Mulla oli e36:ssa 450lph walbro ja hyvä kun kuuli että tankin sisällä joku pyöri.
Mutta kun siihen pistetään tilalle täysin äänieristeetön e30 peltisellä bensatankilla, niin tilanne onkin eri Pumppukin on suoraan yhteydessä tankkiin eikä kumivaimennettu kuten e36:ssa. Tottakai tommonen pitää meteliä ja kaikki muu mulle olikin ok. Mut peräkontissa olevan pumpun meteliin mulla meni hermo, niin nyt tehdään niin hiljanen pumppusysteemi kuin onnistuu Plus onhan tommosten uusien juttujen kokeilu mielenkiintoista.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Mä en hirveesti tiedä tästä mutta jos pumppu painaa jatkuvasti päin 3-3,5bar painerajaa, niin paljonko sen ottama maksimivirta oikeesti pienenee sen kierroksia tiputtamalla. :think lähinnä pointti että jos pumppu ei pumppaa kumminkaan paineensäädintä "tukkoon" (jolloin myös paine nousisi) käydessään täysillä niin pumpun ottama virta riippuu silti enemmän paineesta eikä litramäärästä:think
Alunperin BP:n PWM ohjaus on "keksitty" paluulinjatonta järjestelmää varten. Pumpun kierroksilla säädetään paine haluttuun kun yhdellä putkella toimitetaan polttoaine suuttimille. Suutinkiskossa on paineanturi jonka antamalla tiedolla pumppua ohjataan takaisinkytkennällä.
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Alunperin BP:n PWM ohjaus on "keksitty" paluulinjatonta järjestelmää varten. Pumpun kierroksilla säädetään paine haluttuun kun yhdellä putkella toimitetaan polttoaine suuttimille. Suutinkiskossa on paineanturi jonka antamalla tiedolla pumppua ohjataan takaisinkytkennällä.
Meinasin tätä kirjoittaa mutta en ollut ihan varma asiasta.
Meneekö tommonen s50b32 kampiakseli mitenkä bolt on m50 lohkoon? Itsellä siis aikasemmin todettiin tuo m54b30 kampi huonoksi, nyt kävi mielessä jos kuitenkin tollasen ämmän kammen sinne ettisi kun ilmeisesti takoakseli. Tuon m54b30 kammen mukaan siis männän ja kanget siis ostettu.
Meneekö tommonen s50b32 kampiakseli mitenkä bolt on m50 lohkoon? Itsellä siis aikasemmin todettiin tuo m54b30 kampi huonoksi, nyt kävi mielessä jos kuitenkin tollasen ämmän kammen sinne ettisi kun ilmeisesti takoakseli. Tuon m54b30 kammen mukaan siis männän ja kanget siis ostettu.
Ei taida mitenkään onnistua, löydät paljon helpommin m54b30 akselin ja paljon halvemmalla.
Menkää ja ostakaa se PW-moduloija tyrkätkää mihin väliin haluaa. Ei sen hyvyys tai huonous täällä speksaamalla selviä. Sit jos ei toimi ni hiljaa roskiksen pohjalle mihin muutkin epäonnistuneet prototyypit.
Autosähköstä ymmärrän jotakin ja elektroniikasta en paljo mitään. PWM on mun mielestä ajoneuvossa tosi fiksu järjestelmä joka paikassa mihin sen vaan saa sovellettua.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Mulla ainakin iso fuelabin pumppu vatkas viinat ihan kuumaksi kunnes laitoin sen fuelabin oman säätimen joka ohjaa pwm signaalilla pumpua. Ääni hiljeni todella paljon ja keruusäiliö on ihan viileä nykyään. Olisi saanut ecullakin(ms3 mega) hoidettua ilmaiseksi mutta toteutin nyt näin.
Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus www.mh-motor.fi0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Menkää ja ostakaa se PW-moduloija tyrkätkää mihin väliin haluaa. Ei sen hyvyys tai huonous täällä speksaamalla selviä. Sit jos ei toimi ni hiljaa roskiksen pohjalle mihin muutkin epäonnistuneet prototyypit.
Meneekö tommonen s50b32 kampiakseli mitenkä bolt on m50 lohkoon? Itsellä siis aikasemmin todettiin tuo m54b30 kampi huonoksi, nyt kävi mielessä jos kuitenkin tollasen ämmän kammen sinne ettisi kun ilmeisesti takoakseli. Tuon m54b30 kammen mukaan siis männän ja kanget siis ostettu.
Mun mielestä anteroro nimimerkillä oli ässäkoneen kampura m50 lohkossa ennenkuin se kampura meni mutkalle. Ellen nyt aivan ole nimimerkistä erehtynyt :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
No siis tiedossa nyt on että kiertokangen laakerin on isommat s50 kammessa ja männäntapit ohuemmat millin verran. Muuten ainakin b30 kampi menee, mutta toi b32 nyt tuntu olevan sellanen mistä vaan kaikilla on mututuntumaa mutta ei kertoa faktaa :think
No siis tiedossa nyt on että kiertokangen laakerin on isommat s50 kammessa ja männäntapit paksummat millin verran. Muuten ainakin b30 kampi menee, mutta toi b32 nyt tuntu olevan sellanen mistä vaan kaikilla on mututuntumaa mutta ei kertoa faktaa :think
En tiedä miten mahtuu kankien kanssa pyörimään M50 lohkossa, mutta s50b30 lohkoon kun laittaa s50b32 kammen niin kiertokanget ottaa kiinni sylinteriputken alapäähän. Kuitenkin lohkot ovat samat, 32 lohkoa on viistetty enemmän tehtaalla sylinteriputkien alapäästä ja näin mekin jouduimme tekemään. Jos M50 voi työstää samasta paikasta niin mikä ettei.
Mun mielestä anteroro nimimerkillä oli ässäkoneen kampura m50 lohkossa ennenkuin se kampura meni mutkalle. Ellen nyt aivan ole nimimerkistä erehtynyt :think
Mun purkki onkin sulla hoidossa, jos et osannu yhistää
No siis tiedossa nyt on että kiertokangen laakerin on isommat s50 kammessa ja männäntapit paksummat millin verran. Muuten ainakin b30 kampi menee, mutta toi b32 nyt tuntu olevan sellanen mistä vaan kaikilla on mututuntumaa mutta ei kertoa faktaa :think
En tiedä miten mahtuu kankien kanssa pyörimään M50 lohkossa, mutta s50b30 lohkoon kun laittaa s50b32 kammen niin kiertokanget ottaa kiinni sylinteriputken alapäähän. Kuitenkin lohkot ovat samat, 32 lohkoa on viistetty enemmän tehtaalla sylinteriputkien alapäästä ja näin mekin jouduimme tekemään. Jos M50 voi työstää samasta paikasta niin mikä ettei.
Iskussa on niin pieni ero tuohon m54b30 akseliin joka ainakin h-profiileilla pyörii pirraamatta, että kyllä sen pyörimään saa m50 lohkossa mutta ne männät ja veivit onkin asia erikseen..
Comment