Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarger
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 3669
    • Finnland

    0,025 vs videon mukaan speksiin. 1/10 ylikoon laakerin koosta. Aika pieni ero kyllä, liekkö menee melkeen mittalaitteen virheeseen jo
    Väittäisin että noilta osin itse saattaisin kasata vaan uusilla hiluilla.
    Negatiiviset kauppakokemukset:
    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

    Comment

    • mige95
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 1170
      • lahti

      Oliskohan iso homma laittaa n57:skan tilalle b57? Käyttäis n57:skan sähköjä eli laittas sinne b57 raakamoottorin, ainaki vaihteisto käy koneen perää. Katoin vaa että reilu 4 tonnilla saa b57 koneitaki.
      -g20 330e
      -e31 840ci sc
      -e46 316i (m52tub25)

      EX- f11 530d lci
      Ex- f01 730d
      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
      Ex: -06 e61 535d m-sport
      Ex:-02 e39 530d manual
      Ex -93 e34 520i

      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

      M62tu ajoitustyökalut.
      N47/n57 ajoitustyökalut.

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1964
        • Seinäjoki

        Originally posted by Apk View Post
        Valkoista töhnää oli tosiaan samassa ykkössylinterissä jossa oli tuo puhdas/kirkas imuventtiili. Puhdistunut imukanava / venttiilin varsi johtuu siis siitä että jäähdytysneste on päässyt puhdistamaan imukanavaa kannen halkeaman kautta?

        Tilasin varmuuden vuoksi latviasta 80 tkm ajetun sylinterikannen nokka-akseleineen, joka on purettu BMW 640d vm 2016 autosta. Hinta oli 250 €.

        Toivottavasti on sopiva? ETK:n mukaan varaosanumero on erilainen mutta molempiin kansiin on kuitenkin stanssattu sama numero 7812929.
        ETK:n mukaan nokka-akselit ja venttiilit ovat kuitenkin samoja.
        Vanhan kannen varaosanumero: 11127812927.
        Uuden kannen varaosanumero: 11128507561.
        Mitäköhän eroa näillä kansilla on?
        Jos se vanha kone on alkupään n57 eli 245hp tsi 35d 299hp niin ei sovi ristiin siinö uudemmassa kannessa on ihan eri egr systeemit jne. Vanhemmassa mene se egr kanava läpi kannen jne. Eli lyhyesti ei sovi ristiin. Kansi fyysisesti kyllä istuu lohkon päälle mut ongelma tulee siinö vaiheessa kun ne vanhat apulaitteet ja imusarja pitöis saada siihen ympärille
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • _rödatroll_
          Bimmer Rookie
          • Nov 2013
          • 36
          • 08

          löydetty
          Last edited by _rödatroll_; 30-07-2023, 00:10.

          Comment

          • Stanii
            BTCF Member
            • Mar 2020
            • 19
            • Hämeenlinna

            öljypumppu n57

            osaisko joku sanoa että onko tästä mitään iloa tuoho 430d moottoriin?
            Ehkäsis tuota laakeriongelmaa ehkä.
            Ite ostin yli 200k ajetun ja lukenu pienellä kauhulla että mitä pääsis korjailemaa. Auto siis ohjelmoitu ja tuosta ei ollu tietoa oston yhteydes. Pitkä huoltoväli suomessa.ollut jollain ennenkun on öljyjä vaihdeltu.

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2659
              • Tampere

              Originally posted by Stanii View Post
              osaisko joku sanoa että onko tästä mitään iloa tuoho 430d moottoriin?
              Ehdotan säästämään rahat ja käyttämään ne moottorin laakeriremonttiin suhteellisen pian. Saat enemmän vastinetta rahoillesi ellei tiedossa ole, että koneen laakerit on varmuudella kunnossa. Tätä vahvasti kyllä epäilen, kun laakerit on tämän koneen tunnettu heikko lenkki ja auton huoltohistoriaakin edellä avasit.
              B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • Stanii
                BTCF Member
                • Mar 2020
                • 19
                • Hämeenlinna

                F36

                Kiitos vastauksesta.

                Toinen kysymys osaiskohan joku jeesiä että mistä näitä laakereita sais tilattua?
                Tuosta kyllä löytyy joku finntakuu mistä korvais noi laakerit mutta uskaltaako tuohon nyt sitten luottaa.

                Osaako joku sanoo monta lenkkiä suunnilleen jakoketjussa ylä ja alapäässä?
                Last edited by Stanii; 24-08-2023, 07:26.

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1964
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by Stanii View Post
                  Kiitos vastauksesta.

                  Toinen kysymys osaiskohan joku jeesiä että mistä näitä laakereita sais tilattua?
                  Tuosta kyllä löytyy joku finntakuu mistä korvais noi laakerit mutta uskaltaako tuohon nyt sitten luottaa.

                  Osaako joku sanoo monta lenkkiä suunnilleen jakoketjussa ylä ja alapäässä?

                  Ei se osien hinta tai jakoketjun lenkkimäärä ole varmaan mikään ongelma mutta työn osuus on niin iso että vaikal osat ei maksaisi mitään on laakeri ja ketju remontin hinta 3000. Osat on suht edullisia hankkia. Varsinkin jos auto sattuu vieläpä olemaan neliveto niin noh, puuhaa riittää.
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2659
                    • Tampere

                    Originally posted by Stanii View Post
                    Tuosta kyllä löytyy joku finntakuu mistä korvais noi laakerit mutta uskaltaako tuohon nyt sitten luottaa.
                    Takuuehtoihin kannattaa varmsti tutustua, mutta arvelen ettei tässä tilanteessa lisätakuusta ole apua remonttikustannuksiin. Kuluvia osia ne laakeritkin ja kun vielä eivät ole porsineet, niin ennakoiva korjaushuolto ei todennäköisesti täytä ehtoja.
                    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • Juho_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2016
                      • 1061
                      • Suomi

                      Jos autolla ajettu noin 200 000km, niin voi olla vaikea saada takuuseen menemään. :think
                      Esim. laakeri tai jakopää vaurio, varsinkin jos myyjäliikkeellä kokemusta tai tietoa mahdollisista ko. moottoriin liittyvistä ongelmista.

                      Kuluttajansuojasta en osaa sanoa, enkä kantaa ota mitä siellä ovat mieltä tämmösistä.

                      Kuten aiemmin sanottu, niin laakeriremontti (ehkä myös jakopää mielellään samalla kertaa) ettei tarvii kylmä hiki otsalla ajella.

                      Sitten jos laakerit menee ja kaulat ottaa siipeensä, niin särötarkastus akselille.. sitten hiottavaksi.

                      YouTube
                      Instagram // Juhon Moottoripaja

                      Comment

                      • Stanii
                        BTCF Member
                        • Mar 2020
                        • 19
                        • Hämeenlinna

                        F36

                        Juu tuli kaupan mukana joku tollanen finntakuu hommeli mistä joutui maksamaan 400e ylimäärästä.

                        Siinä on justiisa nuo. En sit tiiä korvaako tuo oikeasti.

                        Sormet ristissä ettei nyt ihan heti tulee mitään.

                        Rvs olen laittanut tuonne koneeseen. Se ainakin jeesas jonkun verran. Kulutus laski ainakin ja käy nätisti. Vielä pitäs ainakin tuo start stop ohjelmoida pois.

                        Ei auta ku ottaa kone auki ja katsoa mitä vahinkoa siellä on tapahtunu jo.
                        Attached Files
                        Last edited by Stanii; 24-08-2023, 13:59.

                        Comment

                        • Jarger
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2005
                          • 3669
                          • Finnland

                          Voidellun osan rikkoontuminen taitaa olla pilkkua nussien eri asia kuin kuluminen..
                          Negatiiviset kauppakokemukset:
                          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                          Comment

                          • VilleP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2134
                            • Vantaa

                            Täällä on nyt joku ihme huhu että kaikki n57:skat paskoo laakerit ja jakopäät heti 200tkm jälkeen. Tässäkin kannattaa ottaa huomioon että valtaosa kestää ehjänä tuonkin jälkeen. Toki jos softattu, niin todennäköisyydet kasvaa laakeri ongelmille. Ja niin kauan kun tuo lisätakuu voimassa, ei kannata omia ropoja laittaa etukäteen ehjän korjaamiseen.
                            F11 530xd LCI
                            S2 Avant

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1964
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by VilleP View Post
                              Täällä on nyt joku ihme huhu että kaikki n57:skat paskoo laakerit ja jakopäät heti 200tkm jälkeen. Tässäkin kannattaa ottaa huomioon että valtaosa kestää ehjänä tuonkin jälkeen. Toki jos softattu, niin todennäköisyydet kasvaa laakeri ongelmille. Ja niin kauan kun tuo lisätakuu voimassa, ei kannata omia ropoja laittaa etukäteen ehjän korjaamiseen.
                              Kyllä nuota moottoreita ihan päivittäin kysellään ja itsekin olen pari lyönyt nippuun niin että olen auton konevikaisena ostanut. Autot ovat nyt siinä iässä että alkaa ne pitkät huoltovälit j muutenkin huoleton huolto näkyä. Mitään ongelmaa laakereissa eikö ketjussa tuskin olisi missään n47/n57 moottorissa mikäli öljynvaihto väli olisi puolet siitä 30tkm j sekin on tosi monessa autossa jossain vaiheessa elinkaarta on ajettu pitkäksi.
                              Ehjäön lohkoon ja kampiakselin tuo remontti on aikapaljon halvempi kun siihen risaan mistä laakerit pyörähtää ympäri. Toki kukin saa tehdä iham kuten haluaa ajaako osat maaliin asti ja hommaa sitten sitten jostain ehjän lohkon (jos edes rahalla onnistuu löytämään ilman että mukana tulee koko auto) ja alkaa siihen rakentamaan sitten uutta moottoria.
                              Ja mitä tulee nuohin rvs yms käsittelyihin niin ei niistä tuohon asiaan ole yhtään mitään hyötyä. Jos laakereissa on vikaa niin se ei siitä enää mihinkään kummene ja jos taasen moottori on vielä ehjä niin tuon käsittelyn sijaan alkaisin vain vaihtamaan öljyjä useammin ja vaihdon yhteydessä tutkii aina suodattimen tarkasti ettei ole laakeri silppua. Itelle tuli toi sprinter kans niin että sillä oli ajettu ensimmäiset 370tkm tosi pitkillä vaihtoväleillä ja öljyt oli kuin tervaa. Aloin vihtamaan siihen alkuun öljyt 10tkm välein ja sitten 15tkm lopulta. Nykyään öljyt pysyy melko puhtaina vaihtoon saakka, ensimmäiset öljyt mitkä vaihdoin oli pikimustaa kuraa about viikon jälkeen jo. Toki tuonkin moottorin tyyppivikoihin kuuluis ketju, laakerit ja mitä kaikkea muuta mut ajattelin vetää sen maaliin asti kun tuollainen om642 moottori ei kuitenkaan maksa edes puolia siitä mitä esim n57 koneesta joutuu köyhtymään.
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5249
                                • Pirkkala

                                Täytyy muistaa että n57 on liikenteessä paljon. Mukava olisi tietää miten isoa prosenttia tämä ongelma koskee. Semmonen kuva ainakin itellä näin korjaajana ja autoliikkeen yhteistyökumppanina että ei niitä nyt aivan solkenaan hajoile.

                                Suosittelen kuitenkin että tiheä öljynvaihto ja tutkii sen suodattimen aina tosi tarkkaan ettei oo mitään ylimäärästä. Väittäisin että näin välttää täystuhon.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎