Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5258
    • Pirkkala

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Vaikka oiskin, niin siihen syötön katkasuun joutuu pistämään sekunnin-parin viiveen että toimii järkevästi.

    Aivan. Eli homma on ennakoista kiinni että pääseekö potkasemaan vastaan vai ei.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11098
      • Oulu

      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Aivan. Eli homma on ennakoista kiinni että pääseekö potkasemaan vastaan vai ei.
      Jep. Tätä varten orggis ecuissa on nopean kaasunlöysäyksen hetkellä decel retard toiminto. Mikä kyl taitaa lähinnä ehkäistä nakutusta, mut kuitenkin. Viina ei paljoa nakuttele, vaan rupeaa potkimaan vastaan ku on tarpeeksi ennakkoa.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Skarpa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 3406
        • Kotka

        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Hahmotanko minä nyt ihan väärin mutta eikös vääntömomentti kohdistu kytkimeen takaperin ainostaan jos eteenpäin vaihde päällä autoa työnnetään pakilla? Eli moottoria pyöritetään väärään suuntaan.
        Moottorijarrutilanteessa ainostaan momentin "kulkusuunta" muuttuu
        Moottorin ei tarvii pyöriä takaperin, että kytkimen välittämä vääntömomentti muuttuu eri suuntaiseksi. Moottori pyörittää takapyöriä -> vetotilanne, paineasetelman liuskat vedolla. Moottori jarruttaa takapyöriä -> moottorijarrutus, paineasetelman liuskat työnnöllä. Turhan iso ennakko ja sytytys moottorijarrutustilanteessa: Mäntään kohdistuu paineisku ennen yläkuolokohtaa ja kone "lyö takaisin" -> Raju moottorijarrutus. Kone ei silti pyöri takaperin siinäkään tilanteessa. "momentin kulkusuunta" = momentin suunta.
        Last edited by Skarpa; 17-04-2018, 13:10.
        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

        E30 Armo "330i"

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5258
          • Pirkkala

          Originally posted by Skarpa View Post
          Moottorin ei tarvii pyöriä takaperin, että kytkimen välittämä vääntömomentti muuttuu eri suuntaiseksi. Moottori pyörittää takapyöriä -> vetotilanne, paineasetelman liuskat vedolla. Moottori jarruttaa takapyöriä -> moottorijarrutus, paineasetelman liuskat työnnöllä. Turhan iso ennakko ja sytytys moottorijarrutustilanteessa: Mäntään kohdistuu paineisku ennen yläkuolokohtaa ja kone "lyö takaisin" -> Raju moottorijarrutus. Kone ei silti pyöri takaperin siinäkään tilanteessa. "momentin kulkusuunta" = momentin suunta.
          Joo, mulla ei aina hahmotuskyky riitä tälläseen.

          Mutta ootko aivan varma

          E: asia taitaa olla juuri kuten sanoit.
          Last edited by Urpo_rotta; 17-04-2018, 14:08.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3406
            • Kotka

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Joo, mulla ei aina hahmotuskyky riitä tälläseen.

            Mutta ootko aivan varma

            E: asia taitaa olla juuri kuten sanoit.
            Kyllä se näin on. Kytkinpommissa taas kytkin siirtyy äkkiä kuormittamattomasta tilasta vedolle, mikä lyö voimansiirron kaikkien komponenttien välykset äkisti yhteen laitaan tuottaen osille suuremman kuormituksen kuin moottorin oma vääntömomentti.
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11098
              • Oulu

              Joo skarpa on kyllä oikeassa. Momentin suunta on sama. Mut on aika eri asia vetää jotain tommosilla peltilimuja, kuin "työntää" niillä. Vähän sama kuin löysällä muna on helppo vetää ulos, mut työntäminen on aika vittumaista menee samalla lailla ruttuun kuin nuo peltilimut tossa kuvassa. Normaali moottorijarrutuksessa voimat on aika pieniä, mut eri juttu jos kone potkii vastaan.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Tuukkaw
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2015
                • 745
                • Tre

                Tossa käytin tänään auton päästömittauksessa varuiksi jos jotain ogelmia sattuu ilmenemään. Ja niitähän ilmeni Co oli aika korkeella ja sitä aloin sitten tallilla selvittelee.

                Koodeja oli muistissa muttei aktiivisena:
                Fuel trim limit Bank 1
                Vanos Jammed

                Voiko toi fuel trim johtua siitä kun tyhjäkäyntimoottori on ollut huonosti paikkallaan sekä separaattori on ilmeisesti tullut tiensä päähän kun imusarjassa oli melko reippaasti tuoretta öljyä?

                Sitten tuo vanos ongelma. Vanoksen soleinoidi on täysin oikosulussa eikä sano mitään vaikka lyö akulta siihen sähköä, Solenoidin johdoista mitattuna vastusta oli 0,2ohmia.
                Mullahan on tässä m54b30 nokka niin mietin voiko jos vanoksen ratas on jäänyt pitkäksi rikkoa ton solenoidin vai hajosiko se nyt muuten vaan?

                Vanos kyllä liikkuu kun pistää paineilmaa ja ruuvas solenoidin pois ja käsin paineli sitä tappia mitä slenoidin kuuluu liikuttaa.
                Jotenkin vähän tahmean olonen se vanos ehkä oli liikkeissä tai sitten kuvittelen kun ei oikein ole aikasempaa kokemusta tästä asiasta
                61 Ford
                79 HD

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3406
                  • Kotka

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Joo skarpa on kyllä oikeassa. Momentin suunta on sama. Mut on aika eri asia vetää jotain tommosilla peltilimuja, kuin "työntää" niillä
                  Pyörintäsuunta pysyy samana, mut momentin suunta muuttuu.
                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  • mige95
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 1170
                    • lahti

                    Ihan hyviä ajatuksia tullut, täytyy alustaa näitä teorioita, mulla ei ole tyhjäkäyntimoottoria ollenkaa vaan läpät on säädetty rakosellee eli tässä ei maximaalista moottorijarrua synny, mutta onhan ykkös vaihteella se kuintenki aika raju. Moottori käy bensalla ei etanolilla. Sunbeam:illa samoja murheita ja se auto on säädetty penkissä, enhän sitä tiedä onko tollasta viivettä fuel cuttii tehty, itse en ole ainakaan koskenut mihinkää tollassee asetukseen, kun ainakin kaikki moottorijarrut alle 4000rpm menee plx:s mukaa ns tyhjäkäyntinä ei siis mene lean tilaa vaan näyttää yleensä 14-15.5 seos suhdetta. Kytkinrikkojen yhdistävänä tekijänä on aina se rajotin/moottorijarru molemmissahan tulee se vastasuuntaa kohdistuva voima.
                    Mutta kuinka paljon noita turboja sun muita vehkeitä huudatetaa rajotinta vasten ilman ongelmia ja kisavehkeissä kovia moottorijarruja eikä kytkimet antaudu niin sehän tässä mielenkiintoista onkin, joku asia on oltava täysin pielessä, toi esijännitys nyt käydää ainaki huolella ajatuksella läpi.
                    -g20 330e
                    -e31 840ci sc
                    -e46 316i (m52tub25)

                    EX- f11 530d lci
                    Ex- f01 730d
                    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                    Ex: -06 e61 535d m-sport
                    Ex:-02 e39 530d manual
                    Ex -93 e34 520i

                    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                    M62tu ajoitustyökalut.
                    N47/n57 ajoitustyökalut.

                    Comment

                    • sunbeam
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2008
                      • 303
                      • Hämeenlinna

                      Onhan noita asetelmia rikottu 618 ja 765ia käytän varmaan enemmän vaihdejarrua kun mige95 kun kyseessä on rataauto
                      ihmetyttää ettei m3 set riko asetelmia ainoastaan viritetyt m50 moottorit

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11098
                        • Oulu

                        Originally posted by mige95 View Post
                        Kytkinrikkojen yhdistävänä tekijänä on aina se rajotin/moottorijarru molemmissahan tulee se vastasuuntaa kohdistuva voima.
                        Mutta kuinka paljon noita turboja sun muita vehkeitä huudatetaa rajotinta vasten ilman ongelmia
                        Kyllähän nuo rajotinta saa ihan huolella, mut ei kyl ikinää oo ite tullu tehtyä niin että rajoittimelle silloin kun on pitoja ja siitä moottorijarulle :think ehkä max jostain 3500-4000 paikkeilta mitä normiajossa tulee.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • mige95
                          BTCF Member
                          • Mar 2014
                          • 1170
                          • lahti

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Kyllähän nuo rajotinta saa ihan huolella, mut ei kyl ikinää oo ite tullu tehtyä niin että rajoittimelle silloin kun on pitoja ja siitä moottorijarulle :think ehkä max jostain 3500-4000 paikkeilta mitä normiajossa tulee.
                          Tarkotin että rajotin tai moottorijarru onsen kytkimen aina rikkonut, en ole ajanut silleen että rajotin->moottorijarrulle-> rajotin.
                          -g20 330e
                          -e31 840ci sc
                          -e46 316i (m52tub25)

                          EX- f11 530d lci
                          Ex- f01 730d
                          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                          Ex: -06 e61 535d m-sport
                          Ex:-02 e39 530d manual
                          Ex -93 e34 520i

                          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                          M62tu ajoitustyökalut.
                          N47/n57 ajoitustyökalut.

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11098
                            • Oulu

                            Originally posted by mige95 View Post
                            Tarkotin että rajotin tai moottorijarru onsen kytkimen aina rikkonut, en ole ajanut silleen että rajotin->moottorijarrulle-> rajotin.
                            Aa ok. Ymmärsin väärin. Moottorijarrutuksessa se sit todennäjöisesti menee, kun muuten noi ois joka vehkeessä rikki

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • snaytserie
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2010
                              • 128
                              • FRS

                              Auto siis sigun mukainen e39 528i -96 tomaatti ja nyt on hankinnassa m50b25 imusarja ja tuo pazin oppien mukainen m54b30 imunokka modi.

                              Kysymys kuuluu asennusten jälkeen että laitanko ecun menemään tuollaiselle ebay-hepulle vai mitä kannattaisi tehä?



                              Radalle olis tarkoitus päästä syksyllä, mutta katsotaan miten aika riittää projektille..:think
                              10, 525d LCI M-sport touring, carbonschwarz
                              96- 528iA M-sport, montrealblau metallic

                              Ex. 11, 325i LCI M-sport man, sapphireschwarz metallic
                              Ex. 07, 525d LCI M-sport, tiefseeblau metallic
                              Ex. 08, 325d, diamondschwarz

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11098
                                • Oulu

                                Originally posted by snaytserie View Post
                                Auto siis sigun mukainen e39 528i -96 tomaatti ja nyt on hankinnassa m50b25 imusarja ja tuo pazin oppien mukainen m54b30 imunokka modi.

                                Kysymys kuuluu asennusten jälkeen että laitanko ecun menemään tuollaiselle ebay-hepulle vai mitä kannattaisi tehä?



                                Radalle olis tarkoitus päästä syksyllä, mutta katsotaan miten aika riittää projektille..:think
                                Tai sit pistät mulle, niin pääset paljon halvemmalla ja varmemmin saat toimivan softan

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎