Originally posted by TON-III
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by mige95 View PostMutta on myös mainittava että kaveripiirissä on yks +360tkm ajettu alkupään f01 730d joka on nyt vastikää ohjelmoitu, toistaseks ehjä. Tiedä sit onko noissa ihan ekoissa n57:ssa eri materiaalin laakerit.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by H3nu View PostOma veikkaus on että N55 on luotettavin moottori tähän koppaan:think
Ja minä oon tänne kertonu yhden 525d f11 laakerivikasen, tähän vaihdoin toisen koneen.
Mutta on myös mainittava että kaveripiirissä on yks +360tkm ajettu alkupään f01 730d joka on nyt vastikää ohjelmoitu, toistaseks ehjä. Tiedä sit onko noissa ihan ekoissa n57:ssa eri materiaalin laakerit.Last edited by mige95; 16-03-2020, 08:15.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by joko View PostJotain jännitystä elämään piti saada niin ostin nyt sitten kuitenkin sen n47 moottorisen f11... Saas nähdä kauanko pysyy kasassa, suomiauto ja 15tkm välein huollettu 176 ajettu
Leave a comment:
-
-
Jotain jännitystä elämään piti saada niin ostin nyt sitten kuitenkin sen n47 moottorisen f11... Saas nähdä kauanko pysyy kasassa, suomiauto ja 15tkm välein huollettu 176 ajettu
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mige95 View PostNo kaikki tietooni tulleista laakerivikaisista on ollut ohjelmoituja, eikä niiden yhteys toisiinsa kuulosta kovin hullulta :think
Tottakai kilsoilla ja huolloilla merkitystä et tekiskö sen laakeri rempan ihan vakioonki.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TON-III View PostJäi kiinnostamaan tuo määrittelemäsi laakerinvaihto ennen mahd. lastutusta, onko niissä laakeroinneissa jotain samanlaista feelua kuin V10:ssä vai miksi ? Kilsojesi mukaan ?
Tottakai kilsoilla ja huolloilla merkitystä et tekiskö sen laakeri rempan ihan vakioonki.Last edited by mige95; 15-03-2020, 11:49.
Leave a comment:
-
-
Jäi kiinnostamaan tuo määrittelemäsi laakerinvaihto ennen mahd. lastutusta, onko niissä laakeroinneissa jotain samanlaista feelua kuin V10:ssä vai miksi ? Kilsojesi mukaan ?
Originally posted by mige95 View Postohjelmointia en aijo omaani laitattaa jos laittasin vaihtasin laakerit ja öljypumpun ennen tätä, mutta ketjuremppa on niin edullinen ja selvii pelkällä laatikon irrotuksella että teen sen vain omaani.
Leave a comment:
-
-
Vähän samoilla mielin että kun nyt on tiedossa n57:kan mahdolliset vikapaikat voi suht rauhallisin mielin ajella ja kun saa ketjun varotoimenpiteenä vaihdettua niin sit on täysi luotto koneesee, ohjelmointia en aijo omaani laitattaa jos laittasin vaihtasin laakerit ja öljypumpun ennen tätä, mutta ketjuremppa on niin edullinen ja selvii pelkällä laatikon irrotuksella että teen sen vain omaani. Tällä hetkellä 200tkm ajettu ja öljyjä vaiheltu 15tkm välein 100tkm->
Muutenhan moottori on taloudellinen ja toiminut hyvin kuten koko loppuautoki, lukuunottamatta mystistä vesivuotoa konttiin, mutta on aika paljon helpompi tapaus kun entinen e61 vaikka siinä ei konetta tarvinnu pelätä, oli kaikkea muuta pelättävää
Leave a comment:
-
-
Jatkan hieman offtopikkia vielä, mulla ollut nimenomaan noita ns. huonoja alkupään 177hv n47 koneisia 3kpl. Ekalla oli ajettu 344tkm kun myin sen ja siihen ei ollut vielä ketjua vaihdettu eikä myöskään oireillut, tähän oli öljyt vaihdettu aina ajallaan(eli 15-20tkm), tämä oli 2/09 valmistettu e91. Seuraava oli ajettu 430tkm kun myin sen ja siihen oli 300tkm kohdalla ketju laitettu, tällä oli ekat 300tkm ajettu cbs:än huoltovälien mukaan(eli öljynvaihdot 35-40tkm) ja tuon jälkeen 15tkm vaihtovälillä. Siinäkään ei mun aikana ainakaan ongelmia. Tämä oli -09 e61. Viimeisin oli taas 353tkm ajettu kun sen myin, tähänkin oli vähän 300tkm jälkeen ketju laitettu. Huoltohistoria melko hajanainen, eli vähän sillointällöin huollettu. Tämä oli taas -08 e91, eli tuo ainakin vielä sitä versiota missä oli kampuran rattaassa valmistusvirhe. Kokemusten pohjalta sanoisin, että n47 on kyllä hyvä kone 3-sarjalaiseen. Mutta 5-sarjalaista en kyllä enää 4-koneella ostaisi, on turhan mopo isoon koppaan. Näissä N-sarjan koneissa kyllä hyvin saatu kaikki termari ja hehkuongelmat ynnämuut m47/m57 tyyppiongelmat karsittua niin ei tuo ketjun vaihto kovin pahalta asialta tunnu kun ei tarvitse muuten olla kokoajan ropaamassa. Alakerran laakeritkin mielellään vaihtaa vaikka ennakoivasti. Mulla ainakin seuraava käyttis tulee olemaan n57 padalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by joko View PostOnko sinulle tullut vastaan n47 mistä olisi alapään laakerit menneet? N57 kohdalla on ilmeisesti yleisempää että laakerit pettää ennen jakopään ketjua. Nyt olisi kiikarissa tosin foorumiltakin tuttu n47 koneinen auto jolla on ajettu alle 180tkm ja aina tehty öljynvaihtohuolto 15tkm välein. Se vaan on kutoskoneiseen hintaero sen 5 tonnia samoilla varusteilla ja kilometreillä ja siinä ilmeisesti se 5 tonnin kone remontti tai vaihtokone on suunnilleen yhtä todennäköistä joutua laittamaan kun pienemmissäkin koneissa. Eli enimmäkseen tuuripeliä näitten kanssa, joku kestää 150tkm joku toinen 400tkm
Aina sanon kun kysytään että mitä kannattaa kattoo niin öljynvaihtovälit. Sen ohjeen annan aina.
Lievä offtopic. Sori
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zakspeed View PostTieto lisää tuskaa. Nämä foorumit eritoten jos ei osata suhteuttaa asioita.
Ostat semmoisen auton josta tykkäät ihan perus hyvät pohjatiedot omaavan yksilön ja ajelet auringonlaskuun tyytyväisenä., jokusen rivineloskokeilun jälkeen Honda SP-1 ja aloin jo lämmetä, sitten joku vinkkas Aprilian ja kun pääsin ensimmäisen sarviin niin korttelin kiihdytrys ja se oli siinä !
Tosin olivat ihan perkuleelliset ne 2-3 vuotta opetellessani sen sähköjä sun muitaeli jos olisin lukenut palstoja ennen tuon ostoa olisi se ehkä jäänyt tekemättä mutta kun alkoi tuntumaan että siihen oli tullut riittävä määrä kilometrejä ( lue = varastettiin ja kolhittiin) niin oli aika mennä eteenpäin ....... ja ostin täsmälleen samanlaisen mutta pienillä kilsoilla olleen pelin. Tein siihen kaikki oppimani upgreidaukset ja kyllä, tämä peli on toiminut täydellisesti 4 kesän ajan
Sorry off topic, joskus on hyvä toimia 'järjettömästi'.
Leave a comment:
-
-
Tieto lisää tuskaa. Nämä foorumit eritoten jos ei osata suhteuttaa asioita.
Ostat semmoisen auton josta tykkäät ihan perus hyvät pohjatiedot omaavan yksilön ja ajelet auringonlaskuun tyytyväisenä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostVäittäisin että ei ole, mulla oli 5 kpl N47 moottorilla olevia pihassa johon kahteen oli ketju jo vaihdettu ja yhteen piti vaihtaa,
samalla hetkellä pihassa oli useita N57 eikä niihin yhteenkään ollut ketjua vaihettu tai edes tarvetta vaihtaa...
Leave a comment:
-
Leave a comment: