Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 174000
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2008
    • 1178
    • Tuusula

    Originally posted by Jakke84 View Post
    KL:ään soitin tänään ja osat makso 150€ sisältäen eristetyn huohottimen ja kolme eristettyä putkea. Tuohon päälle sitten tietty vielä venakopan tiivistesarja.
    Kalliilta kuulostaa. Vuosi sitten nuo osat maksoi marmoritiskillä n. 110€.
    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
    '02 VW Golf 1.4i
    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      Originally posted by 174000 View Post
      Kalliilta kuulostaa. Vuosi sitten nuo osat maksoi marmoritiskillä n. 110€.
      Tais nuo maksaa laakkosellakin liki 150e kuukausi takaperin :think
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Jakuza
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 516
        • Brisbane

        Originally posted by _nixu_ View Post
        Tais nuo maksaa laakkosellakin liki 150e kuukausi takaperin :think
        Tilaamalla forumilta löytyvällä varaosanumerolla tietyt osat "pakettina" saa tuohon 110e hintaan marmorilta.. ainakin itse sain syksyllä (siis cold country paketin).

        Taitaa olla tämä: "Paketti (osat 1-3) löytyy osanumerolla 11 61 7 534 237 (ovh 88e)"

        Comment

        • Juize
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 235
          • Joensuu

          Originally posted by Jakuza View Post
          Tilaamalla forumilta löytyvällä varaosanumerolla tietyt osat "pakettina" saa tuohon 110e hintaan marmorilta.. ainakin itse sain syksyllä (siis cold country paketin).

          Taitaa olla tämä: "Paketti (osat 1-3) löytyy osanumerolla 11 61 7 534 237 (ovh 88e)"
          Tuolta http://suomi.schmiedmann.com/11%2061...numerolla.aspx saa nipistettyä vielä muutaman euron tuosta paketista.
          Tuosta paketista puuttuu kyllä vielä öljytikulle menevä letku ja imusarjan päällä olevan "keräimen" letku.
          Eli osat 7 ja 4. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...oil_separator/
          i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
          ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic

          ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
          ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
          ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

          Comment

          • ApriliaMan
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 235
            • Lohja

            Tässä 180tkm ajetun -03 530iA:n separaattori...aika tukossa näyttää olevan

            Jos ei lämmintä tallia olis, niin varmaan jäätyminen olisi ollu aikas lähellä! Työmatka on 22km/suunta, mutta ei se näköjään riitä pitämään öljyjä riittävän lämpimänä ettei majoneesia muodostuisi.

            ps. Donille kiitokset asennuksesta
            Attached Files
            e39 530iA ///M Sport -02
            Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

            ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

            Comment

            • 174000
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2008
              • 1178
              • Tuusula

              Originally posted by ApriliaMan View Post
              Tässä 180tkm ajetun -03 530iA:n separaattori...aika tukossa näyttää olevan

              Jos ei lämmintä tallia olis, niin varmaan jäätyminen olisi ollu aikas lähellä! Työmatka on 22km/suunta, mutta ei se näköjään riitä pitämään öljyjä riittävän lämpimänä ettei majoneesia muodostuisi.

              ps. Donille kiitokset asennuksesta
              Mitä öljyjä käytät? Onhan tuossa kunnon smegmat...:think
              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
              '02 VW Golf 1.4i
              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

              Comment

              • ApriliaMan
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 235
                • Lohja

                Originally posted by 174000 View Post
                Mitä öljyjä käytät? Onhan tuossa kunnon smegmat...:think
                Castrol Edge Sport siellä on ollu...pitää ehkä harkita jotain muuta öljyä. Nyt meinaan muutenkin alkaa vaihtaa öljyt n. 15tkm:n välein...jotenkin en usko tuohon longlifeen :think
                e39 530iA ///M Sport -02
                Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

                ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

                Comment

                • WarHead
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 774

                  e60 m54

                  Hii-o-hoi.
                  Kyseisen kiesin varustelistasta ei löydy mainintaa cold country versiosta, eli siltä pohjalta seuraavaa.
                  Aattelin tilailla matskua, mitäs sanoo jury, tarvinko muuta:
                  osat 1-4 : http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...oil_separator/

                  osa 2 mahdollista imusarjan poistoa varten : http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...nifold_system/

                  ... ja mahdollinen rämisijä imusarjassa, eli DISA venttiili, osa nr 7

                  Tutkailin tuossa threattia läpi ja voisi vetää johtopäätöksen, että keulan tukkimalla saa majoneesit ainakin vähenemään. E60:ssähän joissakin versioissa on keulassa läpät. Ylläripylläri mulla ne on keulassa; oletin näin olevan vain kaasuöljy-versioissa. Miten teillä muilla E60/E61 korisissa pensaversioissa?
                  E91 335iAT -08

                  -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19175
                    • -

                    Originally posted by ApriliaMan View Post
                    Jos ei lämmintä tallia olis, niin varmaan jäätyminen olisi ollu aikas lähellä! Työmatka on 22km/suunta, mutta ei se näköjään riitä pitämään öljyjä riittävän lämpimänä ettei majoneesia muodostuisi.
                    Mulla on työmatka 23km/suunta, M54B25 moottori, Cold Country huohotinosat ja Castrolin öljyt. Majoneesia kertyy silti järjestelmään. Jos munuaisten taakse laittaa peitelevyt, vähenee tuon majoneesin muodostuminen. Mutta aika naurettavaa, että BMW:n tasoisiin autoihin joutuu tekemään omia viritelmiä, ettei huohotinjärjestelmä mene itsestään tukkoon ja öljyt pysyy koneessa sisällä..

                    M54 moottorien huohotinjärjestelmä on yksinkertaisesti susi ja ei sovellu lainkaan Suomen talviolosuhteisiin. Tähän lopputulokseen minä olen tullut, kun on vuosien varrella jo kahdesta M54:sta puskenut öljyt pihalle venttiilikopan tiivisteen kautta. Molemmissa oli tosin alkuperäinen huohotinjärjestelmä, joka varmaan oli mennyt lähes tukkoon ajat sitten jo Saksassa.
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • ApriliaMan
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 235
                      • Lohja

                      Originally posted by Juhis View Post
                      Mulla on työmatka 23km/suunta, M54B25 moottori, Cold Country huohotinosat ja Castrolin öljyt. Majoneesia kertyy silti järjestelmään. Jos munuaisten taakse laittaa peitelevyt, vähenee tuon majoneesin muodostuminen. Mutta aika naurettavaa, että BMW:n tasoisiin autoihin joutuu tekemään omia viritelmiä, ettei huohotinjärjestelmä mene itsestään tukkoon ja öljyt pysyy koneessa sisällä..

                      M54 moottorien huohotinjärjestelmä on yksinkertaisesti susi ja ei sovellu lainkaan Suomen talviolosuhteisiin. Tähän lopputulokseen minä olen tullut, kun on vuosien varrella jo kahdesta M54:sta puskenut öljyt pihalle venttiilikopan tiivisteen kautta. Molemmissa oli tosin alkuperäinen huohotinjärjestelmä, joka varmaan oli mennyt lähes tukkoon ajat sitten jo Saksassa.
                      Sitä minäkin vähän ajattelin, että laittais ens talvena toisen munuaisen umpeen niin vältyttäis jäätymiseltä

                      Tottahan se on, että tuossa on tainnu jonkinlainen suunnitteluvirhe käydä
                      e39 530iA ///M Sport -02
                      Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

                      ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19175
                        • -

                        Originally posted by ApriliaMan View Post
                        Tottahan se on, että tuossa on tainnu jonkinlainen suunnitteluvirhe käydä
                        Juu kyllähän tuo huohotinjärjestelmä on mallia viisi vuotta käyttöikää autolla ja sen jälkeen paaliin koko paska. Ja sekin viisi vuotta mieluiten autobaanalla läpät auki. Suomen pilipali nopeuksilla ja talvipakkasilla järjestelmä menee tukkoon todella nopeasti. Eikä longlife huoltovälit ainakaan vähennä ongelmaa..
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • Wages
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 41
                          • Raasepori

                          Originally posted by WarHead View Post
                          Hii-o-hoi.
                          Kyseisen kiesin varustelistasta ei löydy mainintaa cold country versiosta, eli siltä pohjalta seuraavaa.
                          Aattelin tilailla matskua, mitäs sanoo jury, tarvinko muuta:
                          osat 1-4 : http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...oil_separator/
                          Ota myös toi putki nro 7. Tykkää murentua toikin ja menee samalla kerralla kätevästi vaihto.

                          Niin ja osat 1-3 saa pakettina vähän halvemmalla ja löytyy osanumerolla 11 61 7 534 237 (ovh n.90e) Tarkasta vaan et passaa sunkin autoon. Katselin osanumerot läpi ja sopi ainakin M54B22.
                          Last edited by Wages; 04-04-2011, 14:36.
                          E39 520iA touring, -01 Schwarz II
                          Ex-,E36 316 touring, -97 Alpinweiss II

                          Comment

                          • Macinaggio
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2010
                            • 119
                            • Espoo

                            Originally posted by Juhis View Post
                            Mulla on työmatka 23km/suunta, M54B25 moottori, Cold Country huohotinosat ja Castrolin öljyt. Majoneesia kertyy silti järjestelmään. Jos munuaisten taakse laittaa peitelevyt, vähenee tuon majoneesin muodostuminen. Mutta aika naurettavaa, että BMW:n tasoisiin autoihin joutuu tekemään omia viritelmiä, ettei huohotinjärjestelmä mene itsestään tukkoon ja öljyt pysyy koneessa sisällä..

                            M54 moottorien huohotinjärjestelmä on yksinkertaisesti susi ja ei sovellu lainkaan Suomen talviolosuhteisiin. Tähän lopputulokseen minä olen tullut, kun on vuosien varrella jo kahdesta M54:sta puskenut öljyt pihalle venttiilikopan tiivisteen kautta. Molemmissa oli tosin alkuperäinen huohotinjärjestelmä, joka varmaan oli mennyt lähes tukkoon ajat sitten jo Saksassa.
                            Jäähdytyksen mitoitus on ilmeisesti aika kuumiinkin oloihin suunniteltu. Mutta säätö on yksinkertaisimmillaan näin helppo. Ilmojen lämmitessä revitään aaltopahvin tyylikkäitä aukkoja isommiksi. Kuvassa parin lämpöasteen säätö. F10:ssä on kai jo hieman kehittyneempi systeemi. Yritin katsella realoem:stä mutta en löytänyt säleikkoä, toimiiko se sähköllä vai jollain bimetallijousella? Jos vaikka ehtisi rakentaa ensi talveksi vastaavan.
                            Attached Files

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4049
                              • Turku

                              Originally posted by Juhis View Post
                              Juu kyllähän tuo huohotinjärjestelmä on mallia viisi vuotta käyttöikää autolla ja sen jälkeen paaliin koko paska. Ja sekin viisi vuotta mieluiten autobaanalla läpät auki. Suomen pilipali nopeuksilla ja talvipakkasilla järjestelmä menee tukkoon todella nopeasti. Eikä longlife huoltovälit ainakaan vähennä ongelmaa..
                              "Kaikissa" BMW:n pensamoteissa toi huohotussysteemi on yhtä "vikaherkkä". Pitäs melkeen olla huoltoohjelmaan merkattu kys. järjestelmän osien vaihto.
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              • Juhis
                                BTCF Honorary Member
                                • Jul 2002
                                • 19175
                                • -

                                Originally posted by suppari View Post
                                "Kaikissa" BMW:n pensamoteissa toi huohotussysteemi on yhtä "vikaherkkä". Pitäs melkeen olla huoltoohjelmaan merkattu kys. järjestelmän osien vaihto.
                                Juu kyllähän se monessa BMW:ssä on vikaherkkä. Mutta mitä olen BMW:n eri malleja harrastanut viimeiset 15 vuotta, niin ainoa moottorityyppi, josta on öljyt tulleet kahdesta eri yksilöstä talvella pihalle, on ollut nimenomaan M54. Muuten kyllä asiallinen kone, mutta huohotinjärjestelmä on perseestä talvikäyttöä ajatellen.
                                All good things come to those who wait.

                                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                                Sound Factory Bar & Nightclub

                                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎