Originally posted by jr66
View Post
M52B28 Viritys ym Haaveilutopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eli se kumikaulus rattaan ympärillä työntää ketjua ulospäin rattaasta, nyt meni perille.
Mielenkiintoinen ratkaisu, miksiköhän tällaiseen on tehtaalla päädytty?
Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
-
Mistäs sen tietää kumpiko patentti enemmän pumpun akselia rasittaa ?Originally posted by meteor View Postok, nyt ymmärrän toimintaperiaatteen. Mitä kovemmat kierrokset sitä tiukemmalle ketju menee. Ketjunkiristäjällä ketjun kireys pysyy vakiona noin suurinpiirtein eikä kuormita pumpun akselia niin paljon. Eikä edes takas kiristyvä ketju ole varmaan kestävä.
Niinpä, miksi ? Kuten totesin, ketjun ja rattaan välys kasvaa tai oikeamminkin sitä välystä tulee siinä vaiheessa kun kumi venyy. Jos venyy :think Emt...Originally posted by Supra^ View PostEli se kumikaulus rattaan ympärillä työntää ketjua ulospäin rattaasta, nyt meni perille.
Mielenkiintoinen ratkaisu, miksiköhän tällaiseen on tehtaalla päädytty?
Comment
-
Omasta m50 löytyy alunperin molemmat. Itse ajattelin noiden kumien hiljetävän rattaan ja ketjun ääniä? Kumi löytyy myös pakonokan siitä isommasta rattaastakin
Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2
Comment
-
Originally posted by Jyke koo View PostOmasta m50 löytyy alunperin molemmat. Itse ajattelin noiden kumien hiljetävän rattaan ja ketjun ääniä? Kumi löytyy myös pakonokan siitä isommasta rattaastakin
Minulta ääni tälle teorialle.
Minä olen aina ollut sitä mieltä että kaikkia ketjuja rasittaa eniten kampiakselin nykivä pyöriminen.
Ymmärtääkseni siksi myös 4 syl. Dieselien jakopää on ongelmallisempi kuin 6 syl. Joka käy tasaisemmin.
Toinen seikka on resonanssivärähtelyt joita eri osissa alkaa ilmetä isoilla kierroksilla. Ne pystyvät pahimmillaan rikkomaan lähes mitä tahansa.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Ja taistelua resonansseja vastaan on todella vaikea voittaa edes korkeimmalla (F1) tasolla.Originally posted by Urpo_rotta View PostMinulta ääni tälle teorialle.
Minä olen aina ollut sitä mieltä että kaikkia ketjuja rasittaa eniten kampiakselin nykivä pyöriminen.
Ymmärtääkseni siksi myös 4 syl. Dieselien jakopää on ongelmallisempi kuin 6 syl. Joka käy tasaisemmin.
Toinen seikka on resonanssivärähtelyt joita eri osissa alkaa ilmetä isoilla kierroksilla. Ne pystyvät pahimmillaan rikkomaan lähes mitä tahansa.Aprilia RSV4
Comment
-
En tiedä onko jo ollut täällä, mutta tuollainen tuli naamakirjassa vastaan.
Comment
-
Kai tuohon hintaan tulee ketjupyörä mukana. Vac setissä ainakin.Originally posted by meteor View PostAlkuperäisessä ketjupyörässä on boorit, ei sovi suoraan uuteen akseliin. Onko tarkoitus viilata sopivaksi vai saako jostain eri hintaan sopivan ketjupyörän.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Originally posted by Bullitt View Posthttps://www.facebook.com/billettioy/...75055582863811
En tiedä onko jo ollut täällä, mutta tuollainen tuli naamakirjassa vastaan.
Achilleksen setissä on vielä ruuvin kannassa reikä ja mukana tulee safety wire. Muuten näyttäs samalta paketilta samoilla myyntipuheilla. Hintakin samoilla luokilla.Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
Kampiakselin asentotunnistin
En löytäny selkeetä vastausta muualta.
Projekti on siinä vaiheessa et koneesee sähköjä laittelen kiinni ja meinasin vaihtaa tarvikemallin asentotunnistimen uuteen mutta mikäs sinne kannattas laittaa johtosarja on m50b25 vanos ja kdfi samaa, eli onko tossa nyt ollu hall anturia vai ei, eikös m52:sessa ole ainakin hall ? Käykö se m52 anturi johtosarjaa ja pitääkö kdfi:stä käydä asetuksia vaihtelee vai ostanko vaa m50 vanos koneen original anturin sinne ?-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
M50b25 vanos koneessa on vr anturi kampuralla ja hall nokalla. Kdfi käyttää vaan kampuran tietoa. Sen kdfi:n modaaminen eri anturille on suht haastava homma, niin pistä suosiolla orggis vr sinne.Originally posted by mige95 View PostEn löytäny selkeetä vastausta muualta.
Projekti on siinä vaiheessa et koneesee sähköjä laittelen kiinni ja meinasin vaihtaa tarvikemallin asentotunnistimen uuteen mutta mikäs sinne kannattas laittaa johtosarja on m50b25 vanos ja kdfi samaa, eli onko tossa nyt ollu hall anturia vai ei, eikös m52:sessa ole ainakin hall ? Käykö se m52 anturi johtosarjaa ja pitääkö kdfi:stä käydä asetuksia vaihtelee vai ostanko vaa m50 vanos koneen original anturin sinne ?Last edited by Pazi88; 09-03-2018, 12:28.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
[QUOTE=Pazi88
Asia kunnossa
-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
Minkäslainen homma olis muuttaa kdfi:lle tuo imusarjan lämpötila-anturi nopeammin reagoivammaksi?Originally posted by Pazi88 View PostM50b25 vanos koneessa on vr anturi kampuralla ja hall nokalla. Kdfi käyttää vaan kampuran tietoa. Sen kdfi:n modaaminen eri anturille on suht haastava homma, niin pistä suosiolla orggis vr sinne.
Comment
-
Ei oo homma eikä mikään. Hommaa vaikka finjectorilta sen m10 kierteellä olevan avoimen anturin jossa on sama liitin kuin orggiksesta. Menee suoraan sinne tilalle. Ja sit syöttää sen kalibrointiarvot tuner studioon.Originally posted by Busch View PostMinkäslainen homma olis muuttaa kdfi:lle tuo imusarjan lämpötila-anturi nopeammin reagoivammaksi?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
Comment