Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne[l
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 861
    • Ylöjärvi

    ei nyt moottoriin liity mutta täälä nyt kaikilla varmaan on joku lukko näissä turboissa. Eli mitä vaihtoehtoja tuohon e36 325:een on lukkojen suhteen ? m3 perässä on lukko ja menee ilmeisesti suoraan paikalleen mutta ei noita hirveesti myynnissä ole. Sitten tuollainen Quaife ATB lukko 325 kuoriin maksaa sen 1260e ja millanen tuo edes on toiminnaltaan ? Olis kiva saada ne mollemat pyörät vetään kun saan tuon valmiiksi.
    e46 330i cabriolet
    e91 320d
    e36 328 törpö

    Comment

    • Miuge
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 630
      • Tampere

      Originally posted by janne[l View Post
      ei nyt moottoriin liity mutta täälä nyt kaikilla varmaan on joku lukko näissä turboissa. Eli mitä vaihtoehtoja tuohon e36 325:een on lukkojen suhteen ? m3 perässä on lukko ja menee ilmeisesti suoraan paikalleen mutta ei noita hirveesti myynnissä ole. Sitten tuollainen Quaife ATB lukko 325 kuoriin maksaa sen 1260e ja millanen tuo edes on toiminnaltaan ? Olis kiva saada ne mollemat pyörät vetään kun saan tuon valmiiksi.
      Racingdiffs.com löytyy, mulle on tulossa sieltä 50% levylukko, katu/drifting -käyttöön sopiva. Pistä viestiä YV tai sigun kautta jos haluat lisätietoja.
      Webshop - MRT Engineering
      Facebook - MRT Engineering
      Instagram - mrtengineering
      YouTube - miugemrt

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        Originally posted by janne[l View Post
        ei nyt moottoriin liity mutta täälä nyt kaikilla varmaan on joku lukko näissä turboissa. Eli mitä vaihtoehtoja tuohon e36 325:een on lukkojen suhteen ? m3 perässä on lukko ja menee ilmeisesti suoraan paikalleen mutta ei noita hirveesti myynnissä ole. Sitten tuollainen Quaife ATB lukko 325 kuoriin maksaa sen 1260e ja millanen tuo edes on toiminnaltaan ? Olis kiva saada ne mollemat pyörät vetään kun saan tuon valmiiksi.
        Unohda ainakin noi torsenit, tähän kun on saatavissa ihan toimiviakin lukkoja. Riippuen välityksestä sulle käy mikä tahansa type 188 lukko. e30/e36/e34. Kyllä noita tarjolla on kohtalaisen hyvin. Toki satasella ei saa.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Tomba87
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 4029
          • Imatra

          Itse löysin typ188 kitkalukkoperän varaosahausta(eli purkaamolta) suht edullisesti. Selasin purussa olevia e34:sia ja katsoin jokaisesta runkonumerolla varustelistan, yhdessä sattui olemaan lisävarusteena lukkoperä ja tilasin sen. Toki vähän riskaabelia eikä tuosta kolmekutoseen voinut käyttää kuin pelkät sisuskalut.
          Luukku auki ja risut kyytiin

          Comment

          • janne[l
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 861
            • Ylöjärvi

            Originally posted by Miuge View Post
            Racingdiffs.com löytyy, mulle on tulossa sieltä 50% levylukko, katu/drifting -käyttöön sopiva. Pistä viestiä YV tai sigun kautta jos haluat lisätietoja.
            ainakin noi on asiallisen hintasia kävin kattomassa. laitoin yv

            Originally posted by jannmann View Post
            Unohda ainakin noi torsenit, tähän kun on saatavissa ihan toimiviakin lukkoja. Riippuen välityksestä sulle käy mikä tahansa type 188 lukko. e30/e36/e34. Kyllä noita tarjolla on kohtalaisen hyvin. Toki satasella ei saa.
            täytyy seurata jos osuu kohdalle sopivaan hintaan.

            Originally posted by Tomba87 View Post
            Itse löysin typ188 kitkalukkoperän varaosahausta(eli purkaamolta) suht edullisesti. Selasin purussa olevia e34:sia ja katsoin jokaisesta runkonumerolla varustelistan, yhdessä sattui olemaan lisävarusteena lukkoperä ja tilasin sen. Toki vähän riskaabelia eikä tuosta kolmekutoseen voinut käyttää kuin pelkät sisuskalut.
            tää on just tätä kun pitää joitain osia metsästää. Sama on kun etin tuolle zf laatikolle siihen sopivaa kardaanin etupätkää,eipä löydy ihan joka kulmalta enään 328/528/m3 kardaaneja. Vähemmällä pääsis kun koneistais sen laipan jossain ja hitsauttais kardaaniin kiinni. Aika moni noita zf swäppejä kuitenkin haluaa tehdä kun kestävä laatikko.
            e46 330i cabriolet
            e91 320d
            e36 328 törpö

            Comment

            • Jarpeli
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 510
              • vaasa

              Mitäs kaikkea tuo ms3 tarvii vakio antureiden lisäksi M52 koneessa. (cherryt kampuralle ja nokkaan)

              Lähinnä mietin että kuinka suuri ero hinnassa on vaikka maxxecuun.
              Tarkoitus alunperin oli mennä vakio eculla mutta jo maffin päivättäminen maksaa satasia jos ei halua laittaa järkyttävän kokokoista vastusta. Ja onhan live säätäminen vähän mukavampaa kun tuo flashaily.

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11134
                • Oulu

                Originally posted by Jarpeli View Post
                Mitäs kaikkea tuo ms3 tarvii vakio antureiden lisäksi M52 koneessa. (cherryt kampuralle ja nokkaan)

                Lähinnä mietin että kuinka suuri ero hinnassa on vaikka maxxecuun.
                Tarkoitus alunperin oli mennä vakio eculla mutta jo maffin päivättäminen maksaa satasia jos ei halua laittaa järkyttävän kokokoista vastusta. Ja onhan live säätäminen vähän mukavampaa kun tuo flashaily.
                Ei tarvi kuin cherryn nokalle tai vaikka m52tu/m54 imunokan anturin. Muuten menee vakio antureilta. Myös nakutustunnistus. Ms3x megaruutta on sen alta 500€ jos ite kasaa, mut valmiiksi kasattuna tais olla useamman satasen kalliimpi :think

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Jarpeli
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 510
                  • vaasa

                  Taitaa olla parempi vaihtaa molemmat. Kun tuo M52 kampuran anturi ei ole sieltä luotetttavimmista päästä. Menikös ne molemmat samalla sovitteella? (oliko se räsis joka noita teki)
                  Tarkoitus olisi itse kolvailla.
                  Onko tuo diyautotune nyt se järkevin paikka ostaa?

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5272
                    • Pirkkala

                    M60 vakioantureilla eikä ensimmäistäkään häiriötä ole ollut... ms3 kyseessä. Rajotin 6500rpm
                    Eiköhän m5x anturit pitkälle samoja vr antureita ole.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11134
                      • Oulu

                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      M60 vakioantureilla eikä ensimmäistäkään häiriötä ole ollut... ms3 kyseessä. Rajotin 6500rpm
                      Eiköhän m5x anturit pitkälle samoja vr antureita ole.
                      M52:ssa on hall kampuralla mikä kyllä pelaa suoraan. Mutta nokalla on joku erikoisempi, mikä ei oo hall eikä vr anturi, niin sitä ei voi käyttää.

                      Ja protopartsilla tais olla rakennuskitti edullisempi :think

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Vauhtivaunu
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 2714
                        • P-Karjala

                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        M60 vakioantureilla eikä ensimmäistäkään häiriötä ole ollut... ms3 kyseessä. Rajotin 6500rpm
                        Tämä on vähän tuuripeliä. Itsekin aikaan laitoin monta pirssiä toimimaan vr-antureilla, mutta aina oli jonkunverran "ruuvvaamista". Toki V3-levyssä on varta vasten säätöpotikat siihen, mutta melkein oskilloskoopin kanssa pitää sitä signaalia kytätä että sen huonoimmassa tilanteessa saa oikein. Joskus menee ruuvvaamattakin.

                        Mutta kun Cherry toimii pussista otettuna sellaisenaan. Kun megaan tekee hall-piirin optoerottimella. Ja vain kolme komponenttia: opto, hallin ylösveto (1kohm/12v) ja prosun puolen ylösveto (alunperin 4.7kohm, itse käytän n. 3.9kohm). Häiriönpoistokonkatkin voi jättää pois kun ne voi aiheuttaa itsessään häiriötä signaaliin


                        Sanoisin että Cherry on osoittautunut "rock solid" ratkaisuksi megan kanssa kampitunnistimena. Niitä on tullut laitettua vuosia ja useita kymmeniä. Siviili- ja kilpa-autoihin.
                        sigpic


                        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                        Comment

                        • Exami
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 986
                          • Hyvinkää, Tuusula

                          Itellä on maxxecun kanssa M50:sen orkkis anturit niin nokalla ku kampuralla, ei mitään ongelmia ainakaan 7500rpm rajottimella ole tullut vastaan..
                          sigpic
                          Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                          Comment

                          • ooopeee
                            BTCF Member
                            • Dec 2011
                            • 2111
                            • Kouvola

                            Originally posted by Exami View Post
                            Itellä on maxxecun kanssa M50:sen orkkis anturit niin nokalla ku kampuralla, ei mitään ongelmia ainakaan 7500rpm rajottimella ole tullut vastaan..
                            Mullaki maxxecu ja taitaa tarvike anturit olla
                            VW passat 1.9tdi 4motion
                            E36 "328" cabrio

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Sama homma oli täälläkin viime kesänä, orkkis anturit + maxxecu, eikä minkäänlaisia ongelmia. Täksi kesäksi tuli nokalle cherry hall koska 8-1 triggeripyörä.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5272
                                • Pirkkala

                                Joo cherryn hall on pomminvarma ratkaisu. Halusin vain sanoa että ei se välttämättä tarvii sitä jotta toimii hyvin.
                                Minun ei ole tarvinnut onneksi koskea asetuksiin kun on viisaammat osannut ne laitella kohdalleen.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎