Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heukka
    Bimmer Rookie
    • Feb 2010
    • 90
    • forssa



    mites tuon selvittäisi, et mikä nokka toi on, kun ei ole oikein mitään merkintöjä?

    Erona vakioon ainakin se, että vakiossa kaulat tavallaan nousee kepin varresta ylöspäin alusta alkaen, mutta tuossa kuvan nokassa kaula alkaa ikään kuin syvemmältä tuota akselia

    m10 siis kyseessä ja kuuleman mukaan 1.8 i kansi
    Last edited by heukka; 02-07-2013, 13:09. Reason: edit bmw m10
    http://www.lviputkitarvike.fi/

    Comment

    • Eepo
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 5388
      • Tampere

      Originally posted by heukka View Post


      mites tuon selvittäisi, et mikä nokka toi on, kun ei ole oikein mitään merkintöjä?

      Erona vakioon ainakin se, että vakiossa kaulat tavallaan nousee kepin varresta ylöspäin alusta alkaen, mutta tuossa kuvan nokassa kaula alkaa ikään

      m10 siis kyseessä ja kuuleman mukaan 1.8 i kansi
      kuullostaisi ainakin siltä että vakiosta sorvattu nokka. gt motors ainakin meissasi jakorattaan kiinnityskakkaraan omat merkintänsä.

      ja imusarjan puolella kannessa lukee mikä kansi se on
      -Harley Davidson Sportster - 89-
      -Harley Davidson softail -89-
      -Suzuki PV50 -86-

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Heittokellon ja astelevyn kanssa mittailemaan sitä keppiä ni selvii?
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • heukka
          Bimmer Rookie
          • Feb 2010
          • 90
          • forssa

          Originally posted by Eepo View Post
          kuullostaisi ainakin siltä että vakiosta sorvattu nokka. gt motors ainakin meissasi jakorattaan kiinnityskakkaraan omat merkintänsä.

          ja imusarjan puolella kannessa lukee mikä kansi se on
          juu 1.8i luki kannessa
          http://www.lviputkitarvike.fi/

          Comment

          • heukka
            Bimmer Rookie
            • Feb 2010
            • 90
            • forssa



            tuolta se sitten näyttää, kun on jälkiasennettua megaa, hälytintä, abs, edis4 ja innovatee

            Miljoona johtoo konehuoneessa ristiin rastiin ja puolet niistä ei ole ollut kiinni edes missään. Kaikki kyl toimi, mut ei tollasta voi kattella ja vianetsintä ihan toivotonta ja vikoja tulee, kun paskoja abiko liittimiä, teippiliitoksia ja suojaamatta paljon johtoja.

            Ton megan ja imusarjan seimens deka 630cc suuttimila ym. tarpeellisen vaihdan heti tuplakaasareihin, jos sattuu olemaan jollain jääny nurkkiin. b10 1.8i sopivalla imusarjalla??
            http://www.lviputkitarvike.fi/

            Comment

            • Neppo
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 721
              • Laihia

              Jotenkin tuntuu, että viimeiset pari sivua olis enemmänkin jotain projekti topiccia kuin "M10 Turbotus, heikot kohdat jne." aihetta.

              Comment

              • heukka
                Bimmer Rookie
                • Feb 2010
                • 90
                • forssa

                Originally posted by Neppo View Post
                Jotenkin tuntuu, että viimeiset pari sivua olis enemmänkin jotain projekti topiccia kuin "M10 Turbotus, heikot kohdat jne." aihetta.
                pahoittelen häiriötä. luulin keskustelleeni juuri otsikon mukaisista asioista.

                ja nyttenkin askarruttaa, että kannattaako mun tuohon ostaa samanlainen 4-lapanen sachs sintteri, kun toi nykyinen, joka alkoi luistamaan ja mitkä männät ja veivit tarviin, jos meinaan 400hv ottaa b10m20 90.50mm vm -70 lohkossa ja riittääkö tuo holset hy35 imu 55 pako 60 siihen 630cc dekoilla ja megalla, jotka siinä nyt on.
                Vai tyydynkö tuohon nykyiseen lohkoon ja kestääkö tuo nykyinen 1.8 alakerta höylätyillä männillä ja vakio veiveillä 300-350hv, oikeilla säädöillä?
                Puristussuhde mietityttää, et mikä se on kun on nyt siis 1.8 alakerta joista 3mm otettu männistä, eli melkein patit kokonaan pois ja 1.8i kansi. Kun mun mielestä on rutut aika alhaalla?

                Mutta jos tämä on väärä palsta siihen, niin jatkan tätä kirjoitteluani vaikka tuolla projektiosiossa vanhan e34 m5 stoorin jatkona, joka vaihtui tähän e30.
                http://www.lviputkitarvike.fi/

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11175
                  • Oulu

                  Kyllähän minä ainakin alottasin sillä että repisin tuolta konehuoneesta kaiken mahdollisen helvettiin ja alottasin uudestaan tyhjältä pöydältä. Sit miettiä sitä hardware puolta, kun edes moottorinohjaus on vakaalla pohjalla.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • e30Builder
                    BTCF Member
                    • Nov 2013
                    • 97
                    • savo

                    Mitenkä on riittääkö vakio sytkä kamat mihinkään turbo käytössä? :think
                    Itelle ois rakenteilla m10b18 turbo tuplilla.
                    E30 Turbo ikuisuus projekti
                    E28 "m535i" m60 turbo projekti
                    E63 M6

                    Comment

                    • Muumi
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 1703
                      • Rovaniemi

                      Originally posted by e30Builder View Post
                      Mitenkä on riittääkö vakio sytkä kamat mihinkään turbo käytössä? :think
                      Itelle ois rakenteilla m10b18 turbo tuplilla.
                      E30 316:n -86 vakio sytkäkamoilla ja tuplilla anto 282@343 1,3bar ylipaineella. Eli, kyllähän ne johki riittää. Vuosikin tais olla 2000, tuplat oli jo silloin old schoolia.
                      E24 635csi

                      Comment

                      • Gemmi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 3354
                        • Espoo

                        Heukka: Unohda ne tuplat. Siisti toi johtohelvetti ja pysy megassa vaan. Tosta johtonipusta puuttuu enään se että kaikki olis vedetty samalla värillä. Samalla kun sen johtohelvetin siistit, nii fiksuna piirtää sähkökaavio talteen. Olikos tosta projekti topikki olemassa?.

                        Comment

                        • e30Builder
                          BTCF Member
                          • Nov 2013
                          • 97
                          • savo

                          Originally posted by Muumi View Post
                          E30 316:n -86 vakio sytkäkamoilla ja tuplilla anto 282@343 1,3bar ylipaineella. Eli, kyllähän ne johki riittää. Vuosikin tais olla 2000, tuplat oli jo silloin old schoolia.
                          Oorrait siis eikun lisää säätöä
                          E30 Turbo ikuisuus projekti
                          E28 "m535i" m60 turbo projekti
                          E63 M6

                          Comment

                          • Joma
                            BTCF Member
                            • Feb 2011
                            • 1319
                            • Masku

                            Miten olette toteuttanu turbon vesijäähdytyksen?
                            E30 M52b28 M122h Amme
                            E28 x monta
                            E23 728i Ministeri
                            E10 1600-2 Garret

                            VW LT50 Huoltoajoneuvo
                            HD lapio jätskikruiseri

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              -------------------
                              Last edited by jannmann; 19-08-2014, 12:37.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • pilssi
                                BTCF Member
                                • Oct 2010
                                • 688
                                • Siilinjärvi

                                Originally posted by heukka View Post
                                tän ketjun alussa jollain oli vikana triggeriltä anturi liian kaukana samanlaiseen ongelmaan
                                Hyvä tälleen hitusen myöhässä vastailla mut nimen ommaan tuohan se vika oli..
                                E91 330xd -06

                                myytäviä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎