Originally posted by Hemi
View Post
Alappa sinä nyt kaivaa faktaa siitä että bemujen laatikot eroaa jotenkin ratkaisevasti niistä ZF:n tehtaan ruohonleikkureiden vaihteistoista. Myöskin niistä BMW:n special-öljyistä olis kiva saada todellista tietoa. Nuo sun merkkikohtaiset laatikot ja öljyt on täyttä höpötystä niin kauan kuin näytät asian tueksi jotain todisteita.
BMW:n kanta on sinun mielestä ainoa oikea, se ei kuitenkaan tee asiasta mitään yleistä ja automaattista totuutta, varsinkaan kun et osaa perustella sitä mitenkään muuten kuin toteamalla että BMW:n auto, BMW:n ohjeet. Tämä maailma ei ole mikään pelkkien absoluuttisten totuuksien maailma, aivojaankin saa käyttää ajatteluun. ZF on nuo lootat suunnitellut ja valmistanut, ja tuntee niiden toiminnan varmasti läpikotaisin. Tällä ei ole ilmeisesti mitään merkitystä? Ja loppuun vielä muistutus, ZF suosittelee tuon uusimman ohjeen mukaan öljynvaihtoa 6HP- ja 8HP-laatikoille jos ajetaan jatkuvasti todella lujaa tai sporttisesti. Vaihtosuositus ei koske siis käytännössä Suomessa olevia autoja, joten näitä Suomessa olevia autoja ei voi myöskään käyttää tilastollisesti tätä asiaa arvioitaessa, mikä ei kylläkään tee tuosta ZF:n ohjeesta mitenkään vähemmän tärkeää niissä olosuhteissa missä se pätee. Ja ei, en kaiva sulle yhtään autoa josta on laatikko poksahtanut.
edit. Yksittäistapauksia kannattaa katsella juu. Kyllä minäkin tiedän 100tkm-150tkm ajetun F11 530d:n josta poksahti ZF8HP70 mutta ei se tarkoita kokonaisuudessa vielä mitään. Kävin siihen nimittäin "uuden" laatikon flässäämässä ja koodaamassa. Auto oli tuotu Saksasta ja laatikkovika oli ilmennyt kotimatkalla.
Leave a comment: