Originally posted by petrolhead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B28 Viritys ym Haaveilutopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by Vibex; 03-07-2018, 12:30.Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
-
-
Originally posted by Vibex View PostMiksi muistelen että viisarin paksuuden verran kun viisari näyttää ns. pieleen, että se kielisi termostaatin ongelmista, voiko pitää paikkansa? Kävisi järkeen kyllä jos jäähdytysjärjestelmä muuten pelaa oikein.
Kun tuolla aiemmin oli puhe, niin on muistettava ettei ->konehuoneen<- lämpötiloja voi mitata jäähdytinnesteestä. Ne ovat täysin eri asioita.
Tuo viskoflektin poistaminen kiinnostaisi itseänikin kyllä vakavissa mielin
Ja mahtoikos näissä tu- koneisissa olla säädettävissä tuo kaasupolkimen vaste? Ainakin tuohon kaupitellaan noita kolmepykäläisiä ajomodi bokseja, mihin mahtavat vaikuttaa, ilmeisesti jonkin vastuksen kautta toimivat (?). Tästä jo tehtiin tuo antijerkin poisto ja tuntuma parani jonkin verran
Sekä vielä yksi, osaako joku ottaa kantaa suurempien suuttimien tarpeelle, mihin asti mahtaa vakiot riittää? Tosiaan potilas on tuo m52b28tu, supersprintin pakosarjoilla sekä nyt tulee ne catcamsin 258/257 10mm/9.9mm nokat.
Pystyy säätämään paljonko kukin kaasupolkimen asento vaikuttaa kaasuläpän asentoon ihan vapaasti. Mut tuo kartta on tarkoituksella tehtaalta epälineaarinen jotta normiajo on sujuvaa. Sitä karttaa muokkaamalla normiajosta tulee äkkiä nykivää ja tympeää. Sen antijerkin poistolla ja decel asetuksilla kaasunvasteesta saa ihan kohtuullisen. Jos vielä haluaa nopeamman reagoinnin, pitäs tyhjäkäynti venttiilin osuutta säädöstä pienentää ja kaasuläpän osuutta isontaa. Koska se tk venttiilillä tapahtuva ilmämäärän ogjaus on vähän hidasta verrattuna kaasuläppään. Tällä on toki negatiivinen vaikutus koneen taloudellisuuteen, kun ilma ei virtaa niin paljoa niitä pikkukanavia pitkin.
Suuttimet pitäs kyllä riittää. Niillä melkeen voi jopa b28 koneella ajaa viinalla, koska niissä on vielä n 25% varaa isompiin aukioloaikoihin ilman et aletaan mennä riskialueelle.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostSe viisarin keskiasento ei monestikkaan ole edes keskellä vaan aavistuksen vinossa. Ei todellakaan ole viite toimimattomasta jäähdytyksestä. Ja sen keskiasennon vaihteluväli on niin iso, että jos viisari alkaa oikeasti nousemään ylöspäin, kone on jo hyvän matkaa keittämässä.
Pystyy säätämään paljonko kukin kaasupolkimen asento vaikuttaa kaasuläpän asentoon ihan vapaasti. Mut tuo kartta on tarkoituksella tehtaalta epälineaarinen jotta normiajo on sujuvaa. Sitä karttaa muokkaamalla normiajosta tulee äkkiä nykivää ja tympeää. Sen antijerkin poistolla ja decel asetuksilla kaasunvasteesta saa ihan kohtuullisen. Jos vielä haluaa nopeamman reagoinnin, pitäs tyhjäkäynti venttiilin osuutta säädöstä pienentää ja kaasuläpän osuutta isontaa. Koska se tk venttiilillä tapahtuva ilmämäärän ogjaus on vähän hidasta verrattuna kaasuläppään. Tällä on toki negatiivinen vaikutus koneen taloudellisuuteen, kun ilma ei virtaa niin paljoa niitä pikkukanavia pitkin.
Suuttimet pitäs kyllä riittää. Niillä melkeen voi jopa b28 koneella ajaa viinalla, koska niissä on vielä n 25% varaa isompiin aukioloaikoihin ilman et aletaan mennä riskialueelle.Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
-
3.2 M3:n vakio lämpömittari nököttää samassa asennossa välillä 70 - 120°C, joten siinä ei ainakaan paljoa voi mittarista päätellä.e36 M3 -97 "katukilpuri"
e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448
Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostNiin en minäkään sitä hirviän huonona systeeminä pidä. Lämmöt pysyy kohdillaan vaikka mekaanisen flektin poistaa.
Ja sitä orggis ilmastoinnen flektiä en poistas. Se on yks kymmenenkertaa tehokkaampi kuin joku spallin perus rimpula. Vaihtaa syylärissä olevan lämpötilakytnimen johonkin vähän matalampaan esim. 60/70 asteiseen, niin voi tilanteessa kuin tilanteessa ajella ilman viskoa, pelkän ilmastoinnin flektin varassa.
Itsellä on e30 turbossa syylärin eessä e39:n pwm ohjattu flekti. Se on e36:n omaa fiksumpi, kun siinä on läpät tuulettimen ympärillä, että niin iso alue syyläristä ei oo blokattua ilmavirralta, kuin e36:n versiossa. Läpät sit menee kiinni kun tuuletin käynnistyy. Flektille on pwm ohjaus megalta syylärin lämpötilan mukaan ja pitää lämmöt just eikä melkeen kohdillaan ilman turhia pöhinöitä. Tuo e39 tuuletinkötöstys menee suht suosiolla e36:n isompaan syyläriin kiinni.
Mistäs noita matalempia lämpötilakytkimiä löytyy?E36 M52B28 turbo
E46 330d M57n
S1000rr
Comment
-
-
Originally posted by Leinoo View PostMistäs noita matalempia lämpötilakytkimiä löytyy?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Lainataan topicia...
Eli M54B30:iin pitäis laittaa kartio tms.vapaavirtaussuodatin. Millaista suosittelette? Mielellään sais olla sellainen, ettei teho ainakaan tippuisi
orggis kotelo ei sovi, joten se ei ole vaihtoehto...Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostLainataan topicia...
Eli M54B30:iin pitäis laittaa kartio tms.vapaavirtaussuodatin. Millaista suosittelette? Mielellään sais olla sellainen, ettei teho ainakaan tippuisi
orggis kotelo ei sovi, joten se ei ole vaihtoehto...
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostMiksi orkkis kotelo ei sovi ?Last edited by Skarpa; 16-07-2018, 11:38.
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostSignaturesta kattoen kyseessä on E28, jolloin ainakin auton oma suodatinkotelo on sopimaton. E36 tai E46 kotelo vois mennä, jos etunurkassa ei oo muuta tiellä. (tai sitten M5, mut lienee kallis osa) Vaparissa oikea etukulma vapautuu, joten sinne voi siirrellä paisaria tai muuta mahdollisesti tiellä olevaa. Kartiosuodattimen malliin en osaa ottaa kantaa, mutta koteloisin sen konehuoneen etunurkkaan niin, että imee viileetä ilmaa valojen takaa.
paisarion syylärin päässä. e36 328:n korkeampi syyläri.
laitoin absin hydrauliyksikön siihen etupoteroon, niin ei siihen taida mahtua korkeuden puolesta enää kovin iso kotelo.
ajatus oli tosiaan , jos laittais kartiosuodattimen ja sitten alupellillä osastoisi sen siten, että olisi viileämmässä.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Pipercrossilta saa tollasen kohtuu siistin näkösen koteloidun, niin ei tarveis välttämättä tehdä mitää erillistä seinää. Ei kyllä ole tietoa millanen suodatus teho tuossa on.
https://www.ebay.com/itm/Pipercross-...k/173405603454
Comment
-
-
Tämmösestä pikkulohkosta eli m52b25 tuli tänään jarrutettua 204hp/236Nm.
Moottorilla ajettu +350tkm.
Perus setit moottorissa. M54/M50nv nokat, m20 vauhtipyörä, 3" putki ja visko otettu pois. Ohjelmaan ei ole koskettu millään tavalla. Säätämällä varmaan pari hp enemmän :think
Lämpöö oli hallissa 33 astetta joka vähän vääntöihin vaikkutti tai ainakin penkittäjä näin sano. Mutta ihan tyytyväinen olen kun 200hp meni rikki61 Ford
79 HD
Comment
-
-
Myynnissä M52 single vanos ecu brittisoftalla, ajonesto ja luistonesto poistettuna. 150 eur.
- Antti
EDIT: Lisäksi kysymys: Pelaako M52B28 ecu M52B25:ssä?Last edited by Skarpa; 19-07-2018, 11:57.
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View Post
EDIT: Lisäksi kysymys: Pelaako M52B28 ecu M52B25:ssä?
Siis B25 ecu B28:ssa, suuttimet oli myös B28.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostAinakin toisin päin toimi sen verran että ajossa ei ollut eroa huomattavissa.
Siis B25 ecu B28:ssa, suuttimet oli myös B28.E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
Comment