Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renze
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 92
    • Tampere

    Originally posted by mtavinen View Post
    Terve! Osaakos kukaan suositella Tampereen lähistöllä paikkaa, joka osaisi kunnolla huudella tuon automaattilootan (6hp19)? Jos jollakin olisi kokemuksia, niin mielelläni otan vastaan.
    +1. Itelläkin käynyt muutaman kerran pohdinnassa tuo öljyjen vaihto. Eli myös kiinnostaa jos löytyy Tampereen seudulta sellainen paikka missä hinta ja ammattitaito kohtaavat.
    Benkara on yksi vaihtoehto mutta itse en ole vakuuttunut heidän toiminnasta.
    exät:
    740dA -00
    Z3 roadster 2.8 -99
    325 sedan -95

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by WSE1 View Post
      Vai käyttöikä, 318tkm. E39llä ajelee yli 1000tkm, tiedän yhden sellaisenkin. Ja monta +600tkm. Moneen on nuo öljytkin vaihdettu +300tkm ajettuina ilman minkäänlaisia ongelmia mutta on monessa +500tkm autossa vielä tehtaalla laitetutkin sisällä ilman suurempia ongelmia. Ainoa ero mitä käytännössä havaitsee vaihdetun ja ei vaihdetun öljyn välillä on laatikon toiminnan miellyttävyydessä.
      No ajelee ajelee, mutta ei sitä siihen ole suunniteltu. Suurinosa e39:stä on paalikamaa selvästi alle 500tkm.

      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2017
        • Kangasala

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Suurinosa e39:stä on paalikamaa selvästi alle 500tkm.
        Juu, ne joista on ruuvattu 200-300tkm jo aiemmin pois
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          Originally posted by Bmw Master View Post
          No ajelee ajelee, mutta ei sitä siihen ole suunniteltu. Suurinosa e39:stä on paalikamaa selvästi alle 500tkm.
          Toisia ei haittaa pienet nitinät ja kolinat, eikä välttämättä kaikilla oo varaa vaihdella autoa heti kun 100tkm tulee täyteen. Kaikille auton ei tarvi olla "täydellinen", ei haittaa vaikka vähä ruoste kukkii ja on vähä lommoa, sähköt jumittaa sieltä täältä, sisusta on kuin kaatopaikalta jne., riittää kun auto vaan kulkee ja menee katsastuksesta läpi. Siksi kait niitä loppuunajettuja autoja suomenmaassa käytetään vielä aktiivisesti ja tekohengitellään aina tarvittaessa. Ja kyllä näitä "raatoja" löytyy muualtakin kuin Suomesta, ja ihan samoista syistä.
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            Originally posted by Thuppu View Post
            Toisia ei haittaa pienet nitinät ja kolinat, eikä välttämättä kaikilla oo varaa vaihdella autoa heti kun 100tkm tulee täyteen. Kaikille auton ei tarvi olla "täydellinen", ei haittaa vaikka vähä ruoste kukkii ja on vähä lommoa, sähköt jumittaa sieltä täältä, sisusta on kuin kaatopaikalta jne., riittää kun auto vaan kulkee ja menee katsastuksesta läpi. Siksi kait niitä loppuunajettuja autoja suomenmaassa käytetään vielä aktiivisesti ja tekohengitellään aina tarvittaessa. Ja kyllä näitä "raatoja" löytyy muualtakin kuin Suomesta, ja ihan samoista syistä.
            Olen ajanut monia sisustaltaan täysin ehjiä ja ulkoisestikin siistejä mistään nitisemättömiä E39 dieseleitä joilla kuitenkin on mittarissaan +500tkm. Riippuu ihan huolenpidosta siis. Omistajatkin ovat olleet usein sitä mieltä että miksi vaihtaa kun ei se auto sillä parane. Vähemmän rahaa menee kun pitää nykyisen kunnossa.

            Comment

            • teme[[
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2009
              • 269
              • Lake Worth, FL

              Originally posted by WSE1 View Post
              Olen ajanut monia sisustaltaan täysin ehjiä ja ulkoisestikin siistejä mistään nitisemättömiä E39 dieseleitä joilla kuitenkin on mittarissaan +500tkm. Riippuu ihan huolenpidosta siis. Omistajatkin ovat olleet usein sitä mieltä että miksi vaihtaa kun ei se auto sillä parane. Vähemmän rahaa menee kun pitää nykyisen kunnossa.
              Oletko ihan oikeasti sitä mieltä että 500tkm ajetulla ja uudella ei ole mitään eroa? Itse laitan auton ainakin "paaliin" viimeistään 200tkm kohdalla.

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14452
                • Oulu

                528i:llä ajettu mittarin mukaan nyt 311tkm. 2009 tai 2010 oli vaihdettu lootaan öljyt+suodatin. Ei tosin huuhtelemalla, koska vaihtomäärä oli n. 7l. Tuntuu toimivan pehmeästi, myös kovilla pakkasilla. Lienee menee noilla litkuilla nyt laatikon eliniän loppuun saakka. :think
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • E.K.
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 494
                  • Helsinki

                  Originally posted by teme[[ View Post
                  Oletko ihan oikeasti sitä mieltä että 500tkm ajetulla ja uudella ei ole mitään eroa? Itse laitan auton ainakin "paaliin" viimeistään 200tkm kohdalla.
                  No ei tossa mun mielestä verrattu 500tkm ajettua uuteen, vaan kerrottiin auton olevan teknisesti ja ulkonäöllisesti vielä käyttökelpoinen(siiis ei ruostekasa).

                  Kiitos suomen autoverotuksen ja asuinkustannusten kaikilla ei ole mahdollisuutta mennä kauppaan ostamaan 4vuoden välein 80000euron autoa.(aikoinaan 530d:n hintalappu tarpeeksi pitkällä varusteluettelolla suomessa)

                  Comment

                  • mikron
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2171
                    • Himas

                    Originally posted by teme[[ View Post
                    Oletko ihan oikeasti sitä mieltä että 500tkm ajetulla ja uudella ei ole mitään eroa? Itse laitan auton ainakin "paaliin" viimeistään 200tkm kohdalla.
                    Luetun ymmärtäminen ei taida olla vahvimpia puoliasi.
                    Last edited by mikron; 26-02-2012, 19:42. Reason: Kirjoitusvirhe
                    F11 530dA xDrive M-sport -13
                    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                    Ex: E38 740iA -98
                    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                    Ex: E39 523i -96
                    Ex: E34 520i -89

                    Comment

                    • teme[[
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2009
                      • 269
                      • Lake Worth, FL

                      Originally posted by mikron View Post
                      Lukemisen ymmärtäminen ei taida olla vahvimpia puoliasi.
                      Niin no, olihan tuo vähän karrikoiden sanottu, mutta kyllä tuollaisessa yli 500tkm ajetussa on jo todella iso ero vastaavaan vähän ajettuun, jos nyt ei ole ihan hirveästi rempattu. E39 hintaista autoa ei ainakaan minun mielestä kannata "huoltaa" lähes auton arvoa vastaavalla summalla. Vai mitä?

                      E: Yleensä puhutaan luetun ymmärtämisestä, eikä lukemisen ymmärtämisestä.
                      Last edited by teme[[; 26-02-2012, 19:21.

                      Comment

                      • mikron
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 2171
                        • Himas

                        Originally posted by teme[[ View Post

                        E: Yleensä puhutaan luetun ymmärtämisestä, eikä lukemisen ymmärtämisestä.
                        Korjattu.
                        F11 530dA xDrive M-sport -13
                        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                        Ex: E38 740iA -98
                        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                        Ex: E39 523i -96
                        Ex: E34 520i -89

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by zener View Post
                          528i:llä ajettu mittarin mukaan nyt 311tkm. 2009 tai 2010 oli vaihdettu lootaan öljyt+suodatin. Ei tosin huuhtelemalla, koska vaihtomäärä oli n. 7l. Tuntuu toimivan pehmeästi, myös kovilla pakkasilla. Lienee menee noilla litkuilla nyt laatikon eliniän loppuun saakka. :think
                          Mitäköhän sinne silloin laitettu? Esso lt71141?

                          Eipä se iso homma ole huuhdella uusilla öljyillä ja suodattimella vielä kerran.

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14452
                            • Oulu

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Mitäköhän sinne silloin laitettu? Esso lt71141?

                            Eipä se iso homma ole huuhdella uusilla öljyillä ja suodattimella vielä kerran.
                            Tais olla Castrollin kamaa kuitin mukaan... Transmax Z.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by zener View Post
                              Tais olla Castrollin kamaa kuitin mukaan... Transmax Z.
                              Jees eli sekoitettu Essoon. Mulla oli joskus yksi 528ia, johon oli edellinen vaihtanut öljyt. Kysyin mitä öljyä, vastasi "sitä mitä sinne kuuluu". Oman mielenrauhan takia vaihdoin uudelleen, tiesinpä ainakin mitä siellä on

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14452
                                • Oulu

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Jees eli sekoitettu Essoon. Mulla oli joskus yksi 528ia, johon oli edellinen vaihtanut öljyt. Kysyin mitä öljyä, vastasi "sitä mitä sinne kuuluu". Oman mielenrauhan takia vaihdoin uudelleen, tiesinpä ainakin mitä siellä on
                                Mistäpä tuota tietää mitä sinne on tehty ennen tuota Castrollin laittamista. :think
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎