Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11120
    • Oulu

    Originally posted by Suh0 View Post
    Mulla oli e36:ssa 450lph walbro ja hyvä kun kuuli että tankin sisällä joku pyöri.
    Mutta kun siihen pistetään tilalle täysin äänieristeetön e30 peltisellä bensatankilla, niin tilanne onkin eri Pumppukin on suoraan yhteydessä tankkiin eikä kumivaimennettu kuten e36:ssa. Tottakai tommonen pitää meteliä ja kaikki muu mulle olikin ok. Mut peräkontissa olevan pumpun meteliin mulla meni hermo, niin nyt tehdään niin hiljanen pumppusysteemi kuin onnistuu Plus onhan tommosten uusien juttujen kokeilu mielenkiintoista.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Mä en hirveesti tiedä tästä mutta jos pumppu painaa jatkuvasti päin 3-3,5bar painerajaa, niin paljonko sen ottama maksimivirta oikeesti pienenee sen kierroksia tiputtamalla. :think lähinnä pointti että jos pumppu ei pumppaa kumminkaan paineensäädintä "tukkoon" (jolloin myös paine nousisi) käydessään täysillä niin pumpun ottama virta riippuu silti enemmän paineesta eikä litramäärästä:think


      Alunperin BP:n PWM ohjaus on "keksitty" paluulinjatonta järjestelmää varten. Pumpun kierroksilla säädetään paine haluttuun kun yhdellä putkella toimitetaan polttoaine suuttimille. Suutinkiskossa on paineanturi jonka antamalla tiedolla pumppua ohjataan takaisinkytkennällä.
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5266
        • Pirkkala

        Originally posted by Vauhtivaunu View Post
        Alunperin BP:n PWM ohjaus on "keksitty" paluulinjatonta järjestelmää varten. Pumpun kierroksilla säädetään paine haluttuun kun yhdellä putkella toimitetaan polttoaine suuttimille. Suutinkiskossa on paineanturi jonka antamalla tiedolla pumppua ohjataan takaisinkytkennällä.

        Meinasin tätä kirjoittaa mutta en ollut ihan varma asiasta.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Bansku
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2011
          • 1493
          • Savo

          Meneekö tommonen s50b32 kampiakseli mitenkä bolt on m50 lohkoon? Itsellä siis aikasemmin todettiin tuo m54b30 kampi huonoksi, nyt kävi mielessä jos kuitenkin tollasen ämmän kammen sinne ettisi kun ilmeisesti takoakseli. Tuon m54b30 kammen mukaan siis männän ja kanget siis ostettu.

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            M54B30 akseli on myös taottu, B28-akselit lienevät kaikki myös taottuja. B25:ssä on sitten valuakselit.

            Comment

            • meteor
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 123
              • Hämeenlinna

              Originally posted by Bansku View Post
              Meneekö tommonen s50b32 kampiakseli mitenkä bolt on m50 lohkoon? Itsellä siis aikasemmin todettiin tuo m54b30 kampi huonoksi, nyt kävi mielessä jos kuitenkin tollasen ämmän kammen sinne ettisi kun ilmeisesti takoakseli. Tuon m54b30 kammen mukaan siis männän ja kanget siis ostettu.
              Ei taida mitenkään onnistua, löydät paljon helpommin m54b30 akselin ja paljon halvemmalla.

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Menkää ja ostakaa se PW-moduloija tyrkätkää mihin väliin haluaa. Ei sen hyvyys tai huonous täällä speksaamalla selviä. Sit jos ei toimi ni hiljaa roskiksen pohjalle mihin muutkin epäonnistuneet prototyypit.
                Autosähköstä ymmärrän jotakin ja elektroniikasta en paljo mitään. PWM on mun mielestä ajoneuvossa tosi fiksu järjestelmä joka paikassa mihin sen vaan saa sovellettua.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • MH motorsport
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 2301
                  • Turku

                  Mulla ainakin iso fuelabin pumppu vatkas viinat ihan kuumaksi kunnes laitoin sen fuelabin oman säätimen joka ohjaa pwm signaalilla pumpua. Ääni hiljeni todella paljon ja keruusäiliö on ihan viileä nykyään. Olisi saanut ecullakin(ms3 mega) hoidettua ilmaiseksi mutta toteutin nyt näin.
                  Autopalvelu MH-motor
                  Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                  Maxxecu myynti ja asennus
                  www.mh-motor.fi
                  0503218217
                  Kulkineet:
                  E6 2000 touring
                  E6 2002 touring
                  E30 318is ///Mtechnic 2
                  E34 ///M5 nürburgring
                  E34 S62b50 turbo dct
                  E39 523i ///Msport
                  F30 320d

                  Comment

                  • Bansku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2011
                    • 1493
                    • Savo

                    Originally posted by meteor View Post
                    Ei taida mitenkään onnistua, löydät paljon helpommin m54b30 akselin ja paljon halvemmalla.
                    Minkälaisia eroja?

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11120
                      • Oulu

                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Menkää ja ostakaa se PW-moduloija tyrkätkää mihin väliin haluaa. Ei sen hyvyys tai huonous täällä speksaamalla selviä. Sit jos ei toimi ni hiljaa roskiksen pohjalle mihin muutkin epäonnistuneet prototyypit.
                      Ostettu ja oottaa paikalleen tökkäämistä

                      Originally posted by Bansku View Post
                      Meneekö tommonen s50b32 kampiakseli mitenkä bolt on m50 lohkoon? Itsellä siis aikasemmin todettiin tuo m54b30 kampi huonoksi, nyt kävi mielessä jos kuitenkin tollasen ämmän kammen sinne ettisi kun ilmeisesti takoakseli. Tuon m54b30 kammen mukaan siis männän ja kanget siis ostettu.
                      Mun mielestä anteroro nimimerkillä oli ässäkoneen kampura m50 lohkossa ennenkuin se kampura meni mutkalle. Ellen nyt aivan ole nimimerkistä erehtynyt :think

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3167
                        • 47200

                        Minä möin m54 kammen jollekin, en enää muista nimeä, mutta s50 kammen tilalle mikä meni poikki. Eli kyllä se sinne menee

                        Comment

                        • Bansku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2011
                          • 1493
                          • Savo

                          No siis tiedossa nyt on että kiertokangen laakerin on isommat s50 kammessa ja männäntapit ohuemmat millin verran. Muuten ainakin b30 kampi menee, mutta toi b32 nyt tuntu olevan sellanen mistä vaan kaikilla on mututuntumaa mutta ei kertoa faktaa :think
                          Last edited by Bansku; 03-01-2018, 20:48.

                          Comment

                          • meteor
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2013
                            • 123
                            • Hämeenlinna

                            Originally posted by Bansku View Post
                            No siis tiedossa nyt on että kiertokangen laakerin on isommat s50 kammessa ja männäntapit paksummat millin verran. Muuten ainakin b30 kampi menee, mutta toi b32 nyt tuntu olevan sellanen mistä vaan kaikilla on mututuntumaa mutta ei kertoa faktaa :think
                            En tiedä miten mahtuu kankien kanssa pyörimään M50 lohkossa, mutta s50b30 lohkoon kun laittaa s50b32 kammen niin kiertokanget ottaa kiinni sylinteriputken alapäähän. Kuitenkin lohkot ovat samat, 32 lohkoa on viistetty enemmän tehtaalla sylinteriputkien alapäästä ja näin mekin jouduimme tekemään. Jos M50 voi työstää samasta paikasta niin mikä ettei.

                            Comment

                            • anteroro
                              BTCF Member
                              • Jan 2009
                              • 434
                              • oulu

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Mun mielestä anteroro nimimerkillä oli ässäkoneen kampura m50 lohkossa ennenkuin se kampura meni mutkalle. Ellen nyt aivan ole nimimerkistä erehtynyt :think

                              Mun purkki onkin sulla hoidossa, jos et osannu yhistää
                              Originally posted by pazq View Post
                              Minä möin m54 kammen jollekin, en enää muista nimeä, mutta s50 kammen tilalle mikä meni poikki. Eli kyllä se sinne menee
                              Juu mulle se tuli.
                              Originally posted by Bansku View Post
                              No siis tiedossa nyt on että kiertokangen laakerin on isommat s50 kammessa ja männäntapit paksummat millin verran. Muuten ainakin b30 kampi menee, mutta toi b32 nyt tuntu olevan sellanen mistä vaan kaikilla on mututuntumaa mutta ei kertoa faktaa :think
                              Ohuemmat, porisinki jo sun kans tästä.
                              Originally posted by meteor View Post
                              En tiedä miten mahtuu kankien kanssa pyörimään M50 lohkossa, mutta s50b30 lohkoon kun laittaa s50b32 kammen niin kiertokanget ottaa kiinni sylinteriputken alapäähän. Kuitenkin lohkot ovat samat, 32 lohkoa on viistetty enemmän tehtaalla sylinteriputkien alapäästä ja näin mekin jouduimme tekemään. Jos M50 voi työstää samasta paikasta niin mikä ettei.
                              Iskussa on niin pieni ero tuohon m54b30 akseliin joka ainakin h-profiileilla pyörii pirraamatta, että kyllä sen pyörimään saa m50 lohkossa mutta ne männät ja veivit onkin asia erikseen..
                              E30 325 M-tech II DCT
                              9.97s/238kmh

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11120
                                • Oulu

                                Originally posted by anteroro View Post

                                Mun purkki onkin sulla hoidossa, jos et osannu yhistää
                                Juu kyllä. Nimimerkistä täällä en vaan ollu absoluuttisen varma

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎