Originally posted by Supra^
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B28 viritys yms. topikki
Collapse
X
-
Originally posted by Supra^ View Post
Mulla on "M50B28":ssa tuollainen N54 imusarja. Tarkoitus ajaa penkissä vertailua M50 imusarjaan.
M50 imusarjalla venttiililtä plenumille on noin 270mm. N54 sarjassa on tosi lyhyet runnerit. Pituutta adapterin kanssa sille sain noin 215-230mm (vaikea määrittää mihin kohti runneri N54:ssa loppuu). Laskelmien ja simulointien perusteella vähän häviää, ja vähän tulee lisää, tehoalue siis siirtyy jonkin verran ylöspäin. Saa nähdä miten todellisuus vastaa laskelmia. :think
Yllätyin kuinka pitkä on N52 kannessa oleva imukanava, oisko ollu jotain 14cm mitä rullamitalla nopeasti äsken haarukoin.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by Wesulius View PostMinäpä veikkaan , että alle 5000 vääntö on 20nm huonompi kuin vakiolla ja siitä ylöspäin 5-10nm huonompi kuin vakiolla.
Comment
-
-
Onko jollain tietoa, miten paljon alle tasopinnan jää männät M52B28TUB moottorissa?
Mietin vaan, että jos motivaation rippeitä yhdistelisi jossain kohtaa ja tekisi reilummilla puristuksilla B28TUB moottorin... B30 toki ehdottomasti jos ei hinnat olisi ihan pilvissä ja saatavuus heikko. :think
75 -> 84mm isku kuitenkin jotain jo vaikuttaa ja muut muutokset päälle niin eiköhän sitä vääntöä ala löytymään ihan toisella tavalla.. verrattuna B25TUB suht matalalla puristussuhteella.
Noissa männissä ei kyllä hirveesti tainnut olla varaa koneistaa, vai mitenkä oli?
Sellainen muistikuva ainakin on, että äkkiä tulee materiaalivahvuus vastaan.
Ideoita/ajatuksia?
Puristukset saa, tai pitääkin olla rajut, koska etanolilla käy ja moottori tulee pitkälti testikäyttöön samalla joten hajoaminen syystä taikka toisesta on jollain tapaa odotettuakin.. vaikka toki optimistisena tavoitteena voi pitää, että kone pysyisi nipussa ennen seuraavaa 'huoltoa'.
Loput voimat ym. sitten kantta vinguttelemalla ja koneistamalla..
Comment
-
-
Paljonko vakio m52b28 pitäs imee ilmaa maksimissaan?
Lähinnä sillä pyrin todentamaan että koneessa on hevoset kotonaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Moro. Mitenkähän metsässä ollaan vapari koneen kanssa, lueskellu täältä ja mielipiteitä on toki monia. Nyt olisi menossa kasaan m52 moottori 6mm venttiilinvarsilla, tuplajousilla ja ulkohalkasijaltaan 35mm hydraulisilla nostajilla. Kilpamoottori olisi tuloillaan.
Miltä setuppi kuulostaa, onko ok? Toinen vaihtoehto olisi m52 kansi vakio osilla?
Nokka-akseleina joka tapauksessa cat camsin vanoksen kanssa käytettävät 10.45 nostolla
Comment
-
-
Ei tuplajousia.
Ne kartiojouset M52 tai M52TU/M54 on paljon parempi vaihtoehto.
M52TU/M54 on pidemmät eli jos sellaiset laittaa, mitattava jousen asennuskorkeus.
Itekki pyörittäny yli 8000rpm ongelmitta kartiojousilla (käytetyt, shimmattu vaan).
35mm kovia nostajia saa n. 21€/kpl 14.7mm tapilla ja jos soveltaa haluaa, niin Renault 1.5tdci koneen 35mm kovia kuppeja saa halvalla mut tappi n. 9,5mm muistaakseni (saa eri mittaisina) ja hinta jää alle 10€/kpl tarvikkeena.
Mut hydr.kupit menee jos nokat käy vaan niille.
Comment
-
-
Kunhan spekuloin ja mietin..
Uutta moottoria täytyy rakentaa kun entinen m52b28 kajahti. Tarkoitus siis m52 lohkosta rakentaa ja mulla olisi tuossa käytettävissä b30 kampiakseli. Jos laitan b30 kampuran niin mitkä/minkä pituiset veivit sinne pitää ryykätä + männät?
Vai tekiskö uuen koneen tuosta m54:sta, järkeä?
Tarkoitus tehdä hyvä luontonen noin 500-600hv moottori.
Comment
-
-
Originally posted by Bm-w View PostKunhan spekuloin ja mietin..
Uutta moottoria täytyy rakentaa kun entinen m52b28 kajahti. Tarkoitus siis m52 lohkosta rakentaa ja mulla olisi tuossa käytettävissä b30 kampiakseli. Jos laitan b30 kampuran niin mitkä/minkä pituiset veivit sinne pitää ryykätä + männät?
Vai tekiskö uuen koneen tuosta m54:sta, järkeä?
Tarkoitus tehdä hyvä luontonen noin 500-600hv moottori.Last edited by Skarpa; 17-10-2021, 20:16.
Comment
-
-
Originally posted by samulis View PostTuoreena M52TUB28 omistajana tullu googlailtua tietoa M50 imusarjan asennuksesta, mut tullu enemmän M54B30 inusarjan asennus prokkiksia vastaan. Onks B30 sarja parempi/halvempi/yleisempi?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Comment