suunta on sama. Mut on aika eri asia vetää jotain tommosilla peltilimuja, kuin "työntää" niillä. Vähän sama kuin löysällä muna on helppo vetää ulos, mut työntäminen on aika vittumaistamenee samalla lailla ruttuun kuin nuo peltilimut tossa kuvassa. Normaali moottorijarrutuksessa voimat on aika pieniä, mut eri juttu jos kone potkii vastaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostJoo, mulla ei aina hahmotuskyky riitä tälläseen.
Mutta ootko aivan varma
E: asia taitaa olla juuri kuten sanoit.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skarpa View PostMoottorin ei tarvii pyöriä takaperin, että kytkimen välittämä vääntömomentti muuttuu eri suuntaiseksi. Moottori pyörittää takapyöriä -> vetotilanne, paineasetelman liuskat vedolla. Moottori jarruttaa takapyöriä -> moottorijarrutus, paineasetelman liuskat työnnöllä. Turhan iso ennakko ja sytytys moottorijarrutustilanteessa: Mäntään kohdistuu paineisku ennen yläkuolokohtaa ja kone "lyö takaisin" -> Raju moottorijarrutus. Kone ei silti pyöri takaperin siinäkään tilanteessa. "momentin kulkusuunta" = momentin suunta.
Mutta ootko aivan varma
E: asia taitaa olla juuri kuten sanoit.Last edited by Urpo_rotta; 17-04-2018, 13:08.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostHahmotanko minä nyt ihan väärin mutta eikös vääntömomentti kohdistu kytkimeen takaperin ainostaan jos eteenpäin vaihde päällä autoa työnnetään pakilla? Eli moottoria pyöritetään väärään suuntaan.
Moottorijarrutilanteessa ainostaan momentin "kulkusuunta" muuttuuLast edited by Skarpa; 17-04-2018, 12:10.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostAivan. Eli homma on ennakoista kiinni että pääseekö potkasemaan vastaan vai ei.
Leave a comment:
-
Leave a comment: