M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juhis
    replied
    Originally posted by ApriliaMan View Post
    Jos ei lämmintä tallia olis, niin varmaan jäätyminen olisi ollu aikas lähellä! Työmatka on 22km/suunta, mutta ei se näköjään riitä pitämään öljyjä riittävän lämpimänä ettei majoneesia muodostuisi.
    Mulla on työmatka 23km/suunta, M54B25 moottori, Cold Country huohotinosat ja Castrolin öljyt. Majoneesia kertyy silti järjestelmään. Jos munuaisten taakse laittaa peitelevyt, vähenee tuon majoneesin muodostuminen. Mutta aika naurettavaa, että BMW:n tasoisiin autoihin joutuu tekemään omia viritelmiä, ettei huohotinjärjestelmä mene itsestään tukkoon ja öljyt pysyy koneessa sisällä..

    M54 moottorien huohotinjärjestelmä on yksinkertaisesti susi ja ei sovellu lainkaan Suomen talviolosuhteisiin. Tähän lopputulokseen minä olen tullut, kun on vuosien varrella jo kahdesta M54:sta puskenut öljyt pihalle venttiilikopan tiivisteen kautta. Molemmissa oli tosin alkuperäinen huohotinjärjestelmä, joka varmaan oli mennyt lähes tukkoon ajat sitten jo Saksassa.

    Leave a comment:


  • WarHead
    replied
    e60 m54

    Hii-o-hoi.
    Kyseisen kiesin varustelistasta ei löydy mainintaa cold country versiosta, eli siltä pohjalta seuraavaa.
    Aattelin tilailla matskua, mitäs sanoo jury, tarvinko muuta:
    osat 1-4 : http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...oil_separator/

    osa 2 mahdollista imusarjan poistoa varten : http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...nifold_system/

    ... ja mahdollinen rämisijä imusarjassa, eli DISA venttiili, osa nr 7

    Tutkailin tuossa threattia läpi ja voisi vetää johtopäätöksen, että keulan tukkimalla saa majoneesit ainakin vähenemään. E60:ssähän joissakin versioissa on keulassa läpät. Ylläripylläri mulla ne on keulassa; oletin näin olevan vain kaasuöljy-versioissa. Miten teillä muilla E60/E61 korisissa pensaversioissa?

    Leave a comment:


  • ApriliaMan
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    Mitä öljyjä käytät? Onhan tuossa kunnon smegmat...:think
    Castrol Edge Sport siellä on ollu...pitää ehkä harkita jotain muuta öljyä. Nyt meinaan muutenkin alkaa vaihtaa öljyt n. 15tkm:n välein...jotenkin en usko tuohon longlifeen :think

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Originally posted by ApriliaMan View Post
    Tässä 180tkm ajetun -03 530iA:n separaattori...aika tukossa näyttää olevan

    Jos ei lämmintä tallia olis, niin varmaan jäätyminen olisi ollu aikas lähellä! Työmatka on 22km/suunta, mutta ei se näköjään riitä pitämään öljyjä riittävän lämpimänä ettei majoneesia muodostuisi.

    ps. Donille kiitokset asennuksesta
    Mitä öljyjä käytät? Onhan tuossa kunnon smegmat...:think

    Leave a comment:


  • ApriliaMan
    replied
    Tässä 180tkm ajetun -03 530iA:n separaattori...aika tukossa näyttää olevan

    Jos ei lämmintä tallia olis, niin varmaan jäätyminen olisi ollu aikas lähellä! Työmatka on 22km/suunta, mutta ei se näköjään riitä pitämään öljyjä riittävän lämpimänä ettei majoneesia muodostuisi.

    ps. Donille kiitokset asennuksesta
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Juize
    replied
    Originally posted by Jakuza View Post
    Tilaamalla forumilta löytyvällä varaosanumerolla tietyt osat "pakettina" saa tuohon 110e hintaan marmorilta.. ainakin itse sain syksyllä (siis cold country paketin).

    Taitaa olla tämä: "Paketti (osat 1-3) löytyy osanumerolla 11 61 7 534 237 (ovh 88e)"
    Tuolta http://suomi.schmiedmann.com/11%2061...numerolla.aspx saa nipistettyä vielä muutaman euron tuosta paketista.
    Tuosta paketista puuttuu kyllä vielä öljytikulle menevä letku ja imusarjan päällä olevan "keräimen" letku.
    Eli osat 7 ja 4. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...oil_separator/

    Leave a comment:


  • Jakuza
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Tais nuo maksaa laakkosellakin liki 150e kuukausi takaperin :think
    Tilaamalla forumilta löytyvällä varaosanumerolla tietyt osat "pakettina" saa tuohon 110e hintaan marmorilta.. ainakin itse sain syksyllä (siis cold country paketin).

    Taitaa olla tämä: "Paketti (osat 1-3) löytyy osanumerolla 11 61 7 534 237 (ovh 88e)"

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    Kalliilta kuulostaa. Vuosi sitten nuo osat maksoi marmoritiskillä n. 110€.
    Tais nuo maksaa laakkosellakin liki 150e kuukausi takaperin :think

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Originally posted by Jakke84 View Post
    KL:ään soitin tänään ja osat makso 150€ sisältäen eristetyn huohottimen ja kolme eristettyä putkea. Tuohon päälle sitten tietty vielä venakopan tiivistesarja.
    Kalliilta kuulostaa. Vuosi sitten nuo osat maksoi marmoritiskillä n. 110€.

    Leave a comment:


  • Jakke84
    replied
    Täälläkin tuuppasi viikonlopulla hiukan öljyä venakopan kannen välistä. Edellisenä päivänä reilut 300km matka-ajoa melkein nollakelissä, yöllä 10-15 astetta pakkasta ja seuraavana päivänä sit tuuppasi öljyä ulos. Sinänsä jännä että öljyä tuli vain kerran noin 1dl ja sen jälkeen pelasi normaalisti eikä vuotanut ollenkaan.

    KL:ään soitin tänään ja osat makso 150€ sisältäen eristetyn huohottimen ja kolme eristettyä putkea. Tuohon päälle sitten tietty vielä venakopan tiivistesarja.

    Onhan tätä tässä odoteltu pelon sekaisin tuntein. Kovilla pakkasilla seurasin tuon möhnän kertymistä öljyn täyttökorkista sekä tosta kopasta huohottimelle menevästä letkusta, molemmissa siis aika lailla ainetta. Auto on 170tkm ajettu saksan tuonti eikä tuohon huohottimeen ole koskettu ollenkaan. Koetin sinnitellä pidemmälle kevääseen tuota vaihtoa kun ei ole tallia missä laitella, mutta näinhän näissä aina käy

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Mites on, onko näitä huohotin/putkijäätymisongelmia esiintynyt M54-koneisissa E6x:ssä? Ainakaan ei ole omaan silmään sattunut foorumilta juttua.
    Samat osat ja samat ongelmat :think

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Mites on, onko näitä huohotin/putkijäätymisongelmia esiintynyt M54-koneisissa E6x:ssä? Ainakaan ei ole omaan silmään sattunut foorumilta juttua.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Olisiko ongelma kuitenkin öljynsuodattimen jalan tiivisteessä:
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=198523
    No just tolleen se "vuotaa", eli tiiviste kaput, kiitti vinkistä

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Mut mites kun tuo separaattorin ympäristö on kostea öljystä, mihin se viittaa? Rikkinäiseen separaattoriin vai huohotinputkeen joka on halki tjms?
    Olisiko ongelma kuitenkin öljynsuodattimen jalan tiivisteessä:

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Mut mites kun tuo separaattorin ympäristö on kostea öljystä, mihin se viittaa? Rikkinäiseen separaattoriin vai huohotinputkeen joka on halki tjms?
    Ei se nyt rakettitiedettä ole, joko osia halki jostain vuotokohdan läheisyydestä tai liitintä irti / löysällä. Tutkimalla selviää paremmin kun täällä arpomalla Kuiva sen pitäisi olla kuitenkin..

    Leave a comment:

Working...
X