Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    Originally posted by Juho_ View Post
    Onko millainen suodatin tuon kotelon kanssa käytössä?
    Testasitteko kotelon kanssa ilman suodatinta myös?
    Ja oli siis suppilot ilman omia suodattimia kun koteloa ei ollut (noin ainakin ite ymmärsin)?


    M3 E46 CSL kotelossa taitaa olla alunperin sekä ainakin evolven versiossa suodatin kotelon sisällä.

    Ite oon parhaillaan rakentamassa lasikuidusta koteloa mihin tulee sisälle paneelisuodatin.. vielä pitäisi kehitellä helposti purettava kehikko itse suodattimelle, nyt kun sopivan satuin löytämään.
    Toki sinäänsä turha siitä mitään tarinoida, kun ensin pitäisi testata miten toimii koneen kanssa.
    Olisit käyttänyt csl:län omaa suodatinta(bmc) ja samanlainen yksinkertainen kiinnitys kuin siinäkin on.

    S14 koneessa suodatin taas ei ollut kotelossa vaan imuputken päässä olevassa suppilossa. Paneelisuodatin sielläkin. Ei sekään huono ratkaisu ole.
    Tämän tyyppisesti teen omaan v8 koneeseen. Tosin tuplana.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11098
      • Oulu

      Siittä m54b30 imunokkaa jollekkin kohtuu hintaan: https://rover.ebay.com/rover/1/710-5...kAAOSwNrBZ-Snk

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • hirvonen
        BTCF Member
        • Nov 2011
        • 251
        • hämeenlinna

        [ATTACH]146804[/ATTACH]

        Menee ehkä hieman aiheesta ohi, mutta itsellä tälläinen imuboxi/ilmanotto viritys.. s54 tötteröt boxissa..

        Comment

        • mige95
          BTCF Member
          • Mar 2014
          • 1170
          • lahti

          Originally posted by hirvonen View Post
          [ATTACH]146804[/ATTACH]

          Menee ehkä hieman aiheesta ohi, mutta itsellä tälläinen imuboxi/ilmanotto viritys.. s54 tötteröt boxissa..
          e46 tyylisesti ilmanotto, ei kyllä jää ilman saannista kiinni. Onkotoi plenumi ostettu jostai? Oon vastaavan näkösen setin nähny myynnissä, e36 gtr airbox tai jotai vastaavaa ja maksoi jotai älyttömyyksiä.
          -g20 330e
          -e31 840ci sc
          -e46 316i (m52tub25)

          EX- f11 530d lci
          Ex- f01 730d
          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
          Ex: -06 e61 535d m-sport
          Ex:-02 e39 530d manual
          Ex -93 e34 520i

          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

          M62tu ajoitustyökalut.
          N47/n57 ajoitustyökalut.

          Comment

          • hirvonen
            BTCF Member
            • Nov 2011
            • 251
            • hämeenlinna

            Tuo on juurikin e36 gtr ilmanotto/boxi..
            Hyvin se tuntuu toimivan.. luulen että tuon koko
            Ja muoto on aika pitkälle mietittyjä..

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1170
              • lahti

              Originally posted by hirvonen View Post
              Tuo on juurikin e36 gtr ilmanotto/boxi..
              Hyvin se tuntuu toimivan.. luulen että tuon koko
              Ja muoto on aika pitkälle mietittyjä..
              Aivan, joo varmasti toimii eikös toi yli tonnin settikin ole ? Onko tää se peli mistä on penkitetty melko lihavia lukemia ?
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              • hirvonen
                BTCF Member
                • Nov 2011
                • 251
                • hämeenlinna

                Ei tuossa mitään hirveitä ole.. sen
                Verran että pysyy muiden vauhdissa..
                Ja tuohan on s50, joten ei ole vertailukelpoinen
                M50/52 virityksissä..
                Last edited by hirvonen; 19-12-2017, 11:41.

                Comment

                • mige95
                  BTCF Member
                  • Mar 2014
                  • 1170
                  • lahti

                  Originally posted by hirvonen View Post
                  Ei tuossa mitään hirveitä ole.. sen
                  Verran että pysyy muiden vauhdissa..
                  Ja tuohan on s50, joten ei ole vertailukelpoinen
                  M50/52 virityksissä..
                  Joo kyllä sen huomasin että s-moottori on
                  -g20 330e
                  -e31 840ci sc
                  -e46 316i (m52tub25)

                  EX- f11 530d lci
                  Ex- f01 730d
                  Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                  Ex: -06 e61 535d m-sport
                  Ex:-02 e39 530d manual
                  Ex -93 e34 520i

                  Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                  M62tu ajoitustyökalut.
                  N47/n57 ajoitustyökalut.

                  Comment

                  • mige95
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 1170
                    • lahti

                    Originally posted by hirvonen View Post
                    Ei tuossa mitään hirveitä ole.. sen
                    Verran että pysyy muiden vauhdissa..
                    Ja tuohan on s50, joten ei ole vertailukelpoinen
                    M50/52 virityksissä..
                    Joo kyllä sen huomasin että s-moottori on
                    Käytätkö tyhjäkäynti "moottoria" vai onko läpät säädetty auki ?
                    -g20 330e
                    -e31 840ci sc
                    -e46 316i (m52tub25)

                    EX- f11 530d lci
                    Ex- f01 730d
                    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                    Ex: -06 e61 535d m-sport
                    Ex:-02 e39 530d manual
                    Ex -93 e34 520i

                    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                    M62tu ajoitustyökalut.
                    N47/n57 ajoitustyökalut.

                    Comment

                    • hirvonen
                      BTCF Member
                      • Nov 2011
                      • 251
                      • hämeenlinna

                      Läpillä säädetty.. jos herää lisä kyssäreitä, niin tökkää vaikka yv. Niin ei paukkaa topikki täyteen..

                      Comment

                      • sunbeam
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2008
                        • 303
                        • Hämeenlinna

                        Originally posted by Juho_ View Post
                        Onko millainen suodatin tuon kotelon kanssa käytössä?
                        Testasitteko kotelon kanssa ilman suodatinta myös?
                        Ja oli siis suppilot ilman omia suodattimia kun koteloa ei ollut (noin ainakin ite ymmärsin)?


                        M3 E46 CSL kotelossa taitaa olla alunperin sekä ainakin evolven versiossa suodatin kotelon sisällä.

                        Ite oon parhaillaan rakentamassa lasikuidusta koteloa mihin tulee sisälle paneelisuodatin.. vielä pitäisi kehitellä helposti purettava kehikko itse suodattimelle, nyt kun sopivan satuin löytämään.
                        Toki sinäänsä turha siitä mitään tarinoida, kun ensin pitäisi testata miten toimii koneen kanssa.
                        Testattiin suodatin ei haitannut yhtään oli muistaakseni jopa parempi,
                        suodatin vasemman munuaisen reijästä, koteloitu lasikuitua

                        Comment

                        • mige95
                          BTCF Member
                          • Mar 2014
                          • 1170
                          • lahti

                          Time sert

                          Nyt on time sertit lohkossa, katoin sitte piruttain kuinka syvälle pultti uppoaa niin sehän jää kantamaan m10x110 kannen pulteilla 7-8mm liian pitkät, siellähän on reikää syvemmälle mutta niistä inserteistähän ei pultti läpi tule vaan pohjaavat insertin pohjaan ainaki kierreosuus. Eli haettava rautalohkon pultit.
                          -g20 330e
                          -e31 840ci sc
                          -e46 316i (m52tub25)

                          EX- f11 530d lci
                          Ex- f01 730d
                          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                          Ex: -06 e61 535d m-sport
                          Ex:-02 e39 530d manual
                          Ex -93 e34 520i

                          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                          M62tu ajoitustyökalut.
                          N47/n57 ajoitustyökalut.

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11098
                            • Oulu

                            Originally posted by mige95 View Post
                            Nyt on time sertit lohkossa, katoin sitte piruttain kuinka syvälle pultti uppoaa niin sehän jää kantamaan m10x110 kannen pulteilla 7-8mm liian pitkät, siellähän on reikää syvemmälle mutta niistä inserteistähän ei pultti läpi tule vaan pohjaavat insertin pohjaan ainaki kierreosuus. Eli haettava rautalohkon pultit.
                            Käytithän sitä työkalua joka leventää timesertin alapäästä ja ankkuroi sen paikalleen. Mulla kyllä pyörii insertistä läpi pultti ihan normaalisti, kun on muistanut ankkuroida sen kiinni.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • mige95
                              BTCF Member
                              • Mar 2014
                              • 1170
                              • lahti

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Käytithän sitä työkalua joka leventää timesertin alapäästä ja ankkuroi sen paikalleen. Mulla kyllä pyörii insertistä läpi pultti ihan normaalisti, kun on muistanut ankkuroida sen kiinni.
                              Pyöritin sillä "driver" tapilla niin pitkälle kun vaan pyöri ja siihen reilu "ranne" momentti päälle, täytyy kokeilla tänää uudestaa sorminee pultti ei ainakaa menny insertistä läpi, tai sit vedän suoraa vaa normi m10x1.5 kone kierretapin reijän pohjaan saakka.

                              Update: meni driverilla vielä pidemmälle nyt on insertit auki alhaalta, taisin liian neitimäisesti ekalla kerralla kääntää.
                              Last edited by mige95; 22-12-2017, 11:38.
                              -g20 330e
                              -e31 840ci sc
                              -e46 316i (m52tub25)

                              EX- f11 530d lci
                              Ex- f01 730d
                              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                              Ex: -06 e61 535d m-sport
                              Ex:-02 e39 530d manual
                              Ex -93 e34 520i

                              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                              M62tu ajoitustyökalut.
                              N47/n57 ajoitustyökalut.

                              Comment

                              • naukkis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1222
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Miuge View Post
                                Dynovertailua imutorven pituuden muutoksista TVR:n koneessa:
                                https://nwmobilemechanicdotcom.wordp...-pulse-tuning/
                                Tuossa on miten normaalisti menee. Johtopäätös vain on outo, pitävät lyhyitä torvia parhaana vaihtoehtona, eivät todellakaan ole. Tuossa kone pitää pitkistä torvista todella paljon, jos halutaan huipputehoa korostaa kuten artikkelin kirjoittaja pitkillä torvilla voidaan käyttää muutama aste pidempää imuventtiilien aukioloaikaa ja nostaa koko käyrää yläkierroksilla ylöspäin, tai vaihtoehtoisesti ajoittaa imunokka vähän myöhäisemmälle. Raja missä homma huononee on kun keskialueen vääntö on tiputettu samalle tasolle kuin lyhyillä torvilla mutta tuossa tapauksessa ei olla lähelläkään sitä pistettä, pitkät torvet tarjoaa liki 10% lisää paukkuja laajalle alueelle.

                                Ja tokihan torvilla on muutakin eroa kuin pelkkä pituus, eli torven aukeaminen yms vaikuttaa myös mutta ei niin merkittävästi kuin pituus.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎