Originally posted by alpine-
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TDS - Tekniikkaa ja viritystä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by LASSI-S; 14-11-2012, 18:50.E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
-
-
Originally posted by LASSI-S View Posttaitaa ohjelmalla, isommalla turbolla, kunnon välijäähdyttimellä ja putkistolla olla noin 180-185 hp aika maksimi. isommat tehot vaatii jo pumppuun isomman nestepään, erilaisen nokkalevyn jne. ei se isompi ahdin muutakuin mahdollista isomman soppamäärän käytön koneessa, eli tuotto riittää isommalle soppamäärälle. vakio cooleri on niin pieni ahdas ja jäähdytysteholtaan täys paska, ja putkisto yleensä niin tukkoinen että jo niiden vaihdolla saat ainakin vähän paremmin vetoa. ahtimen hyötysuhteesta menee iso osa jo siihen että saa sen öljyn ja karstan täyttämän coolerin läpi yhtään mitään. ja tuo tds:n vakio ahdin on niin surkea esitys että tilhin kiveksetkin on jo vakuuttavat sen rinnalla, joten se kannattaisi vaihtaa jokatapauksessa 530d:n ahtimeen vaikkei lisäisi syöttöä yhtään. X5 3.0D:ssä lienee suurin noista 3 litrasen dieselin ahtimista. suosittelen sulle kyllä että hankit holsetin he221w:n joka on 100 kertaa parempi kuin noi bemarin vakioahtimet. kkd motorsportista kannattaa kysästä jos sellanen kiinnostaa
Eikös noissa 3.0 moteissa oo vnt ahtimia käytetty? Eli sen ohjaus pitää myös hoitaa.
Pakosatsi menee vaihtoon kait muissa kuin noissa bmw:n "omissa" ahtimissa.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Originally posted by LASSI-S View Posttaitaa ohjelmalla, isommalla turbolla, kunnon välijäähdyttimellä ja putkistolla olla noin 180-185 hp aika maksimi. isommat tehot vaatii jo pumppuun isomman nestepään, erilaisen nokkalevyn jne. ei se isompi ahdin muutakuin mahdollista isomman soppamäärän käytön koneessa, eli tuotto riittää isommalle soppamäärälle. vakio cooleri on niin pieni ahdas ja jäähdytysteholtaan täys paska, ja putkisto yleensä niin tukkoinen että jo niiden vaihdolla saat ainakin vähän paremmin vetoa. ahtimen hyötysuhteesta menee iso osa jo siihen että saa sen öljyn ja karstan täyttämän coolerin läpi yhtään mitään. ja tuo tds:n vakio ahdin on niin surkea esitys että tilhin kiveksetkin on jo vakuuttavat sen rinnalla, joten se kannattaisi vaihtaa jokatapauksessa 530d:n ahtimeen vaikkei lisäisi syöttöä yhtään. X5 3.0D:ssä lienee suurin noista 3 litrasen dieselin ahtimista. suosittelen sulle kyllä että hankit holsetin he221w:n joka on 100 kertaa parempi kuin noi bemarin vakioahtimet. kkd motorsportista kannattaa kysästä jos sellanen kiinnostaa
onko mitään bolt on pakosarjaa olemassa?
Comment
-
-
Bensakoneiden turboissa on yleensä suhteessa liian pieni pakosiipi ja -pesä. En nyt jaksa tarkastaa ton Volvon ahtimen speksejä, heittämällä se ei pakosarjaan käy ja vakiopumpun vaatimattomalle syöttömäärälle lienee sekin parempi kuin alkup ahdin. Huipputehon kannalta siis, herääminen on juttu erikseen.
Jos ei ole intoa/taitoa tehdä koko pakosarjaa uusiks niin vaihtoehto on myös välilaippa. Ei vaadi rälläkkää ja porakonetta kummempia työkaluja.Last edited by muuris; 18-11-2012, 22:02.
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostBensakoneiden turboissa on yleensä suhteessa liian pieni pakosiipi ja -pesä. En nyt jaksa tarkastaa ton Volvon ahtimen speksejä, heittämällä se ei pakosarjaan käy ja vakiopumpun vaatimattomalle syöttömäärälle lienee sekin parempi kuin alkup ahdin. Huipputehon kannalta siis, herääminen on juttu erikseen.
Jos ei ole intoa/taitoa tehdä koko pakosarjaa uusiks niin vaihtoehto on myös välilaippa. Ei vaadi rälläkkää ja porakonetta kummempia työkaluja.
Comment
-
-
Tässä on menty kymmeniä tuhansia ilman ongelmia, mutta nyt alkoi jokin probleem! Eli auto alkoi käymään tyhjäkäyntiä hörpöttäen/ontuen, loputkin alaväännöt kateissa ja vaihteen vaihdon yhteyssä alle (2000rpm) auto niinkuin katkaisisi syötön hetkellisesti??:think
edit: kylmänä käynnistyy loistavasti, mutta lämpösenä ei ilman kaasun pumppausta paljoa hörähtele. Auto on -99 e39 2.5 TDSLast edited by miskal; 21-11-2012, 20:49.
Comment
-
-
Originally posted by miskal View PostTässä on menty kymmeniä tuhansia ilman ongelmia, mutta nyt alkoi jokin probleem! Eli auto alkoi käymään tyhjäkäyntiä hörpöttäen/ontuen, loputkin alaväännöt kateissa ja vaihteen vaihdon yhteyssä alle (2000rpm) auto niinkuin katkaisisi syötön hetkellisesti??:think
edit: kylmänä käynnistyy loistavasti, mutta lämpösenä ei ilman kaasun pumppausta paljoa hörähtele. Auto on -99 e39 2.5 TDS
Comment
-
-
Oon mietiskellyt että voisiko TD/TDS automaattilaatikkomallissa lukita turbiini jo alhaisemmissa vauhdeissa pakko-ohjaamalla laatikon "solenoid valve converter lockup clutch" - signaalin maihin kytkimella. Tämä open collector-tyyppinen signaali löytyy EGS-boksilta liittimen nasta 4.
Kytkimen saisi tehtyä nätisti laatikon talvilähtökytkimestä "*", siten että katkaisee EGS-boksille menevän signaalin (nasta 13) ja kytkemällä sen nastaan 4.
Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98
Comment
-
-
Originally posted by Sharedoc View PostOon mietiskellyt että voisiko TD/TDS automaattilaatikkomallissa lukita turbiini jo alhaisemmissa vauhdeissa pakko-ohjaamalla laatikon "solenoid valve converter lockup clutch" - signaalin maihin kytkimella. Tämä open collector-tyyppinen signaali löytyy EGS-boksilta liittimen nasta 4.
Kytkimen saisi tehtyä nätisti laatikon talvilähtökytkimestä "*", siten että katkaisee EGS-boksille menevän signaalin (nasta 13) ja kytkemällä sen nastaan 4.
http://www.e34.de/tips_tricks/schalt.../2460_5/02.gifF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by kakkurinpera View PostMitä pitäs olla vakio e34 525tds perävälityksellä käyntikierrokset n.100km/h
Kattelin nuita kuitteja nii löyty semmonen lappu ku 3.15 25%spärre saksaksi
ja ajossa noin 100km/h kierrokset n:2900.e34 525tds, e30 325tds touring
Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
Volvo 3 x D24T + B200ET
MB 250D x2 vw caddy d
Opel ford
Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.
Comment
-
-
Originally posted by kakkurinpera View PostMitä pitäs olla vakio e34 525tds perävälityksellä käyntikierrokset n.100km/h
Kattelin nuita kuitteja nii löyty semmonen lappu ku 3.15 25%spärre saksaksi
ja ajossa noin 100km/h kierrokset n:2900.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Tästä on puhuttu jo ennenkin, mutta ongelma ei ihan täsmää.
e34 525TDSA touring ei suostu käymään kunnollista tyhjäkäyntiä.
Vaihdettu määränsäädin, tarkastettu kaikki polttoaineputket/letkut ja suuttimet.
Auto lähtee hyvin käyntiin oli sitten kylmä tai kuuma, jopa 15 asteen pakkasesta ilman roikkaa. Tehovajetta ei tunnu vejättäessä ollenkaan. Vanhalla syöttöpumpun kannella ongelma oli seilaava tyjäkäynti ja tökkiminen kiihdytyksessä(kulunut määränsäädin)
Kirkkaassa putkessa ei kulje ilmaa vaikka siirtopummpu mallia tarvike. Tankissa paluuletku ei mene pohjaan asti, tämä ehkä ainut paikka mistä voisi ilmaa saada.
Pumpun ennakkoa koitettu säätää ja hammermodia nakuteltu molempiin suuntiin.
Tyhjäkäyntiä saatu hieman tasaisemmaksi mutta käy siltikin todella raskaan oloisesti (kone rynkyttää ja koko auto tärisee) mutta kun pikkusenkin kierroksia laittaa niin käynti tasaantuu välittömästi.
Pitää kohta varmaan korjata samalla tavalla kuin entinenkin farkku eli mekaaninen pumppu ja manuaali aski..KTM 1090 Adventure R
Comment
-
Comment