Originally posted by Jakke84
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?
Collapse
X
-
Originally posted by _nixu_ View PostTais nuo maksaa laakkosellakin liki 150e kuukausi takaperin :think
Taitaa olla tämä: "Paketti (osat 1-3) löytyy osanumerolla 11 61 7 534 237 (ovh 88e)"
Comment
-
-
Originally posted by Jakuza View PostTilaamalla forumilta löytyvällä varaosanumerolla tietyt osat "pakettina" saa tuohon 110e hintaan marmorilta.. ainakin itse sain syksyllä (siis cold country paketin).
Taitaa olla tämä: "Paketti (osat 1-3) löytyy osanumerolla 11 61 7 534 237 (ovh 88e)"
Tuosta paketista puuttuu kyllä vielä öljytikulle menevä letku ja imusarjan päällä olevan "keräimen" letku.
Eli osat 7 ja 4. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...oil_separator/i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic
Comment
-
-
Tässä 180tkm ajetun -03 530iA:n separaattori...aika tukossa näyttää olevan
Jos ei lämmintä tallia olis, niin varmaan jäätyminen olisi ollu aikas lähellä! Työmatka on 22km/suunta, mutta ei se näköjään riitä pitämään öljyjä riittävän lämpimänä ettei majoneesia muodostuisi.
ps. Donille kiitokset asennuksestae39 530iA ///M Sport -02
Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai)
ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f
Comment
-
-
Originally posted by ApriliaMan View PostTässä 180tkm ajetun -03 530iA:n separaattori...aika tukossa näyttää olevan
Jos ei lämmintä tallia olis, niin varmaan jäätyminen olisi ollu aikas lähellä! Työmatka on 22km/suunta, mutta ei se näköjään riitä pitämään öljyjä riittävän lämpimänä ettei majoneesia muodostuisi.
ps. Donille kiitokset asennuksesta’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by 174000 View PostMitä öljyjä käytät? Onhan tuossa kunnon smegmat...:thinke39 530iA ///M Sport -02
Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai)
ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f
Comment
-
-
e60 m54
Hii-o-hoi.
Kyseisen kiesin varustelistasta ei löydy mainintaa cold country versiosta, eli siltä pohjalta seuraavaa.
Aattelin tilailla matskua, mitäs sanoo jury, tarvinko muuta:
osat 1-4 : http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...oil_separator/
osa 2 mahdollista imusarjan poistoa varten : http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...nifold_system/
... ja mahdollinen rämisijä imusarjassa, eli DISA venttiili, osa nr 7
Tutkailin tuossa threattia läpi ja voisi vetää johtopäätöksen, että keulan tukkimalla saa majoneesit ainakin vähenemään. E60:ssähän joissakin versioissa on keulassa läpät. Ylläripylläri mulla ne on keulassa; oletin näin olevan vain kaasuöljy-versioissa. Miten teillä muilla E60/E61 korisissa pensaversioissa?E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
Originally posted by ApriliaMan View PostJos ei lämmintä tallia olis, niin varmaan jäätyminen olisi ollu aikas lähellä! Työmatka on 22km/suunta, mutta ei se näköjään riitä pitämään öljyjä riittävän lämpimänä ettei majoneesia muodostuisi.
M54 moottorien huohotinjärjestelmä on yksinkertaisesti susi ja ei sovellu lainkaan Suomen talviolosuhteisiin. Tähän lopputulokseen minä olen tullut, kun on vuosien varrella jo kahdesta M54:sta puskenut öljyt pihalle venttiilikopan tiivisteen kautta. Molemmissa oli tosin alkuperäinen huohotinjärjestelmä, joka varmaan oli mennyt lähes tukkoon ajat sitten jo Saksassa.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostMulla on työmatka 23km/suunta, M54B25 moottori, Cold Country huohotinosat ja Castrolin öljyt. Majoneesia kertyy silti järjestelmään. Jos munuaisten taakse laittaa peitelevyt, vähenee tuon majoneesin muodostuminen. Mutta aika naurettavaa, että BMW:n tasoisiin autoihin joutuu tekemään omia viritelmiä, ettei huohotinjärjestelmä mene itsestään tukkoon ja öljyt pysyy koneessa sisällä..
M54 moottorien huohotinjärjestelmä on yksinkertaisesti susi ja ei sovellu lainkaan Suomen talviolosuhteisiin. Tähän lopputulokseen minä olen tullut, kun on vuosien varrella jo kahdesta M54:sta puskenut öljyt pihalle venttiilikopan tiivisteen kautta. Molemmissa oli tosin alkuperäinen huohotinjärjestelmä, joka varmaan oli mennyt lähes tukkoon ajat sitten jo Saksassa.
Tottahan se on, että tuossa on tainnu jonkinlainen suunnitteluvirhe käydäe39 530iA ///M Sport -02
Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai)
ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f
Comment
-
-
Originally posted by ApriliaMan View PostTottahan se on, että tuossa on tainnu jonkinlainen suunnitteluvirhe käydäAll good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by WarHead View PostHii-o-hoi.
Kyseisen kiesin varustelistasta ei löydy mainintaa cold country versiosta, eli siltä pohjalta seuraavaa.
Aattelin tilailla matskua, mitäs sanoo jury, tarvinko muuta:
osat 1-4 : http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...oil_separator/
Niin ja osat 1-3 saa pakettina vähän halvemmalla ja löytyy osanumerolla 11 61 7 534 237 (ovh n.90e) Tarkasta vaan et passaa sunkin autoon. Katselin osanumerot läpi ja sopi ainakin M54B22.Last edited by Wages; 04-04-2011, 14:36.E39 520iA touring, -01 Schwarz II
Ex-,E36 316 touring, -97 Alpinweiss II
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostMulla on työmatka 23km/suunta, M54B25 moottori, Cold Country huohotinosat ja Castrolin öljyt. Majoneesia kertyy silti järjestelmään. Jos munuaisten taakse laittaa peitelevyt, vähenee tuon majoneesin muodostuminen. Mutta aika naurettavaa, että BMW:n tasoisiin autoihin joutuu tekemään omia viritelmiä, ettei huohotinjärjestelmä mene itsestään tukkoon ja öljyt pysyy koneessa sisällä..
M54 moottorien huohotinjärjestelmä on yksinkertaisesti susi ja ei sovellu lainkaan Suomen talviolosuhteisiin. Tähän lopputulokseen minä olen tullut, kun on vuosien varrella jo kahdesta M54:sta puskenut öljyt pihalle venttiilikopan tiivisteen kautta. Molemmissa oli tosin alkuperäinen huohotinjärjestelmä, joka varmaan oli mennyt lähes tukkoon ajat sitten jo Saksassa.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostJuu kyllähän tuo huohotinjärjestelmä on mallia viisi vuotta käyttöikää autolla ja sen jälkeen paaliin koko paska. Ja sekin viisi vuotta mieluiten autobaanalla läpät auki. Suomen pilipali nopeuksilla ja talvipakkasilla järjestelmä menee tukkoon todella nopeasti. Eikä longlife huoltovälit ainakaan vähennä ongelmaa..sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View Post"Kaikissa" BMW:n pensamoteissa toi huohotussysteemi on yhtä "vikaherkkä". Pitäs melkeen olla huoltoohjelmaan merkattu kys. järjestelmän osien vaihto.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Comment