Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esa`pentula
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1390
    • Tampere

    auto käynnissä P päällä täyttöpropusta. vaihteita läpi ja uudestaan niin kauan kunnes ei mene enään. ja jep, peräöljyt samaan tapaan, tosin auton käynnissä olemisella ei vaikutusta.

    Comment

    • snakerock
      Bimmer Rookie
      • Jul 2011
      • 51
      • Pohojois-Pohojanmaa

      Kiitoksia palijo tievoista.

      Comment

      • Macinaggio
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 119
        • Espoo

        Originally posted by leka1 View Post
        ...
        Jännityksellä nyt ajellaan näitten ristiriitaisten mielipiteiden johdosta, mutta otin sen asenteen että riskihän se on pierastessakin...
        Hyvä vertaus, sillä kummallakaan toimenpiteellä ei todennäköisesti ole vaikutusta vaihteiston kestoikään, mutta kumpikin on perusteltua silloin jos olo sillä helpottuu.

        Comment

        • snakerock
          Bimmer Rookie
          • Jul 2011
          • 51
          • Pohojois-Pohojanmaa

          No niin nyt ois laatikkorempan jäläkeen ajettu n. 150km tarkastin vielä öljyn värin ja määrän niin öljy oli harmaantunu no nyt kauhulla oottelen että hajuaako tuo laatikko justiisa kohta. Mistähän hitosta se tuon värin on ottanu, kiertääkö täsä mallisa (e39 525tds vm.97) vaihteistoölijyt jäähyttäjäsä vai kiertääkö ne ainuastaan siinä omasa lauhuttimesa? Sitte aamusella vähä testailin sitä niin aika normaalin tuntusesti toimii normi ajosa ei oo aikasempaa kokemusta kyseisellä laatikolla olevasta autosta niin ei voi vertailla, mutta täys kiihytyksesä ei 4 vaihteella piä ku muutaman sekunnin ja vaihtaa isompaa kierrokset on pikkusen yli 4000 ku vaihtaa vitoselle muilla vaihteilla kiertää n. 5000. Elikkä laatikko ei ilimeisesti toimi normaalisti?

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by snakerock View Post
            No niin nyt ois laatikkorempan jäläkeen ajettu n. 150km tarkastin vielä öljyn värin ja määrän niin öljy oli harmaantunu no nyt kauhulla oottelen että hajuaako tuo laatikko justiisa kohta. Mistähän hitosta se tuon värin on ottanu, kiertääkö täsä mallisa (e39 525tds vm.97) vaihteistoölijyt jäähyttäjäsä vai kiertääkö ne ainuastaan siinä omasa lauhuttimesa? Sitte aamusella vähä testailin sitä niin aika normaalin tuntusesti toimii normi ajosa ei oo aikasempaa kokemusta kyseisellä laatikolla olevasta autosta niin ei voi vertailla, mutta täys kiihytyksesä ei 4 vaihteella piä ku muutaman sekunnin ja vaihtaa isompaa kierrokset on pikkusen yli 4000 ku vaihtaa vitoselle muilla vaihteilla kiertää n. 5000. Elikkä laatikko ei ilimeisesti toimi normaalisti?
            Ei taida olla LL-öljyt sisässä?

            Comment

            • esa`pentula
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1390
              • Tampere

              öljy värjääntyy aika nopeasti vaihdelaatikossa ja jos olet yhtään kenkinyt niin totta kai jokin pakka luistaa inan enemmän kuin normaalisti (esim polttanut(yrittänyt)kumia). onkohan sinne rempan yhteydessä vaihdettu kaikki uudet kitkalevyt? vanhat kitkat värjää nopsaan ja onko turbiini ja lauhdutin tyhjennetty/kierrätetty vanha öljy pois?

              Comment

              • snakerock
                Bimmer Rookie
                • Jul 2011
                • 51
                • Pohojois-Pohojanmaa

                Kitkalevyistä en tiiä onko vaihettu. Lauhutin on huuheltu mobil LT 71141 ölijyllä ja laatikosa on nyt mobilin LT 71141ölijyt turbiini on huollettu. Tuo 4 vaihteen toiminta vaan ihimetyttää. Miten sitä turbiinilukon toimintaa voi testata?

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by snakerock View Post
                  mutta täys kiihytyksesä ei 4 vaihteella piä ku muutaman sekunnin ja vaihtaa isompaa kierrokset on pikkusen yli 4000 ku vaihtaa vitoselle muilla vaihteilla kiertää n. 5000. Elikkä laatikko ei ilimeisesti toimi normaalisti?
                  Eli ajoit kahtasataa? Vai mitä ihmettä? Kyllähän se joka vaihteella pitäisi tappiin asti kiertää jos poljin lattiassa.

                  Comment

                  • snakerock
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2011
                    • 51
                    • Pohojois-Pohojanmaa

                    No paikaltaan lähin kaasu pohojasa 1, 2 ja 3 vaihteen kiersi n. 5000 kierrokseen minuutisa mutta nelosen ku vaihto ei pitäny sitä ku muutaman sekunnin ja kierrokset oli siinä vaiheesa n. 4200 ja vaihto vitosen ja vauhtia ei todellakaan ollu 200km/h hyvä jos 140km/h. Tuolla autolla tuskin 200 km/h pääseekään ainakaan omin avvuin. Mää oon sammaa mieltä että niin pitäs kiertää, mutta ku ei kierrä.
                    Last edited by snakerock; 20-10-2011, 05:53.

                    Comment

                    • esa`pentula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2009
                      • 1390
                      • Tampere

                      Turbiinin lukon voit testata seuraavasti: 90kmh tauluun, siitä hitaasti lisäät kaasua ja kierrokset nousee yhtä hitaasti kuin vauhti kasvaa. Huomaat kyllä eron kun teet saman 60kmh, kierrokset nousee nopeemmin kuin vauhti kasvaa. 90kmh luulisi jo ainakin turbiinilukon menevän päälle, jos ei niin testaa 100kmh sama homma.

                      Comment

                      • Raine
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2603
                        • N/A

                        ..........
                        Last edited by Raine; 16-05-2013, 20:53.
                        ///Motorporot

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Kun kerran keskustelu on jo mennyt offtopiciksi niin 5HP19 lootasta kyssäri. Kyseinen laatikko on ongelmoinut pari vuotta mutta toimii pääosin hyvin.
                          Eli menee satunnaisesti vikatilaan aina kun vaihtaa 2->1 esim risteykseen pysähdyttäessä, tällöin ei siis paineta kaasua ollenkaan ja kone käy tyhjäkäyntiä.
                          Vikakoodina herjaa Stalling speediä.

                          Epäilin eka turbiinivikaa kun tuntuu nostavan kierrokset aika ylös mutta en tiiä onko normaalia, mutta oli vika siinä tai ei niin eihän se tuossa tilanteessa pitäisi vaikuttaa.
                          Onko jompikumpi nopeusanturi menossa vai mistä on kysymys?
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Jeykey
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 34
                            • Tyrnävä

                            Originally posted by Supa View Post
                            Kun kerran keskustelu on jo mennyt offtopiciksi niin 5HP19 lootasta kyssäri. Kyseinen laatikko on ongelmoinut pari vuotta mutta toimii pääosin hyvin.
                            Eli menee satunnaisesti vikatilaan aina kun vaihtaa 2->1 esim risteykseen pysähdyttäessä, tällöin ei siis paineta kaasua ollenkaan ja kone käy tyhjäkäyntiä.
                            Vikakoodina herjaa Stalling speediä.

                            Epäilin eka turbiinivikaa kun tuntuu nostavan kierrokset aika ylös mutta en tiiä onko normaalia, mutta oli vika siinä tai ei niin eihän se tuossa tilanteessa pitäisi vaikuttaa.
                            Onko jompikumpi nopeusanturi menossa vai mistä on kysymys?
                            Tämä kiinnostais minuakin. Itellä vähän samanlaisia ongelmia. Hidastaessa esim. risteykseen vaihteisto vaihtaa karkeasti 2->1. Tällöin auto nytkähtää hieman. Vikakoodeja ei ole luettu. Tämä tapahtuu vain D-asennolla ajaessa ja lämpimällä koneella. Autona 525iA vuosimallia 2002
                            F10 520d Xdrive M-Sport -14

                            Ex: F30 318d -13
                            Ex: E39 525iA M-Sport -02
                            Ex: BMW 318tds Touring -97

                            Comment

                            • esa`pentula
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2009
                              • 1390
                              • Tampere

                              Turbiinin nopeusanturia tuo vikakoodi ainakin ymmärtääkseni tarkoittaa. Voi olla paskassakin vain kun satunnaisesti tippuu pois pelistä (magneettimainen anturi). Ei kauhean kallis ja löytyy öljypohjan alta, helppo vaihtaa esim öljynvaihdon yhteydessä.

                              Comment

                              • rawpower
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2011
                                • 54
                                • Siilinjärvi

                                Morjens,

                                Nopeasti vilkaistuna en löytänyt keskustelusta mitään missä voisi siilijärvi/kuopio alueella käyttää laatikon öljyt vaihdattamassa. Autona on siis E61 -06 530xda. Ajettu nyt 186 tkm ja tarkoitus ois kuitenkin vielä semmonen 5 vuotta autolla ajella, joten usko tuohon ikiöljyyn ei ole ihan paras mahdollinen..

                                Eli onko kuopion/siilinjärven alueella asiansa osaavaa tekijää tolle automaattilaatikon öljynvaihdoille?

                                Edit: Joo löytyihän sieltä tredistä kun nyt sai kunnolla luettua tän läpi, muutama paikka tästä lähistöltä, jossa porukka vaihtoa tehneet. Pitää tänään tonne maaningalle soittaa Siekkisen firmaan ja kysyä laatikon öljynvaihdosta...
                                Last edited by rawpower; 24-10-2011, 09:05.
                                BMW E61 530xda -06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎