Originally posted by bmw330ci
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?
Collapse
X
-
-
-
Voisiko johtua huohottimen tukkeutumisesta seuraava ongelma?
Eli nyt parina viime päivänä ,kun tuo 330ci on seissyt n.8 tuntia ja sitten lyönyt tulille niin pölläyttää oikein kunnolla sinistä savua putkesta jokusen sekunnin. Tänään avasin tuon huohottimen paluu letkun liittimen ja majoneesia oli putkessa ihan kiitettävästiNoh johan tässä on ollut +5 asteen kelejä yöllä
Leave a comment:
-
-
Metelin aiheuttaja paljastui. Otin imusarjasta disan irti, jotta pääsee kurkkaamaan imusarjaan peilillä. Disan irroituksen jälkeen oli tämmöinen näky edessä:
Tältä pitäisi näyttää:
On se kumma jos imusarjasta kuuluu muovista kolinaa kun koko läppä pyörii sielläTies kuinka kauan ollut, viimesellä 1000km on ollut parikertaa ihme käyntihäiriöitä, pyttyjä tippunut pois pelistä ja yhtäkkiä lähtenyt taas toimimaan kuin ei mitään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by masa83 View PostMissäspäin pääkaupunkiseudulla tehdään näitä cold country muutos töitä? Onko laakkonen ainoa? Vai löytyy jostain päin joku pienempi paja mikä tekee ehkä hieman halvemmalla. Autohan on 330xi -00
Leave a comment:
-
-
Viime syksynä ostin talvimallin letkut, ja nyt sain vihdoinkin vaihdettua. Itse separaattoria en vaihtanut kun oli niin pahassa paikassa ilman imusarjan irroitusta. MUTTA nyt sitten kun koneen laittaa käyntiin, menee 5s. ja rupee imusarjasta kuulumaan pauke, toistuu semmoisella 3s. syklillä suunnilleen ja aina silloin tyhjäkäynti notkahtaa pikkasenAuto jäi tallille..
Onko mahdollista että olisi jotain mennyt imusarjaan ja siellä imuilma heittelee kappaletta pitkin seiniä? Mitään avaimia ei ainakaan puutuHuomenna uudella tarmolla uudestaan osia irti, nyt vielä enempi että pääsee kurkkaamaan imusarjan sisään onko siellä kutsumattomia vieraita ja samalla saa itse separaattorikin vaihtua.
edit. eikös vaparissa tuo imupaine tms miksi ammattilaiset sitä sanookaan ole aikalailla 1bar? eli ei varmaan jaksa heitellä mitään mikä olisi kovin painavaa.Last edited by Mikozu; 17-08-2011, 22:32.
Leave a comment:
-
-
Missäspäin pääkaupunkiseudulla tehdään näitä cold country muutos töitä? Onko laakkonen ainoa? Vai löytyy jostain päin joku pienempi paja mikä tekee ehkä hieman halvemmalla. Autohan on 330xi -00
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Macinaggio View PostJäähdytyksen mitoitus on ilmeisesti aika kuumiinkin oloihin suunniteltu. Mutta säätö on yksinkertaisimmillaan näin helppo. Ilmojen lämmitessä revitään aaltopahvin tyylikkäitä aukkoja isommiksi. Kuvassa parin lämpöasteen säätö. F10:ssä on kai jo hieman kehittyneempi systeemi. Yritin katsella realoem:stä mutta en löytänyt säleikkoä, toimiiko se sähköllä vai jollain bimetallijousella? Jos vaikka ehtisi rakentaa ensi talveksi vastaavan.
Leave a comment:
-
-
paljonkohan e60 530d:hen mahtanee huohotin kustantaa? rupiaa vainoharhaseks ku lukee näitä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by suppari View Post"Kaikissa" BMW:n pensamoteissa toi huohotussysteemi on yhtä "vikaherkkä". Pitäs melkeen olla huoltoohjelmaan merkattu kys. järjestelmän osien vaihto.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juhis View PostJuu kyllähän tuo huohotinjärjestelmä on mallia viisi vuotta käyttöikää autolla ja sen jälkeen paaliin koko paska. Ja sekin viisi vuotta mieluiten autobaanalla läpät auki. Suomen pilipali nopeuksilla ja talvipakkasilla järjestelmä menee tukkoon todella nopeasti. Eikä longlife huoltovälit ainakaan vähennä ongelmaa..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juhis View PostMulla on työmatka 23km/suunta, M54B25 moottori, Cold Country huohotinosat ja Castrolin öljyt. Majoneesia kertyy silti järjestelmään. Jos munuaisten taakse laittaa peitelevyt, vähenee tuon majoneesin muodostuminen. Mutta aika naurettavaa, että BMW:n tasoisiin autoihin joutuu tekemään omia viritelmiä, ettei huohotinjärjestelmä mene itsestään tukkoon ja öljyt pysyy koneessa sisällä..
M54 moottorien huohotinjärjestelmä on yksinkertaisesti susi ja ei sovellu lainkaan Suomen talviolosuhteisiin. Tähän lopputulokseen minä olen tullut, kun on vuosien varrella jo kahdesta M54:sta puskenut öljyt pihalle venttiilikopan tiivisteen kautta. Molemmissa oli tosin alkuperäinen huohotinjärjestelmä, joka varmaan oli mennyt lähes tukkoon ajat sitten jo Saksassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by WarHead View PostHii-o-hoi.
Kyseisen kiesin varustelistasta ei löydy mainintaa cold country versiosta, eli siltä pohjalta seuraavaa.
Aattelin tilailla matskua, mitäs sanoo jury, tarvinko muuta:
osat 1-4 : http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...oil_separator/
Niin ja osat 1-3 saa pakettina vähän halvemmalla ja löytyy osanumerolla 11 61 7 534 237 (ovh n.90e) Tarkasta vaan et passaa sunkin autoon. Katselin osanumerot läpi ja sopi ainakin M54B22.Last edited by Wages; 04-04-2011, 13:36.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ApriliaMan View PostTottahan se on, että tuossa on tainnu jonkinlainen suunnitteluvirhe käydä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juhis View PostMulla on työmatka 23km/suunta, M54B25 moottori, Cold Country huohotinosat ja Castrolin öljyt. Majoneesia kertyy silti järjestelmään. Jos munuaisten taakse laittaa peitelevyt, vähenee tuon majoneesin muodostuminen. Mutta aika naurettavaa, että BMW:n tasoisiin autoihin joutuu tekemään omia viritelmiä, ettei huohotinjärjestelmä mene itsestään tukkoon ja öljyt pysyy koneessa sisällä..
M54 moottorien huohotinjärjestelmä on yksinkertaisesti susi ja ei sovellu lainkaan Suomen talviolosuhteisiin. Tähän lopputulokseen minä olen tullut, kun on vuosien varrella jo kahdesta M54:sta puskenut öljyt pihalle venttiilikopan tiivisteen kautta. Molemmissa oli tosin alkuperäinen huohotinjärjestelmä, joka varmaan oli mennyt lähes tukkoon ajat sitten jo Saksassa.
Tottahan se on, että tuossa on tainnu jonkinlainen suunnitteluvirhe käydä
Leave a comment:
-
Leave a comment: