Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • syncro^^
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 765
    • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

    paljonkohan e60 530d:hen mahtanee huohotin kustantaa? rupiaa vainoharhaseks ku lukee näitä
    Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

    BMW G31 540D x-Drive
    BMW F11 530DA -12

    Ex:
    BMW E61 535da individual -10 340/680nm
    BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
    BMW F30 320Da -12
    Bmw E70 3.0DA -07
    Bmw F10 525DA -10
    Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by Macinaggio View Post
      Jäähdytyksen mitoitus on ilmeisesti aika kuumiinkin oloihin suunniteltu. Mutta säätö on yksinkertaisimmillaan näin helppo. Ilmojen lämmitessä revitään aaltopahvin tyylikkäitä aukkoja isommiksi. Kuvassa parin lämpöasteen säätö. F10:ssä on kai jo hieman kehittyneempi systeemi. Yritin katsella realoem:stä mutta en löytänyt säleikkoä, toimiiko se sähköllä vai jollain bimetallijousella? Jos vaikka ehtisi rakentaa ensi talveksi vastaavan.
      Tuskin tarvitsee vielä tehdä aukkoa keulaan. Jäähtyy riitävästi vaikka munuaiset kokomaan ummessa näillä keleillä. Kai oot ottanut flektin talveksi pois? Mulla ei ole flektiä kesälläkään.

      Comment

      • masa83
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 67
        • Helsinki

        Missäspäin pääkaupunkiseudulla tehdään näitä cold country muutos töitä? Onko laakkonen ainoa? Vai löytyy jostain päin joku pienempi paja mikä tekee ehkä hieman halvemmalla. Autohan on 330xi -00

        Comment

        • Mikozu
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2008
          • 256
          • Tampere

          Viime syksynä ostin talvimallin letkut, ja nyt sain vihdoinkin vaihdettua. Itse separaattoria en vaihtanut kun oli niin pahassa paikassa ilman imusarjan irroitusta. MUTTA nyt sitten kun koneen laittaa käyntiin, menee 5s. ja rupee imusarjasta kuulumaan pauke, toistuu semmoisella 3s. syklillä suunnilleen ja aina silloin tyhjäkäynti notkahtaa pikkasen Auto jäi tallille..

          Onko mahdollista että olisi jotain mennyt imusarjaan ja siellä imuilma heittelee kappaletta pitkin seiniä? Mitään avaimia ei ainakaan puutu Huomenna uudella tarmolla uudestaan osia irti, nyt vielä enempi että pääsee kurkkaamaan imusarjan sisään onko siellä kutsumattomia vieraita ja samalla saa itse separaattorikin vaihtua.

          edit. eikös vaparissa tuo imupaine tms miksi ammattilaiset sitä sanookaan ole aikalailla 1bar? eli ei varmaan jaksa heitellä mitään mikä olisi kovin painavaa.
          Last edited by Mikozu; 17-08-2011, 23:32.
          Tesla Model 3 Performance -21
          MB Sprinter -23

          Comment

          • Squamish
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 260
            • HEL

            Originally posted by masa83 View Post
            Missäspäin pääkaupunkiseudulla tehdään näitä cold country muutos töitä? Onko laakkonen ainoa? Vai löytyy jostain päin joku pienempi paja mikä tekee ehkä hieman halvemmalla. Autohan on 330xi -00
            Schmiedmann. Muistaakseni joku 3-4 tunnin työ, 68e/h.
            Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

            Comment

            • Mikozu
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2008
              • 256
              • Tampere

              Metelin aiheuttaja paljastui. Otin imusarjasta disan irti, jotta pääsee kurkkaamaan imusarjaan peilillä. Disan irroituksen jälkeen oli tämmöinen näky edessä:



              Tältä pitäisi näyttää:



              On se kumma jos imusarjasta kuuluu muovista kolinaa kun koko läppä pyörii siellä Ties kuinka kauan ollut, viimesellä 1000km on ollut parikertaa ihme käyntihäiriöitä, pyttyjä tippunut pois pelistä ja yhtäkkiä lähtenyt taas toimimaan kuin ei mitään.
              Tesla Model 3 Performance -21
              MB Sprinter -23

              Comment

              • bmw330ci
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 231
                • Etelä-Suomi

                Voisiko johtua huohottimen tukkeutumisesta seuraava ongelma?
                Eli nyt parina viime päivänä ,kun tuo 330ci on seissyt n.8 tuntia ja sitten lyönyt tulille niin pölläyttää oikein kunnolla sinistä savua putkesta jokusen sekunnin. Tänään avasin tuon huohottimen paluu letkun liittimen ja majoneesia oli putkessa ihan kiitettävästi Noh johan tässä on ollut +5 asteen kelejä yöllä

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  Paluuletku on varmaan tikusta tukossa.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • ApriliaMan
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 235
                    • Lohja

                    Originally posted by bmw330ci View Post
                    Voisiko johtua huohottimen tukkeutumisesta seuraava ongelma?
                    Eli nyt parina viime päivänä ,kun tuo 330ci on seissyt n.8 tuntia ja sitten lyönyt tulille niin pölläyttää oikein kunnolla sinistä savua putkesta jokusen sekunnin. Tänään avasin tuon huohottimen paluu letkun liittimen ja majoneesia oli putkessa ihan kiitettävästi Noh johan tässä on ollut +5 asteen kelejä yöllä
                    Ainakin mulla teki tuota, kun auton laitto käymään duunipäivän jälkeen...ja huohotin oli melkolailla tukossa.
                    e39 530iA ///M Sport -02
                    Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

                    ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

                    Comment

                    • bmw330ci
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 231
                      • Etelä-Suomi

                      Kiitos nopeista vastauksista. Eli tarvii heti maanantaina laittaa uudet huohottimen osat tilaukseen ja toivoa että pääsee eroon tosta pölläyttelystä :think

                      Comment

                      • ApriliaMan
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 235
                        • Lohja

                        Originally posted by bmw330ci View Post
                        Kiitos nopeista vastauksista. Eli tarvii heti maanantaina laittaa uudet huohottimen osat tilaukseen ja toivoa että pääsee eroon tosta pölläyttelystä :think
                        Sivulla 26 on kuva separaattorista mikä vaihdettiin...oli aivan tukossa ja putket melkeen samassa kunnossa

                        Ja muista varmistaa, että tulee kans talvimallin tavarat...mulle tuli enksiksi normaalit ku oli joku unohtunu klikata koneelta
                        e39 530iA ///M Sport -02
                        Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

                        ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

                        Comment

                        • Bomb5
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2011
                          • 726
                          • Kivijärvi

                          Kuinka kylmä pitää olla, että tuota majoneesia alkaa näkyä? Itellä työmatka 17 km, josta yli puolet 80 km/h nopeutta. Parina aamuna on nyt jo ollut öljyntäyttökorkin sisäpinnassa ja aukon sisäpuolella seinämässä vihreänkeltaista mönjää, hyvin ohut kerros mutta kuitenkin on. Lämpötilat on aamuisin olleet jotain -1 ja 4 asteen välillä.
                          Last edited by Bomb5; 14-12-2011, 21:05.
                          E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                          Comment

                          • bmw330ci
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2004
                            • 231
                            • Etelä-Suomi

                            Originally posted by bmw330ci View Post
                            Voisiko johtua huohottimen tukkeutumisesta seuraava ongelma?
                            Eli nyt parina viime päivänä ,kun tuo 330ci on seissyt n.8 tuntia ja sitten lyönyt tulille niin pölläyttää oikein kunnolla sinistä savua putkesta jokusen sekunnin. Tänään avasin tuon huohottimen paluu letkun liittimen ja majoneesia oli putkessa ihan kiitettävästi Noh johan tässä on ollut +5 asteen kelejä yöllä

                            No niin tänään vaihdoin nuo huohottimen osat nro 1-4.
                            Hermojahan tuo homma vähän otti,mutta tulipahan tehtyä.
                            Vaativin homma oli mielestäni separaattorilta imusarjan päälle tuleva letku jota pitää kääntää 90 astetta ,että lukittuu. Youtubesta muuten löytyy hyvä video kyseisestä operaatiosta http://youtu.be/YWXtiCwRH-k

                            Letkut ja separaattori olivat aikalailla majoneesin peitossa kuten kuvasta näkyy ->
                            Attached Files

                            Comment

                            • Jakuza
                              BTCF Member
                              • Nov 2006
                              • 516
                              • Brisbane

                              Originally posted by bmw330ci View Post
                              No niin tänään vaihdoin nuo huohottimen osat nro 1-4.
                              Hermojahan tuo homma vähän otti,mutta tulipahan tehtyä.
                              Vaativin homma oli mielestäni separaattorilta imusarjan päälle tuleva letku jota pitää kääntää 90 astetta ,että lukittuu. Youtubesta muuten löytyy hyvä video kyseisestä operaatiosta http://youtu.be/YWXtiCwRH-k

                              Letkut ja separaattori olivat aikalailla majoneesin peitossa kuten kuvasta näkyy ->
                              Menee myös ihan painamalla kiinni. Ainakin itsellä.

                              Comment

                              • bmw330ci
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2004
                                • 231
                                • Etelä-Suomi

                                Originally posted by Jakuza View Post
                                Menee myös ihan painamalla kiinni. Ainakin itsellä.
                                Ei onnistunut ainakaan minulta..voi tosin olla että olen niin heikko
                                Ei meinaan ole hirveen helppo painaa sormilla sieltä imusarjan välistä :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎