Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • böntti
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    BMW:n kanta on ainoa oikea kanta silloin kun se laatikko on kiinni BMW:ssä ja laatikon kyljessä on BMW:n varaosoanumero ja vihreä BMW:n lätkä



    Käyppä nyt heti huomenna kysäisemässä BMW:n huoltotiskiltä, kuuluuko sinun noudattaa BMW:n huolto-ohjelmaa, vai etsiskellä netistä ZF:n omia ohjeita jotta se sinun BMW:ssä kiinni oleva BMW-laatikko ei vain korkaa ennen aikojaan?

    Edelleen, missä ne miljoonat korkaanneet ovat joihin ei niitä öljyjä ole vaihdettu kertaakaan ja toimittu siis BMW:n antaman huolto-ohjelman mukaisesti? Saisinko tähän vastauksen?
    Minä en ensinnäkään kaiva sulle enään yhtään faktaa tai käy kyselemässä mistään tiskiltä yhtään mitään. Senhän tietää jokainen että marmorin vastaus on LL ja se siitä.

    Alappa sinä nyt kaivaa faktaa siitä että bemujen laatikot eroaa jotenkin ratkaisevasti niistä ZF:n tehtaan ruohonleikkureiden vaihteistoista. Myöskin niistä BMW:n special-öljyistä olis kiva saada todellista tietoa. Nuo sun merkkikohtaiset laatikot ja öljyt on täyttä höpötystä niin kauan kuin näytät asian tueksi jotain todisteita.

    BMW:n kanta on sinun mielestä ainoa oikea, se ei kuitenkaan tee asiasta mitään yleistä ja automaattista totuutta, varsinkaan kun et osaa perustella sitä mitenkään muuten kuin toteamalla että BMW:n auto, BMW:n ohjeet. Tämä maailma ei ole mikään pelkkien absoluuttisten totuuksien maailma, aivojaankin saa käyttää ajatteluun. ZF on nuo lootat suunnitellut ja valmistanut, ja tuntee niiden toiminnan varmasti läpikotaisin. Tällä ei ole ilmeisesti mitään merkitystä? Ja loppuun vielä muistutus, ZF suosittelee tuon uusimman ohjeen mukaan öljynvaihtoa 6HP- ja 8HP-laatikoille jos ajetaan jatkuvasti todella lujaa tai sporttisesti. Vaihtosuositus ei koske siis käytännössä Suomessa olevia autoja, joten näitä Suomessa olevia autoja ei voi myöskään käyttää tilastollisesti tätä asiaa arvioitaessa, mikä ei kylläkään tee tuosta ZF:n ohjeesta mitenkään vähemmän tärkeää niissä olosuhteissa missä se pätee. Ja ei, en kaiva sulle yhtään autoa josta on laatikko poksahtanut.

    edit. Yksittäistapauksia kannattaa katsella juu. Kyllä minäkin tiedän 100tkm-150tkm ajetun F11 530d:n josta poksahti ZF8HP70 mutta ei se tarkoita kokonaisuudessa vielä mitään. Kävin siihen nimittäin "uuden" laatikon flässäämässä ja koodaamassa. Auto oli tuotu Saksasta ja laatikkovika oli ilmennyt kotimatkalla.
    Last edited by böntti; 06-02-2015, 01:02.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Sanopas sinä nyt puolestasi Hemi faktaa sille että se öljy ei muka siellä laatikossa huonone yhtään eikä ala vaikuttamaan laatikon toimintaan, ja samalla myöskin kerrohan miksi mekaanisen kulumisen lait eivät päde tässä ZF:n ihmeellisessä BMW:n liitetyssä mikrokosmoksessa?
    Tähän nyt vielä kun kerran kysyttiin, että otetaan nyt ihan faktana vaikkapa tämä tapaus ”Auto Bild miljoonabemari”, jolla nyt on "siivutettu” miljoona ilman ensimmäistäkään öljynvaihtoa...Saksan baanoilla:

    Das Internetportal zum Thema Auto. Hier finden Sie Testberichte, Kaufberatung und mehr als 700.000 Autos im Automarkt.


    Eli jos oikeasti nämä öljyt muuttuisivat jossain kohtaa hiomatahnaksi, ei tälläkään olisi tuota miljoonaa ajeltu ilman öljynvaihtoja (ko.laatikko toimii kaiken lisäksi hienosti).
    Eli näytäppä sinä nyt puolestasi sitä ”faktaa” siitä että nämä eivät kestä ilman vaihtoja ja faktat siitä mitä ja missä kohtaa sieltä laatikosta antautuu puutteellisen voitelun vuoksi?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Sen enempää laatikon kestoon kantaa ottamatta tässä nyt vielä kerran tämä BEMARIN ohjelehtisestä napattu kaappaus. Koskee kaikkia Zf laatikoita.
    Höpö höpö, ei todellakaan tarkoita....paitsi ehkä jenkkien vientimalleja.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    BMW:n kanta on ainoa oikea kanta silloin kun se laatikko on kiinni BMW:ssä ja laatikon kyljessä on BMW:n varaosoanumero ja vihreä BMW:n lätkä



    Käyppä nyt heti huomenna kysäisemässä BMW:n huoltotiskiltä, kuuluuko sinun noudattaa BMW:n huolto-ohjelmaa, vai etsiskellä netistä ZF:n omia ohjeita jotta se sinun BMW:ssä kiinni oleva BMW-laatikko ei vain korkaa ennen aikojaan?

    Edelleen, missä ne miljoonat korkaanneet ovat joihin ei niitä öljyjä ole vaihdettu kertaakaan ja toimittu siis BMW:n antaman huolto-ohjelman mukaisesti? Saisinko tähän vastauksen?

    Sen enempää laatikon kestoon kantaa ottamatta tässä nyt vielä kerran tämä BEMARIN ohjelehtisestä napattu kaappaus. Koskee kaikkia Zf laatikoita.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Siis mitä ihmettä? Sun väite on tosi ilman perusteluja ja mun pitää perustella oma kantani? Ihan niinkuin tuo bmw:n kanta olisisi jotenkin automaattisesti oikeampi tuon laatikon suhteen koska BMW on BMW ja ZF on ZF? Yleensä väittelyssä kumpikin osapuoli perustelee omat kantansa, sinä et ole ilmeisesti tätä ymrtänyt.

    BMW:n kanta on ainoa oikea kanta silloin kun se laatikko on kiinni BMW:ssä ja laatikon kyljessä on BMW:n varaosoanumero ja vihreä BMW:n lätkä

    Originally posted by böntti View Post
    Noh, googlailin vähän ja tässä on ZF:n ajantasainen öljyohje henkilöautojen laatikoille: http://www.zf.com/global/media/en_de...s/TE-ML_11.pdf

    ZF:n ohje on tuossa tarkemmin kerrottu eli normaalissa ajossa öljyt on LL, jatkuvasti kovilla nopeuksilla ajettaessa tai sporttista ajotyyliä harrastettaessa vaihtoväli on 80tkm-120tkm. Siellä on taulukossa sulassa sovussa BMW ja muut autonvalmistajat, vieläpä näyttäis menevän kaikkiin merkkeihin samat Lifeguard 5, 6, 8 jne. öljyt, laatikosta riippuen. Toki jokaiselta valmistajalta löytyy samaa öljyä myös omalla osanumerolla. Kuinkahan kovasti BMW nyt sitten on vedellyt omia speksejään ja miten tuo ZF nyt tuolla tavalla kehtaa astua autonvalmistajan varpaille ja kertoa tuommoisia virallisen BMW huolto-ohjelman vastaisia vaihto-ohjeita? Ja vielä BMW:n mainiten? Kyllä tässä taas faktat nähtiin. Nyt ehkä ymmärrät että miksi asiat pitää perustella eikä vaan vedellä omia romanttisia tunnelmia automaattifaktana.
    Käyppä nyt heti huomenna kysäisemässä BMW:n huoltotiskiltä, kuuluuko sinun noudattaa BMW:n huolto-ohjelmaa, vai etsiskellä netistä ZF:n omia ohjeita jotta se sinun BMW:ssä kiinni oleva BMW-laatikko ei vain korkaa ennen aikojaan?

    Edelleen, missä ne miljoonat korkaanneet ovat joihin ei niitä öljyjä ole vaihdettu kertaakaan ja toimittu siis BMW:n antaman huolto-ohjelman mukaisesti? Saisinko tähän vastauksen?

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Siis jos tällainen huolto-ohje tulee johonkin malliin, niin sittenhän ne öljyt tosiaan vaihdetaan. Simppeliä.
    Tuo ohje minkä nyt lisäsin bemarin ohjeesta on 6hp26/28/32 laatikoille.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Ei minun tarvitse osoittaa mitään, todistusvastuuhan on sinulla koska ZF on ZF ja BMW on BMW.
    Eli tarkoittaen sitä että ZF alihankkijana ei voi kävellä BMW:n yli ja huudella takavasemmalta joitan huolto-ohjeita nettipepeille ja samalla valmistaa LL-laatikoita BMW:lle.
    Eli mehän EMME TIEDÄKKÄÄN kuinka pitkälle ko. laatikot ja niissä käytetyt öljyt ovat yhteneväisiä, joten ajaessasi BMW:tä, noudatat tietenkin BMW:n huolto-ohjeita, etkä suinkaan alihankkijana tomivan osavalmistajan omia suosituksia (kun kerran me EMME tiedä ovatko kaikki yhteneväistä).
    BMW:n huollon tiskiltähän asiaa voi ihan jokainen kysyä mitä mieltä BMW on ZF:n antamista huolto-ohjeista?

    Toisekseen, missä on ne miljoonat hajonneet ZF:t jotka ovat lauenneet (ja mihin), kun kuluttajat ovat kuitenkin pääosin noudattaneet BMW:n omaa huolto-ohjetta ja jättäneet ne öljyt vaihtamatta?
    Siis mitä ihmettä? Sun väite on tosi ilman perusteluja ja mun pitää perustella oma kantani? Ihan niinkuin tuo bmw:n kanta olisisi jotenkin automaattisesti oikeampi tuon laatikon suhteen koska BMW on BMW ja ZF on ZF? Yleensä väittelyssä kumpikin osapuoli perustelee omat kantansa, sinä et ole ilmeisesti tätä ymrtänyt.

    Noh, googlailin vähän ja tässä on ZF:n ajantasainen öljyohje henkilöautojen laatikoille: http://www.zf.com/global/media/en_de...s/TE-ML_11.pdf

    ZF:n ohje on tuossa tarkemmin kerrottu eli normaalissa ajossa öljyt on LL, jatkuvasti kovilla nopeuksilla ajettaessa tai sporttista ajotyyliä harrastettaessa vaihtoväli on 80tkm-120tkm. Siellä on taulukossa sulassa sovussa BMW ja muut autonvalmistajat, vieläpä näyttäis menevän kaikkiin merkkeihin samat Lifeguard 5, 6, 8 jne. öljyt, laatikosta riippuen. Toki jokaiselta valmistajalta löytyy samaa öljyä myös omalla osanumerolla. Kuinkahan kovasti BMW nyt sitten on vedellyt omia speksejään ja miten tuo ZF nyt tuolla tavalla kehtaa astua autonvalmistajan varpaille ja kertoa tuommoisia virallisen BMW huolto-ohjelman vastaisia vaihto-ohjeita? Ja vielä BMW:n mainiten? Kyllä tässä taas faktat nähtiin. Nyt ehkä ymmärrät että miksi asiat pitää perustella eikä vaan vedellä omia romanttisia tunnelmia automaattifaktana.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by casino View Post
    Olipa tuossa uusimmassa autobild suomi lehdessä juttua missä oli ajettu e39 525tds automaatilla yli 1000 000 km. Moottori ja voimansiirto alkuperäinen.

    Siellä oikein ihmeteltiin miten mukavasti ja pehmeästi zf automaatti aski vaihtaa. Siihen ei ollut todistetusti IKINÄ vaihdettu öljyjä, lehtiartikkelin mukaan oli kuin uusi sisuskaluiltaan

    Lehdessä kertoivat, että saksan testilaitos mikä se nyt olikaan.. arveli autolla vielä voimansiirron ja moottorinsuhteen päästelevän 200 000 tkm.
    Siis näitä pitkälle yli puolimiljoonaa ajettuja ja kertaakaan öljyjen kanssa läträämättömiä askeja alkaa tässäkin maassa olemaan tuhansia.
    Näin ei olisi mikäli öljyt todellakin jossain kohtaa oikeasti pettäisivät ja tästä kertoo toki myös tuo miljoonan samoilla öljyillä ajettu Autobildin jutun bemariyksilö.

    Eli, jos niillä samoilla öljyillä nyt joka tapauksessa mennään se miljoona +, niin missähän kohtaa se kallis läträäminen alkaa maksamaan itseään takaisin (varsinkin kun ne määrät ja laadut ovat usein mitä sattuu)?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Nyt on jo pakko osallistua intokseen vaikka oma ajatusmaailma onkin että jokainen päättää viimekädessä itse vaihtaako, vai jättääkö vaihtamatta öljyt...
    Mulla on e65 zf6hp32 laatikon BMW:N OHJE! Jossa kerrotaan öljynvaihtovälit nuille. Kaivan sen esille ja linkitän tähän sen.
    Siis jos tällainen huolto-ohje tulee johonkin malliin, niin sittenhän ne öljyt tosiaan vaihdetaan. Simppeliä.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Nyt on jo pakko osallistua intokseen vaikka oma ajatusmaailma onkin että jokainen päättää viimekädessä itse vaihtaako, vai jättääkö vaihtamatta öljyt...
    Mulla on e65 zf6hp32 laatikon BMW:N OHJE! Jossa kerrotaan öljynvaihtovälit nuille. Kaivan sen esille ja linkitän tähän sen.
    Attached Files
    Last edited by Kissvesala; 05-02-2015, 22:14.

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Auto bild...

    Olipa tuossa uusimmassa autobild suomi lehdessä juttua missä oli ajettu e39 525tds automaatilla yli 1000 000 km. Moottori ja voimansiirto alkuperäinen.

    Siellä oikein ihmeteltiin miten mukavasti ja pehmeästi zf automaatti aski vaihtaa. Siihen ei ollut todistetusti IKINÄ vaihdettu öljyjä, lehtiartikkelin mukaan oli kuin uusi sisuskaluiltaan

    Lehdessä kertoivat, että saksan testilaitos mikä se nyt olikaan.. arveli autolla vielä voimansiirron ja moottorinsuhteen päästelevän 200 000 tkm.



    Itse tykkään öljyjä vaihdella mutta se onkin sitten toinen juttu...

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by böntti View Post

    Älä nyt enään kirjoita tuota samaa tarinaa lisää vaan anna meille niitä oikeita todisteita siitä että nuo BMW:n lootat jotenkin ratkaisevasti eroavat ZF:n "omista" laatikoista.
    Ei minun tarvitse osoittaa mitään, todistusvastuuhan on sinulla koska ZF on ZF ja BMW on BMW.
    Eli tarkoittaen sitä että ZF alihankkijana ei voi kävellä BMW:n yli ja huudella takavasemmalta joitan huolto-ohjeita nettipepeille ja samalla valmistaa LL-laatikoita BMW:lle.
    Eli mehän EMME TIEDÄKKÄÄN kuinka pitkälle ko. laatikot ja niissä käytetyt öljyt ovat yhteneväisiä, joten ajaessasi BMW:tä, noudatat tietenkin BMW:n huolto-ohjeita, etkä suinkaan alihankkijana tomivan osavalmistajan omia suosituksia (kun kerran me EMME tiedä ovatko kaikki yhteneväistä).
    BMW:n huollon tiskiltähän asiaa voi ihan jokainen kysyä mitä mieltä BMW on ZF:n antamista huolto-ohjeista?

    Toisekseen, missä on ne miljoonat hajonneet ZF:t jotka ovat lauenneet (ja mihin), kun kuluttajat ovat kuitenkin pääosin noudattaneet BMW:n omaa huolto-ohjetta ja jättäneet ne öljyt vaihtamatta?

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Väärin....taas kerran.
    Silloin kun ZF valmistaa laatikon BMW:lle, se valmistetaan BMW:n speksein ja BMW:n öljyä ja huolto-ohjetta silmälläpitäen.
    Se mitä ZF antaa omina suosituksinaan ZF speksein valmistetuille laatikoille ja öljyille, ei liity mitenkään BMW:stä löytyvään laatikkoon.
    Voisitko nyt jakaa meillekkin jotain todisteita siitä että nämä BMW:n special-laatikot eroavat jotenkin ratkaisevasti ZF:n omista laatikoista (käytetäänkö niitä muuten tehtan sisäisesti vai missä?). Pelkkää puhetta ja paasausta on tullut tähän asti.

    Originally posted by Hemi View Post
    BMW:ssä on satoja muitakin osia/osakokonaisuuksia joiden valmistajat/alihankkijat antavat omia huoltosuosituksiaan silloin kun myyvät ko.osia tarvikevaraosina, eikä se liity mitenkään itse auton valmistajaan ja sen antamaan huolto-ohjelmaan.
    Joo, edelleen todisteita siitä että ne osat on jotenkin ratkaisevasti erilaisia, vaikka huolto ohjelma onkin eri. Siinä huolto-ohjelmassa on aika monta muuttujaa, ja eri tahojen intressit esimerkiksi kestoiän ja huoltokustannusten suhteen vaikuttavat tähän aika lailla.

    Originally posted by Hemi View Post
    Eli vaikka se osa/osakokonaisuus päällisin puolin saattaa näyttää samalta kuin vastaava BMW:n merkillä/”lätkällä” varustettu osa, se ei välttämättä ole materiaaleiltaan tai mm.voitelultaan sama kuin vastaava autonvalmistajan merkillä oleva orggisosa.
    Argumentointivirhe kun yrität tuota mun tekstiä kumota. Tämä ei millään tavalla perustele sitä että nämä kyseiset vaihdelaatikot todella eroaisivat toisistaa.

    Originally posted by Hemi View Post
    ZF:n suositukset ovat ZF:n omia suosituksia, eikä ZF:llä ole mitään sanomista niihin laatikoihin mistä löytyy BMW:n vihreä speksikyltti ja näihin laatikoihin ZF EI ANNA HUOLTOSUOSITUKSIA, vaan ainoastaan niihin omiinsa mistä se BMW lätkä puuttuu (tämän voi kukin varmistaa ihan BMW:n maahantuojan tiskiltä tai/ja kysymällä asiaa suoraan ZF:ltä).
    Kyllä, suositukset on erit mutta niin voi olla jälleen se mitoitettu kestoikäkin. Tämä ei taaskaan mitenkään perustele sitä että tuo minun teksti on väärin.

    Originally posted by Hemi View Post
    Eli nyt nämä öljynvaihtouskovaiset niin kovin ahkerasti haluavat sekoittaa ZF:n omat tuotteet, BMW:n tuotteisiin vaikka näillä ei todellakaan ole mitään tekemistä keskenään.
    Ilmeisesti yrität tehdä minustakin öljynvaihtouskovaista vaikka en semmoinen ole.

    Älä nyt enään kirjoita tuota samaa tarinaa lisää vaan anna meille niitä oikeita todisteita siitä että nuo BMW:n lootat jotenkin ratkaisevasti eroavat ZF:n "omista" laatikoista.
    Last edited by böntti; 05-02-2015, 21:29.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post

    Mutta se on kyllä sanottava että kyllä ne öljyt siellä sen laatikon elinajan kestävät, sehän nyt on selvä. Kun öljyt menevät huonoksi ja voitelu heikkenee laatikko hajoaa, näin ollen öljyt ovat kestäneet laatikon eliniän. Se on kiistaton FAKTA. Mutta vaihtamalla öljyjä saa sitä laatikon elinikää pidennettyä. Sehän tässä kait se pointti oli.
    Pointtihan toki löytyy taikavarvuliile, parantaville kristalleille ja monelle muullekkin huuhaalle (mutta missä voi tutustua loogiseen kiistämättömään syy/seuraus suhteeseen joka vaihtamattomista öljyistä syntyy?).

    Eli ensinnäkin, jos väittämäsi pitäisi paikkansa, BMW:llä ja ZF:llä ei tiedetä sitä minkä sinä väität tietäväsi, että ne öljyt ja niiden voitelukyky loppuu ennen kuin itse laatikko( eli sinulla on siis enemmän oikeaa tietoa kuin BMW:llä ja ZF:llä joka
    ko.LongLife laatikon on BMW:lle tarvittavin speksein valmistanut. Näytätkö minullekkin mitä ne ovat?).


    Toisekseen, missä ne ”voitelun puutteeseen" hajonneet laatikot sitten ovat, niitä kun pitäisi maailmalla olla jo miljoonia?
    Eli nyt parannellaan tautia jota oikeasti ei ole olemassakaan?

    Missä voi tutustua siihen väitteeseen että näiden laaatikoiden elinikä kasvaa kilometriäkään öljynvaihdoilla, vai onko kyseessä vain olettama...: Ei voi kestää?

    Originally posted by TheRipper View Post
    Niin ja ei varmaankaan BMW myöskään ole sitä ikiöljytermiä keksinyt (tuskin edes sillä nimellä kutsuvat jos nyt oikein ruvetaan sitä rautalankaa vääntämään), tarkoitin vain että TÄMÄN ZF laatikon tapauksessa ikiöljytermi tulee BMW:ltä ei vaihteistovalmistajalta joka siis edelleen suosittelee öljyjen vaihtamista...

    ”Ikiöljyjä” ei ole olemassakaan, vaan se on ihan puhtaasti öljynvaihtouskovaisten vertaistuessa käyttämä uskonvahvistukseen tarkoitettu termi.
    Eli sitä termiä ei käytä kukaan muu kuin öljynvaihtouskovaiset omassa huuhaa probagandassaan.
    Nämä Long Life äljyt kestävät suunnitellun laatuisina koko laatikon eliniän joka käytännössä maaräytyy kytkinpakkojen eliniän pituiseksi.
    Näiden kestolle on oleellista että öljyt säilyvät niiden kannalta riittävän laatuisina ja nehän todellakin riittävät...800tkm:n tuolle puolen jokatapauksessa.
    Eli ne öljyt ei puoli miljoonaa ajetussa ole tietenkään uudenveroiset, mutta ei näitä laatikoita ei ole suunniteltu toimivankaan ”uuden veroisilla” öljyillä, vaan nimenomaan käytetyillä öljyillä....riittävän laatuisilla öljyillä (ikuiset nekään ei tietenkään ole).


    Originally posted by TheRipper View Post
    Sanopas sinä nyt puolestasi Hemi faktaa sille että se öljy ei muka siellä laatikossa huonone yhtään eikä ala vaikuttamaan laatikon toimintaan, ja samalla myöskin kerrohan miksi mekaanisen kulumisen lait eivät päde tässä ZF:n ihmeellisessä BMW:n liitetyssä mikrokosmoksessa?
    Nytäppä sinä faktaa siitä että ne öljyt ”huononevat” alle niiden suunnitellun laadun?

    Missä on ne miljoonat nyt korkaanneet bemarien ZF:t joiden ”öljyt ovat huonontuneet” ja laatikosta on jotakin korkannut kulumisen seurauksena?
    Mitä ja missä?

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Ohhoh mitä tekstiä. En oikein edes tiedä mitä tuohon enään sanoisi...

    Parempi vain antaa olla...ei se takomalla parane.

    Kuten aikaisemmin totesin, jos haluaa olla vaihtamatta öljyjä niin ihan vapaasti. Ei siitä nyt tuommoista tarinaa tarvitse ruveta vääntämään.

    Mutta se on kyllä sanottava että kyllä ne öljyt siellä sen laatikon elinajan kestävät, sehän nyt on selvä. Kun öljyt menevät huonoksi ja voitelu heikkenee laatikko hajoaa, näin ollen öljyt ovat kestäneet laatikon eliniän. Se on kiistaton FAKTA. Mutta vaihtamalla öljyjä saa sitä laatikon elinikää pidennettyä. Sehän tässä kait se pointti oli.

    Niin ja ei varmaankaan BMW myöskään ole sitä ikiöljytermiä keksinyt (tuskin edes sillä nimellä kutsuvat jos nyt oikein ruvetaan sitä rautalankaa vääntämään), tarkoitin vain että TÄMÄN ZF laatikon tapauksessa ikiöljytermi tulee BMW:ltä ei vaihteistovalmistajalta joka siis edelleen suosittelee öljyjen vaihtamista...

    Sanopas sinä nyt puolestasi Hemi faktaa sille että se öljy ei muka siellä laatikossa huonone yhtään eikä ala vaikuttamaan laatikon toimintaan, ja samalla myöskin kerrohan miksi mekaanisen kulumisen lait eivät päde tässä ZF:n ihmeellisessä BMW:n liitetyssä mikrokosmoksessa?

    Mutta nyt minulle riittää tämä kun alkaa tuntumaan niinkuin takoisi päätä seinään.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎