Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rantakirppu
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 504
    • Keski-Pohjanmaa

    Originally posted by superturbo View Post
    Mistä olette tilanneet m51:sen pakosarjan laippoja? vai onko kaikki itse väkertänyt?
    Mulle kaveri leikkas laserilla.
    Siltä löytyy edelleen valmis cnc ohjelma siihen.
    Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!

    Comment

    • Mikkeri
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2011
      • 805
      • Suomi

      Eikös jostain muustakin motista noi laipat käy?

      Rantakirppu, mitä kaveris pyytää laipasta?
      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
      TDS osaa.

      Comment

      • superturbo
        Newbiemmer
        • Jul 2012
        • 4
        • hyvinkää

        Tekeekö se sun kaveri vielä laippoja?

        Ei ainakaan m20 laippa sopinu.

        Comment

        • kakkurinpera
          Newbiemmer
          • Aug 2010
          • 8
          • Kempele

          -95 e34 525tds touring.

          Vaihdoin polttoainesuodattimen niin suutinvikavalo syttyi? :think
          Auto toimii kuitenki ihan normaalisti. Pitääkö tuo kuitata jostain pois vai tä?
          -E34 525 Tds Touring

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            Originally posted by kakkurinpera View Post
            -95 e34 525tds touring.

            Vaihdoin polttoainesuodattimen niin suutinvikavalo syttyi? :think
            Auto toimii kuitenki ihan normaalisti. Pitääkö tuo kuitata jostain pois vai tä?
            Oletko ajanut autolla tai käyttänyt moottoria pidempää aikaa suodattimen vaihdon jälkeen? Suutinvikailmoitus johtuu siitä, että 4. sylinterin suuttimelta ei tule signaalia moottorinohjaukselle. Jos et ole vielä käyttänyt moottoria paljoakaan, niin ilmoitus saattaa johtua tuon 4. suuttimen putkessa olevasta ilmasta.
            Jos järjestelmässä ei ole ilmaa, niin tarkista ensimmäisenä suuttimen johto ja liitin. Vikailmoitus ei vaadi nollausta.
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • Rantakirppu
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 504
              • Keski-Pohjanmaa

              Originally posted by Mikkeri View Post
              Eikös jostain muustakin motista noi laipat käy?

              Rantakirppu, mitä kaveris pyytää laipasta?
              25€ kpl 8mm mustasta raudasta.
              Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!

              Comment

              • kakkurinpera
                Newbiemmer
                • Aug 2010
                • 8
                • Kempele

                Oletko ajanut autolla tai käyttänyt moottoria pidempää aikaa suodattimen vaihdon jälkeen? Suutinvikailmoitus johtuu siitä, että 4. sylinterin suuttimelta ei tule signaalia moottorinohjaukselle. Jos et ole vielä käyttänyt moottoria paljoakaan, niin ilmoitus saattaa johtua tuon 4. suuttimen putkessa olevasta ilmasta.
                Jos järjestelmässä ei ole ilmaa, niin tarkista ensimmäisenä suuttimen johto ja liitin. Vikailmoitus ei vaadi nollausta. Yesterday 06:25
                On sillä se parisataa kilsaa ajettu. Jos seuraavaksi kattois 4. suutimen johdotuksen.
                -E34 525 Tds Touring

                Comment

                • Keisari
                  BTCF Member
                  • Nov 2008
                  • 165
                  • Himanka

                  Originally posted by kakkurinpera View Post
                  On sillä se parisataa kilsaa ajettu. Jos seuraavaksi kattois 4. suutimen johdotuksen.
                  Ihtellä jäi kerran 4 suuttimen johto imusarjan väliin... kävi ihan miten sattuu tarkkana
                  e34 525tds, e30 325tds touring
                  Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                  e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                  Volvo 3 x D24T + B200ET
                  MB 250D x2 vw caddy d
                  Opel ford

                  Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                  Comment

                  • niskalaukaus
                    Newbiemmer
                    • Aug 2009
                    • 14
                    • Tampere

                    Ahtimen vaihto rupeis olemaan ajankohtasta omaan tds:ään.

                    Olisiko tuossa mahdollisesti toimiva ahdin, vai onko turhan iso teidän mielestä?
                    M21D24 pakosarjaan tulossa kiinni. Ja vakiopumppu evry:llä varustettuna käytössä.

                    E34 525tdsa

                    Comment

                    • muuris
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 3501
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by niskalaukaus View Post
                      Ahtimen vaihto rupeis olemaan ajankohtasta omaan tds:ään.

                      Olisiko tuossa mahdollisesti toimiva ahdin, vai onko turhan iso teidän mielestä?
                      M21D24 pakosarjaan tulossa kiinni. Ja vakiopumppu evry:llä varustettuna käytössä.

                      http://www.ebay.com/itm/170924398215...e35687&vxp=mtr
                      Imusiivessä 70mm jättöpää --> turhan iso vakiopumpulle. Ja melkeen tolle moottorillekin, kunnon pumpulla vois harkita mutta sittenkin aavistuksen pienempi olis pop. M21 kun hengittää niin surkeasti.
                      E30 325iX '86
                      Instagram

                      Comment

                      • Perlenbacher
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2010
                        • 1103
                        • Suomi

                        Onko täällä muita karttojenmuokkaajia/ohjelmallisesti virittäviä joukossa? Itte olen lähinnä M47 kuititellut ja melko paljon voimaa siitä saakin vakioraudalla irti.

                        Comment

                        • Rantakirppu
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 504
                          • Keski-Pohjanmaa

                          Originally posted by muuris View Post
                          Imusiivessä 70mm jättöpää --> turhan iso vakiopumpulle. Ja melkeen tolle moottorillekin, kunnon pumpulla vois harkita mutta sittenkin aavistuksen pienempi olis pop. M21 kun hengittää niin surkeasti.
                          Ei se varmaan hirveästi kummene, mut käsittääkseni oli M51:een tulossa.
                          Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!

                          Comment

                          • niskalaukaus
                            Newbiemmer
                            • Aug 2009
                            • 14
                            • Tampere

                            Originally posted by Rantakirppu View Post
                            Ei se varmaan hirveästi kummene, mut käsittääkseni oli M51:een tulossa.
                            Joo TDS:ään eli M51. Pakosarja on M21 peräisin.
                            Tuskin tuo nyt tätä tilannetta silti juuri muuttaa..
                            Minkäslaisilla specseillä olevaa ahdinta tuonne sitten olis järkevää laittaa?

                            Rohkeana ajattelin kokeilla kauanko kiinalainen ahdin kestää. :think
                            E34 525tdsa

                            Comment

                            • muuris
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 3501
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by niskalaukaus View Post
                              Joo TDS:ään eli M51. Pakosarja on M21 peräisin.
                              Tuskin tuo nyt tätä tilannetta silti juuri muuttaa..
                              Minkäslaisilla specseillä olevaa ahdinta tuonne sitten olis järkevää laittaa?
                              Aavistuksen parempi taitaa se tds olla, mutta pumpun kannalta tilanne sama. Jos ei oo tarkotus nestepäätä päivittää niin en laittas yli 60mm kompuralla olevaa ahdinta.
                              E30 325iX '86
                              Instagram

                              Comment

                              • Mikkeri
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2011
                                • 805
                                • Suomi

                                Kilin vittu ja sen karvat!!
                                Tänään etsin mistä se vesi sisälle niin kivasti välillä valuaa, koska ikkunat aamuisin huurussa.
                                Kattoluukun vesireikiä pitkin valuttelin vettä ja hieman rupesi hantsarin jalkatilaan valumaan vettä.
                                Testi loppui siihen ja aattelin että jatketaan joku toinen päivä tutkimisia.
                                Puoli tuntia myöhemmin kotiin lähtöä, avaimen kääntö, hehkun koppumisen odottelu ja starttaus.

                                Pyörii pyörii pyörii pyörii vaan ei käynnisty.
                                Mittaristossa palaa suuttimen kuvaa ja lootan vikavalo.
                                Sammuttimelle tuli yli 10 volttia, siirtopumppu surisee välillä, muttei siltikään käynnisty.
                                Lopuksi kun laitoin virrat päälle alkoi konehuoneesta tulipellin nurkilta kuulumaan rutinaa, ihan kuin joku rele naksuisi nopeasti. Siellä kaiketi on se moottorinohjauksen purkki jemmassa ja nyt kastuneena.

                                Onkos toi ecu hanskalokeron puolella kolmosessa?

                                325TDSA vm97
                                TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                                TDS osaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎