Originally posted by Urpo_rotta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2019
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by ErikFinn View PostKaverilla rutut 13 (kolmetoista) m50b25tu koneessa, 2.5L, taotut kanget ja männät, viina, 1.2bar, Link4g ecu, hx40s-16, 600hv, ei kuulemma ole ollut mitään ongelmia. Kommentoinee jos seuraa, mutta mieluusti minäkin kuulisin muiden ruttujuttuja.
Amp44 mäntiä kattelin, niin ne on aika matalilla puristuksilla:think
Pitää vielä käydä läpi että mitkä puristukset milläkin männällä muodostuu 135mm kangella ja b28 kampurallaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View Postmulla tuo katiska tuottaa tolla paineella vain 427hv tosin polttoaine on eri.
Amp44 mäntiä kattelin, niin ne on aika matalilla puristuksilla:think
Pitää vielä käydä läpi että mitkä puristukset milläkin männällä muodostuu 135mm kangella ja b28 kampuralla
Kuvaili vääntöä "kuin ajaisi jollain isolohkolla" -sanoin, ja tosiaan ei ollut stroukattu edes, vaan 2.5l iskutilavuus.E36 325i Sedan
Alpina B3 3.0 Coupé Edition 30
Comment
-
-
Mulla on vajaa 12:1 puristuksilla ja e85:lla oma m52b28 turbo ja on kyllä hyvä. Kaikki koneen ominaisuudet parani tuntuvasti, kun nosti vajaasta kympistä tonne. Käynnistyy niin pirun terhakkaasti vaikka on paloletku dekat käytössä. Alavääntöä on kuin ois koneen kokoa kasvattanu ja kierrosherkkyyskin parani reilusti. Niinkuin ois keveemmän vauhtipyörän pistäny, ilman keveän vauhtipyörän huonoja puolia (hankalat liikkeellelähdöt jne). 1.2bar on mulla ollu nyt maksimissaan ahtoja, eikä oo kone levinny. En kyllä itse tekis matalemmilla puristuksilla jos e85:lla meinaa ajaa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Se mun Pirkka M52B28 oli 12.86:1 purkkareilla ja tähän mennessä ollu mukavin peli ajaa kaikista 1.1Bar oli ahtoja maksimissaan ja 4k paikkeilla 600nm+ vääntöä... B28 kampi+135nv veivi ja M50 vanosmäntä ja tähän höylätty kansi.
Nykyset lähempänä 10 ja uusin tulee 9-10väliin no Boosti korvaa puuttuvan RutunE36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by ErikFinn View PostKaverilla rutut 13 (kolmetoista) m50b25tu koneessa, 2.5L, taotut kanget ja männät, viina, 1.2bar, Link4g ecu, hx40s-16, 600hv, ei kuulemma ole ollut mitään ongelmia. Kommentoinee jos seuraa, mutta mieluusti minäkin kuulisin muiden ruttujuttuja.
Millä kierroksilla teho tulee, ja mitä kannelle/nokille on tehty?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Odotin mielenkiinnolla et joku kertois jostain +1000hp m50 koneesta yli 10 puristuksilla, mut tais jäädä vaan toivekuvaks
Oma kone on nyt 10.3 staattinen, noin 9.3-9.5 dynaaminen, tehoa ei voi oikeastaan kun arvailla summamutikassa tulosten perusteella.sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Originally posted by ErikFinn View PostKaverilla rutut 13 (kolmetoista) m50b25tu koneessa, 2.5L, taotut kanget ja männät, viina, 1.2bar, Link4g ecu, hx40s-16, 600hv, ei kuulemma ole ollut mitään ongelmia. Kommentoinee jos seuraa, mutta mieluusti minäkin kuulisin muiden ruttujuttuja.Originally posted by Supra^ View PostKyllähän ne puristukset vaikuttaa vähän, mutta että noilla paineilla ja litratilavuudella 600hv?
Millä kierroksilla teho tulee, ja mitä kannelle/nokille on tehty?E30 M50 Turbo
E39 lightweight jäärata
Mitsubishi Lancer Evo VII
Nissan Skyline R32 gts-t
Subaru Impreza n/a
Originally posted by mikkodTälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.
Comment
-
-
Kysyin amp44 mäntiä niin vastasivat, että on luultavasti jo ensikuussa tulossa verkkokauppaan 11:1 puristeinen ahtokäyttöön tarkoitettu mäntä m52b28 koneeseen
Se saattas hyvinkin olla itselle sopivaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKysyin amp44 mäntiä niin vastasivat, että on luultavasti jo ensikuussa tulossa verkkokauppaan 11:1 puristeinen ahtokäyttöön tarkoitettu mäntä m52b28 koneeseen
Se saattas hyvinkin olla itselle sopivaE30 M50 Turbo
E39 lightweight jäärata
Mitsubishi Lancer Evo VII
Nissan Skyline R32 gts-t
Subaru Impreza n/a
Originally posted by mikkodTälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.
Comment
-
-
Originally posted by ErikFinn View PostKaverilla rutut 13 (kolmetoista) m50b25tu koneessa, 2.5L, taotut kanget ja männät, viina, 1.2bar, Link4g ecu, hx40s-16, 600hv, ei kuulemma ole ollut mitään ongelmia. Kommentoinee jos seuraa, mutta mieluusti minäkin kuulisin muiden ruttujuttuja.
Omassa M50B30tu (9:1), 268/280 nokilla vain ~90hv/litra :think Jokainen voi sitten itse tehdä siitä omat johtopäätökset.
Suhteellisen hyvä tehomittari on esim 1/4 milen loppunopeus kunhan auton paino on tiedossa. Esim. bimmereillä vastaavat autot ja lähes identtiset "mitatut tehot" toinen vaan menee vartilla 20-30kmh lujempaa niin siinä on sit hyvä miettiä että kummassako sitä voimaa on enempi.e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Originally posted by EmH View PostJa viina, 16 pakopesä? ja 600hv :think
Comment
-
-
Tuotettu teho ei ole kovinkaan hyvä itseis arvo.
Kuitenki perustuu tuotetun momentin ja kierrosluvun yhtälöön.
Mikä minun mielestä on merkitsevämpi on tuotettu Nm / L
Esimerkkinä: jos 1.2bar 2.5l koneesta "laskennallinen" litratilavuus on 2.2x2.5="5.5"
Jos tuotettu teho on 600hv, ja se tuotetaan 7500rpm, tuotettu nm luku on ~570, joka on ~104nm / l, ja näin ollen "aika mieto"
Jos taas tuotettu teho 600hv, ja se tuotetaan 5000rpm, tuotettu nm olisi ~850 joka olisi 150+nm / l joka taas on todella hurja tulos.
Tässä meikäläisen aivopierua ahdettujen koneiden "paremmuuden" mittailuun..sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Joo tuo 600hv @1.2bar ei sinänsä ole mahdoton luku 2.5l koneesta. Mut se pitää tulla aika korkeella kierrosluvulla ollakseen uskottava luku :think Vaikka kuin ois korkeat purkat. Toki joku 110Nm/ litra vaparina on vielä uskottava luku m5x koneesta, jolloin 10->13 purkat tois tämän max väännön siihen 120Nm/litra tuntumaan vaparina.
Käppyrät ja tarkemmat koneen speksit ois poikaa.Last edited by Pazi88; 14-10-2020, 14:34.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment