Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    Originally posted by jr66 View Post
    Kumihan siinä pullistuu, ei se ratas, keskipakovoiman vaikutuksesta kun kierrokset nousee jolloin se kiristää ketjua, tosin kun ketju siirtyy kampiakselilla kauemmaksi rattaasta niin ketjun rullan ja rattaan hampaan välys kasvaa... No ok, ei siinä milleistä varmaankaan puhuta, tiedä miten tuo on laskettu vai heitetty nopalla.
    Eli se kumikaulus rattaan ympärillä työntää ketjua ulospäin rattaasta, nyt meni perille. Mielenkiintoinen ratkaisu, miksiköhän tällaiseen on tehtaalla päädytty?
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16437
      • Asikkala

      Originally posted by meteor View Post
      ok, nyt ymmärrän toimintaperiaatteen. Mitä kovemmat kierrokset sitä tiukemmalle ketju menee. Ketjunkiristäjällä ketjun kireys pysyy vakiona noin suurinpiirtein eikä kuormita pumpun akselia niin paljon. Eikä edes takas kiristyvä ketju ole varmaan kestävä.
      Mistäs sen tietää kumpiko patentti enemmän pumpun akselia rasittaa ?

      Originally posted by Supra^ View Post
      Eli se kumikaulus rattaan ympärillä työntää ketjua ulospäin rattaasta, nyt meni perille. Mielenkiintoinen ratkaisu, miksiköhän tällaiseen on tehtaalla päädytty?
      Niinpä, miksi ? Kuten totesin, ketjun ja rattaan välys kasvaa tai oikeamminkin sitä välystä tulee siinä vaiheessa kun kumi venyy. Jos venyy :think Emt...

      Comment

      • meteor
        Bimmer Rookie
        • Sep 2013
        • 123
        • Hämeenlinna

        Jos mekaanisen s50 kiristäjän laittaa, veistää ne kumit siitä rattaan sivuista pois niin ei toimi keskipakokiristäjä eikä tarvitse teettää uutta ketjupyörää. En tosin ole nähnyt kuin kuvissa tämän ketjupyörän.

        Comment

        • Jyke koo
          BTCF Member
          • Sep 2011
          • 399
          • Tampere/Hämeenlinna

          Omasta m50 löytyy alunperin molemmat. Itse ajattelin noiden kumien hiljetävän rattaan ja ketjun ääniä? Kumi löytyy myös pakonokan siitä isommasta rattaastakin

          Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
          Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5258
            • Pirkkala

            Originally posted by Jyke koo View Post
            Omasta m50 löytyy alunperin molemmat. Itse ajattelin noiden kumien hiljetävän rattaan ja ketjun ääniä? Kumi löytyy myös pakonokan siitä isommasta rattaastakin


            Minulta ääni tälle teorialle.

            Minä olen aina ollut sitä mieltä että kaikkia ketjuja rasittaa eniten kampiakselin nykivä pyöriminen.
            Ymmärtääkseni siksi myös 4 syl. Dieselien jakopää on ongelmallisempi kuin 6 syl. Joka käy tasaisemmin.
            Toinen seikka on resonanssivärähtelyt joita eri osissa alkaa ilmetä isoilla kierroksilla. Ne pystyvät pahimmillaan rikkomaan lähes mitä tahansa.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Minulta ääni tälle teorialle.

              Minä olen aina ollut sitä mieltä että kaikkia ketjuja rasittaa eniten kampiakselin nykivä pyöriminen.
              Ymmärtääkseni siksi myös 4 syl. Dieselien jakopää on ongelmallisempi kuin 6 syl. Joka käy tasaisemmin.
              Toinen seikka on resonanssivärähtelyt joita eri osissa alkaa ilmetä isoilla kierroksilla. Ne pystyvät pahimmillaan rikkomaan lähes mitä tahansa.
              Ja taistelua resonansseja vastaan on todella vaikea voittaa edes korkeimmalla (F1) tasolla.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • Bullitt
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 2786
                • Turku



                En tiedä onko jo ollut täällä, mutta tuollainen tuli naamakirjassa vastaan.


                Comment

                • meteor
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2013
                  • 123
                  • Hämeenlinna

                  Alkuperäisessä ketjupyörässä on boorit, ei sovi suoraan uuteen akseliin. Onko tarkoitus viilata sopivaksi vai saako jostain eri hintaan sopivan ketjupyörän.

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11098
                    • Oulu

                    Originally posted by meteor View Post
                    Alkuperäisessä ketjupyörässä on boorit, ei sovi suoraan uuteen akseliin. Onko tarkoitus viilata sopivaksi vai saako jostain eri hintaan sopivan ketjupyörän.
                    Kai tuohon hintaan tulee ketjupyörä mukana. Vac setissä ainakin.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • e36coupe
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 719
                      • Nokia

                      Originally posted by Bullitt View Post
                      https://www.facebook.com/billettioy/...75055582863811

                      En tiedä onko jo ollut täällä, mutta tuollainen tuli naamakirjassa vastaan.

                      Achilleksen setissä on vielä ruuvin kannassa reikä ja mukana tulee safety wire. Muuten näyttäs samalta paketilta samoilla myyntipuheilla. Hintakin samoilla luokilla.
                      Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                      Työn alla: E21 320/6
                      Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                      Comment

                      • mige95
                        BTCF Member
                        • Mar 2014
                        • 1170
                        • lahti

                        Kampiakselin asentotunnistin

                        En löytäny selkeetä vastausta muualta.
                        Projekti on siinä vaiheessa et koneesee sähköjä laittelen kiinni ja meinasin vaihtaa tarvikemallin asentotunnistimen uuteen mutta mikäs sinne kannattas laittaa johtosarja on m50b25 vanos ja kdfi samaa, eli onko tossa nyt ollu hall anturia vai ei, eikös m52:sessa ole ainakin hall ? Käykö se m52 anturi johtosarjaa ja pitääkö kdfi:stä käydä asetuksia vaihtelee vai ostanko vaa m50 vanos koneen original anturin sinne ?
                        -g20 330e
                        -e31 840ci sc
                        -e46 316i (m52tub25)

                        EX- f11 530d lci
                        Ex- f01 730d
                        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                        Ex: -06 e61 535d m-sport
                        Ex:-02 e39 530d manual
                        Ex -93 e34 520i

                        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                        M62tu ajoitustyökalut.
                        N47/n57 ajoitustyökalut.

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11098
                          • Oulu

                          Originally posted by mige95 View Post
                          En löytäny selkeetä vastausta muualta.
                          Projekti on siinä vaiheessa et koneesee sähköjä laittelen kiinni ja meinasin vaihtaa tarvikemallin asentotunnistimen uuteen mutta mikäs sinne kannattas laittaa johtosarja on m50b25 vanos ja kdfi samaa, eli onko tossa nyt ollu hall anturia vai ei, eikös m52:sessa ole ainakin hall ? Käykö se m52 anturi johtosarjaa ja pitääkö kdfi:stä käydä asetuksia vaihtelee vai ostanko vaa m50 vanos koneen original anturin sinne ?
                          M50b25 vanos koneessa on vr anturi kampuralla ja hall nokalla. Kdfi käyttää vaan kampuran tietoa. Sen kdfi:n modaaminen eri anturille on suht haastava homma, niin pistä suosiolla orggis vr sinne.
                          Last edited by Pazi88; 09-03-2018, 12:28.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • mige95
                            BTCF Member
                            • Mar 2014
                            • 1170
                            • lahti

                            [QUOTE=Pazi88

                            Asia kunnossa
                            -g20 330e
                            -e31 840ci sc
                            -e46 316i (m52tub25)

                            EX- f11 530d lci
                            Ex- f01 730d
                            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                            Ex: -06 e61 535d m-sport
                            Ex:-02 e39 530d manual
                            Ex -93 e34 520i

                            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                            M62tu ajoitustyökalut.
                            N47/n57 ajoitustyökalut.

                            Comment

                            • Busch
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 271
                              • Seinäjoki/Lapua

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              M50b25 vanos koneessa on vr anturi kampuralla ja hall nokalla. Kdfi käyttää vaan kampuran tietoa. Sen kdfi:n modaaminen eri anturille on suht haastava homma, niin pistä suosiolla orggis vr sinne.
                              Minkäslainen homma olis muuttaa kdfi:lle tuo imusarjan lämpötila-anturi nopeammin reagoivammaksi?

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11098
                                • Oulu

                                Originally posted by Busch View Post
                                Minkäslainen homma olis muuttaa kdfi:lle tuo imusarjan lämpötila-anturi nopeammin reagoivammaksi?
                                Ei oo homma eikä mikään. Hommaa vaikka finjectorilta sen m10 kierteellä olevan avoimen anturin jossa on sama liitin kuin orggiksesta. Menee suoraan sinne tilalle. Ja sit syöttää sen kalibrointiarvot tuner studioon.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎