Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    Originally posted by Morriz View Post
    Millähän reseptillä tuo olisi järkevin ja edullisin toteuttaa :think Hyvä ehdotus kyllä
    ei mitään hajua
    Jouni kotikylältä istutti 12 tappisen kannen s38b38 lohkon päälle
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Morriz
      BTCF Member
      • Nov 2005
      • 1614
      • Honkajoki

      Originally posted by Tonton View Post
      ei mitään hajua
      Jouni kotikylältä istutti 12 tappisen kannen s38b38 lohkon päälle
      Sen verran eilen googlettelin, että s38b38 kampuralla m30 lohkoonkin noita on tehty. Saa kyllä haaveen edullisuudesta heittää romukoppaan jos s38b38 alakertaa lähtee ostelemaan Täytyy silti pitää mielessä jos tulee vastaan
      -NO FARMS NO FOOD-

      M5 -93 Diamantschwarz
      525i -86 Diamantschwarz
      528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
      X5 3.0d -05 Titansilber metallic

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        Originally posted by Morriz View Post
        Sen verran eilen googlettelin, että s38b38 kampuralla m30 lohkoonkin noita on tehty. Saa kyllä haaveen edullisuudesta heittää romukoppaan jos s38b38 alakertaa lähtee ostelemaan Täytyy silti pitää mielessä jos tulee vastaan
        valtsi:lla vois olla jotain aiheeseen sopivaa jäljellä, laitappa privaa.
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • Kapanos
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 1394
          • Kirkkonummen Westend

          Käytin eilen omaa m30 rullilla ja sain tälläisen lapun
          216,2hp ja 293,1nm

          (Lisään vain linkin kun jostain syystä, kuvan linkitys ei suoraan toimi puhelimella nyt)



          Moottoriin tehty siis laakerointi/rengastus toimenpiteet ja samalla shrickin nokka 284/280 + kannen plaanauksessa samalla kanvien aukkoja "siivottu"
          Ja katalysaattori puuttuu
          Nokka ajoitettu samanlailla kuin alkuperäinenkin.

          Konehan on siis alunperin 211hv mallinen e34 535i -90 autosta

          Eli vääntö hieman jäänyt alkuperäisestä ja tehoa jokunen heppa lisää, eri asia mitä koneesta olisi tullut täysin vakiokuntoisena tietenkin.

          Seos oli penkissä mitattuna juuri oikea.

          Joitain mietteitä / ehdotuksia?
          E30 M50tic -90
          E34 M5 -90
          E91 325d M-sport -07
          Ford F100 -53 LS edition

          Comment

          • Vauhtivaunu
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 2714
            • P-Karjala

            Originally posted by Kapanos View Post
            Seos oli penkissä mitattuna juuri oikea.

            Entäs syttyennakko? Onko vakio?


            Oma kokemus M30-koneista on että ne kaipaa aika isojakin ennakkoja täyskuormalla :think


            Ja voisiko vakiopuristussuhde olla tuon Schrikin nokan kanssa liian mieto?
            sigpic


            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

            Comment

            • Kapanos
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 1394
              • Kirkkonummen Westend

              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
              Entäs syttyennakko? Onko vakio?


              Oma kokemus M30-koneista on että ne kaipaa aika isojakin ennakkoja täyskuormalla :think


              Ja voisiko vakiopuristussuhde olla tuon Schrikin nokan kanssa liian mieto?
              Ei oo koskettu, pystyykö jotenkin helposti säätämään? vaatinee ecun muokkausta?


              Auto toimii kuitenkin ihan hyvin ajossa
              E30 M50tic -90
              E34 M5 -90
              E91 325d M-sport -07
              Ford F100 -53 LS edition

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                Originally posted by Kapanos View Post
                Ei oo koskettu, pystyykö jotenkin helposti säätämään? vaatinee ecun muokkausta?
                No ei ainakaan helposti. Vaatii ns. lastun polton. Eli kun on wanha motronic 1.3 niin "kartat" on fyysisellä eprom-piirillä joka pitää poistaa ja vaihtaa sellaiseen jossa sitten on muutetut kartat. Siinä välissä se on penkitettävä käyttämällä eprom-emulaattoria esim. moatesin Ostrich2-emua ja sitten tehtävä saadusta binistä prommattu "lastu".


                Tai sitten laitettava aftermarket-ecu. Mullahan ois joutavana pari 55-napaisella liittimellä olevaa Motronic- megaa juurikin 1.3-motronicin kytkennällä


                Originally posted by Kapanos View Post
                Auto toimii kuitenkin ihan hyvin ajossa

                Eipä siinä sitten välttämättä kannata kun ajaa
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • Kapanos
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1394
                  • Kirkkonummen Westend

                  Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                  No ei ainakaan helposti. Vaatii ns. lastun polton. Eli kun on wanha motronic 1.3 niin "kartat" on fyysisellä eprom-piirillä joka pitää poistaa ja vaihtaa sellaiseen jossa sitten on muutetut kartat. Siinä välissä se on penkitettävä käyttämällä eprom-emulaattoria esim. moatesin Ostrich2-emua ja sitten tehtävä saadusta binistä prommattu "lastu".


                  Tai sitten laitettava aftermarket-ecu. Mullahan ois joutavana pari 55-napaisella liittimellä olevaa Motronic- megaa juurikin 1.3-motronicin kytkennällä





                  Eipä siinä sitten välttämättä kannata kun ajaa
                  Jep, tuo ecu/emulaattori kikkailua meinasinkin, Aattelin jos olis ollut joku oikotie onneen

                  Kerrotko vähän lisää mega/m30 jutusta? Toimiiko orkkis antureilla? Missähän hinnassa sellanen pyörii? Kms on tuossa turbo vehkeessä, mut ei ihan kehtaa tähän sellaista sijoittaa
                  E30 M50tic -90
                  E34 M5 -90
                  E91 325d M-sport -07
                  Ford F100 -53 LS edition

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    Originally posted by Kapanos View Post

                    Kerrotko vähän lisää mega/m30 jutusta? Toimiiko orkkis antureilla? Missähän hinnassa sellanen pyörii? Kms on tuossa turbo vehkeessä, mut ei ihan kehtaa tähän sellaista sijoittaa
                    No suunnittelin sen toimimaan sellaisenaan (oikeastaan vakoilin netistä) kuten esim. kdfi tai DIYPNP mutta joitakin parannuksia kannattaa tehdä. Esim. vakio kaasuläppätunnistin kannattaa vaihtaa koska vakiossa ei ole kuin "kärjet" jotka tunnistaa tyhjäkäynnin ja täyskaasun kun taas kaikissa nykyisissä on liukupotentiometri eli "oikea" TPS. Esim. M50-koneisen anturi käy. Sitten imulämpöanturi on ilmamäärämittarin kotelossa ja jos IMM:n poistaa pitää laittaa tilalle suora putki jossa on ilmanlämpöanturi. Ja johdottaa se alkuperäiseen IMM:n liittimeen. Se ei ole kun irrottaa IMM:stä liittimen ja tinaa johdot. Ja se putki väliin. Sitten lambda ois hyvä olla laajakaistainen mutta hätäpäissään pärjää vakiolla ja boksissa on vakion johdotukset joten sitten laajakaista ->vakio johdotukset.




                    Varmaan privalla lisää? Mutta jos kaikki muutkin haluaa jotain tietää niin nämä mitään salaisuuksia ole:





                    Ja hinnoista jos puhutaan niin alle kdfi:n voin myydä. MS1/V3. Kdfi on toki MS2-pohjainen mutta se on piraatti. Minä teen nämä B&G-lisenssin ehtojen mukaan

                    Ps. noihin rakentamiini laitoin ns. hukkakipinäohjauksen mahdollisuuden ilman ulkoisia "kiviä" ja launch-controlin sekä kartanvaihdon niin ja ylimääräisen releohjauksen. Ja alkuperäinen kierroslukumittari toimii myös. Kunhan nyt kokeilen että varmasti toimii niin muutaman teen tässä aikani kuluksi vielä lisää.
                    Last edited by Vauhtivaunu; 05-11-2015, 23:32.
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • MR_piikki
                      BTCF Member
                      • Apr 2006
                      • 1318
                      • Pori

                      Tuli ostettua muun roinan ohessa tuossa uusi nokka-akseli, joka myyjän mukaan 286 nostolla, kyljessä numerot 1 705 775, onko tietoa kenen valmistama ja tosiaan tuolla nostolla vai vakio?:think
                      Gas or ass, no free rides

                      F10 520d lci
                      E36 325 ahdistettu.

                      Comment

                      • Muumi
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 1703
                        • Rovaniemi

                        Originally posted by MR_piikki View Post
                        joka myyjän mukaan 286 nostolla,?:think
                        Melkeen 30senttiä nostoa melekosta


                        E24 635csi

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by MR_piikki View Post
                          Tuli ostettua muun roinan ohessa tuossa uusi nokka-akseli, joka myyjän mukaan 286 nostolla, kyljessä numerot 1 705 775, onko tietoa kenen valmistama ja tosiaan tuolla nostolla vai vakio?:think
                          Jos myyjä ei tiennyt kertoa, ni selviääkö sen nokan ominaisuudet tossa vaiheessa millään muulla ku mittaamalla se?

                          Mun nyt ei varmaan kuuluis tänne huudellakaan mitään, kun mulla on vain pätkämallin M30. Yhen käytetyn kepin oon ostanu ja ei lähelläkään sitä mitä olis alunperin pitäny olla.. Kertaalleen hiomalla korjattu virikeppi eli aivan paskaa. Tosin, sitte ku on uudenkarhea nokka ni seuraavaksi hoksaa että tarvii myös käyttämättömät keinut jos hyvän haluu. Sit menee toiseen kertaan se kepin hinta niihi vippoihin.

                          ..on mulla tietty intressi tohon M30:n rakentamiseenkin liittyen, toivottavasti.. joten kaksi noobi kysymystä. Paljonko on tollasen 90 vuotisen 535i mallin puristussuhde? Mitkä on vakionokan nostot ja asteet?
                          Last edited by petrolhead; 14-11-2015, 14:59.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • MR_piikki
                            BTCF Member
                            • Apr 2006
                            • 1318
                            • Pori

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Jos myyjä ei tiennyt kertoa, ni selviääkö sen nokan ominaisuudet tossa vaiheessa millään muulla ku mittaamalla se?

                            Mun nyt ei varmaan kuuluis tänne huudellakaan mitään, kun mulla on vain pätkämallin M30. Yhen käytetyn kepin oon ostanu ja ei lähelläkään sitä mitä olis alunperin pitäny olla.. Kertaalleen hiomalla korjattu virikeppi eli aivan paskaa. Tosin, sitte ku on uudenkarhea nokka ni seuraavaksi hoksaa että tarvii myös käyttämättömät keinut jos hyvän haluu. Sit menee toiseen kertaan se kepin hinta niihi vippoihin.

                            ..on mulla tietty intressi tohon M30:n rakentamiseenkin liittyen, toivottavasti.. joten kaksi noobi kysymystä. Paljonko on tollasen 90 vuotisen 535i mallin puristussuhde? Mitkä on vakionokan nostot ja asteet?
                            Virtalan Riston valmiste oli tosiaan, nyt kun asiaan sai selvyyden.
                            Ja siis tulossa tuohon 535 turboon, jossa kaikki muukin tulee uutta.
                            Puristussuhde vakiona mun tietääkseni 9:1
                            Last edited by MR_piikki; 15-11-2015, 15:20.
                            Gas or ass, no free rides

                            F10 520d lci
                            E36 325 ahdistettu.

                            Comment

                            • fore
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2012
                              • 986
                              • Espoo

                              Originally posted by MR_piikki View Post
                              Puristussuhde vakiona mun tietääkseni 9:1
                              On. Vakionokasta ei tosin mullakaan ole mitään hajua.
                              e34 535i -88
                              f30 328i -12
                              VW 1302 -71
                              Originally posted by axu100
                              jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...

                              Comment

                              • KarkkainenL
                                Aluevastaava
                                • Sep 2013
                                • 768
                                • Tampere

                                Mistäköhän kannattaisi lähteä tilaamaan tällaisia osia m30b34 koneeseen?
                                -Männänrenkaat
                                -Kiertokangenlaakerit
                                -Jakopäänketju
                                -ARP kansipultit
                                -Athenan kannentiiviste
                                -Yläpään tiivistesarja

                                :think
                                Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                                E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                                EX E36 320iA -98
                                EX E39 520i -01
                                EX E34 525 Tds -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎