Eli kyseiseen laatikkoon tuli vaihdatettua öljyt merkkiliikkeessä... Velottivat sen ~250€ kun kiikutin omat öljyt.
Syy siihen että vein omat öljyt:
Firman suosittelema öljy noin 33€ litra / Motonetistä samoilla spekseillä noin 13€ litra. ja tarve on noin 9-13 litraa koska huuhdellen. Itse ostin sen 12 litraa ja jäi pari litraa yli...
Kannattaa muutes käydä marmorin huollon vastaanoton pöydältä kyseleen asioita... Antoivat mulle sieltä listan missä on lueteltu noin parikytä merkkiä kyseiseen laatikkoon sopivia öljyjä. Voin laittaa tänne siitä listasta kopion jos joku niin haluaa...
Nyt on takana muutamia tuhansia kilometrejä eikä sen suurempaa muutosta ole kyllä huomannut... mitä nyt kovimmilla pakkasilla tuntui hieman notkeammalta tuo toiminta.
Pyysin vielä että ilmottavat sitten kun venapöytä on näkösällä niin osaa vähän hahmottaa laatikon yleiskuntoa (lähinnä karstan määrää) Ilmeisesti edellinen omistaja/t on vaihdattanu laatikkoon ennenkin öljyt, koska kaikki oli hyvinkin puhdasta :think Vielä pitäis käydä vaihtamassa sähköliittimien läpivientien tiivisteet kun oli alkanu hikoleen sieltä aika paljon... sanoivat siellä että operaatiosta yli jäänyt öljy pitäisi riittää siihen.
Laittoivat kyllä allekirjottaan lapun missä sanovat ittensä sopasta irti jos loota laukee... Eli: "emme ota vastuuta liirumlaarum". Kuulemma sen takia koska jollain oli joskus kaukana menneisyydessä hajonnut loota olisko ollu joku 15tuhatta kilsaa öljyjen vaihdon jälkeen ja siitä oli tullut joku isompiki kiista... (Hajoominen ei kuulemma ollu johtunu öljyn vaihdosta).
Omasta mielestä en näe mitään syytä olla vaihtamatta noihin laatikoihin öljyjä... KUNHAN VAAN käyttää vähintäänkin laatuluokitukselta sopivaa öljyä! Sinne on yleensä syystä valmistaja määrittänyt jonkimoiset öljyt... Ja aina se paras ei ole sopivin.
Saa muutamat tuhannet kilometrit pyöriä viel tuo laatikko et huuhtoutuu ja sen jälkeen se saa RVS:sät sekaan... Kuin myös moottori ja perä.
Päivittelen sitten taas tänne kun muistan...
Tulipahan pitkä stoorii vaikka ei ollu tarkotus...
Ja sais tuo kesä jo pikkuhiljaa tulla!! Sais vihdoinki hyvän syyn korjata tuon toimimattoman ilmastoinnin
BMW E32 740i 93' (Muijan ) (R.I.P)
Lada 2107 1600cc 92' "Asteekkijumala"
Ford Probe GT 92' TIC "ProBe" (Projekti: valmistuu joskus keväämmällä)
Ex: Ford Probe GT 91' TIC "Ropelli" (Pahoinpitelyn uhri )
D- Mallin Opel Kadett 1,3 SOHC "Ooppeli on rautaa!!"
9 tai 13 litraakaan ei kyllä omien kokemuksien perusteella riitä kunnon huuhteluun.
Kai sillä suurimmanosan vaihtaa mutta kannattaa mielestäni huuhdella niin että tulee kirkasta läpi asti.
Eli kyseiseen laatikkoon tuli vaihdatettua öljyt merkkiliikkeessä... Velottivat sen ~250€ kun kiikutin omat öljyt.
Syy siihen että vein omat öljyt:
Firman suosittelema öljy noin 33€ litra / Motonetistä samoilla spekseillä noin 13€ litra. ja tarve on noin 9-13 litraa koska huuhdellen. Itse ostin sen 12 litraa ja jäi pari litraa yli...
Kannattaa muutes käydä marmorin huollon vastaanoton pöydältä kyseleen asioita... Antoivat mulle sieltä listan missä on lueteltu noin parikytä merkkiä kyseiseen laatikkoon sopivia öljyjä. Voin laittaa tänne siitä listasta kopion jos joku niin haluaa...
Nyt on takana muutamia tuhansia kilometrejä eikä sen suurempaa muutosta ole kyllä huomannut... mitä nyt kovimmilla pakkasilla tuntui hieman notkeammalta tuo toiminta.
Pyysin vielä että ilmottavat sitten kun venapöytä on näkösällä niin osaa vähän hahmottaa laatikon yleiskuntoa (lähinnä karstan määrää) Ilmeisesti edellinen omistaja/t on vaihdattanu laatikkoon ennenkin öljyt, koska kaikki oli hyvinkin puhdasta :think Vielä pitäis käydä vaihtamassa sähköliittimien läpivientien tiivisteet kun oli alkanu hikoleen sieltä aika paljon... sanoivat siellä että operaatiosta yli jäänyt öljy pitäisi riittää siihen.
Laittoivat kyllä allekirjottaan lapun missä sanovat ittensä sopasta irti jos loota laukee... Eli: "emme ota vastuuta liirumlaarum". Kuulemma sen takia koska jollain oli joskus kaukana menneisyydessä hajonnut loota olisko ollu joku 15tuhatta kilsaa öljyjen vaihdon jälkeen ja siitä oli tullut joku isompiki kiista... (Hajoominen ei kuulemma ollu johtunu öljyn vaihdosta).
Omasta mielestä en näe mitään syytä olla vaihtamatta noihin laatikoihin öljyjä... KUNHAN VAAN käyttää vähintäänkin laatuluokitukselta sopivaa öljyä! Sinne on yleensä syystä valmistaja määrittänyt jonkimoiset öljyt... Ja aina se paras ei ole sopivin.
Saa muutamat tuhannet kilometrit pyöriä viel tuo laatikko et huuhtoutuu ja sen jälkeen se saa RVS:sät sekaan... Kuin myös moottori ja perä.
Päivittelen sitten taas tänne kun muistan...
Tulipahan pitkä stoorii vaikka ei ollu tarkotus...
Ja sais tuo kesä jo pikkuhiljaa tulla!! Sais vihdoinki hyvän syyn korjata tuon toimimattoman ilmastoinnin
Laitappa se lista tänne, siitä olisi varmasti monelle hyötyä öljyjä ostaessa! Ne samat öljythän menee kaikkiin 5hp-> joissa vihreä kilpi, mustakilpisiin atf320.
9 tai 13 litraakaan ei kyllä omien kokemuksien perusteella riitä kunnon huuhteluun.
Kai sillä suurimmanosan vaihtaa mutta kannattaa mielestäni huuhdella niin että tulee kirkasta läpi asti.
Olen vähän samaa mieltä. Meillä mennyt yleensä se 13-15 litraa huuhdellessa. 5-7 litraa taitaa mennä jo pelkästään kun irroitat öljypohjan ja suodattimen. Askiin jää vielä varmaan 4-5litraa ja turbiiniin pari litraa.
9 tai 13 litraakaan ei kyllä omien kokemuksien perusteella riitä kunnon huuhteluun.
Kai sillä suurimmanosan vaihtaa mutta kannattaa mielestäni huuhdella niin että tulee kirkasta läpi asti.
Tuota öljyä varmaan ei menny niin paljon kun oli askissa suht hyvän näköset öljyt sisässä... Taino mistä minä tiedän kun en itse niitä vaihtanut
Ja laitan kuvan siitä listasta heti kun sen saan jostain paikallistettuu
BMW E32 740i 93' (Muijan ) (R.I.P)
Lada 2107 1600cc 92' "Asteekkijumala"
Ford Probe GT 92' TIC "ProBe" (Projekti: valmistuu joskus keväämmällä)
Ex: Ford Probe GT 91' TIC "Ropelli" (Pahoinpitelyn uhri )
D- Mallin Opel Kadett 1,3 SOHC "Ooppeli on rautaa!!"
Tarkoitus on vaihtaa E90/6HP26Z laatikon öljyt, mutta öljyn laatu ja brandi on vielä hakusessa.
ZF:n virallisen vastauksen mukaan ainoastaan ZF LifeGuardFluid 6 or Shell M1375.4 ovat hyväksyttyjä eikä mitään muuta voida suositella :think
Onko arvon specialisteilla käytännön kokemusta Castrol:in tms. öljyistä? Smhmiedmann suositteli ainoastaan Penarin virallista ölppää eikä vaihtoehdoista ollut tietoakaan.
Harrastuksen puolesta ei luonne anna periksi ostaa uudelleen pullotettua öljyä ylihintaan.
Mikäli käyttäjäkokemuksia löytyy ko. laatikosta ja öljynvaihdoista. Otan suurella mielenkiinnolla vastaan empiiriä kuluttajakokemuksia.
Tarkoitus on vaihtaa E90/6HP26Z laatikon öljyt, mutta öljyn laatu ja brandi on vielä hakusessa.
ZF:n virallisen vastauksen mukaan ainoastaan ZF LifeGuardFluid 6 or Shell M1375.4 ovat hyväksyttyjä eikä mitään muuta voida suositella :think
Onko arvon specialisteilla käytännön kokemusta Castrol:in tms. öljyistä? Smhmiedmann suositteli ainoastaan Penarin virallista ölppää eikä vaihtoehdoista ollut tietoakaan.
Harrastuksen puolesta ei luonne anna periksi ostaa uudelleen pullotettua öljyä ylihintaan.
Mikäli käyttäjäkokemuksia löytyy ko. laatikosta ja öljynvaihdoista. Otan suurella mielenkiinnolla vastaan empiiriä kuluttajakokemuksia.
Kuten omin pikkusimmuin huomaat, vihreäkylttiseen käy ainoastaan yksi öljy.
Mustakylttiseen taasen kaikki ATF-öljyt maan ja taivaan väliltä, myös ne kahden euron halpisöljyt.
Comment