Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuukkaw
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2015
    • 745
    • Tre

    Originally posted by Skarpa View Post
    Nopealla googletuksella ainakin nämä:

    http://www.bjorkmotorsport.fi/Origam...529,1537&lang=
    Käviskö noi?



    Tai

    Reference: 211793B Hardness: 80Sha Material: POLIURETAN (PUR/PU) Required/car: 2 Pcs / prod: 1 To every product we add grease!
    61 Ford
    79 HD

    Comment

    • I-Ienkka
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2012
      • 275
      • kokkola

      Ite tein aikanaan kumin ympärille holkin putkesta jolloin kumi ei pääse elään samallatavalla. Ja omastamielestäni oli ok ratkasu.

      Comment

      • Osku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2005
        • 3324
        • Kouvola,Pilkanmaa

        Originally posted by I-Ienkka View Post
        Ite tein aikanaan kumin ympärille holkin putkesta jolloin kumi ei pääse elään samallatavalla. Ja omastamielestäni oli ok ratkasu.
        Mulla samal tavalla ja oman käyttökokemuksen perusteella toimiva ratkasu,käytetylle rahalle vastinetta TS roskiskamasta tein ja säästin pitkän pennin
        E30 24V 5D "Vakio"

        Originally posted by ///Make
        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

        Comment

        • Jynqq
          Bimmer Rookie
          • Apr 2013
          • 142
          • JKL

          Originally posted by Skarpa View Post
          Nopealla googletuksella ainakin nämä:

          http://www.bjorkmotorsport.fi/Origam...529,1537&lang=
          Itsellä nämä e30&m50. Saa jonkun verran modailla niitä että sopii paikalleen. Muuten kyllä vaikuttaa järkevältä tuotteelta.
          EX:
          E30M50 -91Brillantrot
          E30 Turbo

          M-B Sprinter
          VW..
          4X E30
          F11
          E92
          E61
          F30
          Fiat dethleffs -06
          Vw golf

          Comment

          • ^Tonix^
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 641
            • Vaasa

            Nyloni-/muovi- tai alumiini-tanko ei ole kallista, tai sitten niin kuin I-Ienkka ja osku jo kirjoitti että putkee orkkiskumien ympärille.

            Moni tuollainen "ÖKY" tyyny/kumi/kannake maksaa paljon ja varmasti sen 100-150€ voi käyttää johki muuhun kuin moottorintukikumeihin Tai näin ainakin itse tehnyt..
            e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
            E30 318is
            E36 M3 Coupe

            Comment

            • SPL330d
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 29
              • Lahti

              Itsellä on nämä ollut kesän ajossa e36 turbossa ja on jämäkät eikä jyrise. On otettu lähtöjä ja ajettu rataakin hieman. Vakioista saattaa kuulemma irrota nuo pultit kumeista.



              -Sakke

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11120
                • Oulu

                Originally posted by SPL330d View Post
                Vakioista saattaa kuulemma irrota nuo pultit kumeista.
                Joo kyllä. Sitten kun ne on eka 20vuotta ollu päivittäisessä ajossa

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • SPL330d
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 29
                  • Lahti

                  Tilasin nuo koska omasta oli juuri pultti irti kuskin puolelta ja björkin kumit on sikakalliit. Kuskin puolen moottorikumi kannattaa olla jämäkkä muualla riittää ehjät tarvikekumit.

                  Holkittaminenhan ei vahvista tuota pultin suuntaista vetorasitusta joka on juuri se tuon puolen kumin homma.
                  Last edited by SPL330d; 13-09-2018, 09:42. Reason: Mutuilua

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    Originally posted by ^Tonix^ View Post
                    Nyloni-/muovi- tai alumiini-tanko ei ole kallista, tai sitten niin kuin I-Ienkka ja osku jo kirjoitti että putkee orkkiskumien ympärille.

                    Moni tuollainen "ÖKY" tyyny/kumi/kannake maksaa paljon ja varmasti sen 100-150€ voi käyttää johki muuhun kuin moottorintukikumeihin Tai näin ainakin itse tehnyt..
                    Suurin osa noista "öky" kumeista on ihan paskaa suunnittelua....

                    Käyttämällä järkeä ja katsomalla (jälleen kerran jauhan samaa mantraa) miten BMW:n Motorsport osasto on noi suunnitellut esim. S14 koneessa GR-A/DTM korvakoissa. Nerokas, yksinkertainen ja molempiin suuntiin yhtä jäykkä rakenne...

                    Ja ainakin videoiden perusteella mitä tänne ahkerat foorumin turbomiehet lataa esim mailin/402m ajoista, monen olis syytä parantaa koneen/laatikon kiinnitystä. Sen verran kepit vispaa kabiinissa.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • MH motorsport
                      BTCF Member
                      • Sep 2011
                      • 2301
                      • Turku

                      Rev shiftin kumit toiminut mulla hyvin.
                      Autopalvelu MH-motor
                      Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                      Maxxecu myynti ja asennus
                      www.mh-motor.fi
                      0503218217
                      Kulkineet:
                      E6 2000 touring
                      E6 2002 touring
                      E30 318is ///Mtechnic 2
                      E34 ///M5 nürburgring
                      E34 S62b50 turbo dct
                      E39 523i ///Msport
                      F30 320d

                      Comment

                      • Dille_
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2010
                        • 226
                        • Järvenpää

                        Pari jääkiekkoa ja läpipultti... taidan kokeilla omaani
                        E30 -90 M20 Turbo
                        sigpic

                        Comment

                        • muuris
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 3501
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by jannmann View Post
                          Käyttämällä järkeä ja katsomalla (jälleen kerran jauhan samaa mantraa) miten BMW:n Motorsport osasto on noi suunnitellut esim. S14 koneessa GR-A/DTM korvakoissa. Nerokas, yksinkertainen ja molempiin suuntiin yhtä jäykkä rakenne...
                          Onko tietoa millaista (miten jäykkää) materiaalia puslaosa noissa alun perin on ollut?
                          E30 325iX '86
                          Instagram

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Originally posted by muuris View Post
                            Onko tietoa millaista (miten jäykkää) materiaalia puslaosa noissa alun perin on ollut?
                            Sitä ei ilmoiteta BMW:n toimesta, mutta kopioiden tekijä mittasi niitä ja sai shore luvuksi n. 85. Ilmeisesti shore D..
                            Katuauto versioon myyvät shore 70 kumeja, jotka eristää koneen värinöitä paremmin.(s14 värisee kuitenkin reilusti vs. Suora kutonen)
                            Last edited by jannmann; 18-09-2018, 02:02.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • Miku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 2624
                              • Kajaani

                              Häiriköidääs täällä vaikka m20 kone kyseessä.

                              Tossa saisi holsetttia aika sopivasti niin kumpi oisi parempi vaihtoehto hx35 perus vai hx40 super ja millä pakopesällä?

                              Iskutilavuutta 2.5l joka jossain vaiheessa kasvatetaan 2.7-2.8l. Lopullinen tehotavoite jotain 400-500hv välillä. Ja tietty mahdollisimman alhaalta tykkäisin että heräilisi mutta ettei rupeaisi ahdistamaan tuossa koneessa noilla tehoilla.
                              TEAM "Peli Menetetty"
                              Nyt:
                              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                              E30 320i 2d m20b27 tic project
                              E38 728ia
                              E46 316i sedan
                              Ex:
                              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                              Comment

                              • ^Tonix^
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 641
                                • Vaasa

                                Originally posted by Miku View Post
                                Häiriköidääs täällä vaikka m20 kone kyseessä.

                                Tossa saisi holsetttia aika sopivasti niin kumpi oisi parempi vaihtoehto hx35 perus vai hx40 super ja millä pakopesällä?

                                Iskutilavuutta 2.5l joka jossain vaiheessa kasvatetaan 2.7-2.8l. Lopullinen tehotavoite jotain 400-500hv välillä. Ja tietty mahdollisimman alhaalta tykkäisin että heräilisi mutta ettei rupeaisi ahdistamaan tuossa koneessa noilla tehoilla.
                                HX35 54/60 12cm osuu just hyvin tohon 400-500hv tavoitteeseen.
                                e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                                E30 318is
                                E36 M3 Coupe

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎