Originally posted by Racink
View Post
Ja tuossa on bmw:n vastaus asiaan (BMW has been engaged regarding this matter, but has elected to not address the issue, “No further development will be done”) eli samaa kuraa saat vielä marmoritiskiltä. Uusien tiivisteiden materiaali onkin sitten Viton. Päällimmäiset o-renkaat ovatkin sitten ihan samanlaiset kuin bmw:n eli teflonia. Noiden alimmaisten tehtävä on painaa teflontiivisteitä sylinterin reunoja vasten ja näin taata tiiveys. Sitten kun alimmaiset o-renkaat kovettuvat niin eipä ne sitten myöskään enää painakaan teflontiivisteitä sylinterin seinämiä vasten.
Ja sehä siinä hauskaa onkin että sama vanos on käytössä 3-series E46 98-05, 5-series E39 99-03 / E60 & E61 02-05, 7-series E38 98-01 / E65 & E66 02-05, Z3 E36 98-02, Z4 E85 02-05, X3 E83 03-06, X5 E53 00-06.
Missään muussa kuin tuossa m52tu koneessa tuo vaan ei oireile samanlailla kylmänä.. mutta tuossa noita oireita..
Oireet:
Autos with the M52TU engine (98/99-00) are experiencing engine idle jolts (dramatic drop) and possibly a stall on cold starts (< 55 F / 13 C). The idle jolts will stop after ~4 minutes. If the car is driven the jolts will cease, but will return if the car shortly comes to a stop.
All vehicles with this vanos unit will experience performance degradations. The engine bogs and hiccup at lower RPM’s (< 3k). There is a general loss of torque and power, mostly at lower RPM’s (< 3k). At WOT (wide open throttle) the engine will surge at ~3k RPM. Acceleration is uneven through the RPM range.
Comment