Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pilssi
    BTCF Member
    • Oct 2010
    • 688
    • Siilinjärvi

    mitä tulppia ootte käyttäny näissä? Uudet ngk:n tulpat 8 lämpöarvolla, kun moottori lämpee yli 80c niin kipinä häviää, tyhjäkäyntiä käy mutta kierrosta ei ota.. sit kun jäähtyy alle 80 asteiseks niin taas mennään..
    E91 330xd -06

    myytäviä

    Comment

    • V W
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 335
      • Salo

      Originally posted by pilssi View Post
      mitä tulppia ootte käyttäny näissä? Uudet ngk:n tulpat 8 lämpöarvolla, kun moottori lämpee yli 80c niin kipinä häviää, tyhjäkäyntiä käy mutta kierrosta ei ota.. sit kun jäähtyy alle 80 asteiseks niin taas mennään..
      Tääl tais jossain olla noista tulpista juttua ja kokemuksia,ettei olis peräti tässä ketjussa?
      Velipojalla oli käytössä B7ECS,kun näin hänelle oli vinkattu,kesti jotenkin kaasutinkoneisessakin.

      Mutta onko varmaa et vika tulpissa :think
      Ford 4500 :think Nuffield
      Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

      Kawasaki ZX-12R
      Borat

      Comment

      • ThemeJ
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 997
        • Turku/Raahe

        Eipä ois uutta jos häviäs kartalta ku vähä lämpenee, joku vitun lisärikastus tai vastaava nostaa päätään ku lämmöt menee tietyn pisteen yli.
        Bmw E30
        Bmw 2000Touring Scrap
        Ex. Bmw E30 316
        Ex. Bmw E36

        Comment

        • pilssi
          BTCF Member
          • Oct 2010
          • 688
          • Siilinjärvi

          Originally posted by ThemeJ View Post
          Eipä ois uutta jos häviäs kartalta ku vähä lämpenee, joku vitun lisärikastus tai vastaava nostaa päätään ku lämmöt menee tietyn pisteen yli.
          eli penkkiin ja säädätykseen...
          E91 330xd -06

          myytäviä

          Comment

          • ThemeJ
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 997
            • Turku/Raahe

            Originally posted by pilssi View Post
            eli penkkiin ja säädätykseen...
            Tai sitte vaa kattoo ettei oo mitään mikä menee päälle jostain syystä ton 80 asteen lämmön jälkeen? Esim joku rikastus lämpötilan mukaan tai ettei sytkässä oo jotain kuoppaa siinä kohtaa. Ei siihen nyt mitään penkkiä tarvi muuta ku istumiseen
            Bmw E30
            Bmw 2000Touring Scrap
            Ex. Bmw E30 316
            Ex. Bmw E36

            Comment

            • Neppo
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 721
              • Laihia

              Männät

              Mikäs olis tän päivän suositus ahdetun M10B20 männiksi? Tehotavoite noin 350+hv koneesta ja 98E5 löpöllä. Kone tulee B20 kammella ja 144mm kiertokangilla. Lohko olis porattu 89.5mm kokoon. Oisko toisesta merkistä joku passeli mäntä tai mikä valmistaja ois pop takomänniksi?

              Tässäkin threadissa kehutaan/haukutaan vuoroin melkein kaikki merkit...saa myös tarjota jos olisi soppelit ylimääräisenä.

              Comment

              • Turpek2
                Newbiemmer
                • Nov 2012
                • 7
                • finland

                Ot. M10 hinta

                Näin offtopicia laitetaan sen verran että kysäisisin että mitä vanhan mallin m10lohkoista kannattaa maksaa? Mitä pyytäisitte/möisitte lohkot?
                ei tarvitse laittaa privaa että olisi halvat lohkat tms. Sillä lohkot lähtisi tutulta luultavasti ¨halvalla¨

                Comment

                • Maikkeli
                  BTCF Member
                  • Aug 2010
                  • 1301
                  • Nousiainen

                  Ite seuraillut noita niin hinnat yleensä 80-200e.
                  E30 316 M42TBO -87
                  BMW 1502 Turbo -77

                  ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                  Comment

                  • Schutzstaffel
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 345
                    • Lounais-Suomi

                    Megasquirt ohjeen mukaan suuttimien on hyvä olla ns.sopivan kokoiset, ei liian isot. Onko tässä perää säädön kannalta ? Pitäis suuttimet ostaa ja mietin mikä on sopiva koko. Koneessa on T3/T4 turbo jne. Pitäiskö suuttimet olla suoraan yli 600cc/min ? Katselin 510cc/min ja epäilyttää tuottokyky jo valmiiksi. :think
                    Monta 80-luvun autoa

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      Originally posted by Schutzstaffel View Post
                      Megasquirt ohjeen mukaan suuttimien on hyvä olla ns.sopivan kokoiset, ei liian isot. Onko tässä perää säädön kannalta ?
                      On. Aloittelija törmää äkkiä ongelmiin säädössä jos suuttimet on tarpeettoman isot.

                      Originally posted by Schutzstaffel View Post
                      Pitäis suuttimet ostaa ja mietin mikä on sopiva koko. Koneessa on T3/T4 turbo jne. Pitäiskö suuttimet olla suoraan yli 600cc/min ? Katselin 510cc/min ja epäilyttää tuottokyky jo valmiiksi. :think
                      Jos meinaat bensalla ajaa niin nuo 510cc/min riittää tuolla turbolla ihan hyvin. Turbon tuotto loppuu ennen suuttimia. Jos polttoaineena on re85 niin sitten suuttimien pitäisi olla lähempänä 700cc kun 600cc.
                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • Schutzstaffel
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 345
                        • Lounais-Suomi

                        Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                        On. Aloittelija törmää äkkiä ongelmiin säädössä jos suuttimet on tarpeettoman isot.

                        Jos meinaat bensalla ajaa niin nuo 510cc/min riittää tuolla turbolla ihan hyvin. Turbon tuotto loppuu ennen suuttimia. Jos polttoaineena on re85 niin sitten suuttimien pitäisi olla lähempänä 700cc kun 600cc.
                        OK, kiitti!

                        Bensalla ajetaan ihan. Tuo turbo on joku yhdistelmä ja mallia iso. Ei viitsis heti ostella uusia suuttimia. Mut nuo 510cc käy hyvin tähän hätään. Megan kanssa tulee kuitenkin isompia ongelmia kuin noilla suuttimilla.
                        Monta 80-luvun autoa

                        Comment

                        • Vauhtivaunu
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 2714
                          • P-Karjala

                          Originally posted by Schutzstaffel View Post
                          Tuo turbo on joku yhdistelmä ja mallia iso.
                          "kolmosenkauttanelosen" garretti ei sitten paljon yli 300hv puhalla.
                          sigpic


                          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                          Comment

                          • heukka
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2010
                            • 90
                            • forssa



                            mikäs se tämä on ? startin kohalla on1919073

                            porattu vissiin 90.50 kun oli 90.43 mahlet, joista penkissä männänrengasvälit murtunu kuulemma noin 300hv kohdalla.

                            lohkosta en löytäny öljytikkua, mut sellanen neliskanttinen reikä kun tos kuvassa näkyy ja siinä 4 pultin reikää.

                            Tähän tarttis ostaa veivit ja männät noin 350-400 tehoille. Mun mielestä noittenkin olis pitäny kestää, mut ed omistajan kertomaa kaikki ja ei tietoo, et missä penkitetty ja kuinka hyvin noi säädöt tos megalla sit on ollu
                            http://www.lviputkitarvike.fi/

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by heukka View Post


                              mikäs se tämä on ? startin kohalla on1919073

                              porattu vissiin 90.50 kun oli 90.43 mahlet, joista penkissä männänrengasvälit murtunu kuulemma noin 300hv kohdalla.

                              lohkosta en löytäny öljytikkua, mut sellanen neliskanttinen reikä kun tos kuvassa näkyy ja siinä 4 pultin reikää.

                              Tähän tarttis ostaa veivit ja männät noin 350-400 tehoille. Mun mielestä noittenkin olis pitäny kestää, mut ed omistajan kertomaa kaikki ja ei tietoo, et missä penkitetty ja kuinka hyvin noi säädöt tos megalla sit on ollu
                              On se ainakin mallia kestävä. Mun '66 lohko on aivan samannäkönen.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • heukka
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2010
                                • 90
                                • forssa

                                Originally posted by pilssi View Post
                                mitä tulppia ootte käyttäny näissä? Uudet ngk:n tulpat 8 lämpöarvolla, kun moottori lämpee yli 80c niin kipinä häviää, tyhjäkäyntiä käy mutta kierrosta ei ota.. sit kun jäähtyy alle 80 asteiseks niin taas mennään..
                                tän ketjun alussa jollain oli vikana triggeriltä anturi liian kaukana samanlaiseen ongelmaan
                                http://www.lviputkitarvike.fi/

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎