Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw2002
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 669
    • Ylivieska

    Originally posted by Jonnyboy View Post
    Mikähän tämä tiiviste on? http://www.hemishop.net/?p=productsMore&iProduct=240 Elring? Aika kallis jos on...Myykö elringiä vielä joku?

    Pohtinut tässä eri kannentiiviste vaihtoehtoja. Joko tuo hemishopista, italian tiiviste erillisillä teräsliekkirenkailla tai cometic uudelleen käytettynä.
    Lienee elring tuo linkin tiiviste. Liekö Puukka/M-sport myy enää tuota elringiä. Walloth & Nesch Saksassa ainakin myy elringiä 65€ hintaan.. postithan siihen tulee päälle, mutta uskoisin jäävän halvemmaksi kuin tuo 90€. Cometic löytyy itseltäkin kertaalleen käytettynä, mutta tahtoi tihkua öljyä tiivisteen välistä.. muuten kyllä toimi kuten pitääkin. Voi olla että kokeillaan tuota cometic:ä vielä kupariliiman kanssa. Navalinea voisi olla yksi vaihtoehto jos tuota cometic:ä ei saa toimimaan. Lisää kokemuksia kaipallaan täälläkin.

    Mitenkäs lohkoon liekkirengasurat, esim. kupari renkailla ja vakio tiiviste.. kokemuksia?

    Sellainen 2 bar ylipainetta kestävä ratkaisu ois itsellä hakusessa.
    f11 520d -11
    e10 2002 2.0 turbo -75
    e46 320i sedan -00 "projektiaihio"
    ex: 2 x e39, 2 x e34, 2 x e46, 2 x e30, e32, e28

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      Originally posted by bmw2002 View Post
      Mitenkäs lohkoon liekkirengasurat, esim. kupari renkailla ja vakio tiiviste.. kokemuksia?
      Kokeneemmat virittäjävelhot kuulemma ei enää laita renkaita, vaan pelkät urat joihin massatiiviste sitten muotoutuu. Ja on kuuleman mukaan kestänyt vähän kireämmissäkin koneissa pahvit paikallaan.
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • JaniV
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2011
        • 204
        • Loimaa /Forssa/Turku

        Noniin, löytyihän sitä topikki missä kysyä.
        Itellä on moinen projekti työn alla, kertokaapa viisaammat tähän että mitä tehdä.

        Eli ilmamassamittarin rukaaminen, miten tapahtuu? Avataanko mittari ja kiristetään jousta? vai löysätään?

        Tuleeko imm turbon paine vai imupuolelle?

        Mitenkä paljon l-jetronikkia saa huijattua jotta saadaan vielä järkevä seos?
        Millä suuttimilla kannattaisi kokeilla, jonkun isomman vaikka 2,5 litrasen koneen suuttimia olen miettinyt.

        Tehotavoite on vaatimaton, kuhan 200 saisi rikki.

        Comment

        • afafaf
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1144
          • Tornio

          m10 1-rivinen jakoketju

          kokemuksia...onko nuita menny lennosta poikki,onko tuo heikko kohta?

          onko kannattavaa investoida 2-rivinen jakoketju+pyörät..vai pärjääkö 1-riviselläki ilman pelkoa ketjun katkeamisesta?

          Comment

          • NCmotorsport
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 645
            • Naantali

            Originally posted by afafaf View Post
            kokemuksia...onko nuita menny lennosta poikki,onko tuo heikko kohta?

            onko kannattavaa investoida 2-rivinen jakoketju+pyörät..vai pärjääkö 1-riviselläki ilman pelkoa ketjun katkeamisesta?
            en tiedä onko poikki menneitä, mutta en usko että kovinkaan helposti menee. kun onhan m30 koneissakin vain yksi ketju ja hyvin kestää.

            Comment

            • janituz
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 858
              • nummi-pusula

              Käytetään nyt vanhaa topikkia mutta aika simppeli kysymys. paljonko m10b20 lohko kestää järkevästi puristuksia? :think tekniikka puolelta en löytäny oikeen suoraa vastausta. Viittaan tietysti topikin otsikon kohtaan heikot kohdat.
              e46 330da -01
              E46 320d -00
              E30 323i -85 "pommikone"
              Projekti: E30 325i -86
              Projekti: E21 315 -83
              Ex: E30 318i mit m10i -89

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Originally posted by janituz View Post
                Käytetään nyt vanhaa topikkia mutta aika simppeli kysymys. paljonko m10b20 lohko kestää järkevästi puristuksia? :think tekniikka puolelta en löytäny oikeen suoraa vastausta. Viittaan tietysti topikin otsikon kohtaan heikot kohdat.
                Puhutkohan moottorista turbolla vai ilman? Joka tapauksessa, eikös dynaaminen puristussuhde ole se mitä katsotaan. Tai, jos mittaat puristuspaineen viritetystä moottorista, niin eihän sekään ole mahdottomia kun nokassa on vastaavasti enemmän asteita. Moottorimiehet voi jatkaa tästä ja korjata jos puhun höpöjä.

                -Jarno
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • janituz
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2008
                  • 858
                  • nummi-pusula

                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Puhutkohan moottorista turbolla vai ilman? Joka tapauksessa, eikös dynaaminen puristussuhde ole se mitä katsotaan. Tai, jos mittaat puristuspaineen viritetystä moottorista, niin eihän sekään ole mahdottomia kun nokassa on vastaavasti enemmän asteita. Moottorimiehet voi jatkaa tästä ja korjata jos puhun höpöjä.

                  -Jarno
                  Joo siis vapari koneesta on kyse. Joo kyllä dynaamiset ja staattiset sun muut lasketaan ajallaan mutta teoriassa paljonko kone kestää puristuksia ennen kun alkaa paikat hajoilemaan, vai onko kansi se joka antautuu ennemmin. Kysymykset siksi että tietää minkälaisia mäntä/nokka yhdistelmiä lähtee hakemaan. Tarkoitus olisi kuitenki rakentaa niin että dekki pinnat ja kansi pidettäis mahdollisimman vakio korkeudessa. Palotiloja muokkaamalla ja mäntien muodolla siis.
                  e46 330da -01
                  E46 320d -00
                  E30 323i -85 "pommikone"
                  Projekti: E30 325i -86
                  Projekti: E21 315 -83
                  Ex: E30 318i mit m10i -89

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    Eihän ne puristukset mitään riko, vaan teho.
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by janituz View Post
                      Joo siis vapari koneesta on kyse. Joo kyllä dynaamiset ja staattiset sun muut lasketaan ajallaan mutta teoriassa paljonko kone kestää puristuksia ennen kun alkaa paikat hajoilemaan, vai onko kansi se joka antautuu ennemmin. Kysymykset siksi että tietää minkälaisia mäntä/nokka yhdistelmiä lähtee hakemaan. Tarkoitus olisi kuitenki rakentaa niin että dekki pinnat ja kansi pidettäis mahdollisimman vakio korkeudessa. Palotiloja muokkaamalla ja mäntien muodolla siis.
                      Liian korkea puristuspaine ei tee muuta kuin laittaa koneen nakuttamaan ja vehkeet antautuu sen ansiosta sitten ennenpitkää.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • janituz
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2008
                        • 858
                        • nummi-pusula

                        Originally posted by Jasu View Post
                        Eihän ne puristukset mitään riko, vaan teho.
                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Liian korkea puristuspaine ei tee muuta kuin laittaa koneen nakuttamaan ja vehkeet antautuu sen ansiosta sitten ennenpitkää.
                        juu kiitoksia. tyhjentäviä vastauksia.
                        e46 330da -01
                        E46 320d -00
                        E30 323i -85 "pommikone"
                        Projekti: E30 325i -86
                        Projekti: E21 315 -83
                        Ex: E30 318i mit m10i -89

                        Comment

                        • Jasu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2110
                          • Tampere / Isojoki

                          Originally posted by janituz View Post
                          juu kiitoksia. tyhjentäviä vastauksia.
                          Kyllä se oli ihan suora vastaus sun kysymykseen. Ei ne pelkät puristukset mitään riko.

                          Ja petrolhead taisi tarkoittaa puristussuhdetta, eikä puristuspainetta.
                          Volvo S80 V8
                          Mercedes C250d
                          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by janituz View Post
                            juu kiitoksia. tyhjentäviä vastauksia.
                            No siis. Mä olen pohdiskellut oman M10B20:n kasaamista näin..
                            Nokaksi jos laittaa 292 asteisen (imu sulkeutuu 76 astetta JAKK). Veivit on vakiot 135 ja iskua sen 80. Nuo kun laittaa johonkin laskuriin jolla saa dynaamisen puristussuhteen, niin tietää about mikä voisi olla sopiva staattinen puristussuhde. Eikö?

                            Ja niinkun kirjotin, niin eikö siinä kestossa tule raja vastaan sitä kautta että kone nakuttaa jos ruttua on liikaa.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Hota
                              Newbiemmer
                              • Jul 2012
                              • 21
                              • vaasa

                              M10B20 Turbotus (männät ja kiertokanget?)

                              Tälläset pitäis saada ja en ole itse varma että mitä mallia ja osat mieluusti samasta puljusta


                              -Wisecon männät esim
                              -H profiilin teräskiertokanget

                              Tehon kesto oltava 600hp
                              uusi teräskampiakseli jo ostettu ja kaveriksi on vanhanliiton 75vm 89mm porauksella oleva lohko joka pitää näköjään porata 90.5mm

                              kaikki apu on tarvittavaa ja mieluusta asian tietävältä ei mitään mutuilua

                              Linkkejä olisi kiva saada ja mieluusti semmonen pulju jolla on asiantietämystä


                              Texti on mitä on sille ei voi mitään ...
                              Last edited by Hota; 26-09-2012, 20:59.

                              Comment

                              • Mikkeri
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2011
                                • 805
                                • Suomi

                                Sekoitetaanpas soppaa, miks ei JE:n männät käy?
                                TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                                TDS osaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎