Announcement

Collapse
No announcement yet.

F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • firemax
    Newbiemmer
    • Jun 2009
    • 15
    • Finland

    Originally posted by Kaimu View Post
    Paskalta kuullostaa joo.
    Täytyy varmaan omasta jossain kohtiin katsoa nuo luiskat.
    Pistettiinkö uusi jakopää?
    Uusi jakopää myös joo. Kallis oli myös kokonais remontti, kandee ne lakrut tarkastaa ajoissa.

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7397
      • Oulu

      Originally posted by firemax View Post
      Uusi jakopää myös joo. Kallis oli myös kokonais remontti, kandee ne lakrut tarkastaa ajoissa.
      Omassa on nyt 154tkm mittarissa joten kyllähän tässä tietysti vois huolestua ehkä ihan aiheellisestikin. Mutta jos laakereita lähtee tarkisteleen niin sama kai ne on sitten jo uusia? Öljypohjan tiiviste tihkuu joten se varmaan pitää joskus vaihdattaa. Onko tuo sitten jo sellainen homma että samalla pitäis nuo KK-laakeritkin vaihtaa? Vai riittääkö apurungon pudottaminen "roikkumaan" antamaan tarpeeksi tilaa KK-laakeriremppaan?
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Rale
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 1482
        • Porvoo

        No niin. Tilpehöörit paikallaan.
        Kukas nyt teki näihin softat täällä kotimaassa.
        Käytössä MHD, JB4 TTE550, walbron 525, PI, CP.
        CMF. En haluaisi luopua vakio KATista.
        Tarve 95:n, 98 ja 85
        Last edited by Rale; 17-04-2021, 21:42.

        Comment

        • miyli
          BTCF Member
          • Dec 2008
          • 2084
          • Naantali

          Originally posted by Rale View Post
          No niin. Tilpehöörit paikallaan.
          Kukas nyt teki näihin softat täällä kotimaassa.
          Käytössä MHD, JB4 TTE550, walbron 525, PI, CP.
          CMF. En haluaisi luopua vakio KATista.
          Tarve 95:n, 98 ja 85
          Nic P33P33
          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
          0-200km/h 11.40s
          100-200km/h 6,00s
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

          Comment

          • majgul
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 891
            • Oulu

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Omassa on nyt 154tkm mittarissa joten kyllähän tässä tietysti vois huolestua ehkä ihan aiheellisestikin. Mutta jos laakereita lähtee tarkisteleen niin sama kai ne on sitten jo uusia? Öljypohjan tiiviste tihkuu joten se varmaan pitää joskus vaihdattaa. Onko tuo sitten jo sellainen homma että samalla pitäis nuo KK-laakeritkin vaihtaa? Vai riittääkö apurungon pudottaminen "roikkumaan" antamaan tarpeeksi tilaa KK-laakeriremppaan?
            Tämä kiinnostaisi myös itseä. Nimittäin minkälaista lisätyötä tulee ku vaihtaa nämä? Nimittäin öljypohja vuotaa ja menee piakkoin vaihtoon. Onko tietoa mitkä osat pitää/kannattaa tilata tähän n55?

            Comment

            • Rale
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 1482
              • Porvoo

              Originally posted by miyli View Post
              Nic P33P33
              Kiitos.
              Privaa nakattu. Toivotaan että lähtee laukalle😊

              Comment

              • majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 891
                • Oulu

                Kellään tietoa ku vaihdettu alumiininen ahtoputki, niin tämän jälkeen tullut pari vikakoodia. Aktiivinen: 101f01 Air mass plausibility calculated Air volumes on Air intake system inplausible.
                Shadow code: 104b01 absolute pressure sensor, intake Pipe multiple fault.
                Ei sytytä valoja tai muutakaan. Liike sanoi että imuputkessa joku huohotusletku teipattu ku oli huonossa kunnossa, tuskin vaikuttaa?

                Logissa menee ahdot ainakin yli targetin, onko tuolla muuta erikoista? Auto siis ihan vakio eikä ole viritetty

                Comment

                • jouniks
                  Newbiemmer
                  • Feb 2019
                  • 9
                  • Suomussalmi

                  Jos nyt laittaa tuon mhd flasherin b58 moottoriseen autoon,niin varmaan kannattaa ottaa tuo super license (449e) vai pärjääkö tuolla pelkällä flasherilla (249e)?


                  Sit tietysti tuo maps pack (99e) mut kannattaako sit vielä ottaa tuo monitor license ja maksaa siitä 99e vielä lisäksi?


                  Varmaan vakio autoon tuo stage 1,ettei tuosta stage 2 edes haaveile,kun ei oo virityksistä vielä tietoa.

                  Comment

                  • majgul
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 891
                    • Oulu

                    Originally posted by majgul View Post
                    Kellään tietoa ku vaihdettu alumiininen ahtoputki, niin tämän jälkeen tullut pari vikakoodia. Aktiivinen: 101f01 Air mass plausibility calculated Air volumes on Air intake system inplausible.
                    Shadow code: 104b01 absolute pressure sensor, intake Pipe multiple fault.
                    Ei sytytä valoja tai muutakaan. Liike sanoi että imuputkessa joku huohotusletku teipattu ku oli huonossa kunnossa, tuskin vaikuttaa?

                    Logissa menee ahdot ainakin yli targetin, onko tuolla muuta erikoista? Auto siis ihan vakio eikä ole viritetty

                    https://datazap.me/u/majgul/testi?log=0&data=3-16

                    Selvisi tämäkin. Eli ahtoputkesta oli jäänyt ruuvi löysälle johon metanoli ruisku kytketään. Nyt pelittää. Nyt myös mhd stage 2+ asennettu ja vrsf välijäähdytin. Downpipe edelleen vakio. Jospa se menis kunhan ei koko ajan autoa huudata

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7397
                      • Oulu

                      Originally posted by firemax View Post
                      Uusi jakopää myös joo. Kallis oli myös kokonais remontti, kandee ne lakrut tarkastaa ajoissa.
                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Omassa on nyt 154tkm mittarissa joten kyllähän tässä tietysti vois huolestua ehkä ihan aiheellisestikin. Mutta jos laakereita lähtee tarkisteleen niin sama kai ne on sitten jo uusia? Öljypohjan tiiviste tihkuu joten se varmaan pitää joskus vaihdattaa. Onko tuo sitten jo sellainen homma että samalla pitäis nuo KK-laakeritkin vaihtaa? Vai riittääkö apurungon pudottaminen "roikkumaan" antamaan tarpeeksi tilaa KK-laakeriremppaan?
                      Eilen kävin ohimennessä marmorilla kyselemässä onko syytä olla huolissaan N55 KK-laakereista. Vastaus oli aika yksiselitteinen että ei tartte. Ei muistanu huoltoneuvoja että olisivat joutuneet noita korjaileen. Toki sanoi että öljyn laatuun kannattaa kiinnittää huomiota, vaihtaa öljyt jos rata-ajoa tms. kovempaa ajoa ja tutkailla välillä että ei ole bensaa öljyssä. Eikä tietenkään käyttää max tehoja kylmällä koneella.
                      Last edited by Petri.Kekkonen; 26-05-2021, 10:28.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • majgul
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 891
                        • Oulu

                        Osaako joku joka enemmän perehtynyt n55 logeihin kertoa miten tämä stage 2+ näyttää toimivan login perusteella, että onko liian aggressiivinen tämä 98-kartta?

                        Comment

                        • msalojaa
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2018
                          • 364
                          • Helsinki

                          Originally posted by majgul View Post
                          Selvisi tämäkin. Eli ahtoputkesta oli jäänyt ruuvi löysälle johon metanoli ruisku kytketään. Nyt pelittää. Nyt myös mhd stage 2+ asennettu ja vrsf välijäähdytin. Downpipe edelleen vakio. Jospa se menis kunhan ei koko ajan autoa huudata
                          Joku täällä forumilla aiemmin kertoi katin hajonneen tällä setupilla. Mites turbon kestävyys myös?
                          G29 Z4
                          Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

                          Comment

                          • majgul
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 891
                            • Oulu

                            Originally posted by msalojaa View Post
                            Joku täällä forumilla aiemmin kertoi katin hajonneen tällä setupilla. Mites turbon kestävyys myös?
                            No sitte pääsee rave pipeä ja viriturboa asentamaan jos hajoaa

                            Luulis että jos et taukoamatta polje autoa nii tuskin menee miksikään.

                            Comment

                            • Sene
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 925
                              • Enschede, The Netherlands

                              Originally posted by majgul View Post
                              Osaako joku joka enemmän perehtynyt n55 logeihin kertoa miten tämä stage 2+ näyttää toimivan login perusteella, että onko liian aggressiivinen tämä 98-kartta?

                              https://datazap.me/u/majgul/stage-2-...og=0&data=3-16



                              Toihan onkin hauska filu, onko tää siis suoraan MHD:stä jotain outputtia vai mistä tämä tuli?


                              Tosi mielenkiintoista dataa, esim miten eri sylkkyjen välillä sytkää on säädetty ajossa.
                              Last edited by Sene; 14-06-2021, 02:08. Reason: encoodaus
                              F11 LCI 535xi


                              Ex.

                              E36 320i sedan
                              E36 LCI 328i coupe
                              E61 LCI 530xi

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5401
                                • S:t Karins

                                Originally posted by Sene View Post
                                Toihan onkin hauska filu, onko tää siis suoraan MHD:stä jotain outputtia vai mistä tämä tuli?


                                Tosi mielenkiintoista dataa, esim miten eri sylkkyjen välillä sytkää on säädetty ajossa.
                                MHD:stä exportattu Datazappiin.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎