Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ^slayer^
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 244
    • Kokkola

    Noniin avataas hiukan sanaista arkkua tuosta omasta kikkareesta. Pari kysymystä herää tässä kasatessa, ettei tuu sekundaa kun ei ole aikaa tehdä montaa kertaa

    M50 imusarjan modit ahtokäyttöä ajatellen. Tk moottorin kumiletku kestää ahtoa kun liimaa, että pysyy paikallaan? Imuilma ahtoputkesta eikös? Mites bensapainesäätimelle menevän letkun lähtö? Pysyykö paikallaan ilman modaamista.

    Kytkin askarruttaa. Sre 765 ja pro-engines vauhtis. Painelaakerin "taso" 9mm matalampi. Oliko valmista reseptiä tuolle ongelmalle? Haarukan nänni säädettäväksi ja pitempi työsylinteri ja painelaakeri?

    Nämä nyt tähän hätään. Kiitos

    Ps. Edit. Millasta kynttilää porukka on käyttänyt? Re85 polttoaine tulee olemaan jos se mitenkään mihinkään vaikuttaa. :think
    Last edited by ^slayer^; 28-05-2018, 00:14.

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      Originally posted by ^slayer^ View Post
      Noniin avataas hiukan sanaista arkkua tuosta omasta kikkareesta. Pari kysymystä herää tässä kasatessa, ettei tuu sekundaa kun ei ole aikaa tehdä montaa kertaa

      M50 imusarjan modit ahtokäyttöä ajatellen. Tk moottorin kumiletku kestää ahtoa kun liimaa, että pysyy paikallaan? Imuilma ahtoputkesta eikös? Mites bensapainesäätimelle menevän letkun lähtö? Pysyykö paikallaan ilman modaamista.

      Kytkin askarruttaa. Sre 765 ja pro-engines vauhtis. Painelaakerin "taso" 9mm matalampi. Oliko valmista reseptiä tuolle ongelmalle? Haarukan nänni säädettäväksi ja pitempi työsylinteri ja painelaakeri?

      Nämä nyt tähän hätään. Kiitos

      Ps. Edit. Millasta kynttilää porukka on käyttänyt? Re85 polttoaine tulee olemaan jos se mitenkään mihinkään vaikuttaa. :think

      TK-moottorin imusarjan pää epoksilla, alkuperäinen kumiletku paikallaan kesti täällä mukisematta 1.7bar. Imuilma ahtoputkesta kyllä. BP-säätimen alipaineletku pysyy varmaan, ainakin jos siihen lisää klemmarin.

      Kytkimeen en sano juuta enkä jaata kun en ole joutunut modailemaan.

      Tuikkuina BCPR7ES ei ainakaan ole mitään ongelmia aiheuttanut. Puolien spekseistä enemmänkin kiinni, jaksaako antaa kunnolla kipinää.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Vinki
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1048
        • Seinäjoki

        Originally posted by Matuh View Post
        Samat täällä, Vinkin vauhtis, Massalevy, 765 asetelma, Zf S5d, 328 orkkis sylkkä, toimii.
        Pohjille sen joutuu polkemaan kyllä, mutta jos ei jaksa niin varmaan kannattais salille lähtee riukuja reenaan
        Realoemia selailin ja huomasin että 325:ssa ja 328:ssa on yhden numeron heitto pääsylinterissa, tiedä sitten onko se oikeasti jotenkin erilainen, tai jopa eri kokoinen. Työsylinteri on sama. Tosiaan aiemmin mulla oli 618 asetelma joka toimi mukisematta luistamiseen asti. Nyt on 765 ja tuntuu tosiaan että ei sylinterissä piisaa liikerata irrottamaan kunnolla, vaan sylinterin joutuu säätää aavistuksen jopa kantamaan ennenkuin alkaa pelaamaan. Vauhtipyörä on yllättäen samoilla mitoilla kuin nuo mitkä oon teillekki myynyt.
        F31 320i

        e36 325tic

        e30 330tic

        Comment

        • Jarpeli
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 510
          • vaasa

          Pääsylinteriä tosiaan kahta erilaista.. on pitkällä rungolla että lyhyellä. Saattaisiko tuolla olla vaikutusta asiaan?

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2067
            • Banshee - Jyväskylä

            Originally posted by SanMiguel View Post
            Tämä on varmaan vähän väärä paikka kysellä, mutta kuinkas oikeaoppisesti laatikon hännän/kardaanin laipan suunta/ korkeus kuuluisi asemoida? Onko olemassa jotain oikeaa ohjeistusta vai mututuntumalla sinne päin ja vetoja toivoen että romut pysyy tunnlin sisällä? bmw kardaaneissahan on niveliä kovin paljon kuitenkin niin olettaisin että sen pitäisi olla jossain tietyssä asemoinnissa kun ei murikan laippakaan ole lähellekkään keskellä akselia :think

            Pitäisi siis laatikolle kötöstellä uusi kannatus lähipäivinä..
            Sivuprojektiossa ja päällysprojektiossa kampiakseli, vaihteiston akseli ja kardaanin etupätkä kannatinlaakerin keskikohtaan ja pinionin pitää olla samansuuntaisessa linjassa. Kardaanin loppupätkässä saisi olla pieni kulma edes jommassa kummassa projektiossa.
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • Leinoo
              BTCF Member
              • Oct 2017
              • 149
              • Koski TL

              Originally posted by Jarpeli View Post
              Pääsylinteriä tosiaan kahta erilaista.. on pitkällä rungolla että lyhyellä. Saattaisiko tuolla olla vaikutusta asiaan?

              https://m.autonvaraosat24.fi/fte/7820781
              Mulla on uusi tolla pidemmällä rungolla oleva pääsylkkä paikassa nyt ja ei irrota kuin ihan pohjassa. Se on kyllä tarvike niin itse en ainakaan takuuseen sen toimivuudesta tolla kombolla mene. Eipä itsellä oikeen muuta tule enään mieleen kuin laittaa uusi alkuperäinen pääsylkkä vielä ja tutkia noita mäntien kokoa..
              E36 M52B28 turbo
              E46 330d M57n
              S1000rr

              Comment

              • Veemu
                BTCF Member
                • Jan 2014
                • 269
                • Helsinki

                Originally posted by Vinki View Post
                Realoemia selailin ja huomasin että 325:ssa ja 328:ssa on yhden numeron heitto pääsylinterissa, tiedä sitten onko se oikeasti jotenkin erilainen, tai jopa eri kokoinen. Työsylinteri on sama. Tosiaan aiemmin mulla oli 618 asetelma joka toimi mukisematta luistamiseen asti. Nyt on 765 ja tuntuu tosiaan että ei sylinterissä piisaa liikerata irrottamaan kunnolla, vaan sylinterin joutuu säätää aavistuksen jopa kantamaan ennenkuin alkaa pelaamaan. Vauhtipyörä on yllättäen samoilla mitoilla kuin nuo mitkä oon teillekki myynyt.
                Liityn keskusteluun... Täällä e36 325 orkkis pääsylkällä ja tarvike työsylkällä, blingin vauhtis -765 asetelmalla lodjuna ZF GS5-39DZ. Ei mitään ongelmaa oo ollu kytkimen kanssa, työsylkän tappia jatketty 10mm. Mulla on orkkis painelaakerikin kun toi blingi on saman paksunen kun orkkis tuplamasa.

                Huoltoluukku asiaan vielä, että itellä on n.10cmx7cm huoltoluukku tehty, Kumimattoa siihen vaan ruuveilla kiinni nii pääsee kurkkimaan sillonku huvittaa
                Käyttis: e91 325i
                Projekti: E36 M50 turbo

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11134
                  • Oulu

                  Originally posted by Veemu View Post
                  Liityn keskusteluun... Täällä e36 325 orkkis pääsylkällä ja tarvike työsylkällä, blingin vauhtis -765 asetelmalla lodjuna ZF GS5-39DZ. Ei mitään ongelmaa oo ollu kytkimen kanssa, työsylkän tappia jatketty 10mm. Mulla on orkkis painelaakerikin kun toi blingi on saman paksunen kun orkkis tuplamasa.

                  Huoltoluukku asiaan vielä, että itellä on n.10cmx7cm huoltoluukku tehty, Kumimattoa siihen vaan ruuveilla kiinni nii pääsee kurkkimaan sillonku huvittaa
                  Mullakin blingfactoryn vauhtis, -765, 328 painelaakeri, työsylkkä ja massalevy. Zf s5d 320z e30:ssä, ilman sen kummempia modauksia. Ei mitään ongelmaa ja pelaa kuin tehtaalta. Jäykkyyttä lukuunottamatta. PetKellä on RHD:n matala vauhtis, ja se vaati paksun painelaakerin ja pikku korotuksen haarukan keskelle pelaakseen. Muuten sama ja sekin pelaa ongelmitta.

                  Ilmaus tehty vaan poljinta pumppaamalla. Ei tarvi muuta tehdä.
                  Last edited by Pazi88; 29-05-2018, 11:38.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • pilootti
                    BTCF Member
                    • Feb 2012
                    • 299
                    • Kokkola

                    http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...lutch_control/ kyllähän niitä työsylintereitä on kahden kokoisia. 22mm ja 20mm. Itelle laitoin huvinvuoksi 20mm ja vähän ylempää sai kytkimen irroittamaan. Toimi toki 22mm hyvin. Ja kytkimenä 765 ja autona e30
                    e30 318i touring "Bercedes Menz"
                    Kawasaki z1000
                    -FatBoyRacing-

                    Comment

                    • muuris
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 3501
                      • Jyväskylä

                      M50 kone, pumppuna Walbro 450 ja polttoaineeksi vaihtuu E85 -- ilmeisesti tolla yhdistelmällä paineet karkaa pienellä kuormalla (moottori ja pumppu vielä eri autoissa, niin ei kokemusta). Ensisijaisesti ei kiinnostaisi vaihtaa pwm-ohjaukseen eikä osia muutenkaan tarpeettomasti, millaisia ratkaisuja olette soveltaneet?
                      E30 325iX '86
                      Instagram

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        Originally posted by muuris View Post
                        M50 kone, pumppuna Walbro 450 ja polttoaineeksi vaihtuu E85 -- ilmeisesti tolla yhdistelmällä paineet karkaa pienellä kuormalla (moottori ja pumppu vielä eri autoissa, niin ei kokemusta). Ensisijaisesti ei kiinnostaisi vaihtaa pwm-ohjaukseen eikä osia muutenkaan tarpeettomasti, millaisia ratkaisuja olette soveltaneet?
                        Ei ole kyllä kuulunut että vakiolinjoillakaan karkaisi paineet yhdellä 450:llä. :think
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11134
                          • Oulu

                          Originally posted by muuris View Post
                          M50 kone, pumppuna Walbro 450 ja polttoaineeksi vaihtuu E85 -- ilmeisesti tolla yhdistelmällä paineet karkaa pienellä kuormalla (moottori ja pumppu vielä eri autoissa, niin ei kokemusta). Ensisijaisesti ei kiinnostaisi vaihtaa pwm-ohjaukseen eikä osia muutenkaan tarpeettomasti, millaisia ratkaisuja olette soveltaneet?
                          Finjectorilta saa vakio bensakiskoon säädettävän bensanpaineen säätimen millä homma ratkeaa. Siinä vakio m50 bensanpaimeen säätimessä on tyyliin millin paluureikä, niin se siellä ahdistaa.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • I-Ienkka
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2012
                            • 275
                            • kokkola

                            Originally posted by muuris View Post
                            M50 kone, pumppuna Walbro 450 ja polttoaineeksi vaihtuu E85 -- ilmeisesti tolla yhdistelmällä paineet karkaa pienellä kuormalla (moottori ja pumppu vielä eri autoissa, niin ei kokemusta). Ensisijaisesti ei kiinnostaisi vaihtaa pwm-ohjaukseen eikä osia muutenkaan tarpeettomasti, millaisia ratkaisuja olette soveltaneet?
                            Ei itelläni ainakaan ole ollu ongelmia m50 vakio kiskon ja säätimen kanssa tuolla 450 pumpulla.

                            Comment

                            • muuris
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 3501
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Supra^ View Post
                              Ei ole kyllä kuulunut että vakiolinjoillakaan karkaisi paineet yhdellä 450:llä. :think
                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Siinä vakio m50 bensanpaimeen säätimessä on tyyliin millin paluureikä, niin se siellä ahdistaa.
                              Originally posted by I-Ienkka View Post
                              Ei itelläni ainakaan ole ollu ongelmia m50 vakio kiskon ja säätimen kanssa tuolla 450 pumpulla.
                              Taidanpa siis itsekin kokeilla ensin tekemättä mitään
                              E30 325iX '86
                              Instagram

                              Comment

                              • Jarpeli
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 510
                                • vaasa

                                Vakio paineensäätimiä on kahdenlaisia. Toisella paineet karkaa ja toisella toimii hyvin...
                                Huonommin soveltuvassa tosiaan joku millin reikä ja peremmin soveltuvassa joku 3mm reikä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎