Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJwawoo
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 226
    • Iisalmi

    Hihnan kiristin

    Kukahan prkl:n vatipää gyntheri tuonki on piirtäny. Mulahti koko paska irti ja hihna poikki... ja tietenki lauantaina. Oisko jollakin myyä ylimääränen kiristimen akseli jossa on kierteet kunnossa? tai sitten koko kiristin vipu samalla.

    Kiitos jo tässä vaiheessa Harri G:lle pihan lainasta...
    Voispa vaikka lähtee
    KTM 1090 Adventure R

    Comment

    • joni_wt
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 3627
      • Yka

      Originally posted by JJwawoo View Post
      Kukahan prkl:n vatipää gyntheri tuonki on piirtäny. Mulahti koko paska irti ja hihna poikki... ja tietenki lauantaina. Oisko jollakin myyä ylimääränen kiristimen akseli jossa on kierteet kunnossa? tai sitten koko kiristin vipu samalla.
      Multa löytyy koko paketti! Tarjoo privassa jotakin.




      Ja muillekin ohimennen tiedoksi, että multa löytyy paljon muutakin hyvää TDS osaa, mm. 2kpl 4.pytyn tunnistimellisia suuttimia ja muutama normaali ymym....
      e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

      Comment

      • JJwawoo
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 226
        • Iisalmi

        Ossaa muuten työntää rajusti öljyä kentälle kun menee siitä akselista kierteet eikä ennää piä se o-rengas ja vuotava kiristimen akselin juuri kannattaa tarkastaa ajoissa!
        KTM 1090 Adventure R

        Comment

        • Keisari
          BTCF Member
          • Nov 2008
          • 165
          • Himanka

          Adapteri

          Jos nyt joku joskus aikoo vaihtaa tuohon uudemman mallin pumpun tilalle mekaanisen pumpun nii täsä ois mittoja. Ulkokehä 68mm reikäkeskellä 50mm ja paksuus 8mm. Saa olla ohkasempiki. Ite laitoin epoksilla kiinni pistepuikolla vielä sisäkehään. Saa nähä miten pysyy.
          e34 525tds, e30 325tds touring
          Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
          e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
          Volvo 3 x D24T + B200ET
          MB 250D x2 vw caddy d
          Opel ford

          Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

          Comment

          • Keisari
            BTCF Member
            • Nov 2008
            • 165
            • Himanka

            Click image for larger version

Name:	IMG_20120424_122718.jpg
Views:	1
Size:	56.2 KB
ID:	4824604

            Click image for larger version

Name:	IMG_20120424_122726.jpg
Views:	1
Size:	56.1 KB
ID:	4824605Tuosa ois pari kuvaa adapterista.
            e34 525tds, e30 325tds touring
            Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
            e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
            Volvo 3 x D24T + B200ET
            MB 250D x2 vw caddy d
            Opel ford

            Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

            Comment

            • Keisari
              BTCF Member
              • Nov 2008
              • 165
              • Himanka

              nokkalevyt

              Sähkösen ja mekaanisen pumpun nokkalevyjen ero. Kaippa sieltä vähä enemmän ruokaa tulee ku vakio mekaanisesta. Vaihtu samalla nokkalevy ku tiivisteet vaihoin. Yksin kiva höpötellä
              Attached Files
              e34 525tds, e30 325tds touring
              Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
              e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
              Volvo 3 x D24T + B200ET
              MB 250D x2 vw caddy d
              Opel ford

              Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

              Comment

              • Mikkeri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2011
                • 805
                • Suomi

                Aiemmin tuntui kottero (325TDSA) pelaavan mukavasti, mitä nyt cruise päällä ei meinannut turbiinilukkoa aina saada kytkettyä, välillä piti jallittaa se päälle.

                Koputtelinpa kantta hieman kuskia kohti, sen verran että kierrokset nousi ja siitä tiraus takaisin päin, 0.2mm se taisi liikkua.
                Jätin niin että kaasua polkaistaessa kierrokset jää sekunniksi ylös,automaatillahan tuo ei haittaa koska veto on päällä koko ajan ja se vaimentaa käytöstä.
                Paikaltaan kaasua hipaistaessa tuli herkemmäksi, turbiinilukko menee nyt herkemmin päälle eikä pomppaa pois päältä kovinkaan helpolla ja OBD:n mukaan keskikulutus tippuu...

                Jep, halvinta vääntöä mitä tuohon autoon saa
                TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                TDS osaa.

                Comment

                • Mikkeri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 805
                  • Suomi

                  Pikkasen lisäkokemusta kannen koputtelun seurauksista..
                  Riivatessa korkeilla kierroksilla ahdot nousee enään 0.7-0.8 nurkille...
                  Mikähän moisen tempun teki.
                  TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                  TDS osaa.

                  Comment

                  • JJwawoo
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2009
                    • 226
                    • Iisalmi

                    tankin siirtopumppu

                    Ja taas niin ihania häröjä. pitkään tuo nyt pelasi iliman mittää mutta nyt alko sitten nykiminen ja sammuilu. Taitaapi olla se ah niin ihana siirtopumppu lasahtanu tai suodatin täynnä paskaa että ei vejä läpi tai sitten vuotaa linja... jokatapauksessa suodattimesta pumppuun päin menee ilmaa ja ylämäkeen sammuu(todella jyrkkään mäkeen) helevetin hauskaa

                    Ja ennenkuin uliset syöttöpumpusta nii lue teksi uudestaan. Autooni olen vaihtanut mekaanisen pumpun ja se on nyt tutkittu ja todettu ehjäksi. (menetelmällä suoraan kanisterista)Ja eipä tuo vuodakkaan ja paluu myös kunnossa. Suotatin vaihtoon ja sähköjä ihmettelemään
                    SIIRTOpumpulta ei syöttöpumpulta

                    KTM 1090 Adventure R

                    Comment

                    • eiskalt
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2012
                      • 836
                      • Hyvinkää

                      Hemmetti, heräs mielenkiinto. Jotenkin niin hirmusen vähän alavääntöä tossa 525tds:ssä. Vaikka se kuulemma on jo lastutettukin. Saakohan siihen mistään varmuutta, miten isoja muutoksia on tehty?
                      Varsinkin niillä alakierroksilla melko heikon tuntunen, kun taas heti kierrosluvun 2200 kohdalla (ilmeisesti turbo alkaa sillon kunnolla toimimaan) huomaa selvästi, että siinä se maksimivääntö on.

                      Tietty, jokuhan voisi sanoa, ettei yli 510tkm ajettua konetta kehtaisi hirveesti kutitella, mutta...

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8258
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by eiskalt View Post
                        Hemmetti, heräs mielenkiinto. Jotenkin niin hirmusen vähän alavääntöä tossa 525tds:ssä. Vaikka se kuulemma on jo lastutettukin. Saakohan siihen mistään varmuutta, miten isoja muutoksia on tehty?
                        Varsinkin niillä alakierroksilla melko heikon tuntunen, kun taas heti kierrosluvun 2200 kohdalla (ilmeisesti turbo alkaa sillon kunnolla toimimaan) huomaa selvästi, että siinä se maksimivääntö on.

                        Tietty, jokuhan voisi sanoa, ettei yli 510tkm ajettua konetta kehtaisi hirveesti kutitella, mutta...
                        no justiinsa kävin tds:ää tyypittämässä yllätyin aavistuksen kun tämä jaksaa alkaa polttamaan kumia paikaltaan ja helposti ja tämä on vieläpä automaatti .. alla 225 leveet talvipyörät

                        mitään muuta ei ole tehty kuin pumpun kantta koputeltu, 376tkm mittarissa

                        p.s. mikään muu automaattibemu meidän pihassa ei ole vielä tähän pystynyt
                        Last edited by peto2; 05-05-2012, 16:45.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • eiskalt
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2012
                          • 836
                          • Hyvinkää

                          Tämä peli ei kyllä ihan helpolla sudi. Vaikka eipä se kyllä varsinaisesti haittaa, ei tässä ole tarkotuskaan tuhota kumeja. Mutta kiihtyvyyttä olisi kiva saada hieman paremmalle tasolle, vaikkei tämä auto nyt alunperinkään mikään kiihdytysauto olekkaaan. Ilmeisesti kuitenkin löytyy potentiaalia viritykseenkin.

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8258
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by eiskalt View Post
                            Tämä peli ei kyllä ihan helpolla sudi. Vaikka eipä se kyllä varsinaisesti haittaa, ei tässä ole tarkotuskaan tuhota kumeja. Mutta kiihtyvyyttä olisi kiva saada hieman paremmalle tasolle, vaikkei tämä auto nyt alunperinkään mikään kiihdytysauto olekkaaan. Ilmeisesti kuitenkin löytyy potentiaalia viritykseenkin.
                            se on muuten se määränsäädin kuluva osa ja sitä voi säätää vain sen verran että palautuu alkuperäset tehot.. tuossa omassa laitettiin hiukan yli
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • JJwawoo
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 226
                              • Iisalmi

                              Vakio syöttöpumppu on turha osa joka kannattaa vaihtaa mekaaniseen
                              On sitä alavääntöö tuossa minun kikottimessa ainakin. Ja vaikka on isompi turbo niin nakkaa sen kilon jo heti 2000rpm jälkeen kuorman kanssa, kiihtyykin ihan jollain lailla vaikka onkin automaatin aavikko perä feat manuaali aski kumeistakin pääsee eroon liian helposti

                              Ja kilometrejähän on sen ~479tkm

                              Originally posted by JJwawoo View Post
                              Ja taas niin ihania häröjä. pitkään tuo nyt pelasi iliman mittää mutta nyt alko sitten nykiminen ja sammuilu. Taitaapi olla se ah niin ihana siirtopumppu lasahtanu tai suodatin täynnä paskaa että ei vejä läpi tai sitten vuotaa linja... jokatapauksessa suodattimesta pumppuun päin menee ilmaa ja ylämäkeen sammuu(todella jyrkkään mäkeen) helevetin hauskaa

                              Ja ennenkuin uliset syöttöpumpusta nii lue teksi uudestaan. Autooni olen vaihtanut mekaanisen pumpun ja se on nyt tutkittu ja todettu ehjäksi. (menetelmällä suoraan kanisterista)Ja eipä tuo vuodakkaan ja paluu myös kunnossa. Suotatin vaihtoon ja sähköjä ihmettelemään
                              SIIRTOpumpulta ei syöttöpumpulta


                              Ja siirtopumppuhan se siellä pimeenä on...
                              Last edited by JJwawoo; 05-05-2012, 20:53.
                              KTM 1090 Adventure R

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8258
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by JJwawoo View Post
                                Vakio syöttöpumppu on turha osa joka kannattaa vaihtaa mekaaniseen
                                On sitä alavääntöö tuossa minun kikottimessa ainakin. Ja vaikka on isompi turbo niin nakkaa sen kilon jo heti 2000rpm jälkeen kuorman kanssa, kiihtyykin ihan jollain lailla vaikka onkin automaatin aavikko perä feat manuaali aski kumeistakin pääsee eroon liian helposti

                                Ja kilometrejähän on sen ~479tkm




                                Ja siirtopumppuhan se siellä pimeenä on...
                                toimii auton toiseksi tärkein varuste noiden mekaanisten kanssa pirun huonosti :think
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎