Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mige95
    replied
    Originally posted by TON-III View Post
    Toki myös ulosotettu teho/vääntö ratkaisee ? Mainituissa alkupään koneissa oli selkeästi vähemmän jerkkua.
    13hp&20nm eroa, uskon että toi vääntö joka alkaa 200rpm aikasemminku ekas versios on näistä merkittävämpi seikka.

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Mutta on myös mainittava että kaveripiirissä on yks +360tkm ajettu alkupään f01 730d joka on nyt vastikää ohjelmoitu, toistaseks ehjä. Tiedä sit onko noissa ihan ekoissa n57:ssa eri materiaalin laakerit.
    Toki myös ulosotettu teho/vääntö ratkaisee ? Mainituissa alkupään koneissa oli selkeästi vähemmän jerkkua.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by H3nu View Post
    Oma veikkaus on että N55 on luotettavin moottori tähän koppaan:think
    N55:see en ota kantaa mutta oli tossa hallilla yks viimesiä n54 koneella oleva 335i josta kajahti 4 vai 5:sen kiertävät, ~150tkm ajettu.

    Ja minä oon tänne kertonu yhden 525d f11 laakerivikasen, tähän vaihdoin toisen koneen.

    Mutta on myös mainittava että kaveripiirissä on yks +360tkm ajettu alkupään f01 730d joka on nyt vastikää ohjelmoitu, toistaseks ehjä. Tiedä sit onko noissa ihan ekoissa n57:ssa eri materiaalin laakerit.
    Last edited by mige95; 16-03-2020, 08:15.

    Leave a comment:


  • H3nu
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Äkkiä kun miettii niin lieneeköhän kokonaisuutena luotettavin f1x kopan moottori:think
    Oma veikkaus on että N55 on luotettavin moottori tähän koppaan:think

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Jotain jännitystä elämään piti saada niin ostin nyt sitten kuitenkin sen n47 moottorisen f11... Saas nähdä kauanko pysyy kasassa, suomiauto ja 15tkm välein huollettu 176 ajettu
    Äkkiä kun miettii niin lieneeköhän kokonaisuutena luotettavin f1x kopan moottori:think

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Jotain jännitystä elämään piti saada niin ostin nyt sitten kuitenkin sen n47 moottorisen f11... Saas nähdä kauanko pysyy kasassa, suomiauto ja 15tkm välein huollettu 176 ajettu

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    No kaikki tietooni tulleista laakerivikaisista on ollut ohjelmoituja, eikä niiden yhteys toisiinsa kuulosta kovin hullulta :think

    Tottakai kilsoilla ja huolloilla merkitystä et tekiskö sen laakeri rempan ihan vakioonki.
    Lisäksi kaikki täällä mainitut laakerivaurioiset on olleet alkupään N57S moottoreita.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by TON-III View Post
    Jäi kiinnostamaan tuo määrittelemäsi laakerinvaihto ennen mahd. lastutusta, onko niissä laakeroinneissa jotain samanlaista feelua kuin V10:ssä vai miksi ? Kilsojesi mukaan ?
    No kaikki tietooni tulleista laakerivikaisista on ollut ohjelmoituja, eikä niiden yhteys toisiinsa kuulosta kovin hullulta :think

    Tottakai kilsoilla ja huolloilla merkitystä et tekiskö sen laakeri rempan ihan vakioonki.
    Last edited by mige95; 15-03-2020, 11:49.

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Jäi kiinnostamaan tuo määrittelemäsi laakerinvaihto ennen mahd. lastutusta, onko niissä laakeroinneissa jotain samanlaista feelua kuin V10:ssä vai miksi ? Kilsojesi mukaan ?



    Originally posted by mige95 View Post
    ohjelmointia en aijo omaani laitattaa jos laittasin vaihtasin laakerit ja öljypumpun ennen tätä, mutta ketjuremppa on niin edullinen ja selvii pelkällä laatikon irrotuksella että teen sen vain omaani.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Vähän samoilla mielin että kun nyt on tiedossa n57:kan mahdolliset vikapaikat voi suht rauhallisin mielin ajella ja kun saa ketjun varotoimenpiteenä vaihdettua niin sit on täysi luotto koneesee, ohjelmointia en aijo omaani laitattaa jos laittasin vaihtasin laakerit ja öljypumpun ennen tätä, mutta ketjuremppa on niin edullinen ja selvii pelkällä laatikon irrotuksella että teen sen vain omaani. Tällä hetkellä 200tkm ajettu ja öljyjä vaiheltu 15tkm välein 100tkm->

    Muutenhan moottori on taloudellinen ja toiminut hyvin kuten koko loppuautoki, lukuunottamatta mystistä vesivuotoa konttiin, mutta on aika paljon helpompi tapaus kun entinen e61 vaikka siinä ei konetta tarvinnu pelätä, oli kaikkea muuta pelättävää

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Jatkan hieman offtopikkia vielä, mulla ollut nimenomaan noita ns. huonoja alkupään 177hv n47 koneisia 3kpl. Ekalla oli ajettu 344tkm kun myin sen ja siihen ei ollut vielä ketjua vaihdettu eikä myöskään oireillut, tähän oli öljyt vaihdettu aina ajallaan(eli 15-20tkm), tämä oli 2/09 valmistettu e91. Seuraava oli ajettu 430tkm kun myin sen ja siihen oli 300tkm kohdalla ketju laitettu, tällä oli ekat 300tkm ajettu cbs:än huoltovälien mukaan(eli öljynvaihdot 35-40tkm) ja tuon jälkeen 15tkm vaihtovälillä. Siinäkään ei mun aikana ainakaan ongelmia. Tämä oli -09 e61. Viimeisin oli taas 353tkm ajettu kun sen myin, tähänkin oli vähän 300tkm jälkeen ketju laitettu. Huoltohistoria melko hajanainen, eli vähän sillointällöin huollettu. Tämä oli taas -08 e91, eli tuo ainakin vielä sitä versiota missä oli kampuran rattaassa valmistusvirhe. Kokemusten pohjalta sanoisin, että n47 on kyllä hyvä kone 3-sarjalaiseen. Mutta 5-sarjalaista en kyllä enää 4-koneella ostaisi, on turhan mopo isoon koppaan. Näissä N-sarjan koneissa kyllä hyvin saatu kaikki termari ja hehkuongelmat ynnämuut m47/m57 tyyppiongelmat karsittua niin ei tuo ketjun vaihto kovin pahalta asialta tunnu kun ei tarvitse muuten olla kokoajan ropaamassa. Alakerran laakeritkin mielellään vaihtaa vaikka ennakoivasti. Mulla ainakin seuraava käyttis tulee olemaan n57 padalla.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Onko sinulle tullut vastaan n47 mistä olisi alapään laakerit menneet? N57 kohdalla on ilmeisesti yleisempää että laakerit pettää ennen jakopään ketjua. Nyt olisi kiikarissa tosin foorumiltakin tuttu n47 koneinen auto jolla on ajettu alle 180tkm ja aina tehty öljynvaihtohuolto 15tkm välein. Se vaan on kutoskoneiseen hintaero sen 5 tonnia samoilla varusteilla ja kilometreillä ja siinä ilmeisesti se 5 tonnin kone remontti tai vaihtokone on suunnilleen yhtä todennäköistä joutua laittamaan kun pienemmissäkin koneissa. Eli enimmäkseen tuuripeliä näitten kanssa, joku kestää 150tkm joku toinen 400tkm
    Mä oon sitä mieltä että n47uskaltaa ostaa aivan vapain mielin. Niitä on liikenteessä valtavasti ja ei ole korjaamojen pihat täynnä ketjun katkaisseita autoja. Ehkä en sitä ihan ekaa 177hv mallia ottaisi vaan uudempia päivitysversioita. N47 on periaatteessa erittäin luotettava ja hyvä moottori.
    Aina sanon kun kysytään että mitä kannattaa kattoo niin öljynvaihtovälit. Sen ohjeen annan aina.
    Lievä offtopic. Sori

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Tieto lisää tuskaa. Nämä foorumit eritoten jos ei osata suhteuttaa asioita.

    Ostat semmoisen auton josta tykkäät ihan perus hyvät pohjatiedot omaavan yksilön ja ajelet auringonlaskuun tyytyväisenä.
    Asia on jokseenkin täysin näin ! Itse toteutin tämän moottoripyörän osalta kun 8 vuotta sitten kevään alkaessa annoin itselleni 'luvan' palata moottoripyöräkantaan sen 1/4-vuossadan tauon jälkeen. Olin speksaillut mieltymystäni motskarista piikkikoulussa tutuksi tuleen ja sen jälkeen koko elämänsä motskarin omanneen kaverin kanssa, hän sanoi että kyykkytwini lienee se minun pyöräni. Kokeilin Suzuki SV 650 ja ihmettelin oliko se motskarilla ajamisen ilo vain hyvä muisto , jokusen rivineloskokeilun jälkeen Honda SP-1 ja aloin jo lämmetä, sitten joku vinkkas Aprilian ja kun pääsin ensimmäisen sarviin niin korttelin kiihdytrys ja se oli siinä !

    Tosin olivat ihan perkuleelliset ne 2-3 vuotta opetellessani sen sähköjä sun muita eli jos olisin lukenut palstoja ennen tuon ostoa olisi se ehkä jäänyt tekemättä mutta kun alkoi tuntumaan että siihen oli tullut riittävä määrä kilometrejä ( lue = varastettiin ja kolhittiin) niin oli aika mennä eteenpäin ....... ja ostin täsmälleen samanlaisen mutta pienillä kilsoilla olleen pelin. Tein siihen kaikki oppimani upgreidaukset ja kyllä, tämä peli on toiminut täydellisesti 4 kesän ajan

    Sorry off topic, joskus on hyvä toimia 'järjettömästi'.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Tieto lisää tuskaa. Nämä foorumit eritoten jos ei osata suhteuttaa asioita.

    Ostat semmoisen auton josta tykkäät ihan perus hyvät pohjatiedot omaavan yksilön ja ajelet auringonlaskuun tyytyväisenä.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Väittäisin että ei ole, mulla oli 5 kpl N47 moottorilla olevia pihassa johon kahteen oli ketju jo vaihdettu ja yhteen piti vaihtaa,
    samalla hetkellä pihassa oli useita N57 eikä niihin yhteenkään ollut ketjua vaihettu tai edes tarvetta vaihtaa...
    Onko sinulle tullut vastaan n47 mistä olisi alapään laakerit menneet? N57 kohdalla on ilmeisesti yleisempää että laakerit pettää ennen jakopään ketjua. Nyt olisi kiikarissa tosin foorumiltakin tuttu n47 koneinen auto jolla on ajettu alle 180tkm ja aina tehty öljynvaihtohuolto 15tkm välein. Se vaan on kutoskoneiseen hintaero sen 5 tonnia samoilla varusteilla ja kilometreillä ja siinä ilmeisesti se 5 tonnin kone remontti tai vaihtokone on suunnilleen yhtä todennäköistä joutua laittamaan kun pienemmissäkin koneissa. Eli enimmäkseen tuuripeliä näitten kanssa, joku kestää 150tkm joku toinen 400tkm

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎