Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1964
    • Seinäjoki

    Originally posted by Laku View Post
    N57:ssa on jonkun verran laakerivahinkoja käynyt.
    Mutta onko tilanne sama myös m550d moottorissa joka on n57 sukuinen mutta kuitenkin sielä on sisällä aika eri kalut? Ei se taida n57 olla yhtään sen luotettavampi kuin n47 jos hajonneiden määrän suhtauttaa myyntimääriin?
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7524
      • Jyväshyvä

      Originally posted by joko View Post
      Ei se taida n57 olla yhtään sen luotettavampi kuin n47 jos hajonneiden määrän suhtauttaa myyntimääriin?
      Väittäisin että ei ole, mulla oli 5 kpl N47 moottorilla olevia pihassa johon kahteen oli ketju jo vaihdettu ja yhteen piti vaihtaa,
      samalla hetkellä pihassa oli useita N57 eikä niihin yhteenkään ollut ketjua vaihettu tai edes tarvetta vaihtaa...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1964
        • Seinäjoki

        Originally posted by MajorDrake View Post
        Väittäisin että ei ole, mulla oli 5 kpl N47 moottorilla olevia pihassa johon kahteen oli ketju jo vaihdettu ja yhteen piti vaihtaa,
        samalla hetkellä pihassa oli useita N57 eikä niihin yhteenkään ollut ketjua vaihettu tai edes tarvetta vaihtaa...
        Onko sinulle tullut vastaan n47 mistä olisi alapään laakerit menneet? N57 kohdalla on ilmeisesti yleisempää että laakerit pettää ennen jakopään ketjua. Nyt olisi kiikarissa tosin foorumiltakin tuttu n47 koneinen auto jolla on ajettu alle 180tkm ja aina tehty öljynvaihtohuolto 15tkm välein. Se vaan on kutoskoneiseen hintaero sen 5 tonnia samoilla varusteilla ja kilometreillä ja siinä ilmeisesti se 5 tonnin kone remontti tai vaihtokone on suunnilleen yhtä todennäköistä joutua laittamaan kun pienemmissäkin koneissa. Eli enimmäkseen tuuripeliä näitten kanssa, joku kestää 150tkm joku toinen 400tkm
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          Tieto lisää tuskaa. Nämä foorumit eritoten jos ei osata suhteuttaa asioita.

          Ostat semmoisen auton josta tykkäät ihan perus hyvät pohjatiedot omaavan yksilön ja ajelet auringonlaskuun tyytyväisenä.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • TON-III
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2018
            • 480
            • Turku

            Originally posted by zakspeed View Post
            Tieto lisää tuskaa. Nämä foorumit eritoten jos ei osata suhteuttaa asioita.

            Ostat semmoisen auton josta tykkäät ihan perus hyvät pohjatiedot omaavan yksilön ja ajelet auringonlaskuun tyytyväisenä.
            Asia on jokseenkin täysin näin ! Itse toteutin tämän moottoripyörän osalta kun 8 vuotta sitten kevään alkaessa annoin itselleni 'luvan' palata moottoripyöräkantaan sen 1/4-vuossadan tauon jälkeen. Olin speksaillut mieltymystäni motskarista piikkikoulussa tutuksi tuleen ja sen jälkeen koko elämänsä motskarin omanneen kaverin kanssa, hän sanoi että kyykkytwini lienee se minun pyöräni. Kokeilin Suzuki SV 650 ja ihmettelin oliko se motskarilla ajamisen ilo vain hyvä muisto , jokusen rivineloskokeilun jälkeen Honda SP-1 ja aloin jo lämmetä, sitten joku vinkkas Aprilian ja kun pääsin ensimmäisen sarviin niin korttelin kiihdytrys ja se oli siinä !

            Tosin olivat ihan perkuleelliset ne 2-3 vuotta opetellessani sen sähköjä sun muita eli jos olisin lukenut palstoja ennen tuon ostoa olisi se ehkä jäänyt tekemättä mutta kun alkoi tuntumaan että siihen oli tullut riittävä määrä kilometrejä ( lue = varastettiin ja kolhittiin) niin oli aika mennä eteenpäin ....... ja ostin täsmälleen samanlaisen mutta pienillä kilsoilla olleen pelin. Tein siihen kaikki oppimani upgreidaukset ja kyllä, tämä peli on toiminut täydellisesti 4 kesän ajan

            Sorry off topic, joskus on hyvä toimia 'järjettömästi'.
            F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5265
              • Pirkkala

              Originally posted by joko View Post
              Onko sinulle tullut vastaan n47 mistä olisi alapään laakerit menneet? N57 kohdalla on ilmeisesti yleisempää että laakerit pettää ennen jakopään ketjua. Nyt olisi kiikarissa tosin foorumiltakin tuttu n47 koneinen auto jolla on ajettu alle 180tkm ja aina tehty öljynvaihtohuolto 15tkm välein. Se vaan on kutoskoneiseen hintaero sen 5 tonnia samoilla varusteilla ja kilometreillä ja siinä ilmeisesti se 5 tonnin kone remontti tai vaihtokone on suunnilleen yhtä todennäköistä joutua laittamaan kun pienemmissäkin koneissa. Eli enimmäkseen tuuripeliä näitten kanssa, joku kestää 150tkm joku toinen 400tkm
              Mä oon sitä mieltä että n47uskaltaa ostaa aivan vapain mielin. Niitä on liikenteessä valtavasti ja ei ole korjaamojen pihat täynnä ketjun katkaisseita autoja. Ehkä en sitä ihan ekaa 177hv mallia ottaisi vaan uudempia päivitysversioita. N47 on periaatteessa erittäin luotettava ja hyvä moottori.
              Aina sanon kun kysytään että mitä kannattaa kattoo niin öljynvaihtovälit. Sen ohjeen annan aina.
              Lievä offtopic. Sori
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Jondis
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 698
                • Tuusula

                Jatkan hieman offtopikkia vielä, mulla ollut nimenomaan noita ns. huonoja alkupään 177hv n47 koneisia 3kpl. Ekalla oli ajettu 344tkm kun myin sen ja siihen ei ollut vielä ketjua vaihdettu eikä myöskään oireillut, tähän oli öljyt vaihdettu aina ajallaan(eli 15-20tkm), tämä oli 2/09 valmistettu e91. Seuraava oli ajettu 430tkm kun myin sen ja siihen oli 300tkm kohdalla ketju laitettu, tällä oli ekat 300tkm ajettu cbs:än huoltovälien mukaan(eli öljynvaihdot 35-40tkm) ja tuon jälkeen 15tkm vaihtovälillä. Siinäkään ei mun aikana ainakaan ongelmia. Tämä oli -09 e61. Viimeisin oli taas 353tkm ajettu kun sen myin, tähänkin oli vähän 300tkm jälkeen ketju laitettu. Huoltohistoria melko hajanainen, eli vähän sillointällöin huollettu. Tämä oli taas -08 e91, eli tuo ainakin vielä sitä versiota missä oli kampuran rattaassa valmistusvirhe. Kokemusten pohjalta sanoisin, että n47 on kyllä hyvä kone 3-sarjalaiseen. Mutta 5-sarjalaista en kyllä enää 4-koneella ostaisi, on turhan mopo isoon koppaan. Näissä N-sarjan koneissa kyllä hyvin saatu kaikki termari ja hehkuongelmat ynnämuut m47/m57 tyyppiongelmat karsittua niin ei tuo ketjun vaihto kovin pahalta asialta tunnu kun ei tarvitse muuten olla kokoajan ropaamassa. Alakerran laakeritkin mielellään vaihtaa vaikka ennakoivasti. Mulla ainakin seuraava käyttis tulee olemaan n57 padalla.
                MB E55 AMG -05
                E36 318TiA -96
                E34 535i -89 imolarot
                Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                Comment

                • mige95
                  BTCF Member
                  • Mar 2014
                  • 1172
                  • lahti

                  Vähän samoilla mielin että kun nyt on tiedossa n57:kan mahdolliset vikapaikat voi suht rauhallisin mielin ajella ja kun saa ketjun varotoimenpiteenä vaihdettua niin sit on täysi luotto koneesee, ohjelmointia en aijo omaani laitattaa jos laittasin vaihtasin laakerit ja öljypumpun ennen tätä, mutta ketjuremppa on niin edullinen ja selvii pelkällä laatikon irrotuksella että teen sen vain omaani. Tällä hetkellä 200tkm ajettu ja öljyjä vaiheltu 15tkm välein 100tkm->

                  Muutenhan moottori on taloudellinen ja toiminut hyvin kuten koko loppuautoki, lukuunottamatta mystistä vesivuotoa konttiin, mutta on aika paljon helpompi tapaus kun entinen e61 vaikka siinä ei konetta tarvinnu pelätä, oli kaikkea muuta pelättävää
                  -g20 330e
                  -e31 840ci sc
                  -e46 316i (m52tub25)

                  EX- f11 530d lci
                  Ex- f01 730d
                  Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                  Ex: -06 e61 535d m-sport
                  Ex:-02 e39 530d manual
                  Ex -93 e34 520i

                  Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                  M62tu ajoitustyökalut.
                  N47/n57 ajoitustyökalut.

                  Comment

                  • TON-III
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2018
                    • 480
                    • Turku

                    Jäi kiinnostamaan tuo määrittelemäsi laakerinvaihto ennen mahd. lastutusta, onko niissä laakeroinneissa jotain samanlaista feelua kuin V10:ssä vai miksi ? Kilsojesi mukaan ?



                    Originally posted by mige95 View Post
                    ohjelmointia en aijo omaani laitattaa jos laittasin vaihtasin laakerit ja öljypumpun ennen tätä, mutta ketjuremppa on niin edullinen ja selvii pelkällä laatikon irrotuksella että teen sen vain omaani.
                    F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                    Comment

                    • mige95
                      BTCF Member
                      • Mar 2014
                      • 1172
                      • lahti

                      Originally posted by TON-III View Post
                      Jäi kiinnostamaan tuo määrittelemäsi laakerinvaihto ennen mahd. lastutusta, onko niissä laakeroinneissa jotain samanlaista feelua kuin V10:ssä vai miksi ? Kilsojesi mukaan ?
                      No kaikki tietooni tulleista laakerivikaisista on ollut ohjelmoituja, eikä niiden yhteys toisiinsa kuulosta kovin hullulta :think

                      Tottakai kilsoilla ja huolloilla merkitystä et tekiskö sen laakeri rempan ihan vakioonki.
                      Last edited by mige95; 15-03-2020, 12:49.
                      -g20 330e
                      -e31 840ci sc
                      -e46 316i (m52tub25)

                      EX- f11 530d lci
                      Ex- f01 730d
                      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                      Ex: -06 e61 535d m-sport
                      Ex:-02 e39 530d manual
                      Ex -93 e34 520i

                      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                      M62tu ajoitustyökalut.
                      N47/n57 ajoitustyökalut.

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 1996
                        • Tampere/kainuu

                        Originally posted by mige95 View Post
                        No kaikki tietooni tulleista laakerivikaisista on ollut ohjelmoituja, eikä niiden yhteys toisiinsa kuulosta kovin hullulta :think

                        Tottakai kilsoilla ja huolloilla merkitystä et tekiskö sen laakeri rempan ihan vakioonki.
                        Lisäksi kaikki täällä mainitut laakerivaurioiset on olleet alkupään N57S moottoreita.
                        -M5- '00
                        -i3 94 rex '19
                        -Ascona B 4.0 '80
                        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1964
                          • Seinäjoki

                          Jotain jännitystä elämään piti saada niin ostin nyt sitten kuitenkin sen n47 moottorisen f11... Saas nähdä kauanko pysyy kasassa, suomiauto ja 15tkm välein huollettu 176 ajettu
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5265
                            • Pirkkala

                            Originally posted by joko View Post
                            Jotain jännitystä elämään piti saada niin ostin nyt sitten kuitenkin sen n47 moottorisen f11... Saas nähdä kauanko pysyy kasassa, suomiauto ja 15tkm välein huollettu 176 ajettu
                            Äkkiä kun miettii niin lieneeköhän kokonaisuutena luotettavin f1x kopan moottori:think
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • H3nu
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 252
                              • Hämeenlinna

                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              Äkkiä kun miettii niin lieneeköhän kokonaisuutena luotettavin f1x kopan moottori:think
                              Oma veikkaus on että N55 on luotettavin moottori tähän koppaan:think
                              BMW F82 M4 -16
                              BMW F20 116d M-sport -14
                              Aprilia Dorsoduro 900 -20
                              Sea-Doo RXP300RS -16

                              Comment

                              • mige95
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 1172
                                • lahti

                                Originally posted by H3nu View Post
                                Oma veikkaus on että N55 on luotettavin moottori tähän koppaan:think
                                N55:see en ota kantaa mutta oli tossa hallilla yks viimesiä n54 koneella oleva 335i josta kajahti 4 vai 5:sen kiertävät, ~150tkm ajettu.

                                Ja minä oon tänne kertonu yhden 525d f11 laakerivikasen, tähän vaihdoin toisen koneen.

                                Mutta on myös mainittava että kaveripiirissä on yks +360tkm ajettu alkupään f01 730d joka on nyt vastikää ohjelmoitu, toistaseks ehjä. Tiedä sit onko noissa ihan ekoissa n57:ssa eri materiaalin laakerit.
                                Last edited by mige95; 16-03-2020, 09:15.
                                -g20 330e
                                -e31 840ci sc
                                -e46 316i (m52tub25)

                                EX- f11 530d lci
                                Ex- f01 730d
                                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                                Ex: -06 e61 535d m-sport
                                Ex:-02 e39 530d manual
                                Ex -93 e34 520i

                                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                                M62tu ajoitustyökalut.
                                N47/n57 ajoitustyökalut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎