Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11112
    • Oulu

    Originally posted by willex View Post
    kiitos, alkaako olla liikaa jo etanoli käytössä? bensalla ei onnistu ahtaa kun nakuttaa vaikka vesiruisku kaverina
    Viinalla vois vaikka olla korkeemmatkin puristukset.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • willex
      BTCF Member
      • Sep 2006
      • 68
      • Ylivieska

      kokeillaan siis re85sella viedä penkkiin säätöön jos ne männänrengas välit alkaisi pysymään ehjinä. :think lähemmäs 500hp tässä olisi tavoite päästä

      Comment

      • Matuh
        BTCF Member
        • Apr 2013
        • 3702
        • Kouvola

        Originally posted by willex View Post
        kokeillaan siis re85sella viedä penkkiin säätöön jos ne männänrengas välit alkaisi pysymään ehjinä. :think lähemmäs 500hp tässä olisi tavoite päästä
        Pitäs mennä kyllä helposti, riippuen ahtimesta nokista yms.
        E36 328i M50B30 turbo
        Skoda vRS
        Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
        Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

        EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

        Comment

        • willex
          BTCF Member
          • Sep 2006
          • 68
          • Ylivieska

          Originally posted by Matuh View Post
          Pitäs mennä kyllä helposti, riippuen ahtimesta nokista yms.
          ahtimena minulla on hx35nen. vakio nokat mitä olen pitänyt auki 0.5mm/1mm@ykk. vanos käytössä. bensalla se on ollut 3.5mm kannentiivisteen kanssa säädettynä 1bar@420hp mutta nytkun vaihdoin matalemman cooperring tiivisteen meni männänrengasvälit halki ensimmäisellä vedolla kun ei tullut säätöjä muuteltua..

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5265
            • Pirkkala

            Täältä varmaan löytyy tietomiehet asiaan:

            Käykö mikään vakio vauhtis -765 asetelman kanssa m50 koneeseen?

            M50NV oma ei käy, m20b20 ei käy sekään kun on liian pieni sekin (kuvittelin että se kävisi, olisko pitäny olla b25?)

            Asetelmia löytyy nurkista m5/-765 mutta budjetti vauhtis pitäs löytää.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Täältä varmaan löytyy tietomiehet asiaan:

              Käykö mikään vakio vauhtis -765 asetelman kanssa m50 koneeseen?

              M50NV oma ei käy, m20b20 ei käy sekään kun on liian pieni sekin (kuvittelin että se kävisi, olisko pitäny olla b25?)

              Asetelmia löytyy nurkista m5/-765 mutta budjetti vauhtis pitäs löytää.
              mahtaa olla ainut m30 kovavauhtis... mut miten sitten startinlaita?
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • Bemssi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 872
                • Kerkkoo

                Puolat

                Minkämerkkisiä tarvike sytkäpuolia jengi laittanut menestyksellä ? Onko noilla eri merkkisillä edes suuria eroja kestävyyden kannalta?

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  Originally posted by Bemssi View Post
                  Minkämerkkisiä tarvike sytkäpuolia jengi laittanut menestyksellä ?
                  Melkein kaikki motonetin myymät on jossain kotterossa ollut kun megoja on värkätty.
                  Originally posted by Bemssi View Post
                  Onko noilla eri merkkisillä edes suuria eroja kestävyyden kannalta?

                  Ei mun kokemuksella. Puolan latausaikaa kannattaa pienentää tarvikepuolilla. Niissä on joskus(aina) tingitty siitä kalleimmasta materiaalista eli kuparista. Toisinsanoen sitä ensiö- ja toisiokäämiä, johon kipinän vaatima sähköenergia varastoidaan, ei ole niin paljon kun "merkkipuolissa". Turbokäytössä asialla on merkitystä, vakiomoottorissa ei niinkään.
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • muuris
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 3501
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    Käykö mikään vakio vauhtis -765 asetelman kanssa m50 koneeseen?
                    Originally posted by jmp2002 View Post
                    mahtaa olla ainut m30 kovavauhtis... mut miten sitten startinlaita?
                    Kyllä, M20 ja M50 on 228mm vauhtipyörällä ja M30 240mm (joka tuo 765 on). M30 pyörä vaatii M50 hammaskehän (eri profiili hammastuksessa) tai ilmeisesti myös M30 startti käy heittämällä M50:iin. Vanhemmat mallit on sitten jäätävän isoja fyysisesti.
                    E30 325iX '86
                    Instagram

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5265
                      • Pirkkala

                      Originally posted by muuris View Post
                      Kyllä, M20 ja M50 on 228mm vauhtipyörällä ja M30 240mm (joka tuo 765 on). M30 pyörä vaatii M50 hammaskehän (eri profiili hammastuksessa) tai ilmeisesti myös M30 startti käy heittämällä M50:iin. Vanhemmat mallit on sitten jäätävän isoja fyysisesti.
                      Kiitos tästä.
                      Osaako joku vielä kertoa varmuudeksi että mistä m30 koneisesta startti pitää ottaa jotta käy paikalleen? Ja että varmasti käy.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11112
                        • Oulu

                        Laittaa m52 240mm kaksoismassan omalla kytkinlevyllään ja siihen oma ko. vauhtikseen tarkoitettu sre asetelma, niin riittää moneen vehkeeseen En muista ko. asetelman numeroa, mut näkee sen kataloogista. Ihan orggis asetelmakin näyttää pitävän sen 600Nm niin sre varmasti vielä enemmän.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5265
                          • Pirkkala

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Laittaa m52 240mm kaksoismassan omalla kytkinlevyllään ja siihen oma ko. vauhtikseen tarkoitettu sre asetelma, niin riittää moneen vehkeeseen En muista ko. asetelman numeroa, mut näkee sen kataloogista. Ihan orggis asetelmakin näyttää pitävän sen 600Nm niin sre varmasti vielä enemmän.

                          Tuohan voisi olla hyvä. Laittaisi vain vakion m52 paketin paikalleen.

                          Mulla vaan on ylimääräsenä yksi -765 ja s38b36 asetelma niin saisi jommankumman käytettyä johonkin.

                          M52 pakettia saa tarjota
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • thst
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 252
                            • Jkl

                            Onko muilla ollut ongelmaa ahtopaineenohjauksen kanssa noilla ihan perus mac-venttiileillä?

                            Tuntuu että ei aina ihan pysy säädöissään. Jos säädät ahdot noin baarin nurkille, niin parin päivän jälkeen saattaakin ahtaa enää puoli. Sitten kun korjaa ylöspäin, niin hetken päästä taas yliahdetaan :think

                            Ilman venttiiliä ei ole ongelmia vaan pysyy aina siellä mihin jousella säädetty.

                            Ovatko sitten lämmölle miten herkkiä mekaanisesti?

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Originally posted by thst View Post
                              Onko muilla ollut ongelmaa ahtopaineenohjauksen kanssa noilla ihan perus mac-venttiileillä?

                              Tuntuu että ei aina ihan pysy säädöissään. Jos säädät ahdot noin baarin nurkille, niin parin päivän jälkeen saattaakin ahtaa enää puoli. Sitten kun korjaa ylöspäin, niin hetken päästä taas yliahdetaan :think

                              Ilman venttiiliä ei ole ongelmia vaan pysyy aina siellä mihin jousella säädetty.

                              Ovatko sitten lämmölle miten herkkiä mekaanisesti?
                              Ei kyllä ole ollut täällä ainakaan. Koko viime kesän seurasi targettia nätisti. Mikä sulla siellä ohjaa sitä?:think
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11112
                                • Oulu

                                Onko open vai closed loop säätö käytössä? Open looppi tahtoo välillä pelata miten sattuu, jos olosuhteet muuttuu.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎