paljonkohan e60 530d:hen mahtanee huohotin kustantaa? rupiaa vainoharhaseks ku lukee näitä
Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Jäähdytyksen mitoitus on ilmeisesti aika kuumiinkin oloihin suunniteltu. Mutta säätö on yksinkertaisimmillaan näin helppo. Ilmojen lämmitessä revitään aaltopahvin tyylikkäitä aukkoja isommiksi. Kuvassa parin lämpöasteen säätö. F10:ssä on kai jo hieman kehittyneempi systeemi. Yritin katsella realoem:stä mutta en löytänyt säleikkoä, toimiiko se sähköllä vai jollain bimetallijousella? Jos vaikka ehtisi rakentaa ensi talveksi vastaavan.
Tuskin tarvitsee vielä tehdä aukkoa keulaan. Jäähtyy riitävästi vaikka munuaiset kokomaan ummessa näillä keleillä. Kai oot ottanut flektin talveksi pois? Mulla ei ole flektiä kesälläkään.
Missäspäin pääkaupunkiseudulla tehdään näitä cold country muutos töitä? Onko laakkonen ainoa? Vai löytyy jostain päin joku pienempi paja mikä tekee ehkä hieman halvemmalla. Autohan on 330xi -00
Viime syksynä ostin talvimallin letkut, ja nyt sain vihdoinkin vaihdettua. Itse separaattoria en vaihtanut kun oli niin pahassa paikassa ilman imusarjan irroitusta. MUTTA nyt sitten kun koneen laittaa käyntiin, menee 5s. ja rupee imusarjasta kuulumaan pauke, toistuu semmoisella 3s. syklillä suunnilleen ja aina silloin tyhjäkäynti notkahtaa pikkasen Auto jäi tallille..
Onko mahdollista että olisi jotain mennyt imusarjaan ja siellä imuilma heittelee kappaletta pitkin seiniä? Mitään avaimia ei ainakaan puutu Huomenna uudella tarmolla uudestaan osia irti, nyt vielä enempi että pääsee kurkkaamaan imusarjan sisään onko siellä kutsumattomia vieraita ja samalla saa itse separaattorikin vaihtua.
edit. eikös vaparissa tuo imupaine tms miksi ammattilaiset sitä sanookaan ole aikalailla 1bar? eli ei varmaan jaksa heitellä mitään mikä olisi kovin painavaa.
Missäspäin pääkaupunkiseudulla tehdään näitä cold country muutos töitä? Onko laakkonen ainoa? Vai löytyy jostain päin joku pienempi paja mikä tekee ehkä hieman halvemmalla. Autohan on 330xi -00
Schmiedmann. Muistaakseni joku 3-4 tunnin työ, 68e/h.
Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Metelin aiheuttaja paljastui. Otin imusarjasta disan irti, jotta pääsee kurkkaamaan imusarjaan peilillä. Disan irroituksen jälkeen oli tämmöinen näky edessä:
Tältä pitäisi näyttää:
On se kumma jos imusarjasta kuuluu muovista kolinaa kun koko läppä pyörii siellä Ties kuinka kauan ollut, viimesellä 1000km on ollut parikertaa ihme käyntihäiriöitä, pyttyjä tippunut pois pelistä ja yhtäkkiä lähtenyt taas toimimaan kuin ei mitään.
Voisiko johtua huohottimen tukkeutumisesta seuraava ongelma?
Eli nyt parina viime päivänä ,kun tuo 330ci on seissyt n.8 tuntia ja sitten lyönyt tulille niin pölläyttää oikein kunnolla sinistä savua putkesta jokusen sekunnin. Tänään avasin tuon huohottimen paluu letkun liittimen ja majoneesia oli putkessa ihan kiitettävästi Noh johan tässä on ollut +5 asteen kelejä yöllä
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Voisiko johtua huohottimen tukkeutumisesta seuraava ongelma?
Eli nyt parina viime päivänä ,kun tuo 330ci on seissyt n.8 tuntia ja sitten lyönyt tulille niin pölläyttää oikein kunnolla sinistä savua putkesta jokusen sekunnin. Tänään avasin tuon huohottimen paluu letkun liittimen ja majoneesia oli putkessa ihan kiitettävästi Noh johan tässä on ollut +5 asteen kelejä yöllä
Ainakin mulla teki tuota, kun auton laitto käymään duunipäivän jälkeen...ja huohotin oli melkolailla tukossa.
Kiitos nopeista vastauksista. Eli tarvii heti maanantaina laittaa uudet huohottimen osat tilaukseen ja toivoa että pääsee eroon tosta pölläyttelystä :think
Kiitos nopeista vastauksista. Eli tarvii heti maanantaina laittaa uudet huohottimen osat tilaukseen ja toivoa että pääsee eroon tosta pölläyttelystä :think
Sivulla 26 on kuva separaattorista mikä vaihdettiin...oli aivan tukossa ja putket melkeen samassa kunnossa
Ja muista varmistaa, että tulee kans talvimallin tavarat...mulle tuli enksiksi normaalit ku oli joku unohtunu klikata koneelta
Kuinka kylmä pitää olla, että tuota majoneesia alkaa näkyä? Itellä työmatka 17 km, josta yli puolet 80 km/h nopeutta. Parina aamuna on nyt jo ollut öljyntäyttökorkin sisäpinnassa ja aukon sisäpuolella seinämässä vihreänkeltaista mönjää, hyvin ohut kerros mutta kuitenkin on. Lämpötilat on aamuisin olleet jotain -1 ja 4 asteen välillä.
Voisiko johtua huohottimen tukkeutumisesta seuraava ongelma?
Eli nyt parina viime päivänä ,kun tuo 330ci on seissyt n.8 tuntia ja sitten lyönyt tulille niin pölläyttää oikein kunnolla sinistä savua putkesta jokusen sekunnin. Tänään avasin tuon huohottimen paluu letkun liittimen ja majoneesia oli putkessa ihan kiitettävästi Noh johan tässä on ollut +5 asteen kelejä yöllä
No niin tänään vaihdoin nuo huohottimen osat nro 1-4.
Hermojahan tuo homma vähän otti,mutta tulipahan tehtyä.
Vaativin homma oli mielestäni separaattorilta imusarjan päälle tuleva letku jota pitää kääntää 90 astetta ,että lukittuu. Youtubesta muuten löytyy hyvä video kyseisestä operaatiosta http://youtu.be/YWXtiCwRH-k
Letkut ja separaattori olivat aikalailla majoneesin peitossa kuten kuvasta näkyy ->
No niin tänään vaihdoin nuo huohottimen osat nro 1-4.
Hermojahan tuo homma vähän otti,mutta tulipahan tehtyä.
Vaativin homma oli mielestäni separaattorilta imusarjan päälle tuleva letku jota pitää kääntää 90 astetta ,että lukittuu. Youtubesta muuten löytyy hyvä video kyseisestä operaatiosta http://youtu.be/YWXtiCwRH-k
Letkut ja separaattori olivat aikalailla majoneesin peitossa kuten kuvasta näkyy ->
Menee myös ihan painamalla kiinni. Ainakin itsellä.
Comment