Originally posted by Mikkeri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TDS - Tekniikkaa ja viritystä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by JJwawoo View PostTietääkseni konehuoneen oikeassa takanurkassa ,perästä päin katottuna, on "luukku" jonka takana ecu on. Näin ainakin 316:ssa (m40b16) jossa luukku on akun takana. Ei taida olla 325TDSA:ssa akku konehuoneessa?
Tarttee huomenna duunien jälkeen tutkailla mikä prkl sitä matolaatikkoa vaivaa oikein. Se on tietty kuivunut jo ja ei ole jälkiä viasta...TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Ei ihme ettei oikein tykännyt käydä, muuten oli aivopurkki oikein hyvä akvaariona, ainoastaan kalat puuttuivat.
Kuivauksen jälkeen rupes käymään nätisti ja tuntui että olis herkempikin?? Miten kauan sitä kosteutta sitten purkissa ollutkaan?
Loota oli ensin vikatilassa, akunkengän otin irti ja takaisin, se katosi, tosin vaihteet sekoili, ei toiminut pakki, vaihtoi ajossa ykköselle ja kolmoselle yms vuorotellen...
Sammutin ja lähdin liikkeelle uudestaan niin jäi vikatilaan.
INPAn kanssa olis kiva kokeilla mitkä menkat hänellä nyt on taas... Mutta perkeleen vaijeri otti ja irtosi/katkesi.
Nyt kaljaa naamaan ennenkuin rupeaa risomaan tosissaan.Last edited by Mikkeri; 27-10-2012, 21:09.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Jälkiseuraamuksia
VAUHTIPYÖRÄN JA KYTKIN ASETELMA VAIHDON JÄLKEISIÄ ANTAMUKSIA !!!
KYSEESSÄ ON e39 525 tds vm.97
- Ny on sit suuttimet huollosta tulleena kaikki kunnossa.
- Suuttimet laitettu paikoileen, vähän puhuttu hyviä MUT EI NIIN EI SAATANA!
- Eiku kaverilta hakemaan vikaluku laitetta ja vikana hehkutusaika ! JEAH JIPIII!! No tulipahan tuokin poistettua sitten sieltä ...oisko joku hehku pimeänä ? Nooh any way
- Viel varmistus vauhtipyörään että kaikki "tinnit" paikoilaan. Kaikki ok.
- Moottori asenti tunnistin katsottu irroitettu ja todettu ei väkivaltaisia jälkiä ja moottori käydessä ei "heittoa" kierrosluku mittarissa eikä realidatassa.
- Venakoppa irti ja pyöriteltyään moottoria en itse eikä kaverikaan löytänyt mitään mainittavaa, eli Ok.
- Realidatasta tuli seuraavaa ilmi
Käyntinopeussignaali 773 kierrosluku
Moottorin vääntömomentin puuttuminen 40Nm
Moottorin kuormitus 88Nm
Suihkutusajoituksen säätö (todellinen arvo) 2*
SAMA (normaaliarvo) 2*
Suihkutusmäärä 9mg/H
OSAISIKO JOKU AUTTAA TÄMÄN AUTON SUHTEEN !!??
ONKO realidatassa jonkin hurjasti pielessä???
Nakutus ääni on TOSI VITTUMAINEN ja häiritsevä SAVUTUKSEN LISÄKSI!!
Autoa on käytetty tyhjäkäynnillä useita kertoja, KAASUUN ei voi koskea alkaa heti sokkaamaan, yskimään ja nakutus terävöityy!!!
Suuttimien putkia on käytetty auki auton ollessa käynnissä eikä' "NAKUTUS" ole hävinnyt millään suuttimen putken avauksella.
PUMPUN kylessä on piuha jonka irroittamalla (suikutusajoituksen säätö todellinen arvo pomppaa 15* ja nakutus tihenee ja terävöityy.
JOS TIEDÄT BMW DIESEL WELHON NIIN ETHÄN PANTTAA VAAN KERROT MULLEKKIN !
Comment
-
-
Ei oikein mennyt ymmärrykseen mitä tarkoitat...
Siis kytkin ja vauhtipyörä vaihdettu? Ennen sitä toiminut kunnolla?
Nyt kilkattaa ja kalkattaa? Mitä muuta tapahtunut ehjän auton ja risan auton välillä?
Onko vauhtipyörä oikeassa asennossa ja siinä oleva asennontunnistimen nasta oikeassa kohdassa? Edit: näemmä on oikein.. Varmista kuitenkin vielä uudestaan.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Tuli viikonloppuna ostettua tollanen 525TD -94 touring manuaali. Oikuttelu alkoikin suurinpiirtein heti.
Normaalissa ajossa auto menee vissiinkin johonkin "vikatilaan" kun voima katoaa.
Esimerkki:
Ajat tasakaasulla ja lähdet kiihdyttämään niin nelos ja vitos vaihteella ei oikein tapahdu mitään. Kulutus mittariakaan ei saa nousemaan yli 12l. Pästät kaasusta ja runttaat uudestaan niin johan menee sen kaikki 10sek ja sitten taas puutuu. Uudestaan kaasu ylös ja takasin pohjaan niin kulku jatkuu. Rupeaa ohittaminen vituttamaan kun joutuu pumppailemaan että saa vehkeisiin kulkua.
Välillä kun kierrokset putoaa tyhjä käynnille niin auto sammuu.
Tyhjä käynniltä aivan turha edes yrittää liikkeelle lähtöä ilman kaasua, voima ei riitä vaan auto sammuu.
Matkamittarin pikselit rupeaa sekoilemaan kun auto lämpeää? Samoten kierrosluku mittari liikkuu nykien kun auto on lämmin.
Tyhjä käynti ei seilaa, eikä muutenkaan nyi ainakaan mitenkään huomattavasti.
Kylmänä laakin peli mutta lämpösenä joutuu välillä vähän sahaamaan.
Tänään kävin luetuttamassa vika koodit.
dde 10 start of injection, control/solenoid valve.
dde 41
Tollasia sieltä löyty!
Comment
-
-
Tosiaan käyntihäiriö ja nakutus tuli ilmi vauhtipyörän vaihdon jälkeen.
Nyt heräsikin kysymys VOIKO vauhtipyörän asentaa väärin ? ?:think
Moottori pyörii helposti eikä seilaa pitkin konehuonetta!
Vauhtipyörän pulttijako ainakin näytti olevan sama joka reijälle.
Jos moottorin asentotunnistin on rikki, mitkä ovat "tunnusmerkit" ?
- Realidatasta tuli seuraavaa ilmi
Käyntinopeussignaali 773 kierrosluku
Moottorin vääntömomentin puuttuminen 40Nm
Moottorin kuormitus 88Nm
Suihkutusajoituksen säätö (todellinen arvo) 2*
(Tämä arvo muuttui 15* ottamalla pumpun kyljessä olevan piuhan irti ? Nakutus ääni terävöityi ja tiheni. )
SAMA (normaaliarvo) 2* (* astemerkki)
Suihkutusmäärä 9mg/H
ONKO TÄLLE DATA TIEDOLLE OLEMASSA "OHJE" ARVOA PUMPUN ENNAKKO ASTEELLA JA SUIHKUTUSMÄÄRÄLLÄ mg/H ? ?
KUN AUTO ON ns:vakio. Eli ei oo lastutettu ei turboa muokattu jne!
JOS TIEDÄT OLEVASI / TUNNET BMW DIESEL WELHON NIIN ETHÄN PANTTAA VAAN KERROT MUILLEKKIN !
Comment
-
-
Originally posted by Mikkeri View PostEi oikein mennyt ymmärrykseen mitä tarkoitat...
Siis kytkin ja vauhtipyörä vaihdettu? Ennen sitä toiminut kunnolla?
Nyt kilkattaa ja kalkattaa? Mitä muuta tapahtunut ehjän auton ja risan auton välillä?
Onko vauhtipyörä oikeassa asennossa ja siinä oleva asennontunnistimen nasta oikeassa kohdassa? Edit: näemmä on oikein.. Varmista kuitenkin vielä uudestaan.
Nyt heräsikin kysymys VOIKO vauhtipyörän asentaa väärin ? ?:think
Moottori pyörii helposti eikä seilaa pitkin konehuonetta!
Vauhtipyörän pulttijako ainakin näytti olevan sama joka reijälle.
Jos moottorin asentotunnistin on rikki, mitkä ovat "tunnusmerkit" ?
- Realidatasta tuli seuraavaa ilmi
Käyntinopeussignaali 773 kierrosluku
Moottorin vääntömomentin puuttuminen 40Nm
Moottorin kuormitus 88Nm
Suihkutusajoituksen säätö (todellinen arvo) 2*
(Tämä arvo muuttui 15* ottamalla pumpun kyljessä olevan piuhan irti ? Nakutus ääni terävöityi ja tiheni. )
SAMA (normaaliarvo) 2* (* astemerkki)
Suihkutusmäärä 9mg/H
ONKO TÄLLE DATA TIEDOLLE OLEMASSA "OHJE" ARVOA PUMPUN ENNAKKO ASTEELLA JA SUIHKUTUSMÄÄRÄLLÄ mg/H ? ?
KUN AUTO ON ns:vakio. Eli ei oo lastutettu ei turboa muokattu jne!
JOS TIEDÄT OLEVASI / TUNNET BMW DIESEL WELHON NIIN ETHÄN PANTTAA VAAN KERROT MUILLEKKIN !
Comment
-
-
Originally posted by _RAIPPE_ View PostTosiaan käyntihäiriö ja nakutus tuli ilmi vauhtipyörän vaihdon jälkeen.
Nyt heräsikin kysymys VOIKO vauhtipyörän asentaa väärin ? ?:think
Moottori pyörii helposti eikä seilaa pitkin konehuonetta!
Vauhtipyörän pulttijako ainakin näytti olevan sama joka reijälle.
Jos moottorin asentotunnistin on rikki, mitkä ovat "tunnusmerkit" ?
Eli jos sen saa kuuteen muuhun asentoon niin silloinhan se purkki on sekaisin ja kilkatusta esiintyy?
Tosin en tiedä voiko vauhtipyörän laittaa väärään asentoon.
Vetolevy ei tainnut mennä kuin yhdessä asennossa.
On kai vauhtipyörä samanlaisesta tekniikka yhdistelmäåstä kotoisin? Ettei oo mikään bensakoneen vauhtis?TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Originally posted by atte.o View PostMitä mörköjä tulee kun aukaisen sähköisestä ve6:sta kuvassa nuolella osoitetun kannen? Näyttänee vuotavan naftaa tuolta. Ilmeisesti jokin jousi on ainakin sen takana :thinkE61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by Mikkeri View PostEikös siinä vauhtipyörässä ole yks ainoa paikka mistä se lukee asennon?
Eli jos sen saa kuuteen muuhun asentoon niin silloinhan se purkki on sekaisin ja kilkatusta esiintyy?
Tosin en tiedä voiko vauhtipyörän laittaa väärään asentoon.
Vetolevy ei tainnut mennä kuin yhdessä asennossa.
On kai vauhtipyörä samanlaisesta tekniikka yhdistelmäåstä kotoisin? Ettei oo mikään bensakoneen vauhtis?
KYLLÄ Vauhtipyörä on e39 525 tds vm 96 kylläkin, mutta katsoin niitä "peilikuvina" että esim. napitukset ovat samoilla paikoilla jne... Pitäsköhän sittenki viel purkaa kaikki irti EI WITTU! :think
Laatikko toimii hienosti, vaihteet menee sulavasti EIKÄ kuulu ylimääräisiä ääniä, kierrosluku pysyy tasaisena..
Ennakon säätö tapahtuu pumpusta, kuinka? pumppua kääntämällä vai jotenki sisäisesti?Last edited by _RAIPPE_; 30-10-2012, 00:45.
Comment
-
-
Originally posted by atte.o View PostUskaltaa siis aukaista varovasti?Ei lähde mitään tingeltangeleita irti kun jousi vapaantuu?
Tuo jousi siellä on:
Mitään sieltä ei kuitenkaan sinkoile pitkin seiniä, eikä mikään säätö tms muutu.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Nythän toi lintta myrkyn lykkäs.
Aamulla olin duuniin lähdössä niin ei meinannut millään lähteä käymään. Hirveän rynkytyksen ja savun kera se sitten heräsi varmaan vartin starttailun jälkeen. Päivällä piti duunista lähteä niin enää ei edes yritä käynnistyä. Kone pyörii normaalisti mutta ei mitään. Vittu aivan mykkä. Naftaa se saa vaikkakin ilmakuplia oli jokunen mukana matkassa. Nafta suodatin piripintaan täynnä ja nafta liikkuu letkussa kohti pumppua. Hirveä tuprutus tulee putkesta kun yrittää startata. Yritin hehkutella moneen kertaan ennen starttausta, ei vaikutusta.
Auton pitäisi olla vakio ilman mitään vastus potikoita sun muita härveleitä. Jos pk-seudulla olis joku noihin diesel vehkeisiin perehtynyt kaveri niin apuaan saa tarjota, tietysti korvausta vastaa!
Comment
-
Comment