sorry jos menee ot, mut nyt huomasin ainakin sellaisen, et throtle position näyttää koko ajan jotain miinus 50%. Ei muutu vaikka kaasuttaa ja se mittari on tunessa vaaleenpunaisena, niin viittaako se, että piuhat irti tai väärin ja jos saan kuntoon, niin säädetäänkö se nollaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10 Turbotus, heikot kohdat jne.
Collapse
X
-
Originally posted by heukka View Postsorry jos menee ot, mut nyt huomasin ainakin sellaisen, et throtle position näyttää koko ajan jotain miinus 50%. Ei muutu vaikka kaasuttaa ja se mittari on tunessa vaaleenpunaisena, niin viittaako se, että piuhat irti tai väärin ja jos saan kuntoon, niin säädetäänkö se nollaan?
Comment
-
-
Originally posted by Ears View PostOotko kalibroinu kaasun asennon? Löytyy megamanualista ohjeet. Jos siinä ei vikaa niin sitten mittaroimaan johtoja missä mättää. Se potikkahan tekee ihan perinteisen jännitteen jaon eli googgelilla löytyy kyllä mittausohjeita potentiometrille.
Imusarjasta löyty yks lähtö, jossa ei ollut mitään ja siitä tietty imuvuoto ja varmaan mega koitti sit rikastaa, kun näytti laihaa, kun happi oli korkeella.
Käy siis kohtalaisesti, mut kuitenkin sen verran huonosti, että ei viitti alkaa megaa säätään. Bensanpainemittarin eka numero asteikolla on 50bar, niin kato siitä paineet si
Se mikä eniten hämää, niin kun ajan vaikka kakkosella 30kmh ja painan pari senttiä kaasua, niin alkaa tietty kiihtyyn, mut niinkun sillain jaksottain, et tuntuu, et olis niinku tos säädössä tavallaan isot hyppäykset. Korvakuulolla nätisti kyl tasakierroksilla keskialueella ja ahdoilla.
Yks mikä mietityttää, et kun moottorijarrutan, niin seosmittari menee rkkaan puolen tappiin, kun ite luulis, et menis just päinvaston, kun mitä sinne mitään bensaa tarttee siinä syöttää ees?
Epäilen, et on vieläkin jotain imuvuotoo, tai letkuissa häikkää, mut ei starttipilotilla enempää löytyny vuotoja.
Seosmittari (innovate viisarimallin laajakaista) hyppii vieläkin mun mielestä oudosti, ei pysy niinkuun oikeen missään kohtaa paikallaan, mut nyt se sentään jo hyppii siellä 10 ja 14 välissä kun aluks meni äärestä toiseen.
Vähän autto, kun laitoin öljyn paluun kokoajan laskevaks, kun oli aika hirveellä mutkalla aluks ja tuli sinistä savua putkesta, mut savut loppu heti kun letkun korjas.
Ja lamda toimii ainakin jotenkin, kun päästömittauksessa sitä tutkittiin ja irroteltiin liitintä.
Nyt mietityttää toi nokka, kun siellä on " joku virinokka" ja tää on ollu 2.0 niin ilmeisesti 2rivinen ketju ja ed om. vaihtanu 1.8 alakerran ja siihen trggerin kampuran päähän, niin varmaan sit myös nokasta ratas täytyny vaihtaa 1riviselle ketjulle ? niin miten mahtaa säätö olla siinä..
Jos alakertaa lukuun ottamatta noilla hiluilla on otettu 300hv ja olis tulli kuulemma enemmänkin ja lähteny kakkosella paineista sutiin hullun lailla kuivalla ja nyt en viitti ees päästää kunnolla ahdoille, kun tuntuu et on leekot leväällään ennen kun kerkiin kolmoselle.
Kai se on vaan pakko alkaan purkaan ja tutkiin paremmin.
Leima sentään tuli paperiin, niin pääsee sääteleen ja testaan tielle.
Comment
-
-
Originally posted by heukka View PostYks mikä mietityttää, et kun moottorijarrutan, niin seosmittari menee rkkaan puolen tappiin, kun ite luulis, et menis just päinvaston, kun mitä sinne mitään bensaa tarttee siinä syöttää ees?
Originally posted by heukka View PostNyt mietityttää toi nokka, kun siellä on " joku virinokka" ja tää on ollu 2.0 niin ilmeisesti 2rivinen ketju ja ed om. vaihtanu 1.8 alakerran ja siihen trggerin kampuran päähän, niin varmaan sit myös nokasta ratas täytyny vaihtaa 1riviselle ketjulle ? niin miten mahtaa säätö olla siinä..E30 316 2.1 tic projektina
Käyttis E34 525iA -89 M50
Comment
-
-
Originally posted by Jusa20 View PostMegasta löytyy asetus "overrun fuel cut", jolla voi säätä tuota bensan katkaisua moottorijarrulla. Taitaa oletuksena olla pois käytöstä.
Kyllähän siellä on pitänyt tuo nokan ratas vaihtaa tai sitten on vaihtanut kampuran rattaankin 2-riviselle ketjulle jos on halunnut säilyttää 2-rivisen ketjun. Nokan rattaassa mustanneeks venytetyt pultin reiän (tai on ainakin helppo tehdä), jos haluaa nokan asentoa säädellä.
megatunessa oikeet kierrokset kuitenkin.
Pitää ottaa aluks ainakin noi kaikki liitokset sähköistä kuntoon, kun esim. vr-anturin piuhat on liitetty teipillä...
Comment
-
-
No niin liitokset tinattu ja huomasin, et triggerin anturi oli vinossa ja pyörä syönyt magneettiin asti anturin ja hain uuden, mut eipä paljon vaikutusta ollut. Mut tunessa kattelin sytkäennakkoo, niin tyhjäkäynnillä siinä 18 paikkeilla, mut kun antaa kaasua, niin nousee 3000rpm jo johkii 40 ennakot ja näyttäs jatkuvan samaa rataa.
eiks sen pitäs niinku toisin päin mennä toi homma?
Comment
-
-
Originally posted by heukka View PostNo niin liitokset tinattu ja huomasin, et triggerin anturi oli vinossa ja pyörä syönyt magneettiin asti anturin ja hain uuden, mut eipä paljon vaikutusta ollut. Mut tunessa kattelin sytkäennakkoo, niin tyhjäkäynnillä siinä 18 paikkeilla, mut kun antaa kaasua, niin nousee 3000rpm jo johkii 40 ennakot ja näyttäs jatkuvan samaa rataa.
eiks sen pitäs niinku toisin päin mennä toi homma?
http://www.youtube.com/watch?v=9BHNy...ature=youtu.be2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostJos ymmärsin sinun kysymyksen oikein, niin kyllä nimenomaan kierrosten lisääntyessä sytytysennakko lisääntyy. Jos jaksat searchata niin muistelempa että jostain löytyy M10 sytkäkartasta screenshot tältä foorumilta. Ja googlettamalla ainakin. Saa vähän vinkkiä mitä ne vois suunnilleen olla..
Nyt tuntuu, et nakuttaa iha saakelisti heti kun nousee ahdot.
Mut pitää jatkaa searchia ja googlee ja vinkkejä saa laittaa.
Eniten tuo lambdan hyppiminen ihmetyttää, joka näkyy tuosta videosta
siis tuossa videolla pidän tasakaasulla ja tuossa päällimmäisen ikkunan sulkemisen näkeen nostan kiekkaa ja pidän paikallaan, niin ryntäilee noin?
Comment
-
-
Originally posted by heukka View Postpitää tutkia tänään lisää. Sellanen tuli vielä mieleen, et jenkakello näyttää about tuplamäärää oikeeseen rpm verrattuna, niin mistä se johtuu?
megatunessa oikeet kierrokset kuitenkin.
Tai jos sulla on jälkiasennettu rundari, voi mittarissakin olla asetus väärällä sylinterimäärällä :thinkE30 316 2.1 tic projektina
Käyttis E34 525iA -89 M50
Comment
-
-
Heps heps. Nyt täytyy kysäästä vähä m10. Eli löytyy tollasen e21 keulilta m10 kaasari kones , oon purkanut sen ja vähän puhdistellut. Nyt kysymys kuuluukin kun vanha omistaja väitti että kone olisi m10b18 , mutta b18 sylinterin halkaisija on 89mm mutta isku 71mm? Näin olen ainakin ymmärtänyt. Itselläni vain on halkaisija 89mm ja isku 81mm. Eli mikä lohko tässä on kyseessä? 2litranen?-
Comment
-
-
Originally posted by BimmerFanatikko View PostHeps heps. Nyt täytyy kysäästä vähä m10. Eli löytyy tollasen e21 keulilta m10 kaasari kones , oon purkanut sen ja vähän puhdistellut. Nyt kysymys kuuluukin kun vanha omistaja väitti että kone olisi m10b18 , mutta b18 sylinterin halkaisija on 89mm mutta isku 71mm? Näin olen ainakin ymmärtänyt. Itselläni vain on halkaisija 89mm ja isku 81mm. Eli mikä lohko tässä on kyseessä? 2litranen?
Vanhemmissa B18-koneissa on sama isku kuin B20:ssä (80mm), mutta silloin on poraus 84mm.
Toki uudemmissa B18-koneissa isku on sama kuin B16:ssa (71mm), mutta poraus silloin sama, kuin B20:ssä (89mm)Harley Davidson Sportster 1200
Mercedes-Benz C 200 CDI S204
Comment
-
-
Nämä mun lukemat viittaavat niinkuin 2002 käytettyyn 2 litraseen koneeseen?
"M05
The 2.0 L (1990 cc/121 in3) M05 produced 100 hp to 120 hp (75 to 90 kW) and 157 to 167NM of torque . Bore was 89 mm and stroke was 80 mm.
Applications:
1965-1969 BMW 2000C
1966-1972 BMW 2000
1968-1976 BMW 2002"
Sylinterien välissä on kumminki sen verran paljon tavaraa vielä että tuskin tätä nyt ainakaan porattu olis 84mm -> 89mm :think-
Comment
-
-
No niin nyppäsin koneen pois, kun heti kun sain ton auton vähän jo käymään, niin kytkin luistaa jo ykkösellä ahdoista... 4 lapanen sahcs sinttei siellä oli, eikä nyt ihan loppukaan näyttänyt olevan, mut pitänyt ei.
Mutta asia oli nyt sellanen, että samalla kun otin koneen pois, niin kattelin noita suuttimia ja siemens dekat siellä on ja 107961 googlella löysin
niin mikä noille nyt oikea bensanpaine on, kun tuolla lukee tollain niinkun 2 eri arvoa:
Static Flow Rate @ 43.5PSI ( 300kPa ) w/Gas: 60 lb/hr = 630 cc/min = 453 g/min
Static Flow Rate @ 87PSI ( 600kPa ) w/Gas: 85.7 lb/hr = 900 cc/min = 648 g/min
niin tarkottaaks toi, et jotain tosta väliltä käy vai mitä?
Comment
-
-
Originally posted by heukka View PostNo niin nyppäsin koneen pois, kun heti kun sain ton auton vähän jo käymään, niin kytkin luistaa jo ykkösellä ahdoista... 4 lapanen sahcs sinttei siellä oli, eikä nyt ihan loppukaan näyttänyt olevan, mut pitänyt ei.
Originally posted by heukka View Postniin mikä noille nyt oikea bensanpaine on, kun tuolla lukee tollain niinkun 2 eri arvoa:
Kestää ne kovempiakin paineita ja tuotto kasvaa mutta pensapumpusta pitää sitten löytyä riittävästi tehoa että jaksaa tuottaa riittävästi kovillakin paineilla. Lisäksi tulee vaikeuksia säätää autoa jos suutinten tuotto on tarpeettoman suuri.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostMikä asetelma? Onko levy ja asetelma mitattu ja shimmattu kohdalleen?
3bar.
Kestää ne kovempiakin paineita ja tuotto kasvaa mutta pensapumpusta pitää sitten löytyä riittävästi tehoa että jaksaa tuottaa riittävästi kovillakin paineilla. Lisäksi tulee vaikeuksia säätää autoa jos suutinten tuotto on tarpeettoman suuri.
en tiedä shimmauksista, kun on edellinen laittanut.Last edited by heukka; 02-07-2013, 14:03.
Comment
-
Comment