Originally posted by ritariässä
View Post
Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Ihan ok 4 litraiseen, käytetään myös 4.4l x5:sessa ja seiskassa. 5hp30 löytyy 750 5.4l perästä ja kestää ihan ok, pakki tässäkin askissa tyyppivikana, yhdestä pakasta kanssa ampuu aika yleisesti lukkorengas uran rikki (oisko ollu c pakka).Originally posted by ritariässä View PostEntäs e39 540 -99-> steppi ( 5hp24?) vahva vai alimoitoitettu ko malliin?
Comment
-
Päivitetäänpä tätäkin:Originally posted by enins View PostNyt on Ravenölin ATF HP6:set E60:n sisällä. Vaihdettua tuli samalla vaihteiston öljynjäähdytin. Kilsoja 275 tkm, eikä edellisestä vaihdosta ole tietoa. 18 litraa tuli öljyä käytetyksi.
Ekat huomiot:
-entinen öljy oli hieman jäykemmän oloista, puhdasta kuitenkin
- vaihtotapahtuma pehmeni, mutta tuli toisinaan esiintyvä vaihteen arvontatapahtuma tilalle (tai liekö lukituksen aiheuttamaa??)
- ZF:n varaosanumerolla tilaamani öljypohja (68 €) on täsmälleen entisen kaltainen
2 tkm ajettu öljynvaihdon jälkeen, eikä mitään negatiivista ole tullut vastaan. Alun vaihtojen arvontatapahtuma poistui heti adaptaatioarvojen nollausten yhteydessä (samalla kylläkin tuli tarkistettua öljymäärä ja lisättyä reilu litra, tiedä sitten kumpi vaikutti.)
Itse tehtynä kustannukset jäi alle 200 € (+ öljynjäähdytin), joten ihan kohtuukustannus "öljyhuollolle".
Vinkki:
Mikäli joku tilaa tuon öljypohjan ZF:n varaosanumerolla GP:ltä, niin laittakaa suosiolla kopio kyseisestä varaosaluettelon kohdasta (kysyvät sitä muuten jälkikäteen). En kylläkään ymmärrä miksi joku hakisi sen marmorilta tms....Autokalusto: 320d f30
Comment
-
Valaises hiukan mistä GP:stä oikein on kyse eli mistä tuo pohja lähtee noin halvalla? ZF:n listalla oli kahta eri pohjaa joten mistä tietää onko A vai B pohja?Originally posted by enins View Post
Vinkki:
Mikäli joku tilaa tuon öljypohjan ZF:n varaosanumerolla GP:ltä, niin laittakaa suosiolla kopio kyseisestä varaosaluettelon kohdasta (kysyvät sitä muuten jälkikäteen). En kylläkään ymmärrä miksi joku hakisi sen marmorilta tms....2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Genuine Parts:lta tilasin ZF:n osanumerolla. ZF luettelo antaa tosiaan A ja B vaihtoehdot, mutta B on peltinen ja A on muovia. A:ssa on siis suodatin integroitu öljypohjaan.Originally posted by jokes911 View PostValaises hiukan mistä GP:stä oikein on kyse eli mistä tuo pohja lähtee noin halvalla? ZF:n listalla oli kahta eri pohjaa joten mistä tietää onko A vai B pohja?Autokalusto: 320d f30
Comment
-
terve kun tiedät noin paljon lootien sielunelämästäOriginally posted by esa`pentula View PostGenuine parts?
mistä johtuu e65 735i -02
nykäisy 1:sen ja2:sen välillä välillä oikein kolahtaa kun hiljentää ja taas kiihdyttää :thinksDrive23i A E89 Roadster -10
ex E92 325i -09
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
Comment
-
Amatöörin ajatelmia:Originally posted by hcaape View Postterve kun tiedät noin paljon lootien sielunelämästä
mistä johtuu e65 735i -02
nykäisy 1:sen ja2:sen välillä välillä oikein kolahtaa kun hiljentää ja taas kiihdyttää :think
Rättinivelen tarkistaisin jos on huoltoon menossa tms. Useammallakin olen ajellut joissa on loota kunnossa, mutta klonksahtelee "löysillä vedoilla" ja juuri kun vaihtaa...
Pakille laitto oli painajainen edellisessä kun töksähti pahasti (300k ajettu loora)...
Nykyisessä ei ole paljon ongelmia, vähän kolahtaa jos ajelee löysästi alamäkeen ja painaa juuri kaasua kun laatikko on vaihtamassa pienemmälle. Jos se kaasun paino sattuu samaan aikaan niin kolahtaa (320 000 km ZF 5HP18).
Sulla on kyllä niin paljon hienompi tuo järjestelmä että eipä nämä neuvot varmaan kosketa, mutta ajattelinpahan vain ääneen. Jos sitä ei ole ihan rääkätty, niin ei steptronic hajoa vielä noilla kilometreillä. 10 vuotta pitäisi olla huolettomia kilometrejä kunhan öljyt on tsekattu ja ei poljettu järjettömästi.Last edited by atpanula; 27-07-2011, 21:35.ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
ex E12 520iA M20B20 sedan 1981
Comment
-
Enpä tunne laatikkojen sielunelämää yhtä tarkasti mutta olisiko öljyn vähyyttä? Varsinkin jos nopeusvaihteluissa tuo esiintyy useammin -> öljypinta epätasainen -> öljyä ei pääse minne tarvitsisi päästä.Originally posted by hcaape View Postterve kun tiedät noin paljon lootien sielunelämästä
mistä johtuu e65 735i -02
nykäisy 1:sen ja2:sen välillä välillä oikein kolahtaa kun hiljentää ja taas kiihdyttää :thinksigpic
E34 530iA
Comment
-
Tyyppivika. Amerikan forumeilta löydät satoja kohtalotovereita. Taisi olla ihan kampanjakin joskus aiheesta. Päivitetyllä ohjelmoinnilla ongelmaa voidaan kiertää.Originally posted by hcaape View Poste65 735i -02
nykäisy 1:sen ja2:sen välillä välillä oikein kolahtaa kun hiljentää ja taas kiihdyttää :think---
Comment
-
kuulostaa venttiilikoneisto vialta enimmäkseen.Originally posted by hcaape View Postterve kun tiedät noin paljon lootien sielunelämästä
mistä johtuu e65 735i -02
nykäisy 1:sen ja2:sen välillä välillä oikein kolahtaa kun hiljentää ja taas kiihdyttää :think
mikähän aski siellä on, voiskohan olla 6hp26? tänään sain juuri yhden vastaavan valmiiksi, teki aivan samaa. venttiilikoneiston lähetin saksaan korjattavaksi, mutta pojat eivät saaneet kuntoon joten ostin siihen uuden. kävin kakkosen pakan läpi uusilla tiivisteillä varuiksi ja tsekkasin ettei mikään näytä epäilyttävältä.
kannattaa tosiaan kattoa ekaksi se öljyn määrä ja öljynvaihtoa kokeilla, oon kanssa kuullu että on tyyppivika kuten äskön mainittiin. mites tuon voi ohjelmoinnilla kiertää, kerro jos löydät jotain infoa.
Comment
-
Muutetaan vaihtotapahtumaa softasta, bemulta oli tosiaan muistaakseni ihan service bulletin asiasta ja homma korjattiin softapäivityksellä merkkiliikkeessä. Vika tuskin alunperin juontaa kuitenkaan askin ohjelmasta, vaan sen muutoksella ennemminkin ohitetaan syntynyt vika.Originally posted by esa`pentula View Postmites tuon voi ohjelmoinnilla kiertää, kerro jos löydät jotain infoa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
ja moista hommaa ei voi tehdä kuin marmorillaOriginally posted by Cell View PostMuutetaan vaihtotapahtumaa softasta, bemulta oli tosiaan muistaakseni ihan service bulletin asiasta ja homma korjattiin softapäivityksellä merkkiliikkeessä. Vika tuskin alunperin juontaa kuitenkaan askin ohjelmasta, vaan sen muutoksella ennemminkin ohitetaan syntynyt vika.
ja paljonkohan kustantaa
sDrive23i A E89 Roadster -10
ex E92 325i -09
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
Comment
-
zf 5hp-30
osaako kukaan sanoa minkä värisät öljyä tollaseen laatikkon pitäis laitaa jne
ja mikä on arvokilpi tolle laatikkolle?
laitakaa mulle messagesSocial Media:
- Twitter
- Instagram
- Twitch
- Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].
Nykyinen:
E61 530d -04
Ex:
E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01
Comment

Comment